Adrian Fein (M), gehuurd van Bayern München

Waarom staat deze jongen bij Bayern onder contract? Hoor goede verhalen dat ie een goede pass in de benen zou hebben maar het komt er vooralsnog echt niet uit.
Snap dat vanavond geen hele sterke graadmeter is, maar ook als je in een niet goed draaiend elftal komt mag je wel iets zien van de goede passing, enige moment wat ik mij nu echt kan herinneren was dat mooie schot op de goal.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Waarom staat deze jongen bij Bayern onder contract? Hoor goede verhalen dat ie een goede pass in de benen zou hebben maar het komt er vooralsnog echt niet uit.
Snap dat vanavond geen hele sterke graadmeter is, maar ook als je in een niet goed draaiend elftal komt mag je wel iets zien van de goede passing, enige moment wat ik mij nu echt kan herinneren was dat mooie schot op de goal.
Maar heb jij dan wel slechte passing gezien?
Heb m op weinig fouts kunnen betrappen, wat passing betreft.
Sowieso lastig om m te beoordelen na 2,5e wedstrijd natuurlijk.
 
Maar heb jij dan wel slechte passing gezien?
Heb m op weinig fouts kunnen betrappen, wat passing betreft.
Sowieso lastig om m te beoordelen na 2,5e wedstrijd natuurlijk.
Nee dat ook niet, weinig fouts maar veelal makkelijke ballletjes en weinig bijzonders. We gaan t wel zien wat t wordt
 
Maar heb jij dan wel slechte passing gezien?
Heb m op weinig fouts kunnen betrappen, wat passing betreft.
Sowieso lastig om m te beoordelen na 2,5e wedstrijd natuurlijk.
Dat is zo. Maar er gingen verhalen over de nieuwe Frenkie. Nou, dat verbergt hij vooralsnog aardig.
 
Dat is zo. Maar er gingen verhalen over de nieuwe Frenkie. Nou, dat verbergt hij vooralsnog aardig.
Was dat niet een oud ploeggenoot van hem? Die benadrukte volgens mij dat dat om het type speler ging, niet om het niveau van Frenkie.
Meer positie op t veld. Ballen opeisen. Veelal passend naar voren. Niet snel balverlies. Dat klopt op zich wel.

Daarnaast is t niet makkelijk om met mooie ballen vooruit te passen als de tegenstander zo extreem compact staat. Én de aanvallers te weinig de diepte in gaan, maar vooral uitzakken om de bal te halen.

Maar ok, we kunnen ook nog niet zeggen dat ie t allemaal wél beheerst.
Zou m graag tegen een betere tegenstander zien, die niet met 11 man aan t verdedigen zijn.
 
Dat is zo. Maar er gingen verhalen over de nieuwe Frenkie. Nou, dat verbergt hij vooralsnog aardig.
Frenkie verbergde het ook tot zijn 21ste dat hij goed kon voetballen (bij Barca). Vond hem voor zijn 21 ook niet direct zo opvallend dat ik zou voorspellen dat hij zo makkelijk in het NL-elftal terecht zou komen en zo snel naar Barca ging. Volgensmij was zijn eerste seizoen bij Ajax ook niet per se opvallend. Pas in zijn tweede seizoen liet hij zijn kwaliteiten echt zien.

Kan me goed voorstellen dat Fein ook een half jaar nodig heeft om zich tot basisspeler te ontwikkelen. Ik ben gematigd positief. Ik vind hem goeie kwaliteiten tonen, ook een andere speler dan Rosario/Sangaré. Tegelijkertijd vind ik hem nog geen speler van 6 miljoen waard. Maar dat is misschien ook wel juist goed dat we hem huren. Zodat we hem echt over 1 jaar kunnen beoordelen. Wat dat betrefdt zie je wel vaker spelers op deze leeftijd nog grote stappen zetten. Denk aan dus de Jong. Maar ook zeker Teze en Boscali. Die laatste heeft nog weleens kritiek maar je kunt niet ontkennen dat hij is gegroeid ten opzichte van vorig jaar.
 
Waarom staat deze jongen bij Bayern onder contract? Hoor goede verhalen dat ie een goede pass in de benen zou hebben maar het komt er vooralsnog echt niet uit.
Snap dat vanavond geen hele sterke graadmeter is, maar ook als je in een niet goed draaiend elftal komt mag je wel iets zien van de goede passing, enige moment wat ik mij nu echt kan herinneren was dat mooie schot op de goal.
Raymond Vicroria stond ook ooit onder contract bij Bayern.
Fein heb ik wel vertrouwen in nog
 
Prima 2e helft. Speelde eerder ook al een prima pot, maar omdat PSV collectief door het ijs zakte bij PAOK nadat hij erin kwam, leek het net dat Fein er helemaal niks van kon. Ook voor deze jongen geldt: geef hem even de tijd en maak dan de balans op. Ik zag ooit Gravenberch kleurloos debuteren tegen PSV. Moet je hem nou eens zien. Sommige spelers staan er meteen. Anderen hebben wat langer nodig. Talenten krijgen vaak een dip. Het enige wat je als club en trainer kunt doen is zorgen voor een goede balans, zodat jonge of nieuwe spelers de tijd krijgen zich aan te passen zonder dat hun fouten meteen zulke grote gevolgen hebben. Ik zie hem wel leuke dingen doen. Zie hem zelfs - mits hij vaak genoeg speelt - wat goaltjes op jaarbasis meepikken. Iets wat we nu op het middenveld met zoveel controleurs best missen.
 
Opvallend dat een net fitte Gutiérrez, Thomas en Mauro blijkbaar de voorkeur boven hem hebben, terwijl Fein wél wedstrijdritme heeft.
Vooral Guti. Wat toch een soort gelijke speler is. Maar goed. Fein heeft wat leuke dingen laten zien maar nou ook weer niet echt iets indrukwekkends.
 
Nou. Guti en Thomas staan ook boven hem in de rangorde. Schmidt kan niet echt tevreden zijn dan over Fein.
 
Nou. Guti en Thomas staan ook boven hem in de rangorde. Schmidt kan niet echt tevreden zijn dan over Fein.
En als je Guti gisteren zag kutten, dan ben ik bang dat het ook niet meer gaat gebeuren voor Fein.
Thomas speelde wel gewoon goed, vond ik.
 
Hoeft toch niet te betekenen dat Guti boven Fein staat? Zijn wedstrijden waar je iemand weer wat wedstrijdritme kan geven.
Fein moet natuurlijk altijd boven Guti staan!
 
Hoeft toch niet te betekenen dat Guti boven Fein staat? Zijn wedstrijden waar je iemand weer wat wedstrijdritme kan geven.
Fein moet natuurlijk altijd boven Guti staan!
Alsof Fein zoveel wedstrijdritme heeft. Als Schmidt Fein al niet durft op te stellen tegen Volendam, dan is hij geen serieuze optie voor de basis of zelfs maar voor veel speeltijd.
En als je Guti gisteren zag kutten, dan ben ik bang dat het ook niet meer gaat gebeuren voor Fein.
Thomas speelde wel gewoon goed, vond ik.
Thomas viel goed in, maar ik vind dat ook geen PSV-waardige speler.
 
Terug
Bovenaan Onderaan