Adrian Fein (M), gehuurd van Bayern München

robpsv11

Grammatifaler
Zojuist gepresenteerd. Huur, met optie tot koop.

Adrian Fein (21) komt per direct van Bayern München naar PSV. Beide clubs zijn een huurconstructie met een optie tot koop overeengekomen. ‘Adrian is een verdedigende middenvelder met een goede pass en brengt daarnaast ook lengte en loopvermogen met zich mee’, vertelt Technisch Manager John de Jong over de rechtspoot. ‘Na een jaar vechten om promotie naar de Bundesliga met Hamburger SV is dit een perfecte volgende stap in mijn ontwikkeling ‘, zegt de veelvoudig jeugdinternational van Duitsland.

Route
De jonge Fein is sinds 2007 actief voor Bayern München en debuteerde drie jaar geleden als prof in het tweede elftal van Der Rekordmeister. Daarna werd hij uitgeleend aan SSV Jahn Regensburg en Hamburger SV om nog meer ervaring op te doen. “Een prima route, want ik heb in de voorbije drie seizoenen veel gespeeld”, zegt de middenvelder. “Eerst met Bayern II in de Regionalliga en vervolgens twee seizoenen op rij in de Tweede Bundesliga. Heel leerzaam. Het is voor mij nu zaak om op het hoogste niveau aan de slag te gaan. Bij PSV gaan we om de prijzen spelen en zijn er ook Europese ambities. Dat zijn voor mij doorslaggevende factoren geweest om voor deze club te kiezen. En natuurlijk is het prettig dat er met Roger Schmidt een trainer met een geweldige reputatie werkzaam is. Dat heeft voor mij ook een rol gespeeld.”

Koopoptie
“Adrian heeft bij HSV echt een prima seizoen gedraaid en is toe aan een hoger niveau”, zegt De Jong tot slot. “Wij denken dat hij voor ons van toegevoegde waarde is en daarom hebben we de koopoptie bedongen.”
 
Ik ben vooralsnog terughoudend. In de jeugd nooit echt doorgebroken. Omhoog moeten knokken via lagere liga's. Dat kan natuurlijk allemaal prima - er zijn meer spelers die via de weg der geleidelijkheid alsnog naar de top doorstoten. Maar zoals ik zeg: ik ben terughoudend.

Met hem en Sangare in ieder geval fysiek een imponerend middenveld. Dat is ook wat waard.
 
Adrian Fein: "Het is voor mij nu zaak om op het hoogste niveau aan de slag te gaan. Bij PSV gaan we om de prijzen spelen en zijn er ook Europese ambities. Dat zijn voor mij doorslaggevende factoren geweest om voor deze club te kiezen. En natuurlijk is het prettig dat er met Roger Schmidt een trainer met een geweldige reputatie werkzaam is. Dat heeft voor mij ook een rol gespeeld."
 
Adrian Fein: "Het is voor mij nu zaak om op het hoogste niveau aan de slag te gaan. Bij PSV gaan we om de prijzen spelen en zijn er ook Europese ambities. Dat zijn voor mij doorslaggevende factoren geweest om voor deze club te kiezen. En natuurlijk is het prettig dat er met Roger Schmidt een trainer met een geweldige reputatie werkzaam is. Dat heeft voor mij ook een rol gespeeld."
Toch eentje uit de koker van Joh..... godver Roger... :maniac:
 
Ik zei eerder dat ik dit niet zag zitten, we hebben daar genoeg eigen spelers. Op een of andere manier toch altijd zuur als huurspelers de sterren van de hemel spelen, maar ze het jaar daarop weg zijn. Maar huur met optie tot koop is eigenlijk nog beter dan een normale koop. Jaartje proefperiode, bevalt ie, kan je hem houden, bevalt ie niet, geen probleem. Goed werk van John!
 
En volgende maand is het de grootste loser en een waardeloze huurling. Geniet nog maar even van de lofzangen Adrian. Nog even en je staat in het rijtje Sadilek, Baumgartl, en Bruma 😄
 
En volgende maand is het de grootste loser en een waardeloze huurling. Geniet nog maar even van de lofzangen Adrian. Nog even en je staat in het rijtje Sadilek, Baumgartl, en Bruma 😄

Of het rijtje ...
Fritsje Philips,
Lucie Nilis,
Romarioooo,
Coen Dillen, Willy, Cocu, Van Nistelrooij,
Van Raaij en Guusje Hiddink,

PSV wat ben je mooi ... :PSV:
 
Even afgaande op bovenstaande filmpje lijkt het wel een vernuftige speler hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan