ADO Den Haag - PSV | Zondag 29 april 2018 | Eindstand 3-3

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
BoXdA0N.png

Onderlinge ontmoetingen
ADO won slechts 1 van zijn laatste 29 Eredivisie-wedstrijden tegen PSV, een 0-1 uitoverwinning op 5 februari 2011 door een laat doelpunt van Wesley Verhoek (90+2').
De laatste thuisoverwinning van ADO tegen PSV in de Eredivisie was op 1 april 1991. Het FC Den Haag van Co Adriaanse won toen van het PSV van Bobby Robson met 3-0 door doelpunten van Michel Adam (14') en Leo Schellevis (61', 87').
Sinds die overwinning in 1991 wacht ADO al 14 opeenvolgende thuiswedstrijden in de Eredivisie op een overwinning tegen PSV, de langste thuisreeks zonder winst voor de club tegen een specifieke tegenstander in de Eredivisie.
Geen team scoorde zo vaak tegen ADO Den Haag als PSV in de Eredivisie (210 keer).
Eerder dit seizoen won PSV in Eindhoven met 3-0 door doelpunten van Luuk de Jong (5', 7') en een penalty van Marco van Ginkel (35'). Thomas Meißner werd in de 80e minuut van het veld gestuurd.

ADO Den Haag
ADO Den Haag heeft 1 punt achterstand op de plekken die recht geven op de play-offs om Europees voetbal. De enige keer dat ADO zich plaatste voor die play-offs was in 2010/2011, toen de club zich uiteindelijk ook plaatste voor Europees voetbal.
ADO speelde gelijk tegen Ajax (1-1) en Feyenoord (2-2) in eigen huis dit Eredivisie-seizoen. Het laatste Eredivisie-seizoen waarin ADO thuis niet verloor van de traditionele top-3 was ook 2010/2011: 2-2 gelijke spelen tegen Feyenoord en PSV en een 3-2 zege op Ajax.
ADO Den Haag verloor 4 van zijn laatste 7 Eredivisie-duels, net zo vaak als in ADO's 15 Eredivisie-duels voorafgaand aan deze 7 duels.
ADO Den Haag kan voor het eerst sinds november-december 2017 niet scoren in opeenvolgende Eredivisie-duels (2-0 bij Vitesse, 0-3 tegen Heerenveen).
Alleen tegenstander PSV (12) scoorde dit Eredivisie-seizoen vaker uit corners dan ADO (9).
Bjørn Johnsen is dit seizoen topscorer van ADO in de Eredivisie met 15 goals. De laatste ADO-speler met meer doelpunten in een Eredivisie-seizoen was Mike Havenaar in 2015/2016 (16 goals).
De enige speler uit Noorwegen met meer goals namens ADO Den Haag in een Eredivisie-seizoen was Harald Berg (17) in 1969/1970.
De laatste Noor met meer doelpunten in 1 Eredivisie-seizoen was Erik Nevland namens FC Groningen in 2004/2005 (16 goals).
Abdenasser El Khayati gaf dit Eredivisie-seizoen al 10 assists. De laatste ADO-speler met meer assists in een seizoen op het hoogste niveau was Edouard Duplan (11) in 2015/2016.

PSV
Kampioen PSV speelde met 2-2 gelijk bij Roda JC in zijn 1e duel na het behalen van het kampioenschap. PSV kan nu voor de 2e keer dit Eredivisie-seizoen niet winnen in opeenvolgende Eredivisie-duels, na december: 3-0 bij Ajax, 3-3 bij FC Groningen.
De laatste keer dat PSV een Eredivisie-duel verloor in het seizoen nadat de club zijn kampioenswedstrijd al had gehad was in 1996/1997: een 3-1 nederlaag bij Roda JC op de laatste speeldag.
PSV is ongeslagen in 15 Eredivisie-duels op kunstgras (W12-G3-V0) sinds een 2-1 nederlaag bij Heracles op 19 september 2015.
PSV kan de 2e uitploeg worden die 6 duels wint op kunstgras binnen 1 Eredivisie-seizoen, na AZ eerder dit seizoen.
PSV won dit Eredivisie-seizoen al 11 keer met slechts 1 doelpunt verschil. Alleen in 2005/2006 (12) en 2000/2001 (12) won de ploeg vaker met een minimaal verschil binnen een Eredivisie-seizoen.
PSV scoorde dit Eredivisie-seizoen al 26 keer uit standaardsituaties, minstens 4 keer meer dan iedere andere ploeg (Ajax 22).
Hirving Lozano is topscorer van PSV dit Eredivisie-seizoen met 16 goals (allemaal velddoelpunten).
Lozano kan voor het eerst in 3 opeenvolgende uitduels scoren in de Eredivisie.
Lozano scoorde al 5 keer op een assist van Steven Bergwijn dit Eredivisie-seizoen. De enige goal/assist-combinatie met meer doelpunten dit Eredivisie-seizoen is Wout Weghorst op assist van Alireza Jahanbakhsh (6 goals).
Marco van Ginkel maakte 12 doelpunten uit standaardsituaties, waarvan 9 uit penalty's. De laatste speler met meer goals uit standaardsituaties in een Eredivisie-seizoen was Alfred Finnbogason: 14 voor Heerenveen in 2013/2014.
Finnbogason is ook 1 van 2 spelers sinds 2000 die 10 keer scoorde uit een penalty in een Eredivisie-seizoen, naast Denny Landzaat voor Willem II in 2001/2002. Het Eredivisie-record is in handen van Ray Clarke die in 1978/1979 in totaal 12 strafschoppen binnen schoot namens Ajax.
PSV verloor nog nooit een Eredivisie-duel waarin Van Ginkel scoorde (W22-G1-V0). Alleen op 13 december 2017 uit bij FC Groningen (3-3) scoorde Van Ginkel en won PSV niet.
Luuk de Jong scoorde 9 keer in 12 Eredivisie-duels tegen ADO, zijn gedeeld favoriete tegenstander in de Eredivisie naast AZ, PEC Zwolle en sc Heerenveen.
Gastón Pereiro was direct betrokken bij 1 doelpunt in elk van zijn laatste 4 Eredivisie-duels (3 goals/1 assist).
Van Ginkel (4), Santiago Arias (4) en Nicolas Isimat-Mirin (4) staan op scherp.
Isimat-Mirin kreeg zijn 4e gele kaart op 26 november 2017 uit bij Excelsior. Hij speelde sindsdien 18 Eredivisie-duels voor PSV zonder zijn 5e gele kaart te ontvangen
 
Laatst bewerkt door een ninja:
ADO maakt kans op de play offs voor europees voetbal, dus ik verwacht een gemotiveerd elftal. ;)
 
ADO maakt kans op de play offs voor europees voetbal, dus ik verwacht een gemotiveerd elftal. ;)

ADO Den Haag met 12 overwinningen maakt nog kans op Europees voetbal. o.O
Utrecht met 13 overwinningen is al geplaatst voor de play-offs. Heerenveen, Vitesse en PEC Zwolle staan op 12 overwinningen en zelfs Excelsior met 11 overwinningen maakt nog kans.
Helaas hebben al deze clubs helemaal niets te zoeken in de Europa League. Als je in de Eredivisie nog niet de helft van de wedstrijden weet te winnen kun je alleen maar afgaan in Europa.
 
Ik ben zo blij dat deze wedstrijd er niet meer toe doet. Ik zit dan een stuk relaxter in het vliegtuig wetende dat PSV gewoon met 5-0 kan verliezen en dat er dan niks aan de hand is.
 
Ik ben zo blij dat deze wedstrijd er niet meer toe doet. Ik zit dan een stuk relaxter in het vliegtuig wetende dat PSV gewoon met 5-0 kan verliezen en dat er dan niks aan de hand is.

Hah! De laatste keer dat PSV met 0-5 verloor zat ik in het vliegtuig. Geeft toch een heel nieuwe dimensie aan het begrip "jetlag".
 
Wordt gewoon een wedstrijd waar Cocu wat jeugd zal proberen. Of je doet het schriftelijk af desnoods. Alle spanning is er toch vanaf. Louter interessant om wat te proberen mbt doorselecteren. Volgende week uitzwaaiwedstrijd waar wel de basis zal starten denk ik zo.
 
Oh ja, die hakbal van die keeper 3 jaar geleden, ik kom hem toevallig nog regelmatig tegen op FOX. Kerel maakt zo goal, natuurlijk nooit maar dan ook nooit meer.

Toen begon het seizoen ook erg vroeg. Kan m me herinneren omdat ik toen op vakantie aan het kijken was.
 
Ik heb altijd sympathie voor Ado Den Haag gehad.Gun ze echt alle succes behalve als ze uiteraard tegen ons spelen.Heerlijk die hatred jegens Ajakkes en dat ze tegen hen altijd het veld willen opvreten.
 
Wordt gewoon een wedstrijd waar Cocu wat jeugd zal proberen. Of je doet het schriftelijk af desnoods. Alle spanning is er toch vanaf. Louter interessant om wat te proberen mbt doorselecteren. Volgende week uitzwaaiwedstrijd waar wel de basis zal starten denk ik zo.
Dé uitzwaaiwedstrijd is toch zondag in Arnhem ;)
 
Ik heb altijd sympathie voor Ado Den Haag gehad.Gun ze echt alle succes behalve als ze uiteraard tegen ons spelen.Heerlijk die hatred jegens Ajakkes en dat ze tegen hen altijd het veld willen opvreten.
Ben vroegah vaak naar FC Den Haag geweest, was toch 120 km dichterbij dan PSV en altijd rottigheid wat ik als puberjochie natuurlijk kicken vond. (ja, zo praatte ik vroegah). Een keer heb ik zelfs onze huidige koning daar gezien. Maar het is toch allemaal wel veranderd daar, het doet me niks meer. Maar vooruit, for old times sake, doe maar een 1-1.
 
De kans gebruiken om de meest talentvolle jeugdspelers (lees jonge spelers waarvan wij denken dat ze basisspeler van PSV 1 kunnen worden) te laten spelen. Gewoon spelen met 4 van de volgende spelers als basisspelers en de andere 2 als invaller: Malen, Gudmondsson, Mauro, Obispo, Lammers en Gakpo
 
Ik heb altijd sympathie voor Ado Den Haag gehad.Gun ze echt alle succes behalve als ze uiteraard tegen ons spelen.Heerlijk die hatred jegens Ajakkes en dat ze tegen hen altijd het veld willen opvreten.

ADO thuis en uit, niet verloren van Ajax. Daar ben ik ze aardig dankbaar voor.

Ach, wedstrijd waar niks op het spel staat. Voor ADO misschien wel, omdat ze de play-offs nog kunnen halen. Mijn interesse gaat meer naar Vitesse - Twente, waar Twente kan degraderen, als ze verliezen van Vitesse.
 
ADO thuis en uit, niet verloren van Ajax. Daar ben ik ze aardig dankbaar voor.

Ach, wedstrijd waar niks op het spel staat. Voor ADO misschien wel, omdat ze de play-offs nog kunnen halen. Mijn interesse gaat meer naar Vitesse - Twente, waar Twente kan degraderen, als ze verliezen van Vitesse.
Ha kaarsje branden dus...Munsterman:"Wij zijn net zo'n grote club als PSV",Yeah Right! Dan ben ik maar eens voor Fietstas.
 
De Jong Speelt niet mee. Cocu geeft aan dat hij slechts 1 of 2 wijzigingen in de opstelling t.ov. de wedstrijd tegen Ajax zal doorvoeren.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan