ADO Den Haag - PSV | Zaterdag 13 februari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat bedoel ik ook niet, eerder dat 2e worden in de Eredivisie van groot belang is, omdat je via de EL geen Europees ticket bemachtigd, tenzij je hem wint. En laten we eerlijk zijn, dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Of je nou de halve finale haalt of er straks tegen Olympiakos al uit ligt, je krijgt er geen Europees ticket voor. Uiteraard hoop ik dat we zo ver mogelijk komen (en ja, Ajax eigenlijk ook) zodat de uitgangsposities voor NL clubs zo gunstig mogelijk blijven.
Gaat mij niet om de NL-coef, maar om onze club-coef, bepalend voor tegenstanders, bepalen voor welke pot je bij een loting zit.
 
Ontslaan van Schmidt gaat mij wat ver. Wat is het alternatief? Faber, Cocu, van Bommel?

Laat hem maar gewoon het seizoen afmaken. Dan pas conclusies trekken. Heb nog steeds vertrouwen in hem. Als je nu tweede weet te worden en nog een redelijke Europese campagne weet neer te zetten dan heeft hij het toch nog naar behoren gedaan voor een eerste seizoen. Je bent zo goed als je selectie en na de eerste elf namen is gewoon zeer pover bij ons. Daar zit het probleem.

En die eerste 11 namen zijn zelden allemaal tegelijk fit.
 
Gaat mij niet om de NL-coef, maar om onze club-coef, bepalend voor tegenstanders, bepalen voor welke pot je bij een loting zit.

NL coef is ook wel van belang hoor. Je zou maar zoals een aantal jaar geleden voorrondes moeten spelen voor de CL. Ben je kampioen, haal je de CL nog niet. Beiden zijn van groot belang. De landencoefficient nog wel iets meer wat CL betreft.
 
NL coef is ook wel van belang hoor. Je zou maar zoals een aantal jaar geleden voorrondes moeten spelen voor de CL. Ben je kampioen, haal je de CL nog niet. Beiden zijn van groot belang. De landencoefficient nog wel iets meer wat CL betreft.
Met punten voor NL zit t dit jaar wel snor, t is vanaf hier puur eigenbelang voor PSV :cool:
 
2e worden is voor mij toch wel een minimum eis voor Schmidt. Als dat lukt heb je in ieder geval een prima uitgangspositie en zelfs nog kans op CL. De beker kan hij al niet meer winnen. Europa staat nog open, maar het moet wel gek lopen als dat over twee weken niet klaar is. Hoe dan ook, tenzij er een wereldwonder geschiedt en je de EL wint levert de Europese run geen Europees ticket op, dus 2e worden in de Eredivisie is gewoon van groot belang. Zeker nu de EL een boost gaat krijgen in prestige moet je je daar toch minimaal voor plaatsen als PSV zijnde.
Zeker dat 2e plek een minium eis is. Maar dat lijkt me ook te lukken. Zeker als dadelijk minimaal Gakpo (en later Madueke) inzetbaar zijn. Mocht Götze ook inzetbaar zijn zodra hij terug komt voor een langere periode. Dan denk ik dat 2de plek zeker te halen is en ook geëist zal worden.
 
Zeker dat 2e plek een minium eis is. Maar dat lijkt me ook te lukken. Zeker als dadelijk minimaal Gakpo (en later Madueke) inzetbaar zijn. Mocht Götze ook inzetbaar zijn zodra hij terug komt voor een langere periode. Dan denk ik dat 2de plek zeker te halen is en ook geëist zal worden.
Götze is een bonusspeler daar mag de eindklassering niet van afhankelijk zijn. Leuk voor de exposure, mogelijk voor invloed op de jonkies. Mooi als hij op t veld flink bijdraagt, maar een speler die je op deze manier in de schoot geworpen krijgt moet je niet meenemen als reden waaromhet wel/niet loopt.
 
Dat godsvermogen hebben we volgens mij vorig seizoen uitgegeven?
Nou, Sangaré en Max en de salarissen van Zahavi, Götze en Van Ginkel.
Heb gisteren niet kunnen kijken, maar kan iemand me vertellen hoe Vertessen & Mo het deden?
Vertessen kan beter op atletiek gaan of zo. Hij lijkt wel snel, maar ik zie er verder niks in. Mo viel m.i. prima in. Bedrijvig, gevaarlijk, leek ook naar de kritiek geluisterd te hebben.
Oooh dus jij vond het goed gisteren tegen de nr 17. Ik vond het gisteren ook slecht en goed veldspel hoezo? PSV kon tot aan de 16 vrijuit voetballen omdat ze daar stonden te wachten, echt het was bedroevend. Feijenoord wint 5 - 0 die hadden op 11 punten moeten staan en staan nu nog maar op 3!!! en aangezien we geen toppers winnen is dat sowieso nog 9 verliespunten er bij
34 kansen. Veldspel was prima, genoeg kansen gehad. Je had normaal gesproken gewoon met minimaal 2-6 moeten winnen. Maar 2x defensief geklungel en tig kutschoten later, sta je op 2-2.
 
Nou, Sangaré en Max en de salarissen van Zahavi, Götze en Van Ginkel.

Vertessen kan beter op atletiek gaan of zo. Hij lijkt wel snel, maar ik zie er verder niks in. Mo viel m.i. prima in. Bedrijvig, gevaarlijk, leek ook naar de kritiek geluisterd te hebben.

34 kansen. Veldspel was prima, genoeg kansen gehad. Je had normaal gesproken gewoon met minimaal 2-6 moeten winnen. Maar 2x defensief geklungel en tig kutschoten later, sta je op 2-2.
En de dure transfers maken het team sterker dacht ik. Waarom dan klagen over de prijs.
 
Imo paar van de beste. Jammer (lees: schande) dat Ihattaren op de bank begon. Ihattaren had ik 10 minuten al meer gevaarlijke schoten op doel dan de rest van de spelers bij elkaar na 60 minuten spelen...
Wellicht was het niet starten van Mo wel een extra motivator voor hem om het extra's te geven van 'Verdomme eens laten zien waarom ik er in hoor te staan'.
 

Salaris Mario Götze​


  • Beroepsvoetballer - PSV Eindhoven - Nederland
  • Geboren: 1992, Memmingen, Germany

  • Jaar: € 3.000.000,00
  • Maand: € 250.000,00
  • Week: € 57.692,31
  • Dag: € 11.538,46

Maar dan hebben we ook nog dit..
 
Afgelopen zomer stuntte PSV door Mario Götze naar Eindhoven te halen. De Duitser was transfervrij, maar verdient natuurlijk wel een flinke smak geld in Noord-Brabant. Het AD meldde destijds al dat PSV echter 'slechts' 2 miljoen euro (inclusief bonussen) jaarlijks hoeft af te schrijven voor zijn loonstrookje.


▼ Advertentie door Refinery89


Maar inmiddels klinken de geruchten dat dat vooral komt omdat een ander (fors) deel door externe financiers wordt afgetikt. Dat claimde Kenneth Perez al eens te weten, op ESPN, en nu wijzen de meeste vingers naar Jumbo-baas Frits van Eerd. Naar verluidt betaalt hij ruim een miljoen euro per jaar aan Götze, bovenop diens vaste salaris van anderhalf miljoen die gewoon wordt betaald door PSV.


▼ Advertentie door Refinery89
De website WijWedden schrijft er over: "Zakenblad Qoute houdt de boekhouding van één van de rijkste Nederlanders keurig bij. In 2017 werd het vermogen van Frits van Eerd door het medium geschat op 1,9 miljard euro. Met Jumbo sponsort Van Eerd meerdere Nederlandse sportteams. Zo heeft Jumbo een eigen schaats- en wielerploeg. Daarnaast is het ook het hoofdsponsor van Racing Team Nederland, waar Van Eerd zelf deel vanuit maakt. Waarschijnlijk kon de puissant rijke Brabander met een groot sporthart het niet laten om PSV een handje te helpen met de komst van Götze en een deel van het salaris voor zijn rekening te nemen."
 
Geen idee wat PSV betaalt. Van Eerd van de Jumbo schijnt een groot gedeelte van het salaris van Götze te betalen.
Daarom zal dat wat gissen blijven of Götze daadwerkelijk zo duur is voor PSV. Evenals bij Van Ginkel. Op football manager staat dat PSV volgens mij 7 of 8 ton betaalt voor Van Ginkel, en dat Chelsea de rest van zijn salaris voor rekening neemt. Hoe accuraat dit is weet ik niet, maar doorgaans zijn zij prima geïnformeerd
 
Vind het overigens oprecht jammer dat ie zo weinig speelt, net als ik het jammer vind dat Robben zo weinig te zien is. Denk wel dat Robben minder verdient bij Groningen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan