Adam Maher (M)

Ook jij bent toch niet blind?
Minder salariskosten (door vertrek van Engelaar,Manolev,Vukovic,Nijland,Hutchinson) zijn gegarandeerd, dan praat je al over miljoenen.
Ook is het zeer onwaarschijnlijk en lijkt de kans nihil dat er geen enkele speler uit het rijtje Strootman,Mertens,Lens,Matavs,Toivonen gaan vertrekken, allen spelers waar een transfersom en een hoog salaris tegenover staan.
Ik ben het met je eens dat je het geld niet over de balk moet smijten, maar ondernemen is nog steeds risico nemen, doe je dit niet dan ga je juist tenonder.
Dit is verantwoord investeren, tel daarbij op dat wanneer je een volle portemonee hebt de vraagprijs omhoog gaat en je kunt niet anders dan concluderen dat Brands juist aan het handelen is!
lol je snapt er denk ik niet veel van :p.
Er van uit gaan dat iets gebeurt wat niet zeker is, dat is precies wat er gebeurd is bij alle clubs voordat ze moesten bezuinigen/of failliet gingen.
Feyenoord deed precies hetzelfde als wat PSV nu doet voor het jubileumfeest.
Ik moet wel toegeven: een kampioensfeest zou leuk zijn, vooral bij 100-jarig bestaan, maar ik heb toch liever dat PSV blijft bestaan.
Die lucratieve deal met Fox wordt juist gebruikt om een break-even balans te krijgen.

Hierdoor maakt PSV geen winst of verlies vanaf komend seizoen, aldus de verwachting.
Dit heeft als gevolg dat PSV inkomsten uit transfers of europees voetbal moet binnenkrijgen om te investeren.
Dat is nou net wat PSV tot nu toe niet heeft (bereikt).
 
Maar onze aanval ook. Hoeveel kansen er wel niet gemist zijn tegen NEC, Vitesse of noem maar op. Dat de verdediging het minst is, lijkt me wel duidelijk, maar we hoeven daar niet alles op af te schuiven.

Mee eens hoor. Bijna iedere wedstrijd heeft PSV een of meerdere momenten dat de tegenstander hoop krijgt. Dat ze het gevoel krijgen dat er iets te halen valt. Waarom? Omdat PSV maar kansen blijft missen. Vroeg of laat zorgt dat voor druk op je eigen doel. En nee, dan hebben we achterin geen beulen die even korte metten maken. Maar het feit dat er druk komt, heeft veelal te maken met het feit dat PSV de wedstrijd maar niet op slot gooit.
 
Je hebt wel een punt. Zeker met de salariskosten.
Denk dat vanuit dat oogpunt Hiljemark is gehaald.
Toch vind ik Brands soms een beetje te kooplustig, de jeugd van PSV mag ook best kansen krijgen (Depay, Locadia, Koch, namelijk niks mis mee).
 
Maar de doelpuntjes die wél weggegeven werden en die puntjes kostten, dáár ging het om. Domme fouten, onoplettendheid, in de wedstrijden dat je géén 3 doelpunten voor staat.
Onze verdediging heeft ons gewoon punten gekost, dat is een feit.
Daar heb jij weer gelijk in, maar je moet wel spelers kunnen vinden waarmee we erop vooruit gaan.
Er is vertrouwen in Willems en de hoop dat Marcelo beter gaat presteren met een betere centrale verdediger naast hem (Pieters voor Dereijck) met een nieuwe rechtsback erbij dan moet het lukken.
 
Daar heb jij weer gelijk in, maar je moet wel spelers kunnen vinden waarmee we erop vooruit gaan.
Er is vertrouwen in Willems en de hoop dat Marcelo beter gaat presteren met een betere centrale verdediger naast hem (Pieters voor Dereijck) met een nieuwe rechtsback erbij dan moet het lukken.
Pieters voor Derijck is een experiment, daar zou ik mijn geld nog niet op durven zetten.
Hopen dat Marcelo (langer dan twee wedstrijden) beter gaat spelen...Dat doe ik ook al een paar seizoenen. :bye:
Rechtsback is uiteraard geen discussie.
 
Maar onze aanval ook. Hoeveel kansen er wel niet gemist zijn tegen NEC, Vitesse of noem maar op. Dat de verdediging het minst is, lijkt me wel duidelijk, maar we hoeven daar niet alles op af te schuiven.

Ik denk dat met name het contrast tussen die twee linies is dat de focus steeds heeft doen liggen op de verdediging. Daar waar je aanval van een hoge kwalitiet en psv-waardig is, wordt je verdediging kinderlijk voorbij gelopen of opzij gezet door middelmatige of zelfs zwakke aanvallers. Feit is dat je echt twee kerels achterin moet hebben en dat je de zekerheid hebt dat je ook na de 1-0 gewoon staat. Dat is bij psv niet het geval.
 
Met alle respect,

Ik ben wel een beetje uitgekeken op die Marcelo. Hij toont al 3 seizoenen aan dat hij gewoon slecht is, en niet PSV-waardig.
 
Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat hij met een goede cv naast hem wel goed gaat presteren.

Jongens als Salcido en aldeweireld waren prima verdedigers naast een Alex en vertonghen toen die weg waren presteerde ze ver onder de maat.
Ik weet ook niet of Pieters dat waar kan maken, toch was Erik een prima verdediger maar miste hij de pure snelheid die een back nodig heeft.

Ik heb hoop dat zowel Marcelo als Willems beter gaan renderen met Pieters er tussen.
Helemaal vreemd is de positie van cv niet voor Pieters, hij heeft er t/m de A-jeugd bij Utrecht al gespeeld!
 
Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat hij met een goede cv naast hem wel goed gaat presteren.

Jongens als Salcido en aldeweireld waren prima verdedigers naast een Alex en vertonghen toen die weg waren presteerde ze ver onder de maat.
Ik weet ook niet of Pieters dat waar kan maken, toch was Erik een prima verdediger maar miste hij de pure snelheid die een back nodig heeft.

Ik heb hoop dat zowel Marcelo als Willems beter gaan renderen met Pieters er tussen.

Helemaal vreemd is de positie van cv niet voor Pieters, hij heeft er t/m de A-jeugd bij Utrecht al gespeeld!


Jongens Als Salcido en Anderweireld presteerden beter omdat ze een fantastische verdediger naast hun hadden.
Das makkelijker voetballen inderdaad als je een gozer naast je hebt die wel kan verdedigen.
Dat camoufleert je eigen falen.
Nu zie je dat ze er gewoon niks van kunnen. Bovendien zie je bij Marcelo ook geen structurele verbetering. Het blijft gewoon ongelooflijk slecht.
Hopelijk klopt jou gevoel, zou een hoop schelen, al wordt hij maar van het niveau Ramon Zomer, dan ben ik al blij lol.
 
Ik hoop het ook, wat ik aan wil geven is dat jou zwakke punten minder erg zijn wanneer ze worden gecorigeerd door de speler naast jou en juist je sterke punten beter tot zijn recht komen.Tis hoop, geen garantie.
 
lol je snapt er denk ik niet veel van :p.


Die lucratieve deal met Fox wordt juist gebruikt om een break-even balans te krijgen.

Met die eerste zin snij je jezelf een beetje in de vingers Octo. Je toont in de tweede zin namelijk aan er zelf niet heel veel van te begrijpen. ;) Een balans is altijd in balans; daarom heet het een balans. :)

Ik neem aan dat je doelt op ''de begroting''? Als je er serieus in geïnteresseerd bent, klik dan op deze link: KLIK. Alle jaarverslagen van PSV op een rijtje.

Kerncijfers 2011-2012 (afgerond):
Baten: 101.2 mil (+46.1 mil t.o.v. 2010-2011)
Lasten: 61.9 mil (+2.6 mil t.o.v. 2010-2011)
Winst: 27.6 mil (+43.1 mil t.o.v. 2010-2011)
Netto Cash Flow: 4.7 mil (-1.9 mil t.o.v. 2010-2011)
Mat. Vaste Activa: 57.1 mil (-10.5 mil t.o.v. 2010-2011, er heeft dus een behoorlijk grote afschrijving plaatsgevonden)
Groepsvermogen: 23.4 mil (+27.6 mil t.o.v. 2010-2011)
Garantievermogen: 50.1 mil (+41 mil t.o.v. 2010-2011)
Solvabiliteit: 43.3% (7.8% in 2010-2011)
Rentabiliteit: 30% (-11.9% in 2010-2011)

Na de grondtransactie met de gemeente werd dit bedrag aangewend om voor EUR 50.4 mil aan langlopende schulden af te lossen; voor overige investering (á EUR 25 mil) werd kapitaal aangewend wat grotendeels verkregen is uit de transfers van Snoepzak en Maza.

Er kwam een grote sponsordeal met Freo bij (Rabobank; De Lage Landen), en nu blijkt één van de rijkste Brabanders van Nederland (Ben Mandemakers) ook in te stappen als sponsor met zijn BMG.

Daarbij mag je optellen de waarschijnlijkheid van grote transfers in de nabije toekomst (Strootman), het aflopen van dure contracten (Engelaar, Hutchinson), de compleet afgeboekte spelers Nijland, Jugovic en Manolev, de spelers die graag willen vertrekken (Lens, Toivonen), en de spelers die zouden kunnen besluiten om te vertrekken (Mertens, Matavz); plus de grote deal met FOX.

PSV staat er op papier dus goed genoeg voor om te besluiten om een grote som geld neer te tellen voor Maher. Maher is een middenvelder, en als je kijkt naar de toekomst zie je dat de behoefte aan een middenvelder minstens zo groot is als de behoefte aan een goede centrumverdediger. Wat echter niet vergeten mag worden, is dat we volgend seizoen geen rechtsback hebben. Dat zal dus net zo hoog op het lijstje moeten staan als een centrale middenvelder.
 
[...] Een balans is altijd in balans; daarom heet het een balans. :) [...]
Nee, dan heet het 'in balans'. Iets kan ook uit balans zijn. :D

Kijk! Een balans, uit balans!
MVO-balans-66336_image.jpg
 
Met die eerste zin snij je jezelf een beetje in de vingers Octo. Je toont in de tweede zin namelijk aan er zelf niet heel veel van te begrijpen. ;) Een balans is altijd in balans; daarom heet het een balans. :)

Ik neem aan dat je doelt op ''de begroting''? Als je er serieus in geïnteresseerd bent, klik dan op deze link: KLIK. Alle jaarverslagen van PSV op een rijtje.

Kerncijfers 2011-2012 (afgerond):
Baten: 101.2 mil (+46.1 mil t.o.v. 2010-2011)
Lasten: 61.9 mil (+2.6 mil t.o.v. 2010-2011)
Winst: 27.6 mil (+43.1 mil t.o.v. 2010-2011)
Netto Cash Flow: 4.7 mil (-1.9 mil t.o.v. 2010-2011)
Mat. Vaste Active: 57.1 mil (-10.5 mil t.o.v. 2010-2011, er heeft dus een behoorlijk grote afschrijving plaatsgevonden)
Groepsvermogen: 23.4 mil (+27.6 mil t.o.v. 2010-2011)
Garantievermogen: 50.1 mil (+41 mil t.o.v. 2010-2011)
Solvabiliteit: 43.3% (7.8% in 2010-2011)
Rentabiliteit: 30% (-11.9% in 2010-2011)

Na de grondtransactie met de gemeente werd dit bedrag aangewend om voor EUR 50.4 mil aan langlopende schulden af te lossen; voor overige investering (á EUR 25 mil) werd kapitaal aangewend wat grotendeels verkregen is uit de transfer van Snoepzak en Maza.

Er kwam een grote sponsordeal met Freo bij (Rabobank; De Lage Landen), en nu blijkt één van de rijkste Brabanders van Nederland (Ben Mandemakers) ook in te stappen als sponsor met zijn BMG.

Daarbij mag je optellen de waarschijnlijkheid van grote transfers in de nabije toekomst (Strootman), het aflopen van dure contracten (Engelaar, Hutchinson), de compleet afgeboekte spelers Nijland, Jugovic en Manolev, de spelers die graag willen vertrekken (Lens, Toivonen), en de spelers die zouden kunnen besluiten om te vertrekken (Mertens, Matavz); plus de grote deal met FOX.

PSV staat er op papier dus goed genoeg voor om te besluiten om een grote som geld neer te tellen voor Maher. Maher is een middenvelder, en als je kijkt naar de toekomst zie je dat de behoefte aan een middenvelder minstens zo groot is als de behoefte aan een goede centrumverdediger. Wat echter niet vergeten mag worden, is dat we volgend seizoen geen rechtsback hebben. Dat zal dus net zo hoog op het lijstje moeten staan als een centrale middenvelder.

Mooi als mensen iets verder kijken dan de standaard dooddoeners! (Y)
 
Wat ik overigens nog vergeten ben, is dat PSV onder zeer gunstige voorwaarden (4.1% rente, vastgezet tot 2017) een lening van EUR 20 miljoen bij Philips afsloot. Zo goedkoop leen je niet bij een kredietverstrekker uit de financiële dienstverlenings-sector.

Nee, dan heet het 'in balans'. Iets kan ook uit balans zijn. :D

Kijk! Een balans, uit balans!
http://papendrecht.groenlinks.nl/files/imageupload/sticky_teaser_image_1/MVO-balans-66336_image.jpg

Daarmee moet je naar een accountant gaan, kan 'ie lachen! :D
 
Met die eerste zin snij je jezelf een beetje in de vingers Octo. Je toont in de tweede zin namelijk aan er zelf niet heel veel van te begrijpen. ;) Een balans is altijd in balans; daarom heet het een balans. :)

Ik neem aan dat je doelt op ''de begroting''? Als je er serieus in geïnteresseerd bent, klik dan op deze link: KLIK. Alle jaarverslagen van PSV op een rijtje.

Kerncijfers 2011-2012 (afgerond):
Baten: 101.2 mil (+46.1 mil t.o.v. 2010-2011)
Lasten: 61.9 mil (+2.6 mil t.o.v. 2010-2011)
Winst: 27.6 mil (+43.1 mil t.o.v. 2010-2011)
Netto Cash Flow: 4.7 mil (-1.9 mil t.o.v. 2010-2011)
Mat. Vaste Active: 57.1 mil (-10.5 mil t.o.v. 2010-2011, er heeft dus een behoorlijk grote afschrijving plaatsgevonden)
Groepsvermogen: 23.4 mil (+27.6 mil t.o.v. 2010-2011)
Garantievermogen: 50.1 mil (+41 mil t.o.v. 2010-2011)
Solvabiliteit: 43.3% (7.8% in 2010-2011)
Rentabiliteit: 30% (-11.9% in 2010-2011)

Na de grondtransactie met de gemeente werd dit bedrag aangewend om voor EUR 50.4 mil aan langlopende schulden af te lossen; voor overige investering (á EUR 25 mil) werd kapitaal aangewend wat grotendeels verkregen is uit de transfer van Snoepzak en Maza.

Er kwam een grote sponsordeal met Freo bij (Rabobank; De Lage Landen), en nu blijkt één van de rijkste Brabanders van Nederland (Ben Mandemakers) ook in te stappen als sponsor met zijn BMG.

Daarbij mag je optellen de waarschijnlijkheid van grote transfers in de nabije toekomst (Strootman), het aflopen van dure contracten (Engelaar, Hutchinson), de compleet afgeboekte spelers Nijland, Jugovic en Manolev, de spelers die graag willen vertrekken (Lens, Toivonen), en de spelers die zouden kunnen besluiten om te vertrekken (Mertens, Matavz); plus de grote deal met FOX.

PSV staat er op papier dus goed genoeg voor om te besluiten om een grote som geld neer te tellen voor Maher. Maher is een middenvelder, en als je kijkt naar de toekomst zie je dat de behoefte aan een middenvelder minstens zo groot is als de behoefte aan een goede centrumverdediger. Wat echter niet vergeten mag worden, is dat we volgend seizoen geen rechtsback hebben. Dat zal dus net zo hoog op het lijstje moeten staan als een centrale middenvelder.
Hoezo geen RB, gaat manolev weg dan??
 
Als je meer kosten hebt, dan baten, is de balans scheef. In mijn wereld kan dat prima.
Agreed, dat zegt op zich al genoeg, maar ik vind het prettig zo. :D

Een balans gaat niet over kosten en baten. Wel over bezittingen en hoe die bezittingen gefinancierd zijn.

Hoezo geen RB, gaat manolev weg dan??

Nee, Manolev blijft. Hij speelt alleen nooit, strijkt een riant salaris op, en PSV zegt puur voor de lol dat ze van hem af willen. ;)
 
Als er geen gekke dingen gebeuren in de winterstop dan moet PSV gewoon met het huidige middenveld de competitie uit kunnen spelen. Toivonen komt er weer aan en ook Hiljemark zal wel iets kunnen. Maher zou een prima zomeraankoop zijn maar is nu nog geen noodzaak. Als Maher echt wil dan wacht hij wel af tot de zomer, het is alleen van hem niet verstandig geweest om bij te tekenen bij AZ want dan zou hij nu niet met dit probleem zitten. Straks een prima alternatief als Toivonen zou vertrekken maar nu dus geen noodzaak.
 
Ik ben iig blij dat wij voor Maher gaan en niet voor Djuricic. Die Balkanjongens lijken vaak gewoon flopkippen, al wil ik niets afdoen aan de kwaliteiten van Djuricic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan