Actieve ex-PSV spelers

Ik wilde zeggen dat Brobbey helemaal niet gescoord heeft in de Bundesliga. Maar een snelle check leert dat dat niet waar is: 2 goals in 9 wedstrijden.
In de Eredivisie lukt het hem nauwelijks meer. Feyenoord die Bayern 3-0 verslaat. Bundesliga is gewoon een farmer's league ;)

In de Eredivisie lukt het hem nauwelijks meer. Feyenoord die Bayern 3-0 verslaat. Bundesliga is gewoon een farmer's league ;)
Even tussendoor; ik kom regelmatig in het Engels tegen dat onze bijnaam the Farmers zou zijn.
Gezien de totstandkoming van deze naam - die we nu als geuzennaam hebben geadopteerd - is dit onjuist.

Mid-jaren 70, toen wij de hegemonie van Ajax en Feijenoord doorbraken ,werden we vooral als Ajax hier op bezoek kwam om vaak een nederlaag te incasseren tegen wat nu hun grootste "angstgegner" geworden is , vanaf het uitvak door hen massaal uitgescholden met de term "boeren". Waarop later het antwoord kwam ; "joden".

In het Engels heeft niet "farmer" , maar "peasant" een negatieve lading.
Zoals overduidelijk al te zien is in de beroemde Peasants' Revolt van 1381 met Wat Tyler.

Mag ik jou- en iedereen hier - daarom vriendelijk verzoeken te trachten deze foute benaming te gaan wijzigen door voortaan steeds te spreken over ons als "Peasants".
In je post dus te spreken van de Bundesliga als een peasants'league. ;)

Vanavond:

Bruma tegen Royal union in de basis. Bruma gaf net de assist voor de 0-1. en heeft dit seizoen al 7 goals en 5 assists in 16 wedstrijden.

Gotze in de basis tegen Ferencevaros

Rosario ontbreekt bij Nice

Zahavi verloor met 3-1 en bleef op de bank

Linksback Angelino speelde een hele wedstrijd tegen AZ en verloor met 0-1
Mooi die updates. Ik moet dat toch ook maar eens meer gaan volgen

Niet helemaal de juiste plek. Maar waar zou dit dan wel moeten?

Dit lijkt mij de meest geschikte plek

Ik vind het wel interessant om te lezen hoe de oud-PSVers, die de laatste 2 transferperiodes vertrokken, het nu doen. Teze is bijvoorbeeld behoorlijk zwaar geblesseerd geraakt.

Dit gebeurde met alle twaalf PSV'ers die dit seizoen vertrokken: van verrassen in Saoudi-Arabië tot strompelen met Southampton
https://www.ad.nl/eindhoven/dit-geb...bie-tot-strompelen-met-southampton~a11f1d52e/

Ik moest flink graven om dit topic weer te vinden. Het lijkt een beetje doodgebloed. Wel jammer want het is een leuk topic..
We hebben er nog wel wat. Of iedereen moet gewoon 5 spelers 'volgen' standaard wat ze het weekend hebben gedaan. Als 1 dat moet doen, wordt dat wel erg veel werk. Maar inderdaad wel leuk.

We hebben er nog wel wat. Of iedereen moet gewoon 5 spelers 'volgen' standaard wat ze het weekend hebben gedaan. Als 1 dat moet doen, wordt dat wel erg veel werk. Maar inderdaad wel leuk.
Ik denk dat het topic wat vaker omhoog gehaald moet worden zodat iedereen weet dat dit topic er is en dat er dan meer gepost gaat worden door mensen die veel wedstrijden kijken. Of mensen zoals ik die zo wat meepikken.

Tsja, wat heb je momenteel? (zonder de verhuurde spelers)

Engeland:
Gakpo (Liverpool)
Madueke (Arsenal)
Simons (Tottenham)
Malacia (Manchester United)
Savinho (Man. City)
Benitez (Crystal Palace)
Boscagli (Brighton)
Piroe (Leeds United)
Branthwaite (Everton)
Hoever (Wolverhampton)
Malen (Aston Villa)
Sangare en Zinchenko (Nottingham)
Ojo (Port Vale FC)

Nederland:
Sambo en Van Aanholt (Sparta)
Lammers. Kjolo, Unnerstal, Tyton (FC Twente)
Viergever (FC Utrecht)
Ihattaren en Koopmans (Fortuna Sittard)
Thomas (PEC Zwolle)
Zoet (AZ)
Jurjus (FC Groningen)
Willems (NEC)

Duitsland:
Bakayoko ( Leipzig)
Tillman (Leverkusen)
Fabio Silva (Bor. Dortmund)
Gotze en Doan (Frankfurt)
Mwene en J. Bruma (Mainz)
Fein (Jahn Regensburg)
Hendrix (Preußen munster)
De Wijs (Fort. Dusseldorf)

Italie:
Lang (Napoli)
Bella-Kotchap (Hellas Verona)
Dumfries (Inter)
Angelino (AS Roma)
Pereiro (Bari)
Gudmundsson (Fiorentina)

Spanje:
Rodriguez (Betis Sevilla)
Lato (Mallorca)

Portugal:
Bruma (Benfica)
Rosario en Luuk de Jong (Porto)

Belgie:
Van Duiven (Lommel)
T. Hazard (Anderlecht)
Delanghe (Cercle Brugge)
Rigo (SK Beveren)
Peersman (AA Gent)

Frankrijk:
Teze (AS Monaco)
Mvogo (Lorient)
Oppegard (Auxerre)

Overig Europa:
Max (Panathinaikos)
Vertessen (RB Salzburg)
Luckassen (Pafos)
Muller (Aalborg BK)
Sadilek (Slavia Praag)
Lundqvist (Goteborg)
Koch (Sarpsborg)
Matavz (ND Gorica)
Paal (Antalyaspor)

Noord-Amerika:
Baumgartl (St Louis City)
Isimat-Mirin (Sporting Kansas City)
Lozano (San Diego FC)
Ledezma en Guti (Guadalajara)
Moreno (Monterrey)
Zanka (Los Angeles Galaxy)

Zuid-Amerika:
Ramalho en Memphis (Corinthians)
Romero (O'Higgins)
Vinicius (Gremio Porto Alegre)
Arias (Esporte Clube Bahia)
Cassio Ramos (EC Cruzeiro Belo Horizonte)

Azie:
Dams (Al-Ahli)
El Ghazi (El Sailiya)
Rekik (Al-Jazira)
Bergwijn (Al-Ittihad)
Wijnaldum (Al-ettifaq)
Ramselaar en Lestienne (Lion city Sailors)

Australie:
Behich (Melbourne city)
Sainsbury (Central Coast Mariners)

Afrika:
Bakkali (Ittihad Tanger)
Amrabat (Wydad Casablanca)

En wie er nog Oud-Jong-PSV-spelers bij wil doen, succes! :)

Laatst bewerkt:
.
Wat ik dan bijzonder vind , is dat Ramselaar EN Lestienne bij dezelfde ploeg zitten in nota bene Singapore :)
Er zijn er meer waarvan ik denk, waarom spelen die daar? Rekik en Bergwijn bijvoorbeeld. Ik snap dat het beter betaald maar kom anders terug naar de eredivisie.

• Leuk
Reactions: DrJ
.
Er zijn er meer waarvan ik denk, waarom spelen die daar? Rekik en Bergwijn bijvoorbeeld. Ik snap dat het beter betaald maar kom anders terug naar de eredivisie.
Ik snap de gedachtegang maar het verschil qua verdienste is wel heel groot, zelfs als je al heel veel hebt.

Wat ik dan bijzonder vind , is dat Ramselaar EN Lestienne bij dezelfde ploeg zitten in nota bene Singapore :)

Heerlijk klimaat, als je van een megalomane stad houdt een fantastische plek en ze zullen niet klagen over de warmte in de zomer hier tijdens het voetballen.

Ik snap de gedachtegang maar het verschil qua verdienste is wel heel groot, zelfs als je al heel veel hebt.
Ja, maar toch is het zonde. Je kan met het gros van spelers die cashen in de zandbak de eredivisie opleuken

Terug
Bovenaan Onderaan