Érick Gutiérrez (M)

Het is een middenvelder, kan best zijn dat Brands hem nog snel naar binnen wil halen voordat hij zelf weg gaat.
Een linksback, dat is wachten tot de laatste dag.
 
http://www.soccernews.nl/news/451105/een-voorwaarde-staat-transfer-gutierrez-naar-psv-in-de-weg

Zou zomaar eens waar kunnen zijn. Toch vind ik dat PSV 'gewoon' Gutierrez moet halen, omdat:
  1. Het middenveld sowieso een injectie nodig heeft. Het middenveld is te onzeker (blijvers-vertrekkers) en kwalitatief smal;
  2. De onderhandelingen met Chelsea over Van Ginkel duren altijd (te) lang, je kunt niet wachten tot juli met het risico ze beiden te missen;
  3. Van alle nieuwe middenvelders waarmee PSV in verband is gebracht, is Gutierrez de enige die me kan bekoren;
  4. Goedkoop is duurkoop: als PSV de voorronde in de CL overleeft, dan heeft het de investering al terugverdiend;
  5. Te verwachten inkomsten waar ook niet direct eenzelfde bedrag aan uitgegeven hoeft te worden: Pereiro (want Mauro en Malen en ook Gutierrez), De Jong (want Romero);
Van Ginkel - Hendrix - Gutierrez en daarachter Rosario - Ramselaar en Mauro, daarmee heb je tenminste nog íets te zoeken in Europa.
Paal, Rigo en Lundqvist moeten verhuurd worden.
 
http://www.soccernews.nl/news/451105/een-voorwaarde-staat-transfer-gutierrez-naar-psv-in-de-weg

Zou zomaar eens waar kunnen zijn. Toch vind ik dat PSV 'gewoon' Gutierrez moet halen, omdat:
  1. Het middenveld sowieso een injectie nodig heeft. Het middenveld is te onzeker (blijvers-vertrekkers) en kwalitatief smal;
  2. De onderhandelingen met Chelsea over Van Ginkel duren altijd (te) lang, je kunt niet wachten tot juli met het risico ze beiden te missen;
  3. Van alle nieuwe middenvelders waarmee PSV in verband is gebracht, is Gutierrez de enige die me kan bekoren;
  4. Goedkoop is duurkoop: als PSV de voorronde in de CL overleeft, dan heeft het de investering al terugverdiend;
  5. Te verwachten inkomsten waar ook niet direct eenzelfde bedrag aan uitgegeven hoeft te worden: Pereiro (want Mauro en Malen en ook Gutierrez), De Jong (want Romero);
Van Ginkel - Hendrix - Gutierrez en daarachter Rosario - Ramselaar en Mauro, daarmee heb je tenminste nog íets te zoeken in Europa.
Paal, Rigo en Lundqvist moeten verhuurd worden.
Maar de keuze gaat, zegt het artikel iig, tussen van Ginkel en Gutierrez. Het wordt dus of-of. Twee middenvelders van elk 10 miljoen kan PSV gewoon niet halen
 
Maar de keuze gaat, zegt het artikel iig, tussen van Ginkel en Gutierrez. Het wordt dus of-of. Twee middenvelders van elk 10 miljoen kan PSV gewoon niet halen

:unsure: Of ze moeten van Ginkel nog een jaar kunnen huren en Gutiérrez kopen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Maar de keuze gaat, zegt het artikel iig, tussen van Ginkel en Gutierrez. Het wordt dus of-of. Twee middenvelders van elk 10 miljoen kan PSV gewoon niet halen
Dat zou je denken, maar ineens bleken we ook Romero voor 10 mln te kunnen halen, terwijl er werd geschraapt om een nieuwe linksback te kunnen bekostigen.

Mijn pleidooi is dus voor en-en. Het is een beetje tegen de gewoonte in inderdaad, maar zie mijn argumenten.

Het is in de huidige markt ook niet vreemd: 3 jaar geleden was het niet vreemd om 2 spelers van 5-6 mln te halen. Met een stevige inflatie is anno 2018 een bedrag van 10 mln per speler niet uitzonderlijk.

Maar de optie van Penalty is ook prima: als PSV er een huurkoop deal van weet te maken.
 
En dan Pereiro afschrijven, Mauro verkopen?
Nee zeker niet, ik verwacht dat Pereiro nog verkocht wordt. Niet voor 16+ mln waar iedereen op hoopt (ik ook), ik verwacht dat PSV genoegen neemt met 12+ mln.

Nogmaals, mijn verwachting light en hoop voor het middenveld:
Van Ginkel - Hendrix - Gutierrez en daarachter Rosario - Ramselaar en Mauro.

Verhuren: Paal, Rigo en Lundqvist.
Verkopen: Pereiro. In de aanval hebben we met Malen een goede, op die positie zelfs betere, opvolger. Op het middenveld dus Gutierrez.
 
Een topper op het middenveld erbij vind ik wel wenselijk, ik vind het in de huidige samenstelling al smalletjes. En dan hebben we afgelopen jaar echt waanzinnig weinig blessures gehad! Van wat ik gezien heb van Gutierrez wordt ik wel enthousiast, zeker als dit Lozano nog een jaartje langer zo houden hier! In VI kampioensspecial werd duidelijk hoe goed die 2 het op en naast het veld kunnen vinden!

Van Ginkel nog maar een jaar huren + Gutierrez kopen:

Van Ginkel - Hendrix - Gutierrez
Rosario - Ramselaar - Pereiro (Rigo / Mauro)
 
Terug
Bovenaan Onderaan