Érick Gutiérrez (M)

Met Til in deze vorm is het toch geen vraag meer wie moet spelen, zeker in grotere wedstrijden. Dan is het maar niet de perfecte tactische invulling die de staf het liefst zou willen zien - het werkt in Europa klaarblijkelijk toch niet met Til. En dan speelt Veerman maar niet op zijn allerbeste plek. Waarbij ik oprecht ook vind dat Joey er nog niet genoeg in slaagt om controle en rust te brengen vanaf het centrale middenveld, wat in topwedstrijden op dit niveau cruciaal is.

Mooi toch ook hoe geweldig die Guti kan juichen. Onverzettelijke kop, vloekend in het Spaans. Tackles, blocks, kopgoals, dan effe centraal achterin opvangen, sublieme crosspasses. Held.
 
Waar haal jij vandaan dat hij die illusies heeft? Niemand zegt dat hier toch!
Ik interpreteerde jouw reactie als dat Guti het zelf laat afhangen van CL plaatsing of niet. Dus beargumenteerde ik dat ik niet denk dat Guti dat doet, omdat hij niet per se naar een goede CL ploeg zal gaan als hij weg zou gaan bij PSV.
 
Toch een soort held, deze Guti. Al vaak afgeschreven altijd weer terug knokken. Er zou een tweede Heldenlied moeten worden gemaakt voor de spelers die misschien minder talentvol zijn, maar die wel echt knokken en vechten, en zeker bijzondere voetballers zijn. Uit m'n hoofd: Guti Addo, Kalusha, Van der Doelen...
Waterreus.
 
Mooi interview met Guti toch ook weer. Voelt zich enorm goed op z'n plek, zelfs nu hij in tegenstelling tot het grootste gedeelte van vorig seizoen nu even geen gegarandeerde basisplek heeft, maar moet knokken met met name Til. Uiteindelijk is het ook wel duidelijk dat hij met een zwaar schema genoeg aan spelen toekomt. Het feit dat Guti nu langer vastligt maakt me er over een jaartje ook geruster op als Sangaré vertrekt. Natuurlijk moet er dan een vervanger komen, maar je hebt dan tenminste een zekere factor daar lopen.


Ik moet toegeven dat ik gewoonweg kansloos was tussen de muscle man, mooiboy en filosoof. Wat moet je daar nog tegen beginnen als gewone sterveling?
Een hoofd met haar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan