Érick Gutiérrez (M)

Waarom geeft PSV zoveel geld uit voor middenvelders ( Guti ) die weinig meerwaarde hebben voor een team. Zijn er geen Nederlandse jongens meer die dat gat beter kunnen opvullen voor een schappelijke prijs.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hij ruimt al het gehele seizoen met uitstekende slidings veel counters op. Misschien mist hij wat duelkracht, maar dat is niet het enige wapen om te verdedigen. Daarnaast, is het voor de balans echt niet goed als je Bruma, Ihattaren en Hendrix op gaat stellen. Dan ga je pas overlopen worden.
Dat heeft ie een paar keer idd gedaan maar ook niet meer dan dat. Ik zie niet dat hij tactisch groeit kwa positie kiezen en voor het elftal spelen. Ik zie verder ook niet dat zijn acties het elftal beter laten draaien. Misschien speelt het ook mee dat Bergwijn 10 staat en ook niet echt rendeert. Guti geeft mij een Pereiro gevoel namelijk op het moment dat je denkt, NU heeft ie het eindelijk door en gaat ie die lijn doortrekken, laat ie het afweten. Allebei zijn alleen goed aan de bal en doen slechts aan quasi meeverdedigen. Daar heb je als elftal niets aan. Rosario wordt hier bijna uitgekotst en iedereen lijkt alleen te kijken naar wat spelers met de bal kunnen maar niet dat voetbal voor de helft bestaat uit spelen zonder de bal. De Zuid-Midden Amerikanen zijn daar erg slecht geschoold. Dat kan ze alleen vergeven worden als ze zoveel briljante momenten hebben per wedstrijd dat je niet om hen heen kunt. Dat is bij Guti niet het geval. Geen enkele andere Europese club die beter is dan PSV, zit te wachten op zulke spelers.
 
Dat heeft ie een paar keer idd gedaan maar ook niet meer dan dat. Ik zie niet dat hij tactisch groeit kwa positie kiezen en voor het elftal spelen. Ik zie verder ook niet dat zijn acties het elftal beter laten draaien. Misschien speelt het ook mee dat Bergwijn 10 staat en ook niet echt rendeert. Guti geeft mij een Pereiro gevoel namelijk op het moment dat je denkt, NU heeft ie het eindelijk door en gaat ie die lijn doortrekken, laat ie het afweten. Allebei zijn alleen goed aan de bal en doen slechts aan quasi meeverdedigen. Daar heb je als elftal niets aan. Rosario wordt hier bijna uitgekotst en iedereen lijkt alleen te kijken naar wat spelers met de bal kunnen maar niet dat voetbal voor de helft bestaat uit spelen zonder de bal. De Zuid-Midden Amerikanen zijn daar erg slecht geschoold. Dat kan ze alleen vergeven worden als ze zoveel briljante momenten hebben per wedstrijd dat je niet om hen heen kunt. Dat is bij Guti niet het geval. Geen enkele andere Europese club die beter is dan PSV, zit te wachten op zulke spelers.
Ik vind juist als je het over quasi verdedigen hebt, dat Rosario voor op loopt. Denk dat deze het nog wel kan maken hoor, maar mag even naar de kant. Als je een stofzuiger als Hendrix en Guti er naast hebt dan gaat het middenveld echt beter lopen denk ik. Ihattaren/Doan er voor en je bent klaar lijkt mij.
 
Waarom geeft PSV zoveel geld uit voor middenvelders ( Guti ) die weinig meerwaarde hebben voor een team. Zijn er geen Nederlandse jongens meer die dat gat beter kunnen opvullen voor een schappelijke prijs.
Nee, het probleem zit hem in een schappelijke prijs. Zie waarvoor Til bijv verkocht is
 
Eerste doelpunt voor Mexico gescoord tegen team USA (de 0-2). Mooi om te zien 4 spelers met PSV als club achter hun naam (3 ex) hebben deze wedstrijd gespeeld.

 
Laatst bewerkt:
Ach ... Een gebroken hand is minder erg dan een gebroken voet.
In 1978 speelde René van de Kerkhof verschillende wedstrijden en zelfs een WK finale met een gebroken hand. Een gipsen manchet erom heen en spelen maar. Wel behoorlijk wat commotie voor de finalewedstrijd van start ging. Dat dan weer wel. :maniac:
 
Mexico en USA hebben tot nu toe denk ik 1000 vriendschappelijke wedstrijden gespeeld tegen elkaar. Als speler zou ik tegen de bondscoach zeggen: hier mijn foto, daar moet je het mee doen.
 
Met het aantal geblesseerden bij PSV kun je inmiddels een elftal samenstellen dat, als alle spelers fit zouden zijn, moeiteloos zou meedraaien om de titel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan