Érick Gutiérrez (M)

Alleen in tegenstelling tot andere teleurstellende spelers (los van misschien Bruma, maar die zit er nog niet zo lang) kan ik me van Guti echt maar 1 goede wedstrijd herinneren.

Die zal ik nooit vergeten, werd bloedfanatiek die avond na een middagje doordrinken.
 
Het meest ideale scenario is dat er weer een nieuwe club toetreedt tot Amerikaanse competitie die nog een hele selectie moeten samenstellen. Mogen ze gehele middenlinie overnemen van PSV (exclusief Ihattaren).
 

Als ze inderdaad 8 miljoen voor hem willen betalen doe er dan maar een strik omheen.

Het blijft jammer. Zit een goede kop op en was marketingtechnisch ook genoeg uit te halen. Toen hij vorig jaar kwam had ik er wel een goed gevoel bij. Technisch een meer dan prima voetballer voor de Eredivisie, maar verdedigend en positioneel zo zwak. Hij werd tegen bijna elke tegenstander die druk zet overlopen. Eigenlijk is hij overal net niet voor. Te traag en niet doortastend genoeg in duels voor aanvallend middenveld en verdedigend veel te kwetsbaar als verdedigend of centrale middenvelder. Zo zie je maar dat de Eredivisie vergeleken met de Mexicaanse competitie zo slecht nog niet is. Daar was Guti een behoorlijke meneer, niet voor niets dat hij al international was. Zo zijn er wel meer voorbeelden, zie Alvarez bij Ajax en die Lainez die bij Betis verpietert omdat ie niet naar de Eredivisie wilde komen.

Maar ja, gelukkig hebben Mexicaanse clubs vaak geld. Als je de aankoopprijs eruit kunt halen kun je dat meteen in een nieuwe middenvelder steken.
 
Laatst bewerkt:
Het blijft jammer. Zit een goede kop op en was marketingtechnisch ook genoeg uit te halen. Toen hij vorig jaar kwam had ik er wel een goed gevoel bij. Technisch een meer dan prima voetballer voor de Eredivisie, maar verdedigend en positioneel zo zwak. Hij werd tegen bijna elke tegenstander die druk zet overlopen. Eigenlijk is hij overal net niet voor. Te traag en niet doortastend genoeg in duels voor aanvallend middenveld en verdedigend veel te kwetsbaar als verdedigend of centrale middenvelder. Zo zie je maar dat de Eredivisie vergeleken met de Mexicaanse competitie zo slecht nog niet is. Daar was Guti een behoorlijke meneer, niet voor niets dat hij al international was. Zo zijn er wel meer voorbeelden, zie Alvarez bij Ajax en die Lainez die bij Betis verpietert omdat ie niet naar de Eredivisie wilde komen.

Maar ja, gelukkig hebben Mexicaanse clubs vaak geld. Als je de aankoopprijs eruit kunt halen kun je dat meteen in een nieuwe middenvelder steken.
Lijkt mij echt zo'n typische speler waar het wel in zit, maar niet uit komt. Jammer, maar je kan niet altijd 6 gooien. Hoop dat er doorgeselecteerd gaat worden deze zomer.
 
Lijkt mij echt zo'n typische speler waar het wel in zit, maar niet uit komt. Jammer, maar je kan niet altijd 6 gooien. Hoop dat er doorgeselecteerd gaat worden deze zomer.
Eens, denk dat hij heel afhankelijk is van het juiste team qua mede spelers en het systeem.
Als aanvallend middevelder komt hij te kort in de eredivisie en als controlerend middeveld heeft hij niet de benodigde verdedigende capaciteiten die zorgen dat hij op deze positie rendeert. Wellicht met een ijzersterke verdediging en balafpakker naast hem komt hij meer tot zijn recht.

Hopelijk slaagt hij bij een nieuwe club. Maar voor PSV lijkt het idd tijd om door te selecteren. Hij lijkt me ook niet per se passen bij onze nieuwe coach zijn speelstijl. (Hoewel hij graag het ongelijk mag bewijzen in het shirt van PSV)
 

Als ze inderdaad 8 miljoen voor hem willen betalen doe er dan maar een strik omheen.
LEESTIP: Ons eigen artikel zonder nieuwe feiten of inzichten :rolleyes:
Dat soort nieuwssite hebben toch altijd een laag van misplaatste arrogantie over zich heen
 
Toch balen. Nieuwe coach dus nieuwe kansen. Daarnaast wel een totaal andere type speler dan we momenteel gebruiken. Dus in mijn optiek nog wel bruikbaar.

Door dit nieuws zou ik het (zeker) niet erg vinden als Hendrix toch nog een jaartje blijft. Nuttige speler.
 
LEESTIP: Ons eigen artikel zonder nieuwe feiten of inzichten :rolleyes:
Dat soort nieuwssite hebben toch altijd een laag van misplaatste arrogantie over zich heen

Een laag van Ajax-fanboy-gehalte, net als VP. Alles om te stoken, wat clicks en comments oplevert.

Heb Guti niet echt gemist afgelopen wedstrijd; misschien vergroot het de urgentie om een ervaren middenvelder te halen, wat natuurlijk heel mooi zou zijn.
 
PSV maanden zonder Gutiérrez

link

Érick Gutiérrez is deze week geopereerd aan zijn enkel en Schmidt denkt dat hij de Mexicaanse middenvelder drie maanden moet missen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan