Érick Gutiérrez (M)

Maar MvB maakte in zijn beste dagen ook veel meters. Was echt een diepgaande speler. Dat heeft geen enkele middenvelder van het huidige PSV ook maar bij benadering. Rosario nog een beetje, als-ie goed speelt. Dan kun je wel Mo én Pereiro opstellen, maar daarmee is het gat niet gedicht. Sterker nog, ik denk dat je op het middenveld met een numerieke minderheid zit, die één defensieve middenvelder niet meer dicht gaat lopen.

We hebben gewoon een nieuwe speler op het middenveld nodig. Maar dat wist MvB ook wel...

Ja, dat is absoluut een type speler dat we missen. Jammer dat Van Ginkel nog niet fit is...
 
Ja, JdJ komt trots aan met een spoilersetje, terwijl zijn auto geen stuur heeft.

Die metafoor slaat natuurlijk heel goed op de gigantische fout van afgelopen zomer; Bruma alvast halen omdat er blinde paniek heerste dat zowel Lozano als Bergwijn zouden vertrekken, terwijl een CV en LB nodig waren om de lekke defensie stabiel te krijgen om plaatsing voor de CL te kunnen realiseren. Als je in volgorde Baumgartl in plaats van Bruma had gehad zou de wereld er heel anders uit hebben gezien.

V.w.b. Guti ben ik erg benieuwd of Faber een verandering in systeem e/o speelwijze gaat brengen waardoor hij wellicht beter uit de verf komt. Als dat niet het geval gaat zijn zonder uitkijk dat dit volgend seizoen anders is kunnen we beter richting een afscheid gaan.
 
Die metafoor slaat natuurlijk heel goed op de gigantische fout van afgelopen zomer; Bruma alvast halen omdat er blinde paniek heerste dat zowel Lozano als Bergwijn zouden vertrekken, terwijl een CV en LB nodig waren om de lekke defensie stabiel te krijgen om plaatsing voor de CL te kunnen realiseren. Als je in volgorde Baumgartl in plaats van Bruma had gehad zou de wereld er heel anders uit hebben gezien.

V.w.b. Guti ben ik erg benieuwd of Faber een verandering in systeem e/o speelwijze gaat brengen waardoor hij wellicht beter uit de verf komt. Als dat niet het geval gaat zijn zonder uitkijk dat dit volgend seizoen anders is kunnen we beter richting een afscheid gaan.
Die CV en LB hadden er ook moeten komen, maar het is vooral dat vacuüm op het middenveld dat er ook voor zorgt dat de defensie de bal niet kwijt kan, de voorhoede niet bereikt wordt en PSV bij balverlies direct onder druk komt te staan. Dat van Bommel in de defensie het moet proberen met de rommel die Brands heeft achtergelaten (Luckassen) helpt zeer zeker niet.
Bij Guti krijgt ik een heel erg Maher-gevoel. Het leek heel wat, hij kan wel iets, maar voor PSV is het gewoon te weinig. En daar verandert „hij wordt niet juist gebruikt“, „hij krijgt geen vertrouwen“, „hij speelt nooit eens een paar wedstrijden achter elkaar„ niets aan.
 
'PSV'er weet genoeg en dient officieel transferverzoek in'
link

Besiktas vangt bot bij interesse voor PSV-middenvelder Gutiérrez

link

De Turken hebben geen voor PSV én Gutiérrez interessant aanbod kunnen doen. Onder meer het goed ingevoerde Marca Claro bevestigt de interesse van Besiktas voor ‘Guti’, maar tot een overeenkomst komt het voorlopig niet. Hij gaat volgens de planning gewoon mee op het trainingskamp van PSV naar Qatar.

Wat een belangstelling voor PSV spelers. De grote uittocht is begonnen.
 
'PSV'er weet genoeg en dient officieel transferverzoek in'
link

Besiktas vangt bot bij interesse voor PSV-middenvelder Gutiérrez

link

De Turken hebben geen voor PSV én Gutiérrez interessant aanbod kunnen doen. Onder meer het goed ingevoerde Marca Claro bevestigt de interesse van Besiktas voor ‘Guti’, maar tot een overeenkomst komt het voorlopig niet. Hij gaat volgens de planning gewoon mee op het trainingskamp van PSV naar Qatar.

Wat een belangstelling voor PSV spelers. De grote uittocht is begonnen.
Nogal tegenstrijdige berichten. Aan de andere kant is er cash nodig voor goede spelers.
 
Tenzij er een middenvelder bij komt moet je dit niet willen. Dan houd je Thomas, Rosario en Hendrix over voor het centrale middenveld. Eerstgenoemde is blessuregevoelig en de andere twee zijn gewoon niet zo goed of al sinds mensenheugenis niet in vorm (voor zij die nog altijd in Rosario geloven).
 
Ik las ook ergens dat het een ruildeal met Oğuzhan Özyakup zou kunnen betreffen, dat zou ik nog niet eens zo'n slechte deal vinden.. maar de Jong had aangegeven dat hij dan liever andere spelers van Besiktas in aanmerking zag komen.
 
Een (te) brede bezetting op het middenveld, en ook Faber die blijkbaar niet het vertrouwen aan Guti geeft. Nog een half jaar op de bank leidt alleen maar tot een dalende transferwaarde, dus ik hoop ergens dat hij nog weggekocht wordt. Wellicht een Amerikaanse club? Die betalen over het algemeen prima, zijn nu op zoek naar spelers, en Mexicanen zijn populair daar.
 
Een (te) brede bezetting op het middenveld, en ook Faber die blijkbaar niet het vertrouwen aan Guti geeft. Nog een half jaar op de bank leidt alleen maar tot een dalende transferwaarde, dus ik hoop ergens dat hij nog weggekocht wordt. Wellicht een Amerikaanse club? Die betalen over het algemeen prima, zijn nu op zoek naar spelers, en Mexicanen zijn populair daar.
Eens gewoon je verlies nemen. Want zolang je dit soort spelers op de bank hebt zitten, praat men nog over een brede bank...
 
Eens gewoon je verlies nemen. Want zolang je dit soort spelers op de bank hebt zitten, praat men nog over een brede bank...

JdJ heeft denk ik terecht aangegeven dat de selectie te breed is geworden. Met vervolgens - dat uiteraard niet gepland - met teveel spelers die kwalitatief tegenvallen of het niet laten zien, waardoor je alleen maar kwantiteit en geen kwaliteit hebt. Gisteren speelden Rosario en Thomas, maar of het die twee zijn of Hendrix met Guti zal vrijwel om het even zijn. Gewoon erg matig. Lastig is dat die overdaad aan spelers (we hebben ook Sadilek en Ibi nog, in feite zowat drie koppeltjes op te stellen met ongeveer gelijke kwaliteit) je wel tegenhoudt om grote aankopen op die plekken te doen.
 
In het transferoverzicht van VI wordt er voor het eerst gehint naar een ontevreden Guti die nog wel eens een move zou kunnen maken. Ik hoop het voor alle partijen, aangezien hij nu Rosario, Hendrix, Afellay en Thomas voor zich lijkt te moeten dulden. Faber lijkt dus ook geen liefhebber. Dan is extra partijen op de bank voor niemand goed. Fingers crossed dan maar op een deadline transfertje... Hij heeft vanuit Mexico en het nationale elftal toch nog best wel een aardige naam lijkt me?
 
In het transferoverzicht van VI wordt er voor het eerst gehint naar een ontevreden Guti die nog wel eens een move zou kunnen maken. Ik hoop het voor alle partijen, aangezien hij nu Rosario, Hendrix, Afellay en Thomas voor zich lijkt te moeten dulden. Faber lijkt dus ook geen liefhebber. Dan is extra partijen op de bank voor niemand goed. Fingers crossed dan maar op een deadline transfertje... Hij heeft vanuit Mexico en het nationale elftal toch nog best wel een aardige naam lijkt me?
Prima en dan een goede middenvelder terug graag.
 
In het transferoverzicht van VI wordt er voor het eerst gehint naar een ontevreden Guti die nog wel eens een move zou kunnen maken. Ik hoop het voor alle partijen, aangezien hij nu Rosario, Hendrix, Afellay en Thomas voor zich lijkt te moeten dulden. Faber lijkt dus ook geen liefhebber. Dan is extra partijen op de bank voor niemand goed. Fingers crossed dan maar op een deadline transfertje... Hij heeft vanuit Mexico en het nationale elftal toch nog best wel een aardige naam lijkt me?

Als je er wordt uitgespeeld door Ibi, dan heb je niks bij PSV te zoeken en is het inderdaad beter om te vertrekken.
 
In het transferoverzicht van VI wordt er voor het eerst gehint naar een ontevreden Guti die nog wel eens een move zou kunnen maken. Ik hoop het voor alle partijen, aangezien hij nu Rosario, Hendrix, Afellay en Thomas voor zich lijkt te moeten dulden. Faber lijkt dus ook geen liefhebber. Dan is extra partijen op de bank voor niemand goed. Fingers crossed dan maar op een deadline transfertje... Hij heeft vanuit Mexico en het nationale elftal toch nog best wel een aardige naam lijkt me?

Afgezien van een geweldige eerste wedstrijd heeft Guti het nooit waar kunnen maken. De "geweldige tandem" Guti-Chucky hebben ook nauwelijks gezien en na het vertrek van Chucky werd het ook niet beter. Een grote teleurstelling.
 
Afgezien van een geweldige eerste wedstrijd heeft Guti het nooit waar kunnen maken. De "geweldige tandem" Guti-Chucky hebben ook nauwelijks gezien en na het vertrek van Chucky werd het ook niet beter. Een grote teleurstelling.
Guti wordt gewoon niet goed gebruikt / op de verkeerde positie gezet / het ligt aan van Bommel / mag nooit zijn favouriete toetje eten.
Het lijkt gewoon weer een speler in de lange lijst van teleurstellingen.
 
Guti wordt gewoon niet goed gebruikt / op de verkeerde positie gezet / het ligt aan van Bommel / mag nooit zijn favouriete toetje eten.
Het lijkt gewoon weer een speler in de lange lijst van teleurstellingen.

Alleen in tegenstelling tot andere teleurstellende spelers (los van misschien Bruma, maar die zit er nog niet zo lang) kan ik me van Guti echt maar 1 goede wedstrijd herinneren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan