Érick Gutiérrez (M)

Helaas wederom pure middelmaat. De ene keer pakt het beter uit dan de andere keer. Opruiming mag wat mij betreft beginnen op het middenveld: Peirero, Guti, Hendrix, Rosario mogen allemaal voor een redelijk aanbod weg. Miljoenen investeren in routine op het middenveld; type Propper
Pröpper is in mijn ogen niet de ontbrekende leider op het middenveld. Goede voetballer dat wel b
 
Misschien is dat het wel ja, al leek, laat ik het zo zeggen, de motivatie wat minder.

Ik heb dat destijds vaker gelezen, dus je was niet de enige. Vond het zelf wel meevallen. Sterker nog, ik had het idee dat hij veel overcompenseerde, met aanhoudende blessures tot gevolg.

Maar dat het niet even flitsend was als de seizoenen ervoor, ben ik met je eens.
Moreno... wat verlang ik naar zo'n verdediger.
Ja, wie niet...
 
Lang verhaal over Guti in het ED vandaag (achter betaalmuur).

‘PSV heeft nog niet de beste Guti gezien’

*Edit. Artikelen mogen niet in hun geheel geplaatst worden. Parafraseren mag, alsook een paar zinnen kopiëren. Hele artikelen zijn niet toegestaan om begrijpelijke redenen.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Ik denk dat Guti echt een speler is die het beste rendeert als hij 100% vertrouwen voelt. Hij kan echt wel voetballen, dat heeft hij in het begin wel bewezen. Hij moet alleen net wat sterker en slimmer worden in de duels. Het zou zonde zijn als het er nooit echt uit gaat komen hier in Eindhoven en dan zul je daarna net zien dat hij het bij een andere club in bijvoorbeeld Spanje of Italië fantastisch doet. Ben bang dat dit ook het geval gaat zijn met Pereiro...
 
Ik denk dat Guti echt een speler is die het beste rendeert als hij 100% vertrouwen voelt. Hij kan echt wel voetballen, dat heeft hij in het begin wel bewezen. Hij moet alleen net wat sterker en slimmer worden in de duels. Het zou zonde zijn als het er nooit echt uit gaat komen hier in Eindhoven en dan zul je daarna net zien dat hij het bij een andere club in bijvoorbeeld Spanje of Italië fantastisch doet. Ben bang dat dit ook het geval gaat zijn met Pereiro...
Hij komt gewoon veel te veel tekort voor zijn positie. Hij mist felheid, snelheid in handelen, verdedigend vermogen. Hij heeft bovendien teveel ruimte nodig om passes tot hun recht te laten komen. Vergelijk dat eens met een Guardado. Wereld van verschil. Ik heb hem afgeschreven.
 
Ik denk dat Guti echt een speler is die het beste rendeert als hij 100% vertrouwen voelt. Hij kan echt wel voetballen, dat heeft hij in het begin wel bewezen. Hij moet alleen net wat sterker en slimmer worden in de duels. Het zou zonde zijn als het er nooit echt uit gaat komen hier in Eindhoven en dan zul je daarna net zien dat hij het bij een andere club in bijvoorbeeld Spanje of Italië fantastisch doet. Ben bang dat dit ook het geval gaat zijn met Pereiro...
Ik bewonder je optimisme, en verbaas me over je geheugen :). Dat hij kan voetballen heeft hij in al die wedstrijden (37 tot nu toe) nog niet bewezen. Guti komt echt in alles veel tekort wat er op zijn positie nodig is: felheid, duelkracht, handelingssnelheid, onverzettelijkheid, karakter, snelheid, passing. Is niks, gaat ook niks meer worden, en al zeker niet in een Europese competietie waar het nivo nog wat hoger ligt.
 
Ik bewonder je optimisme, en verbaas me over je geheugen :). Dat hij kan voetballen heeft hij in al die wedstrijden (37 tot nu toe) nog niet bewezen. Guti komt echt in alles veel tekort wat er op zijn positie nodig is: felheid, duelkracht, handelingssnelheid, onverzettelijkheid, karakter, snelheid, passing. Is niks, gaat ook niks meer worden, en al zeker niet in een Europese competietie waar het nivo nog wat hoger ligt.

hij valt niet uit de toon tussen de andere middenvelders dus ;)
 
Ik bewonder je optimisme, en verbaas me over je geheugen :). Dat hij kan voetballen heeft hij in al die wedstrijden (37 tot nu toe) nog niet bewezen. Guti komt echt in alles veel tekort wat er op zijn positie nodig is: felheid, duelkracht, handelingssnelheid, onverzettelijkheid, karakter, snelheid, passing. Is niks, gaat ook niks meer worden, en al zeker niet in een Europese competietie waar het nivo nog wat hoger ligt.

Inderdaad ondenkbaar. Hij kan het beste terug naar Mexico, denk ik.

Pereiro is een ander verhaal. Dat blijft in potentie gewoon een fantastische voetballer - maar zó flegmatisch - het is denkbaar dat-ie heel goed rendeert in een team dat helemaal op hem is ingericht.
 
Los van z’n prestaties haalt hij wel een belangrijk punt aan. “ erin eruit erin eruit erin”.
Het stuivertje wisselen wat onze coach al heel 2019 op alle posities zorgt er mede voor dat spelers geen ritme en vertrouwen krijgen.
mij geloofecht dat Guti beter is dan dat wij hebben gezien.
 
Inderdaad ondenkbaar. Hij kan het beste terug naar Mexico, denk ik.

Pereiro is een ander verhaal. Dat blijft in potentie gewoon een fantastische voetballer - maar zó flegmatisch - het is denkbaar dat-ie heel goed rendeert in een team dat helemaal op hem is ingericht.
Klopt, maar ook dan moet Pereiro niet naar een competitie van een hoger nivo, er is geen team in de Seri A dat helemaal in dienst van Pereiro gaat spelen
 
Klopt, maar ook dan moet Pereiro niet naar een competitie van een hoger nivo, er is geen team in de Seri A dat helemaal in dienst van Pereiro gaat spelen

Nee. Blijft toch jammer dat zo'n talent zo verpietert. En nee, dat ligt echt niet aan PSV, Cocu of Van Bommel - hij heeft telkens weer het vertrouwen gekregen, maar niet waargemaakt. Jammer, want als je de flitsen van balcontrole en afronding ziet in zijn invalbeurten...
Afijn, ik hoop tegen Feyenoord op een basisplaats en een topwedstrijd van Pereiro. Die heeft hij juist bij topaffiches vaker op de mat gelegd.
 
Nee. Blijft toch jammer dat zo'n talent zo verpietert. En nee, dat ligt echt niet aan PSV, Cocu of Van Bommel - hij heeft telkens weer het vertrouwen gekregen, maar niet waargemaakt. Jammer, want als je de flitsen van balcontrole en afronding ziet in zijn invalbeurten...
Afijn, ik hoop tegen Feyenoord op een basisplaats en een topwedstrijd van Pereiro. Die heeft hij juist bij topaffiches vaker op de mat gelegd.
De vraag hier is: moet Pereiro spelen als dat ten koste van Mo gaat?Het is al heel vaak bewezen dat Pereiro alleen echt effectief is als hij in de as speelt, op 10 dus, de plaats van Mo. Mo zou in dat geval naar de vleugel moeten.
Ik zou zeggen van wel, Mo moet maar heel even plaats maken in het teambelang.
Maar ik kan de reacties van onze medeforummers al uittekenen als MvB dit inderdaad doet
 
De vraag hier is: moet Pereiro spelen als dat ten koste van Mo gaat?Het is al heel vaak bewezen dat Pereiro alleen echt effectief is als hij in de as speelt, op 10 dus, de plaats van Mo. Mo zou in dat geval naar de vleugel moeten.
Ik zou zeggen van wel, Mo moet maar heel even plaats maken in het teambelang.
Maar ik kan de reacties van onze medeforummers al uittekenen als MvB dit inderdaad doet
Ik zou t toejuichen want ik zie dan juist een kans voor beide om veel van positie te wisselen.
maar helaas, ook vandaag geen Pereiro.
 
De vraag hier is: moet Pereiro spelen als dat ten koste van Mo gaat?Het is al heel vaak bewezen dat Pereiro alleen echt effectief is als hij in de as speelt, op 10 dus, de plaats van Mo. Mo zou in dat geval naar de vleugel moeten.
Ik zou zeggen van wel, Mo moet maar heel even plaats maken in het teambelang.
Maar ik kan de reacties van onze medeforummers al uittekenen als MvB dit inderdaad doet

Ik.zou in de huidige situatie ook kunnen leven met een middenveld met Pereiro en Mo, en dan desnoods Hendrix daarbij als puur verdedigende kracht. Het grootste probleem lijkt doelpunten maken, rn de voorhoede staat zo'n beetje op een eiland. Wellicht dat dit de aansluiting vormt?

En Guti....die mag van mij op de tribune. Als je vindt dat Rosario slecht speelt....Guti krijgt het voor elkaar om zo mogelijk nóg slechter te spelen.
 
[...]Guti komt echt in alles veel tekort wat er op zijn positie nodig is: felheid, duelkracht, handelingssnelheid, onverzettelijkheid, karakter, snelheid, passing. [...]

En toch zijn er aardig wat succesvolle defensieve middenvelders die je niet primair zou omschrijven als snelle, felle en onverzettelijke bijtertjes. Minimaal een deel van het probleem is dat MvB het liefst wel dat soort types daar ziet. Die heeft - net zoals Bert - vooral zichzelf en Nigel de Jong voor ogen, volgens mij. Het type spelmaker voor de defensie krijgt een hele andere omschrijving dan het lijstje dat jij hier opsomt.
 
En toch zijn er aardig wat succesvolle defensieve middenvelders die je niet primair zou omschrijven als snelle, felle en onverzettelijke bijtertjes. Minimaal een deel van het probleem is dat MvB het liefst wel dat soort types daar ziet. Die heeft - net zoals Bert - vooral zichzelf en Nigel de Jong voor ogen, volgens mij. Het type spelmaker voor de defensie krijgt een hele andere omschrijving dan het lijstje dat jij hier opsomt.
Wat kan Guti wel? Hij kan aardig, niet meer dan dat schieten van afstand. Verder zou ik niks op kunnen noemen. En aardig is zelfs nog wat te aardig: 5 goals in 37 wedstrijden, dat is echt veel te weinig
 
En toch zijn er aardig wat succesvolle defensieve middenvelders die je niet primair zou omschrijven als snelle, felle en onverzettelijke bijtertjes. Minimaal een deel van het probleem is dat MvB het liefst wel dat soort types daar ziet. Die heeft - net zoals Bert - vooral zichzelf en Nigel de Jong voor ogen, volgens mij. Het type spelmaker voor de defensie krijgt een hele andere omschrijving dan het lijstje dat jij hier opsomt.

Maar MvB maakte in zijn beste dagen ook veel meters. Was echt een diepgaande speler. Dat heeft geen enkele middenvelder van het huidige PSV ook maar bij benadering. Rosario nog een beetje, als-ie goed speelt. Dan kun je wel Mo én Pereiro opstellen, maar daarmee is het gat niet gedicht. Sterker nog, ik denk dat je op het middenveld met een numerieke minderheid zit, die één defensieve middenvelder niet meer dicht gaat lopen.

We hebben gewoon een nieuwe speler op het middenveld nodig. Maar dat wist MvB ook wel...
 
Maar MvB maakte in zijn beste dagen ook veel meters. Was echt een diepgaande speler. Dat heeft geen enkele middenvelder van het huidige PSV ook maar bij benadering. Rosario nog een beetje, als-ie goed speelt. Dan kun je wel Mo én Pereiro opstellen, maar daarmee is het gat niet gedicht. Sterker nog, ik denk dat je op het middenveld met een numerieke minderheid zit, die één defensieve middenvelder niet meer dicht gaat lopen.

We hebben gewoon een nieuwe speler op het middenveld nodig. Maar dat wist MvB ook wel...
Ja, JdJ komt trots aan met een spoilersetje, terwijl zijn auto geen stuur heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan