Érick Gutiérrez (M)

Ruim een jaar na zijn debuut tegen ADO begint het bij mij te knagen. Ja zijn debuut was leuk, maar buiten zijn debuutwedstrijd kan ik mij weinig mooie momenten van hem herinneren (kan ook momem omdat de grote 4 met rasse schreden nadert). En ook gister was het bedroevend weinig wat hij bracht. Bij veel momenten had ik het gevoel dat hij op het moment dat hij de bal kreeg gewoon nog geen flauw idee had wat ie er mee zou gaan doen.

Ik mag toch in het algemeen ook hopen dat hij ook kan functioneren als z'n vriendje er niet is...?
 
Gewoon de volgende miskoop van Brands. En die Bruma zat ook op zijn lijstje al heel lang...
En hij durft nog de prijs van een Bergwijn naar beneden te praten terwijl hij zelf honderden miljoenen uitgeeft voor stel modale voetballers. Dat ie maar degradeert met zijn minderwaardigheidscomplex-club.
 
Vond hem voor zijn blessure best solide spelen met goede passing en meeverdedigen.
Gisteren kwam het op mij allemaal heel geforceerd over, teveel bewijsdrang wat zijn spel zeker niet ten goede komt. Hij schiet hiermee in dezelfde modus als vorig jaar, steeds de minuten die hij kreeg was hij wild in zijn acties en passes.

Het zou me ook niets verbazen dat hij met vertrouwen en zekerheid gewoon beter gedijd. Het blijven toch spelers met een gebruiksaanwijzing die Mexicanen..
 
Snap niet waarom Guti zoveel afgezken wordt, hij moet het zien te redden met Rosario en die frikandel Sadilek.. Hoe moet hij dan iets fatsoenlijks kunnen doen?
 
Gewoon de volgende miskoop van Brands. En die Bruma zat ook op zijn lijstje al heel lang...
En hij durft nog de prijs van een Bergwijn naar beneden te praten terwijl hij zelf honderden miljoenen uitgeeft voor stel modale voetballers. Dat ie maar degradeert met zijn minderwaardigheidscomplex-club.

Is het echt een miskoop of weet MvB gewoon niet hoe hij spelers beter moet laten worden?
 
Snap niet waarom Guti zoveel afgezken wordt, hij moet het zien te redden met Rosario en die frikandel Sadilek.. Hoe moet hij dan iets fatsoenlijks kunnen doen?
Beginnen door eerst zelf dingen goed te doen? Vrij lopen, passing naar voren en bal afpakken. Ik geef maar eens wat suggesties. Waar Rosario een speler is uit eigen jeugd en zijn ups en downs heeft, hebben we het hier over een hele dure aankoop, die het elftal zou moeten dragen. Het lijkt me dat hij als opvolger van Guardado bedoeld was, maar daar mag hij de veters nog niet van strikken.
 
Prachtige gast oM naar te kijken, heeft de body en goed kop, maar voetballen man die echt niet gewoon. Deed 3x zijn best gister en 3x overtreding tegen, alles wat die doet of probeert is onkunde of puur gepruts :FP:
 
Is het echt een miskoop of weet MvB gewoon niet hoe hij spelers beter moet laten worden?

Combinatie van beiden denk ik. Dat laatste ook omdat MvB zijn tactiek niet aanpast aan zijn spelersmateriaal, maar zijn spelers probeert aan te passen aan zijn tactiek, net zoals LvG dat altijd probeerde in zijn latere carrière, wat gortdroog en saai voetbal opleverde. LvG verraste natuurlijk wel nog 1x door zijn speelwijze aan te passen in zijn tweede periode bij het NL-elftal, maar dat zie ik MvB niet doen. Ook bezit MvB dezelfde ziekte als LvG, de interessantdoenerij om spelers op een voor hun onbekende positie neer te zetten.
 
Is het echt een miskoop of weet MvB gewoon niet hoe hij spelers beter moet laten worden?
Hoe hij zijn duels (niet) in gaat, hoe hij niet overtuigend een pass geeft en hoe traag hij aan de bal is, heeft weinig met de trainer te maken. Gewoon een gebrek aan kwaliteit, lef en de duels willen winnen. Als je op het veld en vooral op het middenveld geen duels wint, wie je ook bent, dan is die slag verloren en heb je het nakijken als team. En als hij nou dat alles zou compenseren met mooie steekpassen en overtuigende creativiteit, dan was het hem ook allemaal vergeven. Maar dat gebeurt ook niet. Hij is niet gemaakt voor dit niveau.
 
Snap niet waarom Guti zoveel afgezken wordt, hij moet het zien te redden met Rosario en die frikandel Sadilek.. Hoe moet hij dan iets fatsoenlijks kunnen doen?
Sorry, maar hij komt gewoon tekort, met name in handelingssnelheid, het ontbreken daarvan kan je niet afschrijven op medespelers.
 
Snap niet waarom Guti zoveel afgezken wordt, hij moet het zien te redden met Rosario en die frikandel Sadilek.. Hoe moet hij dan iets fatsoenlijks kunnen doen?
Dat is heel makkelijk. Ik zou het willen omdraaien: hoe goed zou Rosario zijn met Guardado naast hem ipv onze winnaar "Verstoppertje spelen en halfslachtig ingrijpen"?
 
Dat is heel makkelijk. Ik zou het willen omdraaien: hoe goed zou Rosario zijn met Guardado naast hem ipv onze winnaar "Verstoppertje spelen en halfslachtig ingrijpen"?
Dan niet de Guardado die er in zijn laatste seizoen weinig zin meer in had hier.
 
Dan niet de Guardado die er in zijn laatste seizoen weinig zin meer in had hier.
Dat vond ik absolute onzin. Die Guardado was nog steeds de beste speler in de competitie, maar spelers als Wijnaldum en Depay waren ondertussen weg en de spelers die het seizoen daarvoor bepalend waren (De Jong, Propper, gek genoeg Zoet etc) waren allemaal dramatisch uit vorm (of in het geval van Zoet terug op z'n normale niveau). Dan kan je met passes blijven strooien of duels winnen, maar dat wordt niks. Het feit dat Hector Moreno dat seizoen op Pereiro na topscorer was zegt een hoop.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat vond ik absolute onzin. Die Guardado was nog steeds de beste speler in de competitie, maar spelers als Wijnaldum en Depay waren ondertussen weg en de spelers die het seizoen daarvoor bepalend waren (De Jong, Propper, gek genoeg Zoet etc) waren allemaal dramatisch uit vorm (of in het geval van Zoet terug op z'n normale niveau). Dan kan je met passes blijven strooien of duels winnen, maar dat wordt niks. Het feit dat Hector Moreno dat seizoen op Pereiro na topscorer was zegt een hoop.

Moreno... wat verlang ik naar zo'n verdediger.
 
Dat vond ik absolute onzin. Die Guardado was nog steeds de beste speler in de competitie, maar spelers als Wijnaldum en Depay waren ondertussen weg en de spelers die het seizoen daarvoor bepalend waren (De Jong, Propper, gek genoeg Zoet etc) waren allemaal dramatisch uit vorm (of in het geval van Zoet terug op z'n normale niveau). Dan kan je met passes blijven strooien of duels winnen, maar dat wordt niks. Het feit dat Hector Moreno dat seizoen op Pereiro na topscorer was zegt een hoop.
Misschien is dat het wel ja, al leek, laat ik het zo zeggen, de motivatie wat minder.
 
Helaas wederom pure middelmaat. De ene keer pakt het beter uit dan de andere keer. Opruiming mag wat mij betreft beginnen op het middenveld: Peirero, Guti, Hendrix, Rosario mogen allemaal voor een redelijk aanbod weg. Miljoenen investeren in routine op het middenveld; type Propper
 
Terug
Bovenaan Onderaan