Érick Gutiérrez (M)

Inderdaad, Rosario heeft een flitsende start gehad tot ongeveer november, maar de laatste wedstrijden voor de winterstop begon het al matiger te worden en na de winterstop was het echt niet beter, maar volgens mij is Rosario samen met Zoet de speler die in het afgelopen seizoen de meeste speelminuten gemaakt heeft bij PSV. Dus, Mark heeft echt een bord voor zijn kop....!!
 
https://www.psvfans.nl/nieuws/hoofdnieuws/232322/gutierrez-ziet-af-van-transer-ik-wil-hier-bij-psv-slagen
Hij toont tenminste karakter. Hopelijk gaat hij alsnog slagen.
Buena suerte en el PSV Erick !!!!

Bekijk bijlage 1113

Doet wel pijn dat deze speler nog maar zo weinig heeft gespeeld voor PSV. Dit is voor mij dé aankoop van 2018, die zelden tot spelen kwam. See the irony? Maar serieus, ik had graag al willen weten hoe goed Gutierrez nou daadwerkelijk is. Hij was immers gehaald voor de basis, lijkt mij. Nu moeten we volgend jaar eerst maar eens zien of hij voldoet als basisspeler. Voor een bedrag van 6 miljoen en een flinke hype aan nieuwsgierigheid doet zo'n tussenjaar voor Gutierrez me toch wel pijn.
 
Gutti is te lief. Hij moet MvB een keer helemaal met de grond gelijk maken en hem face to face helemaal verrot schelden. Gewoon zoals MvB zelf als speler was tegenover zijn trainers die hem voor zijn gevoel onfair behandelden.
 
Wat nou als Pachuca zig meldt? :unsure: Zou hij dan wel terug willen?
Da's een moeilijke. Het is inderdaad de enige club waar hij voor wil spelen in Mexico. Ik zou hem dan groot gelijk geven, daar op de posities waar hij kan spelen, mindere spelers werden opgesteld. Toch denk ik dat hij alsnog eerst bij PSV wil slagen.
 
Da's een moeilijke. Het is inderdaad de enige club waar hij voor wil spelen in Mexico. Ik zou hem dan groot gelijk geven, daar op de posities waar hij kan spelen, mindere spelers werden opgesteld. Toch denk ik dat hij alsnog eerst bij PSV wil slagen.
Die neemt dan toch een stap opzij. Waarom zou je terug gaan als je er pas jaren hebt gespeeld?
 
PSV moet gewoon iets anders gaan spelen zodat Guti beter uit komt, maar ook Malen. Niet dat ik echt verwacht dat we een ander systeem zullen gaan spelen, maar ik zou dat wel eens willen zien.
 
PSV moet gewoon iets anders gaan spelen zodat Guti beter uit komt, maar ook Malen. Niet dat ik echt verwacht dat we een ander systeem zullen gaan spelen, maar ik zou dat wel eens willen zien.
Het zou mij niet verbazen als dat gebeurt hoor. Ligt volledig aan je selectie. Met de juiste versterkingen zie ik MvB niet persé met twee verdedigende middenvelders spelen. Anderzijds maakt het niet zo veel uit of hij dat wel of niet doet mits er voldoende creativiteit en diversiteit in het elftal zit. Dat ontbrak het afgelopen seizoen te vaak.
 
Het zou mij niet verbazen als dat gebeurt hoor. Ligt volledig aan je selectie. Met de juiste versterkingen zie ik MvB niet persé met twee verdedigende middenvelders spelen. Anderzijds maakt het niet zo veel uit of hij dat wel of niet doet mits er voldoende creativiteit en diversiteit in het elftal zit. Dat ontbrak het afgelopen seizoen te vaak.
Nou, ik laat me graag verrassen. Ik vind dat we in Nederland nogal dogmatisch met de tactiek om gaan. Het moet en zal 4-3-3 zijn. Enige creativiteit die nog toegestaan wordt, is of je dan met punt naar voren of punt naar achteren speelt.

Grote clubs in Europa spelen ook vaak (op papier) 4-5-1 met veel diepte/lopende middenvelders (kun je ook 4-3-3 met hangende vleugels noemen, afhankelijk wie de lopers zijn). Of met een ruit op het middenveld, maakt me niet uit. Gaat mij erom dat ik wel eens wat meer tactische creativiteit zou willen zien.

Gutierrez is m.i. noch verdedigende, noch aanvallende middenvelder en dus benut je hem niet optimaal in een 4-3-3. Malen is ook veel meer zwervende spits en zou m.i. ook beter tot zijn recht komen in een ander systeem dan 4-3-3.

Vandaar......
 
Terug
Bovenaan Onderaan