PSV - Sparta Rotterdam | Zondag 29 november | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het ergste is nog dat Schmidt dit gewoon nog een keer gaat doen in de toekomst. Daar ben ik 100 procent van overtuigend. Met als gevolg dat je niet wint en dan staat het hele forum in brand.

Ik vond het echt dramatisch. Je mag serieus blij zijn dat je een penalty krijgt, die je notabene mist maar gelukkig maakt Malen hem nog in de rebound.

Granada en Heerenveen uit wordt de week van de waarheid voor Schmidt. Allebei moet er gewonnen worden als je door wilt in de Europa League en bij Ajax in de buurt blijven.
Denk bij een gelijkspel dat het forum in brand stond. Maar als er daarna dik gewonnen word van Granada en Heerenveen dan was er weer een goede stemming.

Schmidt denkt verder na dan 1 wedstrijd. Dat vind ik positief. Ja hij gokte maar ook dit b elftal had de kwaliteit om Sparta te verslaan. Daarnaast als je met je beste 11 speelt en er ontstonden 3 a 4 blessures dan kon het seizoen in de prullenbak. Verlies je tegen sparta dan heb je tenminste nog kans in de Europa league. Kans nummer 2 postie en met wat geluk ook gewoon kans op kampioenschap.


Daarnaast is er een duidelijke reden waarom Schmidt dit doet. Corona en daardoor oververmoeidheid. Dit is vrij uitzonderlijk. Schmidt staat er om bekend (zelf gezegd) een trainer te zijn die nauwelijks roteert. Als deze coach dan 8 man wisselt. Dan weet je eigenlijk genoeg. Dit was genoeg nodig. Schmidt werkt met deze jongens. Die ziet er, soms beter dan de speler zelf, de vermoeidheid inspringen.

Dan zeggen sommige mensen hier. Jammer dat Gotze (en mindere mate) zahavi gewisseld worden. Ook dit zijn spelers die waarschijnlijk vandaag geen 90 min konden spelen. Of als ze dat wel deden dan moesten ze banken tegen granada en/of Heerenveen. En tegen die 2 ploegen heb je je beste 11 nodig en kun je niet veroorloven om 5 posities te wisselen.
 
De winnende coach heeft altijd gelijk... Hoop dat Schmidt snapt dat ie dit niet nog een keer moet doen. Zo positief is men niet volgens mij.
Daar ben ik het niet mee eens dat een winnende coach altijd gelijk heeft.
Schmidt gokt gewoon dat het goed afloopt en komt er met geluk mee weg.
 
Wedstrijdjes waar je effe de mindere op moet stellen zitten er ook tussen. Dit was misschien wat overdreven, maar over de wedstrijd heb ik niet veel te klagen. Leuk om jongens als Ledezma en Fein wat meer speelminuten te zien krijgen, en ik vond niet eens dat de spelers het zo slecht deden.

Wat me wel keer op keer weer opvalt is dat PSV in dit systeem zó ontzettend veel moeite heeft om door te breken wanneer de tegenstander ervoor kiest om met 15 man in de eigen 16 te gaan hangen. Daar mag wel wat meer aandacht naar uit gaan vind ik.
 
Zelf spreekt ie van de "perfecte wedstrijd" :cautious:
Mwa, dat is wel heel erg uit de context gehaald (o.a. door VI). Heeft hij dat gezegd? Ja, maar wel midden in een verhaal over dat het niet goed was, niet leuk was om naar te kijken en dat hij wel moest vanwege overbelasting. Hij vertelde dat hij veel respect had voor Sparta en er geen sprake kon zijn van onderschatting, want hij is niet blind voor hun resultaten tegen AZ en Feyenoord. Vervolgens zei hij dat hij het perfect vond dat er deze wedstrijd drie punten zijn gepakt op het moment dat er spelers rust kregen die op hun laatste tenen liepen (hij gaf hierbij het voorbeeld van Malen die in de laatste elf dagen vier keer negentig minuten heeft gespeeld en volledig fit moet zijn voor de cruciale uitduels tegen Granada en Heerenveen).

Dat is wel wat anders dan alleen te zeggen dat Schmidt het een perfecte wedstrijd vond. Dat was gewoon een clickbait van Voetbal International.
 
Toen MvB zijn hele basiselftal op de bank hield tegen RKC in de beker werd het een grove beginnersfout genoemd. Ben benieuwd wat de media had gezegd als deze wedstrijd niet dankzij een dubieuze penalty die in twee instanties gescoord moest worden beslecht zou zijn geweest.

Waar zijn de psv word altijd benadeeld door de var en scheids mensen vanaaf.. :mask:
2 punten cadeau door de scheids
Die dubieuze penalty heb ik even gemist. Een welkome heb ik wel gezien.
Als het 0-0 was gebleven was ik wel benieuwd geweest naar het commentaar op het forum. Nu lees ik "prima keuze om b-elftal op te stellen," maar het scheelde niet veel of het had puntverlies opgeleverd. Onder MvB viel het kwartje net de verkeerde kant op en werd er verloren, toen was het een enorme beginnersfout; nu ternauwerdood winst tegen een zeer matige tegenstander en men vindt het allemaal wel prima. Het kan verkeren.
Ik vond dat toen ook niet stom. Eerder een grote teleurstelling dat die spelers er niks van bakten.
Hendrix deed het toch ook zeer behoorlijk op de voor hem vreemde plek?
 
Schmidt heeft gegokt en gewonnen. Het was misschien voor hem een perfecte avond, maar voor de supporters absoluut niet. Stel dat je van Granada en Heerenveen verliest? Sta je dan met je trotse kop dat je 8 basisspelers rust heeft gegeven tegen Sparta. Ik hoop dat dat het zich uitbetaald, maar ook met de beste 11 ga je deze nieuwe week heel moeilijk krijgen.
 
Als het 0-0 was gebleven was ik wel benieuwd geweest naar het commentaar op het forum. Nu lees ik "prima keuze om b-elftal op te stellen," maar het scheelde niet veel of het had puntverlies opgeleverd. Onder MvB viel het kwartje net de verkeerde kant op en werd er verloren, toen was het een enorme beginnersfout; nu ternauwerdood winst tegen een zeer matige tegenstander en men vindt het allemaal wel prima. Het kan verkeren.
Die wedstrijd was veel slechter, rkc was ook echt gelijkwaardig aan psv. Dat was Sparta toch echt niet. Ik vond het ook helemaal niks hoor en heb spijt dat ik 2 uur van mijn weekend heb weggegooid.
 
Schmidt heeft gegokt en gewonnen. Het was misschien voor hem een perfecte avond, maar voor de supporters absoluut niet. Stel dat je van Granada en Heerenveen verliest? Sta je dan met je trotse kop dat je 8 basisspelers rust heeft gegeven tegen Sparta. Ik hoop dat dat het zich uitbetaald, maar ook met de beste 11 ga je deze nieuwe week heel moeilijk krijgen.
Je kon afgelopen donderdag toch ook zien dat er een aantal spelers compleet doorheen zat? Ik snap wel dat hij het zo geprobeerd heeft. Garanties zijn er niet. Als Thy de blunder van Unnerstall had afgestraft, had het gisteren ook anders kunnen aflopen. Uit naar Granada zal echt lastig worden en traditioneel heeft PSV het lastig in Heerenveen. Dus garanties op goede resultaten daar zijn er ook niet. Ik denk dat PSV nu wel meer kans krijgt, nadat er veel basisspelers rust gekregen hebben / klein half uurtje gespeeld hebben.
 
Daar ben ik het niet mee eens dat een winnende coach altijd gelijk heeft.
Schmidt gokt gewoon dat het goed afloopt en komt er met geluk mee weg.

en vooral dat er weer geen lijn zat in het team , het blijft oeverloos traag van uit stilstand breien en dan nog het liefst achteruit .
De enige die er wat dash inbrengt of pogingen doet is Hendrix gelijk welke positie hij moet spelen .
 
Als het 0-0 was gebleven was ik wel benieuwd geweest naar het commentaar op het forum. Nu lees ik "prima keuze om b-elftal op te stellen," maar het scheelde niet veel of het had puntverlies opgeleverd. Onder MvB viel het kwartje net de verkeerde kant op en werd er verloren, toen was het een enorme beginnersfout; nu ternauwerdood winst tegen een zeer matige tegenstander en men vindt het allemaal wel prima. Het kan verkeren.

Het siert je dat je het blijft opnemen voor van Bommel. Vergelijking gaat wat mij betreft mank.

Dit was t elftal waar hij in 2018 mee speelde tegen RKC.

  • Room
  • Abels
  • Sainsbury (Obispo/100)
  • Isimat-Mirin
  • Behich
  • Ramselaar (Malen/63)
  • Gutiérrez
  • Rigo
  • Júnior (Lozano/98)
  • Gakpo (Lundqvist/67)
  • Verreth.
Dat is toch een beduidend bedroevender elftal met 4 hele jonge spelers erin. Daarnaast had hij toen niet te maken met een pandemie waardoor er nu nog heel veel wedstrijden op korte termijn gespeeld moeten worden. Keuze van van Bommel om spelers te wisselen was logisch alleen sloeg hij helemaal door (11 nieuwe namen) en waren er geen zwaarwegende omstandigheden om dat zo extreem te doen.

Schmidt heeft gegokt en gewonnen. Erbarmelijke wedstrijd waar niemand met plezier naar heeft gekeken. Ik vond het een te groot risico, maar deze pakte nu gelukkig voor ons goed uit.
dat men het wel prima vind lees ik weinig terug. Misschien is het vooral opluchting waardoor de toon minder hard is.
 
wordt steeds bedenkelijker wat er bij ons allemaal kan. Ipv je beste spelers opstellen kom je met het idee de reserves te laten spelen en je doet je ook nog, waanzinnig past binnen geen enkele topsport. alsof automatismen er al zijn en de vonken eraf springen. Ik heb nog niet goede wedstrijd van mijn team gezien! Volgende week jong PSV dan maar opstellen want we zijn moe......hadden we Romario maar die was altijd moe.
 
Schmidt heeft vertrouwen in de bank en ziet vermoeidheid bij de beste 11. Dan is het geen zekerheid dat de vermoeide 11 wel even over elf frisse Spartanen heen zouden lopen. Daarvan is voldoende bewijs geleverd in het verleden.

Dus kun je op 2 scenario's spelen.
1. Je start met de beste elf en hoopt dat ze binnen 60 minuten uitlopen naar 3-0
2. Je start met de bank, vermoeit Sparta en houd je troeven achter de hand voor de laatste 30 minuten. Ondertussen hoop je op een lucky goal in het eerste uur.

Ad 1. Wij hebben nog in geen enkele wedstrijd dit seizoen laten zien dat we, a la Ajax, even gemakkelijk afstand nemen. Dus dat scenario 1 is helemaal niet waarschijnlijk, en dus ook zeker niet aantrekkelijk. Grote kans dat je je beste mensen tot het laatst moet laten meedoen. Want ik weet ook wat er op dit forum gebeurt als je 1-0 voor staat en je gaat 4 sterren sparen...
Ad 2. Ik heb veel mensen horen zeggen dat dit 'gokken' zou zijn, maar dan hebben die waarschijnlijk minder vertrouwen in de bank dan Schmidt (en ikzelf). Als Unnerstall niet die blunder had gemaakt dan had Sparta in het 1e uur precies 0 kansen gekregen. Zoals verwacht.

Wat ik toejuich is het innovatieve van deze oplossing en het maximaal gebruik maken van de 5 wissels (en brede selectie). Maar ik weet hoe voetbal werkt. Oerconservatief, niet openstaan voor nieuwe dingen, totdat over een paar maanden er meer clubs zijn die dit gaan doen.

Dus niet gegokt, maar berekend en daarmee bereikt wat je voor ogen had: minimale belasting, maximale punten. Je zou in dat opzicht kunnen spreken van een 'perfecte wedstrijd' (Clickbait VI)

;)
 
Daar ben ik het niet mee eens dat een winnende coach altijd gelijk heeft.
Schmidt gokt gewoon dat het goed afloopt en komt er met geluk mee weg.
De vraag is of ie dit geluk niet berekenend heeft afgedwongen door omstandigheden. Hij heeft zn gewenste resultaat, dus heeft gelijk gehad.
 
Schmidt heeft gegokt en gewonnen. Het was misschien voor hem een perfecte avond, maar voor de supporters absoluut niet. Stel dat je van Granada en Heerenveen verliest? Sta je dan met je trotse kop dat je 8 basisspelers rust heeft gegeven tegen Sparta. Ik hoop dat dat het zich uitbetaald, maar ook met de beste 11 ga je deze nieuwe week heel moeilijk krijgen.
Natuurlijk met 11 top spelers word het ook lastig. Moet je nagaan hoe kansloos we zijn als Max zijn lies had gescheurd tegen Sparta? Of elke andere speler van die 8. Dan waren we sws kansloos geweest voor die twee wedstrijden (of in ieder geval waren onze win kansen gedaald). En misschien nog wel voor een langere periode ook. Ooit moest er een rust moment aankomen. Je ziet de spelers er doorheen zitten plus dit is ook het verhaal van Schmidt. Dan liever gokken tegen Sparta dan tegen Heerenveen. Als dit zorgt dat we de komende 4 wedstrijden met een redelijke basis kunnen spelen (op 1 tot 3 roulatieplekken). Dan vind ik het terecht dat Schmidt gokte hierop. Daarnaast was het spel slecht. Helemaal mee eens. Maar ik vond wel dat de 11 spelers die opgesteld stonden kwalitatief beter waren dan Sparta. Ja Sparta verdiende een gelijkspel op basis van inzet en een handvol goede uitbraken. Qua veldspel was PSV kwalitatief beter. Alleen misten ze een creatieve ingeving, goede pass of iets anders om openingen te creëren. Wat slecht is en ook kritiek op geuit mag worden. Maar er stond wel een elftal wat kón winnen van Sparta. Ik vond niet dat Schmidt bij voorbaat een kansloos elftal het veld instuurde. Sparta moest tegen het b-elftal van PSV zich ingraven en spelen voor een punt.
. Ipv je beste spelers opstellen kom je met het idee de reserves te laten spelen en je doet je ook nog, waanzinnig past binnen geen enkele topsport. alsof automatismen er al zijn en de vonken eraf springen. I
Je komt niet bij het idee omdat het je leuk lijkt. Je komt me het idee uit pure noodzaak.
 
wordt steeds bedenkelijker wat er bij ons allemaal kan. Ipv je beste spelers opstellen kom je met het idee de reserves te laten spelen en je doet je ook nog, waanzinnig past binnen geen enkele topsport. alsof automatismen er al zijn en de vonken eraf springen. Ik heb nog niet goede wedstrijd van mijn team gezien! Volgende week jong PSV dan maar opstellen want we zijn moe......hadden we Romario maar die was altijd moe.
Ik weet ook niet of het topsport is om maandenlang 2x per week top te presteren. Geen idee of we dat van deze selectie mogen verwachten. Ik heb het idee dat dat er in ieder geval niet in zit. Dan moet je een keer keuzes maken. Een aantal spelers kunnen gewoon niet gemist worden, eigenlijk de 1e 11 niet.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan