Ricardo Rodríguez (V)

In een echte soap krijg je elke dag ook wel een update. Al zijn het slechte filmpjes van Italiaanse journalisten die op een scootertje de taxi van de zaakwaarnemer van Rodriguez volgen door de straatjes van Milaan. Ik weiger het dus pertinent om dit een transfersoap te noemen, het is al dagenlang stil.
 
In een echte soap krijg je elke dag ook wel een update. Al zijn het slechte filmpjes van Italiaanse journalisten die op een scootertje de taxi van de zaakwaarnemer van Rodriguez volgen door de straatjes van Milaan. Ik weiger het dus pertinent om dit een transfersoap te noemen, het is al dagenlang stil.
En dat zal het de komende weken ook nog wel blijven. Rodriguez komt waarschijnlijk over een jaar of 3 naar PSV, als hij bij Getafe of een zijspoor is beland.
 
Het moet toch wel een gigantische topper wezen die Rodriguez, anders had je als club toch allang al gezegd "joh bekijk jij het effe met je eisen". Maar nee, wij hobbelen lekker achter deze "meneer" aan, die op 31 januari dan toch zijn jawoord gaat geven (de eerste 3 wedstrijden na de winterstop al gemist) voor een enorm topsalaris komt en blijkt er dan ook geen kloten van te kunnen ( kan altijd beter dan wat we nu hebben uiteraard).
Want waarom zit deze gast bij een Italiaanse middenmoter op de bank?
 
Het moet toch wel een gigantische topper wezen die Rodriguez, anders had je als club toch allang al gezegd "joh bekijk jij het effe met je eisen". Maar nee, wij hobbelen lekker achter deze "meneer" aan, die op 31 januari dan toch zijn jawoord gaat geven (de eerste 3 wedstrijden na de winterstop al gemist) voor een enorm topsalaris komt en blijkt er dan ook geen kloten van te kunnen ( kan altijd beter dan wat we nu hebben uiteraard).
Want waarom zit deze gast bij een Italiaanse middenmoter op de bank?
Als t echt wat was dan hadden meer clubs zich wel gemeld vermoed ik zo. Daarnaast is t angstvallig stil, hoop niet dat wij op 1 paard aan het wedden zijn.
 
Ik begrijp de hele soap niet meer, wat is de laatste status? Fener afgehaakt?
De status is dat deze man PSV een klap geld gaat kosten voor een half seizoen op een positie waar het probleem niet opgelost wordt en waarin toch niets meer te winnen valt en hij bovendien geblesseerd is. Logisch toch?
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Als ik nu zou moeten kiezen tussen iemand die echt balans en gewicht op het middenveld kan brengen (type Guardado, of fitte Van Ginkel op z'n topniveau) en een linksback ging ik ook voor dat eerste. Heeft er ook mee te maken dat ik o.b.v. die ene wedstrijd Viergever prima vond spelen als LB en ook nog wel vertrouwen heb ik Baumi. Maar ook dan is Viergever eigenlijk geen LB maar een noodverband, en hebben we daarachter geeneens zoals jij het zegt een matige back. Alleen maar slechte backs.

En men heeft absoluut inschattingsfouten gemaakt op het middenveld. Heeft er wel toe geleid dat we nu met Rosario, Guti, Hendrix, Thomas, Sadilek en Afellay zes spelers voor twee posities hebben die allemaal prima opties zouden zijn als er een sterkhouder naast zou staan. Ik vind het ook geen voorbeeld van een evenwichtige selectieopbouw als je dan in de winter veel geld gaat proberen uit te geven om dan toch ook nog maar die sterkhouder ernaast te zetten. Hoe groot is de kans dat je die vindt, en stel het pakt niet lekker uit, dan heb je geen zes maar zeven matige opties voor twee plekken. Anders gezegd; Rodriguez als optie in de winter voor LB vind ik echt uitzonderlijk. Die kwaliteit vind je als PSV zijnde niet zomaar in een pakketje met ervaring op topniveau erbij. De kans dat je zo'n speler voor het middenveld vindt acht ik heel, heel erg miniem. En dan nog kun je het met al die opties die je al hebt eigenlijk moeilijk verantwoorden. Ja, kwaliteit boven kwantiteit. Maar als je veel te veel kwantiteit hebt telt dat uiteindelijk ook wel mee in je evenwichtige selectieopbouw en moet je daar misschien eerst vanaf zien te komen.
Toch is die vijver erg groot, Engelse laagvliegers en vele Bundesliga clubs en meer zijn al van hoger niveau dan de nummer twee van Nederland
 
Het zit PSV niet mee. Naast de sportieve malaise gaat het ook op de transfermarkt niet lekker. De beoogde linksback Ricardo Rodríguez staat op het punt een contract te tekenen bij Fenerbahçe.

Dat meldt sportjournalist en transferexpert Nicolò Schira vandaag. De Turken leken in een eerder stadium af te haken wegens financiële problemen, maar de Turkse bond zou de transfer nu alsnog hebben goedgekeurd.
 
Het zit PSV niet mee. Naast de sportieve malaise gaat het ook op de transfermarkt niet lekker. De beoogde linksback Ricardo Rodríguez staat op het punt een contract te tekenen bij Fenerbahçe.

Dat meldt sportjournalist en transferexpert Nicolò Schira vandaag. De Turken leken in een eerder stadium af te haken wegens financiële problemen, maar de Turkse bond zou de transfer nu alsnog hebben goedgekeurd.

Heb er inmiddels vrede mee.
 
Het zit PSV niet mee. Naast de sportieve malaise gaat het ook op de transfermarkt niet lekker. De beoogde linksback Ricardo Rodríguez staat op het punt een contract te tekenen bij Fenerbahçe.

Dat meldt sportjournalist en transferexpert Nicolò Schira vandaag. De Turken leken in een eerder stadium af te haken wegens financiële problemen, maar de Turkse bond zou de transfer nu alsnog hebben goedgekeurd.

gelukkig bespaart ons wederom een miskoop van JDJ.
 
Een speler die al zolang wacht met de hoop dat Fener alsnog komt, moet je gewoon niet willen. Die wil cashen en terecht maar is alles behalve iemand die graag wil fit raken en gemotiveerd is om aan het EK mee te doen. Van dit soort voetballers hebben we er al te veel. Bovendien gaat dit niets oplossen. Onze problemen zijn vele malen groter dan het niet hebben van een goede back.
 
Terug
Bovenaan Onderaan