PSV - Fortuna Sittard | Zaterdag 7 december | Eindstand 5-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Gakpo viel overigens ook weer goed in.
Ja denk eigenlijk niet dat je Bruma mag verkiezen boven hem. Is verdorie een Eindhovense jongen die heel aardig kan voetballen. Kwestie van vertrouwen en nog wat verder verfijnen en je hebt een prachtspeler voor op de flank.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gelukkig voor iedereen van PSV en de supporters een prima pot en overwinning. Leuk voor Mark ook, alhoewel de overwinning van vandaag veel verbloemd. Hopelijk krijgt hij het op de rit, maar gezien de halsstarrigheid mbt Rosario en Sadilek en toch ook wel Doan (die zwak speelde vandaag) vrees ik het ergste.
 
Gelukkig voor iedereen van PSV en de supporters een prima pot en overwinning. Leuk voor Mark ook, alhoewel de overwinning van vandaag veel verbloemd. Hopelijk krijgt hij het op de rit, maar gezien de halsstarrigheid mbt Rosario en Sadilek en toch ook wel Doan (die zwak speelde vandaag) vrees ik het ergste.
Wel slim van MvB om de kant vd fans te kiezen. Bij een goed resultaat in Rotterdam overleeft hij dit diepe zal.
 
Wel slim van MvB om de kant vd fans te kiezen. Bij een goed resultaat in Rotterdam overleeft hij dit diepe zal.
Dat denk ik dus ook.

Het lek is echt niet direct boven.
Maar Feijenoord is nog matiger, dus moeten we gewoon een resultaat kunnen halen.

Met een positieve dynamiek die daardoor ontstaat, kunnen we dus gewoon tweede worden.
En als Ajax nog vaker faalt, weten we nooit wat er nog mogelijk is.
 
Prima pot. Mooi moment van Ibi.
Zeker mooi, maar het leek wanneer ik hem zag of ik naar een wedstrijd van de oud internationals zat te kijken. Ben bang dat hij het tempo niet meer bij kan benen. Wel een mooi moment en goed dat er weer wat plezier was bij de spelers. Lek is zeker niet boven want kwalitatief blijft het zeer tot zeerzeer matig.
 
Schitterend dat Ibi erin kwam.
Ook de emotie van Ihattaren na zijn goal was mooi om te zien, wetende wat hij allemaal heeft mee gemaakt de afgelopen weken.

O ja, ook leuk dat we gewonnen hebben.
 
Had trouwens sterk het idee dat MvB Sadilek de opdracht had meegegeven om eens wat avontuurlijker te zijn, want die heeft eindelijk weer eens de achterlijn van de tegenstander gehaald, daar waar hij eerst als hij uberhaupt eens naar voren stormde dan onmiddellijk weer met z'n rug naar het doel van de tegenstander ging en de bal weer terugpasste.
 
Het was de laatste weken echt kut, maar nu moeten we gewoon de ploeg complimenten geven en hopen dat ze deze lijn kunnen doortrekken. Bergwijn was in de eerste helft echt fenomenaal goed, alles wat hij deed was gevaarlijk en goed. Malen was aardig maar mag nog wat scherper voor de goal, zelfde geldt voor Doan. Mo weer een goede pot gespeeld en ook Thomas vond ik goed spelen. Zelfs Sadilek verdient gewoon een goede voldoende voor deze wedstrijd. De enige die ik echt niks vond is wederom Rosario, af en toe heel sterk in het druk zetten maar in de passing veel te conservatief en ik heb hem ook twee linke balletjes terug zien spelen waar het net goed afliep.

Er mag nog een tandje bij, vooral in het samenspel maar het was al een heel stuk beter dan de afgelopen weken, en dat is alleen maar goed om te zien. Nu vasthouden en vol voor het hoogst haalbare gaan!
 
De punten!

Unnerstal 7 - foutloos, maar kreeg te weinig te doen
Dumfries 5 - wel energiek, maar aan de bal altijd teleurstellend, had wel meer oog voor verdedigende taken
Schwaab 6 - klein foutje, zag er degelijk uit, maar niet genoeg getest
Viergever 6 - speelt nog te vaak de bal naar iemand omdat die vrij staat, niet om een aanval te beginnen
Sadilek 6 - kwam voldoende mee naar voren, liep beperkt in de weg, maar werd ook niet getest
Doan 6 - eerste helft 7, 2e 5, denkt iig wel naar voren, is niet bang om risico te nemen, heeft als zware handical dat hij voor een geddelte afhankelijk is van Dumfries (had ik al gezegd dat die eigenlijk niet kan voetballen)
Thomas 7 - biedt zich altijd aan, checkt omgeving voor balontvangst en versneld het spel, verademing tov Hendrix
Rosario 3 - alleen sommige tikkies terug lukten, weet nooit welke kansen er liggen, zelfs breedtepasses mislukten vandaag, naar voren is per definitie balverlies, heeft wel eens beter partijen gespeeld :rolleyes:
Ihattaren 7 - zou vaker zo moeten spelen dat hij in schiet positie komt, heeft eveneens last van Dumfries, die vaak te onpas in de weg loopt
Bergwijn 8 - ja, toch een acht, komt langzaam terug, heel volwassen, maakt zoals gisteren anderen beter
Malen 7 - haalde gisteren voor eerst sinds blessure weer topsnelheid, niet bang om te koppen, moet ons volgende week in Rotterdam gaan verblijden met 4 counters

Gakpo 8 - is het misschien een idee :up:om hem bijv na 1 minuut te laten invallen, is altijd zoveel beter als invaller dan als starter
Guti 5 - dus veel beter dan Rosario, iemand moet staf vertellen dat Guti meer ballen afpakt 20 minuten dan Rosario in 70 (hardnekkig misverstand), moet wel ophouden met risicovolle breedtepasses achterin, en in het vervolg bij corners meespringen; liefst alle ballen naar voren, lanceren die snelle voorhoede
Ibi (speelde te kort) - geen toegevoegde waarde, wel stadion-sfeer-verhogend

Als iedereen fit is, is de tactiek minder belangrijk. Vond vandaag de honger om bal te veroveren goed zichtbaar. Beviel me wel, in die zin dat iedereen wist wat ie moest doen, het leek zowaar een team. Spelers onderling lijkt ook wel goed te zitten.

Volgende week zal MvB ze wel weer de wei insturen met een half controlerend concept, waardoor we weer afhankelijk zijn van binnenkant-paal of grillen van de voorhoede. MvB is alleen te handhaven wanneer hij tactisch iets toevoegt. Wanneer de 2e helften beter worden dan de 1e. Hoeft niet meteen a la Cocu, maar een kilootje meer tactisch benul is toch niet teveel gevraagd.
De keuze van de eerste 11 heeft hij bewezen niet te kunnen. Heeft daar voortdurend hulp van publiek (fluiten, forums, journalisten) en puntverlies bij nodig.

Dus bij verlies volgende week, zou MvB de evaluatie van de eerste seizoenshelft niet mogen overleven. Topsportklimaat etc.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan