FC Utrecht - PSV | Zaterdag 19 oktober | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Vanwege het feit dat Mo uit Utrecht komt wil de harde kern hem in de 24ste minuut een hart onder de riem steken door te gaan klappen. Overdreven of niet, het is een mooi gebaar vanuit een tegenstander.
Dus wanneer hij uit Leeuwarden was gekomen was er geen hart onder de riem?
 
Vanwege het feit dat Mo uit Utrecht komt wil de harde kern hem in de 24ste minuut een hart onder de riem steken door te gaan klappen. Overdreven of niet, het is een mooi gebaar vanuit een tegenstander.


Zo mooi en zo nodig ook. Ik denk dat eigenlijk iedere club zoiets moet doe voor een overleden ouder van een speler van de bezoekende club. Sterker nog, voor ieder overleden familielid of huisdier van supporters. Het is zo'n respectvol gebaar. Ik word er warm van, jullie ook?
 
Zo mooi en zo nodig ook. Ik denk dat eigenlijk iedere club zoiets moet doe voor een overleden ouder van een speler van de bezoekende club. Sterker nog, voor ieder overleden familielid of huisdier van supporters. Het is zo'n respectvol gebaar. Ik word er warm van, jullie ook?

Sssst, straks vinden ze nog dat we geen respect hebben voor de overledene.
 
Sssst, straks vinden ze nog dat we geen respect hebben voor de overledene.

O ja! ok, Zo mooi en zo nodig ook. Ik denk dat eigenlijk iedere club zoiets moet doe voor een overleden ouder van een speler van de bezoekende club. Sterker nog, voor ieder overleden familielid of huisdier van supporters. Het is zo'n respectvol gebaar. Ik word er warm van, jullie ook?
 
Zo mooi en zo nodig ook. Ik denk dat eigenlijk iedere club zoiets moet doe voor een overleden ouder van een speler van de bezoekende club. Sterker nog, voor ieder overleden familielid of huisdier van supporters. Het is zo'n respectvol gebaar. Ik word er warm van, jullie ook?
Ja ach, ik lees steeds meer dat mensen het overdreven vinden. Of dat er een dubbele agenda zou zijn in de zin van "kijk ons eens goed zijn, hebben jullie het gezien?". Prima, dat mag. Ik zie het als een kind dat één van zijn ouders verloren heeft. Dat lijkt mij ontzettend zwaar, en wat mij betreft mag daar altijd zoveel aandacht voor zijn. Zeker als het ook nog eens een signaal naar verbroedering is en om aan te tonen hoe veel we allemaal van dat kind houden, zelfs als hij niet voor jouw club speelt.
 
Ja ach, ik lees steeds meer dat mensen het overdreven vinden. Of dat er een dubbele agenda zou zijn in de zin van "kijk ons eens goed zijn, hebben jullie het gezien?". Prima, dat mag. Ik zie het als een kind dat één van zijn ouders verloren heeft. Dat lijkt mij ontzettend zwaar, en wat mij betreft mag daar altijd zoveel aandacht voor zijn. Zeker als het ook nog eens een signaal naar verbroedering is en om aan te tonen hoe veel we allemaal van dat kind houden, zelfs als hij niet voor jouw club speelt.

Dat vind ik een mooie gedachte. Ik heb er alleen zelf niet zoveel mee. Maar vandaar dat ik me er voornamelijk stil over hou. Ieder z'n ding.
 
Ja ach, ik lees steeds meer dat mensen het overdreven vinden. Of dat er een dubbele agenda zou zijn in de zin van "kijk ons eens goed zijn, hebben jullie het gezien?". Prima, dat mag. Ik zie het als een kind dat één van zijn ouders verloren heeft. Dat lijkt mij ontzettend zwaar, en wat mij betreft mag daar altijd zoveel aandacht voor zijn. Zeker als het ook nog eens een signaal naar verbroedering is en om aan te tonen hoe veel we allemaal van dat kind houden, zelfs als hij niet voor jouw club speelt.

Allemaal gefeliciteerd, maar het gaat echt nergens over.
 
Ja ach, ik lees steeds meer dat mensen het overdreven vinden. Of dat er een dubbele agenda zou zijn in de zin van "kijk ons eens goed zijn, hebben jullie het gezien?". Prima, dat mag. Ik zie het als een kind dat één van zijn ouders verloren heeft. Dat lijkt mij ontzettend zwaar, en wat mij betreft mag daar altijd zoveel aandacht voor zijn. Zeker als het ook nog eens een signaal naar verbroedering is en om aan te tonen hoe veel we allemaal van dat kind houden, zelfs als hij niet voor jouw club speelt.
Dat is helemaal waar. Maar het is geen doen om met z'n allen bij elk overlijden stil te staan. Dat doen we alleen bij onze naasten, waar je een persoonlijke band mee hebt. Toch? Anders wordt het cherrypicking.
 
Dat is helemaal waar. Maar het is geen doen om met z'n allen bij elk overlijden stil te staan. Dat doen we alleen bij onze naasten, waar je een persoonlijke band mee hebt. Toch? Anders wordt het cherrypicking.
Dat klopt, maar dit is toch niet willekeurig iemand van de straat? Het is een jongen die ons laat juichen en de club waar wij zoveel tijd en geld in pompen weer laat glinsteren.

Het doet me denken aan het overlijden van Chester Bennington, de zanger van Linkin Park, dik twee jaar geleden. M'n hele leven heb ik niet begrepen hoe mensen geraakt kunnen worden door het overlijden van een idool of iemand die ze niet echt kennen, maar dat moment kwam om de één of andere reden hard aan. Mo is een jongen waar we allemaal, zelfs veel niet-PSV'ers, gek op zijn. Als zo een jongetje, want dat is het - een kind, zo iets zwaars te verwerken krijgt, vind ik het mooi dat wij iets voor hem terug kunnen doen.
 
Dat klopt, maar dit is toch niet willekeurig iemand van de straat? Het is een jongen die ons laat juichen en de club waar wij zoveel tijd en geld in pompen weer laat glinsteren.

Het doet me denken aan het overlijden van Chester Bennington, de zanger van Linkin Park, dik twee jaar geleden. M'n hele leven heb ik niet begrepen hoe mensen geraakt kunnen worden door het overlijden van een idool of iemand die ze niet echt kennen, maar dat moment kwam om de één of andere reden hard aan. Mo is een jongen waar we allemaal, zelfs veel niet-PSV'ers, gek op zijn. Als zo een jongetje, want dat is het - een kind, zo iets zwaars te verwerken krijgt, vind ik het mooi dat wij iets voor hem terug kunnen doen.
Het gaat hier om supporters van Utrecht omdat hij daar vandaan komt. Diezelfde supporters die straks "=$$/ Marokkaan roepen als hij voor Marokko kiest. Maar goed, in deze tijd moeten we maar ieder positief moment koesteren en omarmen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat klopt, maar dit is toch niet willekeurig iemand van de straat? Het is een jongen die ons laat juichen en de club waar wij zoveel tijd en geld in pompen weer laat glinsteren.
Voor PSV-ers niet. Maar of heel Nederland er bij moet stil staan, vraag ik mij dus ook af.
 
Dat klopt, maar dit is toch niet willekeurig iemand van de straat? Het is een jongen die ons laat juichen en de club waar wij zoveel tijd en geld in pompen weer laat glinsteren.

Het doet me denken aan het overlijden van Chester Bennington, de zanger van Linkin Park, dik twee jaar geleden. M'n hele leven heb ik niet begrepen hoe mensen geraakt kunnen worden door het overlijden van een idool of iemand die ze niet echt kennen, maar dat moment kwam om de één of andere reden hard aan. Mo is een jongen waar we allemaal, zelfs veel niet-PSV'ers, gek op zijn. Als zo een jongetje, want dat is het - een kind, zo iets zwaars te verwerken krijgt, vind ik het mooi dat wij iets voor hem terug kunnen doen.

Het hangt van heel veel factoren af. Een persoon kan een voorbeeld voor je zijn, je kunt je sterk verbonden met dat persoon door gedeelde passies, visies, overtuigingen, doelen in het leven etc. Het kan zijn dat je bepaalde ervaringen van dat persoon deelt en het persoon daardoor dichterbij voelt dan deze daadwerkelijk is. De dood van Chester raakte mij ook enorm, omdat Linkin Park een van de eerste bands was die ik ''zelf'' ontdekte, en zijn worstelingen met depressie mij ook niet vreemd zijn. Het voelde alsof een soort vriend die ik nooit had ontmoet, maar tegelijkertijd zo vaak mee samen was geweest ineens weg was. Dat deed pijn, zeker omdat hij een strijd had verloren waartegen hij mij met zijn muziek had helpen vechten.

En zo zal het ook zijn met voetballers, waaronder Mo. We delen zijn passie voor PSV, we bewonderen wat hij voor PSV doet in de vorm van zijn kwaliteiten en bewonderen die kwaliteiten op zich. Daarnaast is het ook nog een sympathieke jongen. Dan voel je je al snel verbonden met hem. En velen van ons weten vast hoe het voelt om een dierbare te verliezen. Die connectie is dan snel gemaakt.
 
Dat is helemaal waar. Maar het is geen doen om met z'n allen bij elk overlijden stil te staan. Dat doen we alleen bij onze naasten, waar je een persoonlijke band mee hebt. Toch? Anders wordt het cherrypicking.
Zeg maar gerust lijkenpikkerij:D
 
Dat klopt, maar dit is toch niet willekeurig iemand van de straat? Het is een jongen die ons laat juichen en de club waar wij zoveel tijd en geld in pompen weer laat glinsteren.

Het doet me denken aan het overlijden van Chester Bennington, de zanger van Linkin Park, dik twee jaar geleden. M'n hele leven heb ik niet begrepen hoe mensen geraakt kunnen worden door het overlijden van een idool of iemand die ze niet echt kennen, maar dat moment kwam om de één of andere reden hard aan. Mo is een jongen waar we allemaal, zelfs veel niet-PSV'ers, gek op zijn. Als zo een jongetje, want dat is het - een kind, zo iets zwaars te verwerken krijgt, vind ik het mooi dat wij iets voor hem terug kunnen doen.
Uiteraard hebben jij en anderen gelijk, eht is allemaal goed bedoeld en je hoeft er niet aan mee te doen. Maar, dit gebeurt tientallen keren per maand met jonge mensen die hun ouder te vroeg verliezen. En, niet onbelangrijk, wat denk je dat deze poespas met Mo doet? Denk je dat hij hier beter van gaat voetballen? Ik denk het namelijk niet. Met al die overdreven aandacht, wordt hij waarschijnlijk een aantal maanden teruggeworpen in z'n ontwikkeling. En dat is zo zonde.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat is er met PSV gebeurt? De bookmakers hebben hun vertrouwen er in verloren, qoutes waren altijd rond 1.60 en nu rond 2.10
 
Uiteraard hebben jij en anderen gelijk, eht is allemaal goed bedoeld en je hoeft er niet aan mee te doen. Maar, dit gebeurt tientallen keren per maand met jonge mensen die hun ouder te vroeg verliezen. En, niet onbelangrijk, wat denk je dat deze poespas met Mo doet? Denk je dat hij hier beter van gaat voetballen? Ik denk het namelijk niet. Met al die overdreven aandacht, wordt hij waarschijnlijk een aantal maanden teruggeworpen in z'n ontwikkeling. En dat is zo zonde.

Mwah, dat denk ik niet. Als ik het allemaal zo meekrijg doet het hem juist goed. Alsof support zijn ontwikkeling zal vertragen. Je kunt het overdadig vinden, daar kan ik mij nog wel in vinden. Echter, te weinig support (in zijn beleving) zou zijn ontwikkeling eerder negatief beïnvloeden dan een overdaad aan.

Wat is er met PSV gebeurt? De bookmakers hebben hun vertrouwen er in verloren, qoutes waren altijd rond 1.60 en nu rond 2.10

Dat PSV in uitwedstrijden nog wel eens een wankele indruk maakt, Utrecht geen slecht team heeft en vooral: vorig jaar wonnen we er niet en hadden we met elk van deze subtoppers uit moeite.
 
Dan ben ik denk ik nog van de generatie “niet janken, doorgaan“, maar toch vind ik het eigenlijk wel mooi dat de tegenpartij blijk geeft van menselijkheid. Moet het? Natuurlijk niet, als ze in 2025 in de 24ste minuut gaan klappen terwijl Mo dan al aanvoerder van Bayern is, ja dan is het overdreven.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan