Amerika

Niet geheel mee eens... Amerika heeft eind vorig jaar al laten weten dat ze de troepen weg zouden halen en verzocht aan Europa om troepen te sturen. Ze hebben gevraagd om de IS-strijders van eigen land die daar gevangen zitten op te halen. Toen dat niet gebeurde heeft Amerika aangeboden om deze zelf op te halen en dit op te lossen. Europa heeft daar niks mee gedaan.

Amerika laat alles uit zijn handen vallen en de Koerden zijn genaaid. Klopt. Maar Europa heeft het laten gebeuren terwijl ze bijna een jaar de tijd hadden om dit te voorkomen. Europa is even schuldig als Trump.
Helaas mee eens. Maar we moeten niet doen alsof de hoofdschuldige niet Turkije is. Turkije valt de Koerden aan en Turkije weigert al sinds jaar en dag ze een eigen staat te laten vormen binnen of buiten Turkije. Alsof de Britten hoofd verantwoordelijk zijn voor het binnen vallen van de Duitsers in het Sudetenland en niet de Duitsers zelf tijdens WO2. Alsof de Engelsen hoofd schuldig zijn aan het binnenvallen van bepaalde gebieden in Indonesie door Nederland omdat ze een situatie gecreerd hadden waarbij geen westerse mogendheden Nederland tegenhield (en niet Nederland die geweld gebruikt en Indonesische gebieden binnen valt).

Een situatie kan ontstaan dankzij het handelen van een land dat de positie van een ander verzwakt. Maar degene die daar op inspeelt is degene die schuldig is. Alsof je boos wordt op een Broer omdat zijn zusje verkracht werd en hij elders was in plaats van de verkrachter in het vizier te houden. Onzin natuurlijk

- Trump is ongeschikt als president. Had dit nooit mogen doen (verraad naar de Koerden)
- Europa is een tandeloze tijger die niets wil doen, maar wel altijd een mening klaar heeft. Geen daden maar woorden (Wel profiteren van het strijden van de Koerden maar ze niet helpen als ze hulp nodig hebben)
- Turkije valt anderen aan en is degene waar we voornamelijk naar moeten kijken. Die zijn degene die aanvallen en de schuld ergens anders leggen dan bij Turkije is de ogen sluiten voor wat werkelijk gebeurt. Dat Erdogan al heel lang zwaar nationalistische neigingen vertoond is duidelijk. Hele enge man.

Voor mij is dit het bewijs dat Turkije uit de NAVO moet en nimmer bij de EU mag komen. En het zwijgen van veel politici en het gebrek aan handelen door de Europese lidstaten tegen Turkije in tekenend voor de hypocrisie en morele zwakte.
 
Laatst bewerkt:
De Russen zien niets liever dan dat...
Klopt, dit is iets dat Rusland leuk zal vinden. Wat niet weg neemt dat je sommige zaken niet kunt tolereren ook al speel je een ander in de kaart. Dat ontwricht een samenleving/samenwerking op de lange termijn. Beetje wat je ook ziet in de politiek: niets zeggen over problemen gerelateerd aan asielzoekers want dan speel je Wilders in de kaart. De waarheid is, dat je een standpunt kunt verdedigen zonder je principes over boord te gooien.
 
Moet ik het toch even voor 'm opnemen (bah), doelen ze hier niet gewoon voornamelijk op de bestuursvormen van het oude Rome en het huidige Amerika? En cultural denk ik dan aan Westers. Dat zijn we met z'n allen.

Bovendien, misschien kent ie nog een paar maffioso.

Don Al(d/t)-Right?
 
Moet ik het toch even voor 'm opnemen (bah), doelen ze hier niet gewoon voornamelijk op de bestuursvormen van het oude Rome en het huidige Amerika? En cultural denk ik dan aan Westers. Dat zijn we met z'n allen.

Bovendien, misschien kent ie nog een paar maffioso.
Dat zal t zijn waar de Don op doelt ja :ROFL: :ROFL:
Daarbij, de huidige staatsvormen zijn volgens mij niet 1op1 te vergelijken met het oude Rome dacht ik zo.
 
Wat ik dan wel weer mooi vind, is dat Trump de wapenstilstand verkoopt als zijn deal en dat ie iedereen heeft gered.

Conclusie onderaan de streep: Turkije is een offensief begonnen, er zijn doden gevallen, en krijgt nu z'n zin van Amerika. Ze krijgen hun gewenste bufferzone.

Zie ik iets over het hoofd?

https://www.nu.nl/buitenland/600486...over-wapenstilstand-in-grensgebied-syrie.html
Denk dat de YPG, die samen met de VS tegen IS streed, daar net ff anders over denkt. Dolk in de rug, wat dat betreft toch weer dicht bij t Romeinse model, e tu brute.

Wat ik mij afvraag, waarom moet Turkije die bufferzone van 25km op grondgebied van Syrië realiseren, doe t lekker op je eigen grondgebied. Maar t idee zal Trump met zijn muurideologie zeker aanspreken.
 
Mooi dat die vent weg is, hoor. Maar mag ik hier nog even "hardop" mijn frustratie uiten over de wijze waarop Trump de wereld mededeelde dat IS-leider Baghdadi niet meer onder ons is?

Die teksten waren toch niet presidentwaardig? Man, man, man. Die vent kan niks normaal en to the point zeggen.
 
Mooi dat die vent weg is, hoor. Maar mag ik hier nog even "hardop" mijn frustratie uiten over de wijze waarop Trump de wereld mededeelde dat IS-leider Baghdadi niet meer onder ons is?

Die teksten waren toch niet presidentwaardig? Man, man, man. Die vent kan niks normaal en to the point zeggen.
En ook niet waar (zoals gewoonlijk). Hoe kan hij nou iets zeggen over hoe die man is gestorven, toen hij de mariniers aan zag komen, heeft hij zichzelf opgeblazen.
 
Mooi dat die vent weg is, hoor. Maar mag ik hier nog even "hardop" mijn frustratie uiten over de wijze waarop Trump de wereld mededeelde dat IS-leider Baghdadi niet meer onder ons is?

Die teksten waren toch niet presidentwaardig? Man, man, man. Die vent kan niks normaal en to the point zeggen.
Mooiste is om Trumps reactie op het omleggen van Osama terug te zien. Loopt ie te jankballen dat Obama niet de credits verdient :ROFL:
 
Mooi dat die vent weg is, hoor. Maar mag ik hier nog even "hardop" mijn frustratie uiten over de wijze waarop Trump de wereld mededeelde dat IS-leider Baghdadi niet meer onder ons is?

Die teksten waren toch niet presidentwaardig? Man, man, man. Die vent kan niks normaal en to the point zeggen.


Schokkende vond ik de uitspraken van een DWDD malloot die vond dat we respect moesten hebben voor Baghdadi, en ook het feit dat hij een eervolle zeebegrafenis kreeg. Onvoorstelbaar. De grootste moordenaar en verkrachter van de afgelopen -tig jaar en dan dit.
 

Mooi man, die duizenden jaren oude band tussen Italië en de VS :maniac:

:D

giphy.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan