Algemeen Directeur

Dus vorig jaar, na 14 gewonnen wedstrijden, had deze toekomstvisie wél gedeeld mogen worden, maar nu niet? Uiteindelijk ging dit seizoen als een nachtkaars uit, dus zo'n goede start zegt ook niets.

Ik vind het goed dat PSV zich strijdbaar toont, ook al lijken ze het tij (Ajax mogelijk een straatlengte voor, verliezen Europese punten) tegen te hebben. Sterker nog: júist op die momenten moet je laten zien dat je visie hebt en ambitieus bent. En moet je er naar durven handelen, soms misschien zelfs ten koste van korte-termijndoelen (zoals een kampioenschap, zie ook Der Muzikant's post in het 'Selectie 2019-2020 (Zomerstop topic)').

Het alternatief is met je pootjes in de lucht op je rug te gaan liggen, 'omdat we in de top van Europa toch niets te zoeken hebben'. Dan kun je als PSV zijnde net zo goed stoppen met waar je mee bezig bent.

Dat gezegd hebbende: het samenstellen van de selectie gebeurt voor ons leken vooralsnog achter gesloten deuren. Er wordt veel aan spelers getrokken, maar er is nog weinig nieuws over inkomende transfers. Jeugdspelers die wellicht een plekje in de basis verdienen in een 'voor-de-leeuwen-gooien'-seizoen, worden verhuurd. Daar wordt niet (althans niet zichtbaar voor ons) duidelijk conform de gepresenteerde toekomstvisie gehandeld, zo lijkt het. Dan is het moeilijk vertrouwen houden als achterban. En ontstaat er gemor, zoals in de posts hierboven.
Het gaat er toch om wat er prioriteit heeft? De buitenwereld wil nu weten hoe het er voor het komende seizoen voor staat. Veel geruchten over vertrekkende spelers, nog geen nieuwe spelers behoudens Afellay. Dat is nu belangrijk. Die toekomstvisie heel even niet. Dus inderdaad vorig jaar halverwege het seizoen was een prima moment geweest.
 
Ben weer wat afgekoeld, en wil clown wel terugnemen ;). Hij moet gewoon lekker uit de publiciteit blijven met dit soort onzin, wordt PSV alleen maar lachwekkend door.
Dus toch een Clown. Ach Toon bedoelt het gewoon goed. Ik hoor hem echter liever na een voor PSV gunstige transferklapper.
 
Het gaat er toch om wat er prioriteit heeft? De buitenwereld wil nu weten hoe het er voor het komende seizoen voor staat. Veel geruchten over vertrekkende spelers, nog geen nieuwe spelers behoudens Afellay. Dat is nu belangrijk. Die toekomstvisie heel even niet. Dus inderdaad vorig jaar halverwege het seizoen was een prima moment geweest.

Da's een beetje waar onze meningen verschillen. In mijn ogen heeft de lange termijn namelijk altijd prioriteit boven de korte termijn. PSV kan nu bij wijze van spreken voor veel geld spelers aantrekken waarmee ze het kampioenschap kunnen 'kopen'. PSV fans dit transferwindow blij. Maar als dat betekent dat ze het jaar erop omvallen omdat ze boven hun stand geleefd hebben, is die blijheid snel verdwenen.
Als wat ze nu doen past in hun strategie en visie, vind ik dat prima. Als top-centrale-verdedigers niet haalbaar zijn, want te duur, dan snap ik dat. Ik baal er wel van. Maar ik ga er wel vanuit dat de directie, binnen hun mogelijkheden, zijn uiterste best gedaan heeft om het maximale eruit te halen.

En dan kom ik terug op de door Toon gedeelde toekomstvisie: als je ziet hoe ze daar bezig zijn met het verkennen van nieuwe terreinen op het gebied van voeding, medische zorg, innovatie: dan toont dat mijns inziens aan dat ze hun mogelijkheden om het maximale eruit te halen flink aan het uitbreiden zijn.
 
Da's een beetje waar onze meningen verschillen. In mijn ogen heeft de lange termijn namelijk altijd prioriteit boven de korte termijn. PSV kan nu bij wijze van spreken voor veel geld spelers aantrekken waarmee ze het kampioenschap kunnen 'kopen'. PSV fans dit transferwindow blij. Maar als dat betekent dat ze het jaar erop omvallen omdat ze boven hun stand geleefd hebben, is die blijheid snel verdwenen.
Als wat ze nu doen past in hun strategie en visie, vind ik dat prima. Als top-centrale-verdedigers niet haalbaar zijn, want te duur, dan snap ik dat. Ik baal er wel van. Maar ik ga er wel vanuit dat de directie, binnen hun mogelijkheden, zijn uiterste best gedaan heeft om het maximale eruit te halen.

En dan kom ik terug op de door Toon gedeelde toekomstvisie: als je ziet hoe ze daar bezig zijn met het verkennen van nieuwe terreinen op het gebied van voeding, medische zorg, innovatie: dan toont dat mijns inziens aan dat ze hun mogelijkheden om het maximale eruit te halen flink aan het uitbreiden zijn.
Ik ben het hier mee eens, hadden we deze koers maar 10 jaar eerder ingezet maar dat is een koe in de kont kijken
 
Wat als PSV Champions League heeft begroot? Hoe zwaar zijn we dan nu de lul? Of heeft PSV de begroting openbaar gemaakt? Deze gedachte baart me wel ergens zorgen...
 
CL zullen ze niet begroten, EL wel. De begroting komt niet naar buiten, maar ieder jaar wel het jaarverslag. Zonder CL/EL komen we qua omzet uit op hetzelfde niveau als Feyenoord, dat moet je niet te vaak doen want anders val je ook net zover weg.

Het zal er een beetje vanaf hangen hoe we gaan verkopen. Bij Lozano moet de winst worden gedeeld dus vooral Bergwijn zal onder de streep interessant kunnen zijn. Als we überhaupt gaan en kunnen verkopen..

Financiële problemen lijken nog niet aan de orde.
 
Ik heb het even voor je opgezocht :

Ook zonder CL-voetbal komt het financieel allemaal rond"
14 februari 2017 – PSV ziet de markt veranderen en heeft daarop ingespeeld door in de begroting niet meer afhankelijk te zijn van het bereiken van Champions League-voetbal. Ook als het miljoenentoernooi de komende jaren niet bereikt wordt, komt het op financieel vlak wel goed met PSV. Dat geeft algemeen directeur Toon Gerbrands aan.
We hebben alles laten doorrekenen en ook de rvc weet dit", legt Gerbrands uit.
Een club uit de top-drie van Nederland draait gemiddeld een begroting van 70 miljoen euro. "Haal je de Champions League, dan wordt het plus 20 miljoen, dus zit je op 90 miljoen. Kom je een ronde verder, dan wordt het 95 miljoen euro. Verder kom je financieel niet. We hebben in Nederland een te klein achterland. Zelfs als wij de tv-gelden van de Eredivisie zouden verdubbelen, knipperen ze in het buitenland nog niet met de ogen. Zeven of veertien miljoen euro betekent niets", weet Gerbrands, die het beleid daar dus op afstemt. "Niet meer uitgeven dan je binnenkrijgt en dat is gelimiteerd, omdat landskampioen worden maar 20 miljoen scheelt."

Gerust gesteld?
 
Ik vind Gerbrands een verdomt goede Algemeen directeur. Veruit de beste in de eredivisie.
Jij ziet hem blijkbaar dagelijks functioneren, of heb je dit van de Snor ?
Graag een verdere uitleg waarom hij veruit de beste Algemeen Directeur van de ED is, volgens jou.
 
Terug
Bovenaan Onderaan