Technisch Manager

https://psv.supporters.nl/nieuws/artikel/46394/video-John-de-Jong-"we-staan-er-goed-voor"
We staan er geweldig goed voor John:
3-2 verloren van Nice
2-0 verloren van Wolfsburg
Weliswaar 3-0 gewonnen van Aris Saloniki... Fortuna Sittard won er met 5-1 van !!!
0-0 tegen FC Sion
Wow, het kan haast niet beter John !
We zijn helemaal klaar voor zowel het Kampioenschap als het plaatsen van onze mooie club PSV, voor de groepsfase CL.
Wat een zegen om jouw als opvolger van Brands te hebben !

De uitslagen van oefenwedstrijden zeggen mij niet veel, het spelersmateriaal wel. De huidige stand van zaken: er zijn geen vervangers aangetrokken voor de onbetwiste basisspelers De Jong en Schwaab, de opvolgers van Angelino zijn grote vraagtekens en er is geen noemenswaardige versterking voor het wat zwakke, ongebalanceerde middenveld. Wat niet is kan nog komen, maar op dit moment moment is de selectie erg zwak en heb ik in jaren niet zo weinig vertrouwen gehad in het nieuwe seizoen.
 
Nou ja, ik hecht niet zoveel waarde aan zo'n interview. Moet hij dan zeggen dat de huidige selectie waardeloos is? Ik kan niet inschatten hoe goed Lato en Boscagli zijn. Maar er is dan ten opzichte van vorig seizoen in principe niet zo veel veranderd. Al is stilstand ook achteruitgang!
Nou je goede linksback is weg voor een appeltje eitje en je bent je spits goed voor (minimaal 20 goals per seizoen) en de leider van je elftal kwijt plus dat Schwaab (was er nooit fan van maar goed hij is gewoon weg en dus mutatie) ook al weg is. Zelfs Ajax is tot nu toe niet zoveel basisspelers kwijt. En wat ik van Ajax zag, hoewel het tweede elftal betrof, zag er allemaal heel goed uit.
 
John kwam even van de camping, had voor de gelegenheid wel zijn lange broek aangetrokken. Noem me maar een grumpy old man maar dit doe je toch niet aan bij één van de recordaankopen, doe er minstens een colbert over. Timo voelt zich er ook lekker ongemakkelijk erbij, zeker bij de omhelzing.

67434239_10157519115778953_1888571178172284928_n.jpg

67222039_10157519115658953_705401619059048448_n.jpg
 
Kijk, Willy weet iig hoe het moet.
Zolang JdJ zich als een jongetje gedraagt dat graag tussen de jongens staat, zal hij door velen binnen de club niet echt serieus worden genomen. Je ziet dat er 1 echte baas is binnen PSV en dat is Mark van Bommel. Wat dat betreft ben ik ook ouderwets en vind dat de TD van PSV niet als een studentje er uit moet zien, en zeker niet bij een pers moment, een presentatie enz. Ik kan mij nog herinneren dat PSV bijv vond dat Huub Stevens, mocht hij naar PSV willen komen als trainer, geen trainingspak meer mocht aan hebben tijdens de wedstrijden. Huub was dat namelijk gewend. Maar eenmaal bij PSV zat hij netjes in zijn pak op de bank. Ik snap niet dat Gerbrands JdJ hierin niet begeleidt.
 
Kijk, Willy weet iig hoe het moet.
Zolang JdJ zich als een jongetje gedraagt dat graag tussen de jongens staat, zal hij door velen binnen de club niet echt serieus worden genomen. Je ziet dat er 1 echte baas is binnen PSV en dat is Mark van Bommel. Wat dat betreft ben ik ook ouderwets en vind dat de TD van PSV niet als een studentje er uit moet zien, en zeker niet bij een pers moment, een presentatie enz. Ik kan mij nog herinneren dat PSV bijv vond dat Huub Stevens, mocht hij naar PSV willen komen als trainer, geen trainingspak meer mocht aan hebben tijdens de wedstrijden. Huub was dat namelijk gewend. Maar eenmaal bij PSV zat hij netjes in zijn pak op de bank. Ik snap niet dat Gerbrands JdJ hierin niet begeleidt.

Precies; je bent als TD 1 van dé gezichten van de club; de TD moet dus sowieso representatief zijn en daar hoort gewoon een verzorgd uiterlijk bij wil je serieus genomen worden en professioneel overkomen. Dit is iets wat je maar lekker in je vrije tijd aandoet.
 
Het is inderdaad niet te bevatten dat John de Jong bij de presentatie van een van de top aankopen van het seizoen, met een T-Shirtje op de foto gaat. Nu kunnen mensen hier aangeven dat dit misschien allemaal wat ver gezocht is om John de Jong te bashen maar let's be honest: Als technisch directeur ben je het gezicht van de club in het kader van nieuwe aan-/verkopen. Daarnaast weet je dat een dergelijk foto-moment de wereld over gaat. Terwijl je NET bent begonnen aan je eerste seizoen als volwaardig TD.

Als mensen hier op het forum een sollicitatiegesprek hebben trekken ze ook even nette kleding aan toch? Zo moeilijk is het niet.

Nu kunnen mensen gaan zeggen, ja het is warm dit, dat, sorry hier in Portugal is het dagelijks dergelijk weer (nu iets frisser dan in Nederland overigens maar goed), en op dergelijke momenten zie je de vertegenwoordigers van de clubs gewoon in nette kleding. Daarnaast mag John de Jong van mij best in zijn T-shirt werken op een warme dag in zijn kantoor geen enkel probleem. Maar voor de presentatie van je nieuwe aankoop trek je even een blazer aan. Het feit dat hij dit niet doet, toont mij aan dat hij niet op de belangrijke details let, dat hij niet volledig zijn rol begrijpt en niet op de hoogte is wat zijn functie nu daadwerkelijk betekend voor de club.

Tot dusverre echter kan ik over zijn aankoopbeleid en verkoopbeleid nog weinig melden, buiten dan het feit dat ik begrijp dat hij Bruma gehaald heeft, ik Baumgartl een interessante optie vind, Boscagli een talentvolle speler evenals Lato. Hoe het puzzeltje in elkaar gaat vallen kan pas na de transferperiode gezegd worden die nog lange tijd open is. Maar vooralsnog vind ik dat het er aardig uit ziet wat hij samen met de technische staf tot dusverre heeft neergezet.

De resultaten in oefenwedstrijden neem ik overigens niet zo serieus, dat kan altijd eens anders lopen en we hebben een van onze beste seizoenen ooit gedraaid na een dramatische oefenfase.
 
Het is inderdaad niet te bevatten dat John de Jong bij de presentatie van een van de top aankopen van het seizoen, met een T-Shirtje op de foto gaat. Nu kunnen mensen hier aangeven dat dit misschien allemaal wat ver gezocht is om John de Jong te bashen maar let's be honest: Als technisch directeur ben je het gezicht van de club in het kader van nieuwe aan-/verkopen. Daarnaast weet je dat een dergelijk foto-moment de wereld over gaat. Terwijl je NET bent begonnen aan je eerste seizoen als volwaardig TD.

Als mensen hier op het forum een sollicitatiegesprek hebben trekken ze ook even nette kleding aan toch? Zo moeilijk is het niet.

Nu kunnen mensen gaan zeggen, ja het is warm dit, dat, sorry hier in Portugal is het dagelijks dergelijk weer (nu iets frisser dan in Nederland overigens maar goed), en op dergelijke momenten zie je de vertegenwoordigers van de clubs gewoon in nette kleding. Daarnaast mag John de Jong van mij best in zijn T-shirt werken op een warme dag in zijn kantoor geen enkel probleem. Maar voor de presentatie van je nieuwe aankoop trek je even een blazer aan. Het feit dat hij dit niet doet, toont mij aan dat hij niet op de belangrijke details let, dat hij niet volledig zijn rol begrijpt en niet op de hoogte is wat zijn functie nu daadwerkelijk betekend voor de club.

Tot dusverre echter kan ik over zijn aankoopbeleid en verkoopbeleid nog weinig melden, buiten dan het feit dat ik begrijp dat hij Bruma gehaald heeft, ik Baumgartl een interessante optie vind, Boscagli een talentvolle speler evenals Lato. Hoe het puzzeltje in elkaar gaat vallen kan pas na de transferperiode gezegd worden die nog lange tijd open is. Maar vooralsnog vind ik dat het er aardig uit ziet wat hij samen met de technische staf tot dusverre heeft neergezet.

De resultaten in oefenwedstrijden neem ik overigens niet zo serieus, dat kan altijd eens anders lopen en we hebben een van onze beste seizoenen ooit gedraaid na een dramatische oefenfase.
Tja representatieve kledij... Ook bij ons op kantoor een ount van discussie. Wat mij betreft is dit ook niet hoe n TD erbij hoort te lopen bij een spelerpresentatie
 
Persoonlijk vind ik dat er niks mis is met de vertoning van JdJ. Ik probeer dan ook te begrijpen hoe dit in relatie staat tot het niet begrijpen van zijn rol en de inhoud van zijn functie. Mijn inziens ziet John er verzorgd uit en vind ik het driedelig pak van Willy ouderwets. Het dragen van een pak of blazer zegt naar mijn mening tegenwoordig niks over je professionele representatie en kunde (zowel intern als extern). De enige vorm van betekenis die ik zou kunnen vinden ligt in het meegaan met de kudde, binnen een voetbal/zakenwereld die überhaupt al behoorlijk vasthoudt aan de norm van vroeger. Uiteindelijk boeit het mij niet veel, maar als ik mag kiezen zie ik John liever in een shirt met broek, dan in een pak. Misschien probeert hij wel een statement te maken :p
 
Mij gaat het niet eens om een T-shirt de ja of de nee. Maar meer dat een TD een bepaalde autoriteit uitstraalt. Als iemand dat van nature al heeft dan vind ik een net T-shirt niet zo'n probleem. John de Jong heeft dat van nature niet zo en dan zou een iets nettere stijl beter passen.
 
Persoonlijk vind ik dat er niks mis is met de vertoning van JdJ. Ik probeer dan ook te begrijpen hoe dit in relatie staat tot het niet begrijpen van zijn rol en de inhoud van zijn functie. Mijn inziens ziet John er verzorgd uit en vind ik het driedelig pak van Willy ouderwets. Het dragen van een pak of blazer zegt naar mijn mening tegenwoordig niks over je professionele representatie en kunde (zowel intern als extern). De enige vorm van betekenis die ik zou kunnen vinden ligt in het meegaan met de kudde, binnen een voetbal/zakenwereld die überhaupt al behoorlijk vasthoudt aan de norm van vroeger. Uiteindelijk boeit het mij niet veel, maar als ik mag kiezen zie ik John liever in een shirt met broek, dan in een pak. Misschien probeert hij wel een statement te maken :p
Hij zit in een vrij conservatieve wereld waar dit soort zaken enorm belangrijk zijn. Het gaat om een miljarden business en dit soort lichtzinnigheid past daar niet bij. Alternatief gedrag en statement maken mag hij elders doen, bij een Quick Boys of zo maar niet bij een miljoenen topclub.
 
De huidige stand van zaken: er zijn geen vervangers aangetrokken voor de onbetwiste basisspelers De Jong en Schwaab
Malen lijkt het goed te doen en Lammers zit geloof ik ook in goede vorm. Bij beide is het de vraag of ze een seizoen lang kunnen presteren, maar met deze twee moeten we het eigenlijk wel aandurven. Ik ben zeker wel voor een ervaren 3e spits, een slopers type. Piroe moet nog een jaartje doorbreken gok ik.
Schwaab is nu denk ik adequaat vervangen door een vergelijkbaar maar jonger model.

de opvolgers van Angelino zijn grote vraagtekens
Angelino was ook een vraagteken ;). Beide opvolgers hebben volgens mij behoorlijk wat potentie, nu hopen dat het er uit komt.

en er is geen noemenswaardige versterking voor het wat zwakke, ongebalanceerde middenveld.
We staan op het punt om Hendrix te verkopen en niemand die er mee zit. Dat is toch wel luxe.
Guti, Rosario, Sadilek, Ihattaren, straks Thomas en Afellay, en op dit moment nog Hendrix, Pereiro, Ramselaar.

Verdedigend/saai/geen goals: Rosario, Sadilek. Slechts 2 echt verdedigende middenvelders, dat is eigenlijk wel positief. Daardoor zullen we vaker meer voetbal op het middenveld hebben.
Beetje ertussenin: Guti, Afellay, Thomas. Hopelijk wordt dit het jaar van Guti. Al met al prima bezetting vor 1 positie.
Aanvallend: Ihattaren, nu Lammers en evt Bruma als backup. Beetje de minst bezette positie, zeker als Pereiro weg gaat. Ihattaren is het talent maar als spits Lammers daar nu staat is hij schijnbaar nog niet echt klaar.

Aanvallend staan we behoorlijk sterk, er mag zelfs nog 1 topper weg (niet allebei, dan wordt het te dun voorin en wordt Berghuis weer een item :rolleyes:)

We mogen hier graag klagen, maar ik heb het idee dat John De Jong goed werk heeft geleverd deze zomer.
 
Persoonlijk vind ik dat er niks mis is met de vertoning van JdJ. Ik probeer dan ook te begrijpen hoe dit in relatie staat tot het niet begrijpen van zijn rol en de inhoud van zijn functie. Mijn inziens ziet John er verzorgd uit en vind ik het driedelig pak van Willy ouderwets. Het dragen van een pak of blazer zegt naar mijn mening tegenwoordig niks over je professionele representatie en kunde (zowel intern als extern). De enige vorm van betekenis die ik zou kunnen vinden ligt in het meegaan met de kudde, binnen een voetbal/zakenwereld die überhaupt al behoorlijk vasthoudt aan de norm van vroeger. Uiteindelijk boeit het mij niet veel, maar als ik mag kiezen zie ik John liever in een shirt met broek, dan in een pak. Misschien probeert hij wel een statement te maken :p

Eens. Er zullen vast conservatieve vakgebieden zijn waar een blazer/colbert/stropdas verplicht was. Op het architectenbureau waar ik werkte werd altijd gegrinnikt over sommige blazers...
En misschien wordt hij wel even goed in zijn vak als Raiola, die loopt er ook meestal bij alsof hij net van de camping komt. :grin:
Waar ik me meer aan stoor is dat ik het niet echt een fraai shirt vind, en dat dat boortje van de mouw zo half omgevouwen zit.
 
Bedankt John, hetgeen waar we hier op het forum al een half jaar voor vrezen is uitgekomen. De selectie niet op tijd klaar en zeker achterin is het huilen met de pet op. 2 LB's die er niet staan en een centrum dat nog niet goed genoeg zou zijn voor Vitesse. Sadilek wordt maar op de backpositie gezet uit pure armoede.

Had nou gewoon gezorgd voor die selectie, je had maar 1 taak. Nee we trekken spelers aan die niet fit zijn en houden ons het liefste bezig met buitenspelers waar we al een hele spelersbus vol van hebben en Affelay die pas in februari fit zal zijn (positieve gedachte) Zie hier het resultaat, gefeliciteerd.

Vraag me eigenlijk af waar ome Toon is, is hij volledig buitenspel gezet door het vriendenclubje van de TD en technische staf? Dit is toch puur wanbeleid. Wat baal ik hiervan zeg..
 
Bedankt John, hetgeen waar we hier op het forum al een half jaar voor vrezen is uitgekomen. De selectie niet op tijd klaar en zeker achterin is het huilen met de pet op. 2 LB's die er niet staan en een centrum dat nog niet goed genoeg zou zijn voor Vitesse. Sadilek wordt maar op de backpositie gezet uit pure armoede.

Had nou gewoon gezorgd voor die selectie, je had maar 1 taak. Nee we trekken spelers aan die niet fit zijn en houden ons het liefste bezig met buitenspelers waar we al een hele spelersbus vol van hebben en Affelay die pas in februari fit zal zijn (positieve gedachte) Zie hier het resultaat, gefeliciteerd.

Vraag me eigenlijk af waar ome Toon is, is hij volledig buitenspel gezet door het vriendenclubje van de TD en technische staf? Dit is toch puur wanbeleid. Wat baal ik hiervan zeg..

Deze komt wat mij betreft ook geheel op naam van JdJ, met z'n "we staan er goed voor." Ik baal én walg hiervan, bah bah :sick:
 
Ongelofelijk dat iedereen kan zien dat na het vertrek van Schwaab er een goede CV moest (of eigenlijk daarvoor al) komen die er voor 1 juli had moeten zijn! Vervolgens trek je pas een nieuwe CV aan in de week dat je daadwerkelijk voor CL plaatsing moet spelen (belangrijkste wedstrijd van het seizoen) met als uitkomst dat de nieuwe aankoop niet mee mag doen. Het vertrek van Angelino vang je op door een vage huurdeal met Valencia af te sluiten en een speler binnen te halen met weinig ervaring die niet wedstrijdfit is zodat deze ook niet kan spelen. Het verlies van Luuk de Jong wordt voor lief genomen, maar wie nu voor de doelpunten moet zorgen is niet helemaal duidelijk?

Het is bijna lachwekkend ware het niet dat je miljoenen misloopt, reputatie- en coeifficient schade oploopt en er sowieso spelers binnen de selectie nu gaan 'muiten' (lees vertrekken). Voor Bergwijn, Lozano en misschien zelfs Malen is er geen reden om bij dit PSV te blijven. John de Jong heeft een zware onvoldoende gescoord, wat een amateurisme deze man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan