Formule 1

Terechte straf, maar onzin om hier Verstappen de schuld van te geven. Hij kan bij het wegrijden onmogelijk zien welk verkeer er achter hem zit in de pitsstraat. Hij wordt weggestuurd door het team en moet erop vertrouwen dat dit op het goede moment is.

VER is de dupe van de beslissing van team RBR, en daarmee is RBR de dupe van hun eigen beslissing. Niet de schuld van VER, maar wel de enige manier waarop het straffen van het team kan werken, helaas voor VER, die nu gewoon buiten het podium gaat eindigen.
 
VER is de dupe van de beslissing van team RBR, en daarmee is RBR de dupe van hun eigen beslissing. Niet de schuld van VER, maar wel de enige manier waarop het straffen van het team kan werken, helaas voor VER, die nu gewoon buiten het podium gaat eindigen.
En toch krijgt ie 2 punten op zijn licentie als ik het nu goed lees..
 
Hamilton heeft puur gereden om Verstappen punten aan te naaien.. hij wist natuurlijk ook van die 5 sec.

Dat is dan erg dom. Als hij op het laatst Verstappen voorbij had laten gaan en Verstappen een gat van 5 secoonden op Vettel en Bottas had laten trekken en zelf binnen de 5 seconden was gebleven dan hadden Bottas en Vettel nu minder punten gehad en was hijzelf verder uitgelopen in punten.
 
Ze moeten maar stoppen met de "races" in Monaco. Je kan op dat circuit niet of nauwelijks inhalen.
Als je het probeert rijd je schade aan je eigen auto en/of aan de auto van degene die je in wil halen.
Zelfs als je bij een pitstop iemand inhaalt krijg je een tijdstraf.
Het wordt alleen maar erger met de Formule 1 . Het zijn geen races meer. Het zijn optochten van raceauto's.
Met circuit Zandvoort komt er nog een circuit bij waar je niet of nauwelijks kan inhalen.
 
  1. Australië: Bottas
  2. Bahrein: Hamilton
  3. China: Hamilton
  4. Azerbeidzjan: Bottas
  5. Spanje: Hamilton
  6. Monaco: Hamilton
:zien: :sleep:
 
Wel een circuit waarbij de RBR mooi bij de Mercedes bleef. Maar mogelijke inhaalmomenten zijn zo beperkt.

Inhalen is ook zwaar onmogelijk in Monaco. Kijk naar Leclerc die helemaal van achteren moest komen. Die kerel was zooo opgefokt. Het lukte hem wel om Grosjean in te halen, maar op hetzelfde punt, wou die het ook doen bij Hulkenberg, en daar ging het wel flink mis. Totaal geen geduld had die. Had ook een lekke band rechtsachter, en de auto was zo beschadigd, dat die niet meer verder kon. Einde race, 0 punten. Maar hij verloor hem natuurlijk al op zaterdag.

Vond de race best wel aardig. Hier en daar leuke chaos. En Max vs Hamilton, bleef tot het einde spannend. Zo jammer, dat Max het niet kon flikken. Het was hem bijna 1 keer gelukt toen ze uit de tunnel kwamen. Maar het eindigde net niet in tranen.
 
Mijn fout! Ik las door Verstappen in plaats van voor Verstappen. We zijn het eens. :giggle:

Ik had dat gedeelte even gemist want ik heb, toegegeven, niet met onverdeelde aandacht naar de race gekeken, maar blijkbaar hield Bottas dus zelf notabene de boel enorm op achter de safetycar zodat hij niet op zijn beurt hoefde te wachten achter Hamilton, waardoor dus hij, Vettel en Verstappen op ongeveer hetzelfde moment weer klaar waren met hun pitstop. Het is dus in beginsel gewoon de fout van Bottas, die Vettel en Verstappen naait met die vertragingsactie. Hij jammert dan achteraf over Max, omdat hij weet dat hij daarmee de vele Max haters op zijn hand krijgt, maar het was gewoon zijn eigen schuld. Zo bezien vind ik zelfs de vijf seconde straf nog teveel. De straf had gewoon uit moeten blijven en Bottas lekker buiten het podium door zijn eigen treiteractie.
 
Laatst bewerkt:
Nou, Verstappen uitgeschakeld in Q2 dankzij de crash van Magnussen. Krijgen we iig weer wat inhaalacties te zien. Wel zuur voor hem dat ie nu in de onderlinge kwalificatiestrijd met Gasly een keer moet toegeven.

Wat ook opviel was dat de RB echt een straatlengte achterligt op zowel Mercedes als Ferrari. Het lijkt erop dat de magie is uitgewerkt bij Newey. RBR moest het toch altijd van zijn chassis en aero designs hebben, maar nu lijkt het vooral te bouwen op de Honda motor. Eerst was de motor prut en het pakket eromheen goed, nu lijkt het dus andersom te zijn...

Ook interessant was de opmerking van Marko:

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/38...t-we-zijn-niet-goed-genoeg-om-te-winnen-.html

Op dit moment heeft Mercedes gewoon het grootste voordeel door die stomme verandering van banden. Negen teams worstelen met het rubber, eentje niet. Sterker nog, dat team profiteert er zelfs van. Voorheen was de kwalificatieronde op zaterdag het belangrijkst, nu is de belangrijkste ronde die daarvoor. Lukt het je niet om de banden op temperatuur te krijgen, dan kan je jouw rondje wel vergeten.”

“Zelfs als we nu op een baan de snelste zijn, komt er een safety car tevoorschijn, koelen de banden af en zijn we weer het haasje. En wiens idee was het om het oppervlak van de banden te verkleinen? Mercedes, omdat dat team constant problemen had met blarenvorming. Op zo’n manier verniel je de sport”, foetert de Oostenrijker.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk een race om naar uit te kijken. Vettel op pole, Hamilton kort daarachter, Lerclec op drie. Ricciardo heel verrassend op vier.

Bottas en Verstappen moeten gaan inhalen. 35 minuten naar de race kijken, en dan wordt het switchen met Oranje.
 
Eindelijk een race om naar uit te kijken. Vettel op pole, Hamilton kort daarachter, Lerclec op drie. Ricciardo heel verrassend op vier.

Bottas en Verstappen moeten gaan inhalen. 35 minuten naar de race kijken, en dan wordt het switchen met Oranje.

:unsure: Na 35 minuten is al lang duidelijk hoe de race zal eindigen. :sleep:
 
Terug
Bovenaan Onderaan