Religie

Ze hebben hier in Leerdam een paar weken geleden getracht een aantal kerken, een stuk of vier / vijf- in brand te steken. Ook het nieuwe veel te grote -nog in aanbouw zijnde- gebedshok bij mij in de straat. Alle pogingen zijn mislukt en alleen de kerk bij mij in de straat heeft even gebrand. Ik heb er opvallend weinig over gehoord in de media, wellicht omdat het onderzoek nog loopt.
 
Ze hebben hier in Leerdam een paar weken geleden getracht een aantal kerken, een stuk of vier / vijf- in brand te steken. Ook het nieuwe veel te grote -nog in aanbouw zijnde- gebedshok bij mij in de straat. Alle pogingen zijn mislukt en alleen de kerk bij mij in de straat heeft even gebrand. Ik heb er opvallend weinig over gehoord in de media, wellicht omdat het onderzoek nog loopt.
Hmm kan uit meerdere hoeken komen.

Hoop voor jouw dat de aanvoer voor de refo-kolos niet voor jouw huis langs loopt. Heb je gewoon 6x per week file..
 
Ze hebben hier in Leerdam een paar weken geleden getracht een aantal kerken, een stuk of vier / vijf- in brand te steken. Ook het nieuwe veel te grote -nog in aanbouw zijnde- gebedshok bij mij in de straat. Alle pogingen zijn mislukt en alleen de kerk bij mij in de straat heeft even gebrand. Ik heb er opvallend weinig over gehoord in de media, wellicht omdat het onderzoek nog loopt.
En toen het niet echt lukte, zijn de brandstichters maar naar Parijs gegaan?
 
Hmm kan uit meerdere hoeken komen.

Hoop voor jouw dat de aanvoer voor de refo-kolos niet voor jouw huis langs loopt. Heb je gewoon 6x per week file..
Het gros komt van de andere kant van de straat, maar de overlast zal hevig zijn... Wat ik persoonlijk wel een 'verzachtende omstandigheid' vind is dat het niet zo'n betonnen prefab-hok is. Het is een uit handvormsteen opgetrokken gebouw met mooi metselwerk en Frans, de Duitsche leidekker, is inmiddels al een kleine drie weken bezig om de torenspits prachtig te bedekken met natuurleisteen.
Maar... dat het gebouw mooi gemaakt is, wil natuurlijk niet zeggen dat de bestemming en de overlast ineens minder vervelend zijn.

@Bachus, een cariere als pyromaan zit er niet in voor je begrijp ik? ;)
Ik zou het hok niet in de brand steken, zo ben ik niet. Gelukkig komt er geen grote bel in, want ik zou mezelf wellicht genoodzaakt hebben gezien die dop te vullen met purschuim.:ROFL:
 
Ze hebben hier in Leerdam een paar weken geleden getracht een aantal kerken, een stuk of vier / vijf- in brand te steken. Ook het nieuwe veel te grote -nog in aanbouw zijnde- gebedshok bij mij in de straat. Alle pogingen zijn mislukt en alleen de kerk bij mij in de straat heeft even gebrand. Ik heb er opvallend weinig over gehoord in de media, wellicht omdat het onderzoek nog loopt.
Dus als je binnenkort niet meer op het forum bent, weten we waarom ;)
 
Bacchus, zijn er spanningen in Leerdam waardoor je een vermoeden hebt uit welke hoek dit komt?
Zie overigens in een artikel van het AD dat van brandstichting bij meerdere kerken geen sprake zou zijn. Wat dat betreft zou het al om een rancuneuze buurman kunnen gaan.
 
Ze hebben hier in Leerdam een paar weken geleden getracht een aantal kerken, een stuk of vier / vijf- in brand te steken. Ook het nieuwe veel te grote -nog in aanbouw zijnde- gebedshok bij mij in de straat. Alle pogingen zijn mislukt en alleen de kerk bij mij in de straat heeft even gebrand. Ik heb er opvallend weinig over gehoord in de media, wellicht omdat het onderzoek nog loopt.

Verschrikkelijk. Ik hoop dat ze de daders pakken en veroordelen.

PS het zijn wel pyromaanprutsers. Baksteen brandt gewoon heel slecht.
 
Bacchus, zijn er spanningen in Leerdam waardoor je een vermoeden hebt uit welke hoek dit komt?
Zie overigens in een artikel van het AD dat van brandstichting bij meerdere kerken geen sprake zou zijn. Wat dat betreft zou het al om een rancuneuze buurman kunnen gaan.

Die kan toch ook brandstichter kunnen zijn?
 
Die kan toch ook brandstichter kunnen zijn?
Ehm, praat Nederlands met me ;)

Dat zeg ik toch ook, t kan dus n rancuneuze buurman zijn, of mensen met een verleden in die kerk die ze n hak willen zetten voor alles uit hun jeugd. Het kunnen metalheads zijn met Noorse inslag. Of vanuit ander religieuze hoek als vergelding voor Nieuw Zeeland. Of een slecht betaalde onderaannemer. Of een brandweerman die meer actie wilde. Kan allemaal.
 
Ehm, praat Nederlands met me ;)

Dat zeg ik toch ook, t kan dus n rancuneuze buurman zijn, of mensen met een verleden in die kerk die ze n hak willen zetten voor alles uit hun jeugd. Het kunnen metalheads zijn met Noorse inslag. Of vanuit ander religieuze hoek als vergelding voor Nieuw Zeeland. Of een slecht betaalde onderaannemer. Of een brandweerman die meer actie wilde. Kan allemaal.

Of een architect die liever iets moderns ziet dan zo’n lelijke baksteenklomp. (a)
 
Bacchus, zijn er spanningen in Leerdam waardoor je een vermoeden hebt uit welke hoek dit komt?
Zie overigens in een artikel van het AD dat van brandstichting bij meerdere kerken geen sprake zou zijn. Wat dat betreft zou het al om een rancuneuze buurman kunnen gaan.
Dat is nou juist het opmerkelijke. Ze doen er van alles aan om het stil te houden in de media. Het AD bericht netjes wat wordt opgedragen (of ze worden bewust niet volledig ingelicht). De kerk bij mij in de straat was niet het enige doelwit.
 
Dat is nou juist het opmerkelijke. Ze doen er van alles aan om het stil te houden in de media. Het AD bericht netjes wat wordt opgedragen (of ze worden bewust niet volledig ingelicht). De kerk bij mij in de straat was niet het enige doelwit.
Vreemd dat ik bij de 112 meldingen ook alleen de rit naar de kerk bij jou kan terugvinden. Enige bron voor de meerdere branden die ik kan vinden is GS. Geen enkele lokale nieuwsbron die over meerdere branden bericht.
 
Vreemd dat ik bij de 112 meldingen ook alleen de rit naar de kerk bij jou kan terugvinden. Enige bron voor de meerdere branden die ik kan vinden is GS. Geen enkele lokale nieuwsbron die over meerdere branden bericht.
Omwonenden melden wel activiteit. Ik was er niet bij uiteraard.
 
De bijeenkomst van de haatprediker die niet mocht komen is wel doorgegaan, zijn assistent heeft daar gesproken. Er waren 14 bezoekers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan