Nederlands Elftal

Blind niet? Hij staat lekker te spelen hoor met Ajax zowel in de CL als in de competitie. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom een Zoet of Rosario logische keuzes zouden zijn maar Blind niet? En de snelheid van Promes kan je altijd gebruiken.
Dat zeg ik toch ook;). Blind is een volkomen logische keuze, maar IK zou hem als ik bondscoach was niet maken. Is verdedigend te onbetrouwbaar en brengt op het middenveld niks extra, in mijn ogen. En er zijn inderdaad voldoende redenen om Zoet of Rosario niet te selecteren. Alhoewel ik in het geval van Zoet toch wel heel hard na zou moeten denken om bv Padt, Bizot of Vermeer boven hem te verkiezen.

We zij het gelukkig eens over Strootman;), dat slaat echt nergens op.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Eens hoor maar heel veel andere smaken heeft Koeman nou ook weer niet he. En spelers die in vorm zijn en zelfvertrouwen hebben moet je gewoon selecteren. Wat dat betreft snap ik de keuze voor Rosario iig niet. Je hebt bijv ook Klaassen die in een zwaardere competitie het goed doet.
Rosario is met het oog op de toekomst, en dat is heel goed te begrijpen.
 
Ihattaren niet.
LdJ beter dan Weghorst?
Tete en Strootman wel.
Kortom het echte NL-elftal lek is nog niet boven.

Doormodderend beleid.

Koeman, Koeman, Koeman........koeman.
Man, man, man.
 
Ihattaren niet.
LdJ beter dan Weghorst?
Tete en Strootman wel.
Kortom het echte NL-elftal lek is nog niet boven.

Doormodderend beleid.

Koeman, Koeman, Koeman........koeman.
Man, man, man.
Ihatarren is net 17 geworden, lijkt me dat die eerst eens een tijdje in jong oranje zich moet bewijzen. En vanuit PSV, laten we heel blij zijn dat hij niet geselecteerd is.

En Weghorts is niet beter dan LdJ.
 
Ihatarren is net 17 geworden, lijkt me dat die eerst eens een tijdje in jong oranje zich moet bewijzen. En vanuit PSV, laten we heel blij zijn dat hij niet geselecteerd is.

En Weghorts is niet beter dan LdJ.

Tegen en met Virgil trainen wordt een speler niet slechter van.

Nee, ik zou Mathijs de Ligt ook nog steeds voor Jong laten uitkomen, die is ook nog niet zover. Vooral niet laten meedoen tegen Bulgarije-uit, dan brand je zo’n jongen voor de rest van zijn leven af....

Ik verwacht niet dat jij dat doet, maar verder niet janken wanneer Ihattaren zijn 1e interlandpotje voor Marokko heeft gespeeld in, weet ik veel, juni.

LdJ viel door de mand bij BMG, Weghorst niet bij Wolfsburg. Daar zit op termijn meer potentie in.
 
Laatst bewerkt:
Paar jaar terug was Nederland voetballend ten dode opgeschreven. Begin van dit seizoen bleek Nederland zowaar te beschikken over een verdedigingscentrum van wereldniveau met Van Dijk, De Ligt en De Vrij. Zo tegen het einde van het seizoen kan geconcludeerd worden dat Oranje nu ook beschikt over een middenveld van internationale allure met de doorbraak van Van de Beek. De Jong (Barcelona), Gini (onbetwiste basisspeler van wellicht PL en CL kampioen in spé) en Van de Beek die na gisteren een gouden toekomst voor zich heeft een ook bij een Europese topclub terecht gaat komen. Bijzonder dat de wereld er zo anders uit ziet voor Oranje in zo'n korte tijdsbestek. De aanval is niet denderend, keeperspositie en backposities. Maar we weten hoe snel daar verandering in kan komen. Benieuwd welke verrassingen we volgend seizoen kunnen verwachten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Paar jaar terug was Nederland voetballend ten dode opgeschreven. Begin van dit seizoen bleek Nederland zowaar te beschikken over een verdedigingscentrum van wereldniveau met Van Dijk, De Ligt en De Vrij. Zo tegen het einde van het seizoen kan geconcludeerd worden dat Oranje nu ook beschikt over een middenveld van internationale allure met de doorbraak van Van de Beek. De Jong (Barcelona), Gini (onbetwiste basisspeler van wellicht PL en CL kampioen in spé) en Van de Beek die na gisteren een gouden toekomst voor zich heeft een ook bij een Europese topclub terecht gaat komen. Bijzonder dat de wereld er zo anders uit ziet voor Oranje in zo'n korte tijdsbestek. De aanval is niet denderend, keeperspositie en backposities. Maar we weten hoe snel daar verandering in kan komen. Benieuwd welke verrassingen we volgend seizoen kunnen verwachten.
En toch ook de waan van de dag. Ik zie de jong ook nog bankzitter worden bij Barca. Van de Beek speelt goed de laatste tijd maar vind ik nog vrij wisselvalig. Na spurs ziet het er rooskleurig uit door die ajaxcieden. Als je na Feyenoord uit dit opperde dan was het beeld anders. Ja ze hebben potentie. Maar het duurd nog even voor ze wereldniveau zijn (als ze dat bereikken).
 
En toch ook de waan van de dag. Ik zie de jong ook nog bankzitter worden bij Barca. Van de Beek speelt goed de laatste tijd maar vind ik nog vrij wisselvalig. Na spurs ziet het er rooskleurig uit door die ajaxcieden. Als je na Feyenoord uit dit opperde dan was het beeld anders. Ja ze hebben potentie. Maar het duurd nog even voor ze wereldniveau zijn (als ze dat bereikken).

Goed punt. Tijdje terug leek Rosario nieuwe anker op het middenveld te worden van Oranje de komende jaren en Ihattaren de next big thing. Maar het maakt wel uit of je in de CL tegen Europese giganten een stempel drukt of in de eredivisie. Van de Beek is los en die zie ik echt doordenderen naar een Europese topclub. De Jong lijdt veel balverlies en neemt enorm veel risico wat bij Barca ongetwijfeld niet geaccepteerd zal worden. Op wat dat betreft is Barca de ideale club voor De Jong om zich verder te ontwikkelen, zodat hij ook leert om het simpel spelen tot een kunst te verheffen. Maar zeg nou eerlijk: de toekomst ziet er toch heel veelbelovend uit als je dat vergelijkt met een paar jaar terug toen we watertandend naar België keken met al die spelers die actief waren bij de Europese top?
 
Goed punt. Tijdje terug leek Rosario nieuwe anker op het middenveld te worden van Oranje de komende jaren en Ihattaren de next big thing. Maar het maakt wel uit of je in de CL tegen Europese giganten een stempel drukt of in de eredivisie. Van de Beek is los en die zie ik echt doordenderen naar een Europese topclub. De Jong lijdt veel balverlies en neemt enorm veel risico wat bij Barca ongetwijfeld niet geaccepteerd zal worden. Op wat dat betreft is Barca de ideale club voor De Jong om zich verder te ontwikkelen, zodat hij ook leert om het simpel spelen tot een kunst te verheffen. Maar zeg nou eerlijk: de toekomst ziet er toch heel veelbelovend uit als je dat vergelijkt met een paar jaar terug toen we watertandend naar België keken met al die spelers die actief waren bij de Europese top?
Dat is waar. Hoewel, Belgie meteen een voorbeeld is wat vaak geweldige talenten had maar nooit geen team.


Ben benieuwd. We hebben iniedergeval talent!
 
Goed punt. Tijdje terug leek Rosario nieuwe anker op het middenveld te worden van Oranje de komende jaren en Ihattaren de next big thing. Maar het maakt wel uit of je in de CL tegen Europese giganten een stempel drukt of in de eredivisie. Van de Beek is los en die zie ik echt doordenderen naar een Europese topclub. De Jong lijdt veel balverlies en neemt enorm veel risico wat bij Barca ongetwijfeld niet geaccepteerd zal worden. Op wat dat betreft is Barca de ideale club voor De Jong om zich verder te ontwikkelen, zodat hij ook leert om het simpel spelen tot een kunst te verheffen. Maar zeg nou eerlijk: de toekomst ziet er toch heel veelbelovend uit als je dat vergelijkt met een paar jaar terug toen we watertandend naar België keken met al die spelers die actief waren bij de Europese top?
Je mist een spits. Je zei het al. Je zal toch moeten scoren om te winnen.
 
Je mist een spits. Je zei het al. Je zal toch moeten scoren om te winnen.

Precies. Nederlands voetbal is nog lang niet beter; het stond juist altijd bekend om de geweldige aanvallers. Die ontbreken al jaren. Memphis is dan nog het hoogste niveau dat we momenteel aan aanvallers hebben, maar die komt bij lange na niet in de buurt van wat we hadden in Nederland. Dat zou in vroegere tijden een speler zijn die bij de voorselectie kwam en dan uiteindelijk af zou vallen.
 
Je mist een spits. Je zei het al. Je zal toch moeten scoren om te winnen.

Precies. Nederlands voetbal is nog lang niet beter; het stond juist altijd bekend om de geweldige aanvallers. Die ontbreken al jaren. Memphis is dan nog het hoogste niveau dat we momenteel aan aanvallers hebben, maar die komt bij lange na niet in de buurt van wat we hadden in Nederland. Dat zou in vroegere tijden een speler zijn die bij de voorselectie kwam en dan uiteindelijk af zou vallen.

Jullie missen mijn punt. In slechts 1 seizoen komen eerst in de verdediging en later middenveld toppers bovendrijven waarvan we van tevoren totaal geen rekening mee hebben gehouden. Van Dijk is momenteel beste verdediger van de wereld en De Ligt het grootste verdigende talent. De Jong speelde een seizoen geleden nog in de verdediging en begon dat seizoen pas als basisspeler bij Ajax. Dit jaar is de gehele Europese top in een zware strijd verwikkeld geraakt om zijn handtekening. Van de Beek begin van het seizoen schipperend tussen bank en basis en momenteel een van de grote uitblinkers van de vermoedelijke CL finalist. Op dit moment zien we geen spits rondlopen maar wat dit seizoen ons geleerd heeft is dat er weinig tijd nodig is om het voetballandschap totaal te zien veranderen. Wie weet maakt Bergwijn komende zomer een transfer en ontwikkelt hij zich als een komeet. Of misschien breken een van de talenten door bij Bayern (Zierikzee), United (Chong) of Chelsea (Redan). Of misschien speelt die rechtsback zich volgend seizoen in de basis bij Liverpool.

Het voetbal heeft veel verrassingen in petto en hopelijk valt het puzzeltje dit keer goed voor Oranje zodat eerste WK eindelijk een keer behaald kan worden.
 
Ik was benieuwd wanneer de Nations League finals er zijn. Mede om te zien hoe de voorbereiding voor de spelers van PSV er uit ziet.
Voor het geval jullie op zoek zijn naar die informatie:

Semi-finals
Wednesday 5 June: Portugal v Switzerland (Porto, 20:45CET)
Thursday 6 June: Netherlands v England (Guimaraes, 20:45CET)

Match for third place
Sunday 9 June: Guimaraes, 15:00CET

Final
Sunday 9 June: Porto, 20:45CET
 
Laatst bewerkt:
Totaal niet mee bezig.
Altijd wel Oranje minded geweest maar alle bagger die dit jaar weer uit de KAVB is gekomen ben ik er wel effe klaar mee (VAR beslissingen, competitie stilleggen, Duivendrecht wedstrijden verplaatsen).
Daarbij als er gewonnen wordt ligt het altijd aan de spelers uit Duivendrecht, als het minder gaat zijn onze spelers altijd aan de beurt.
Voor mijn part zeggen alle P.S.V. spelers af. Dan heb ik helemaal geen reden meer om te kijken, lijkt me even heerlijk.
 
Totaal niet mee bezig.
Altijd wel Oranje minded geweest maar alle bagger die dit jaar weer uit de KAVB is gekomen ben ik er wel effe klaar mee (VAR beslissingen, competitie stilleggen, Duivendrecht wedstrijden verplaatsen).
Daarbij als er gewonnen wordt ligt het altijd aan de spelers uit Duivendrecht, als het minder gaat zijn onze spelers altijd aan de beurt.
Voor mijn part zeggen alle P.S.V. spelers af. Dan heb ik helemaal geen reden meer om te kijken, lijkt me even heerlijk.
Eens. Alles in het voordeel van die :SC: uit Diemen Noord. Ik kijk nog wel, zij het tot op zekere hoogte, en als die Sierd de Vos iig niet de verslaggever is. Man, die geilt gewoon op de Ligt...:sleep:
 
Ik kijk weer uit naar wedstrijden van Oranje. Dat is weleens anders geweest
Precies. Ik ben toch wel benieuwd. Vanuit PSV perspectief iets minder, de internationals van PSV zijn niet erg in vorm. Ik verwacht geen Bergwijn in de basis. Zoet gaat afmelden, zo lees ik. Luuk de Jong is op zijn best een terechte pinchhitter. Dan blijft Dumfries over. Ik ben benieuwd wat Koeman daar mee doet. Hij is uit vorm en moe, maar wie zou hij daar anders moeten opstellen?
 
61075813_2371067089640469_4530965733051465728_n (1).jpg

DRIE PSV’ERS IN SELECTIE ORANJE??

Bondscoach Ronald Koeman heeft drie PSV’ers opgeroepen voor het Nederlands elftal.

Denzel Dumfries, Steven Bergwijn en Luuk de Jong zullen begin volgende maand in Portugal aantreden voor de Final Four van de Nations League.

Jeroen Zoet maakte in eerste instantie ook deel uit van de Oranje-selectie maar haakt af wegens de zwangerschap van zijn wederhelft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan