Formule 1


Dat is een render volgens mij, maar ik moet zeggen, ondanks de teenslipper bij de cockpit vind ik dit wel de mooiste Ferrari sinds lange tijd. Die zwarte rand onderaan de bolide werkt echt heel goed imo. De voorvleugel is ook wel opvallend; hij loopt af richting de wielen i.p.v. op, wat de meesten hebben gedaan. Dat geeft de wagen m.i. een nog aggresievere look.

Ik las wel ergens dat Vettel wel weer de uitgesproken nr.1 coureur wordt; op zich wel begrijpelijk, want LeClerc is natuurlijk nog maar een rookie, maar ik verwacht eigenlijk wel heel veel van LeClerc. Als zijn wagen heel blijft en ze eindelijk eens capabel personeel bij de afdeling strategie neerzetten kan hij zich zomaar eens gaan mengen in de titelstrijd.

Hij is even oud als Verstappen, en aangezien hij nu bij Ferrari zit kan hij zomaar eens de jongste F1 wereldkampioen gaan worden. Daar waar het nu HAM vs. VET is, verwacht ik dat het, wanneer Hamilton en Vettel met pensioen gaan de strijd LEC v.s VER.
 
McLaren MCL34

5c655ba67c68e6d8011b831f8f015866cefcc3dd5f8da.jpg
 
Williams gaat ook morgen nog niet testen in Barcelona. Dat zijn toch aanzienlijk wat uren die verloren gaan.
Verstappen rijdt vooralsnog prima tijden, vergelijkbaar met de rest van het veld. De Ferrari is echter twee seconden sneller dan wie dan ook!
 
Van Praag (Nederlandse Sportraad) over keuze voor circuit Zandvoort: ’Sneu voor Assen’

link

Als er iemand sneu is is het Michael van Praag wel. Kan die man s.v.p. overal mee stoppen waar die mee bezig is. :rolleyes: :drool: :bye:
 
Van Praag (Nederlandse Sportraad) over keuze voor circuit Zandvoort: ’Sneu voor Assen’

link

Als er iemand sneu is is het Michael van Praag wel. Kan die man s.v.p. overal mee stoppen waar die mee bezig is. :rolleyes::drool::bye:

Laatste alinea zegt al genoeg. Volkomen onnodig als er zelfs een beter alternatief is. #Formule1Assen2020
 
Officieel: Formule 1 akkoord met uitdelen punt voor snelste ronde

link

Vanaf de Grand Prix van Australië krijgt de coureur met de snelste raceronde een extra WK-punt. De betreffende coureur moet dan wel in de top 10 van de race eindigen.
 
Officieel: Formule 1 akkoord met uitdelen punt voor snelste ronde

link

Vanaf de Grand Prix van Australië krijgt de coureur met de snelste raceronde een extra WK-punt. De betreffende coureur moet dan wel in de top 10 van de race eindigen.
En als de rijder niet in de top10 eindigt? Gaat het punt dan naar de snelste uit de top10?
 
En als de rijder niet in de top10 eindigt? Gaat het punt dan naar de snelste uit de top10?

Nee dan krijgt niemand het punt.

De voorwaarde is wel dat de betreffende coureur de race binnen de top 10 moet afsluiten, anders vervalt het punt. Het punt telt ook mee voor het constructeurskampioenschap.
 
Goede beslissing. Anders zie je iedere keer een coureur die kansloos rond de 14e plek loopt te racen, ff gauw in de laatste rondje een pitstop maken voor nieuwe banden, om nog ff het snelste tijd neer te zetten. Dat risico, nemen ze in de top 10 niet gauw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan