Darts

Geeft misschien wel aan waarom dit eigenlijk geen sport is (net als autoracen (a)), maar een machtig mooi spel.

Ik vond de finale wel spannend. MvG zit een beetje in een dip, maar je ziet ook dat er een nieuwe generatie aan zit te komen, die MvG binnenkort nog regelmatiger gaat verslaan. Ik vond onze Belgische vriend in de jeugdfinale ook mooi (Dimitri van den Berg), wat gooit die jongen mooi.
Inderdaad, het mentale aspect in darts is wat t mooi maakt, een dubbel missen op een cruciaal moment en er dan doorheen zitten. Kan ik gewoon van genieten.
Dimitri gaan we zeker meer van horen.
 
Inderdaad, het mentale aspect in darts is wat t mooi maakt, een dubbel missen op een cruciaal moment en er dan doorheen zitten. Kan ik gewoon van genieten.
Dimitri gaan we zeker meer van horen.
Het mentale is volgens mij eigenlijk het enige dat darts moeilijk maakt, waarom MvG zo goed is en ik er weinig van kan (en natuurlijk 5 uur per dag of zo trainen). Darts als denksport, een soort schaken voor tokkies zeg maar :D.

Ik kan er ontzettend van genieten, ben nog nooit naar een live wedstrijd geweest, lijkt me precies up my street. Lekker veel zuipen en schreeuwen en darts kijken. Ga volgend jaar toch eens proberen hier in Glasgow te gaan kijken, als ik een van m'n maten mee kan krijgen.
 
Het mentale is volgens mij eigenlijk het enige dat darts moeilijk maakt, waarom MvG zo goed is en ik er weinig van kan (en natuurlijk 5 uur per dag of zo trainen). Darts als denksport, een soort schaken voor tokkies zeg maar :D.

Ik kan er ontzettend van genieten, ben nog nooit naar een live wedstrijd geweest, lijkt me precies up my street. Lekker veel zuipen en schreeuwen en darts kijken. Ga volgend jaar toch eens proberen hier in Glasgow te gaan kijken, als ik een van m'n maten mee kan krijgen.

Glasgow? Premier League? Live?

Dan zou ik zeker gaan. Helemaal als de PDC Gary Anderson en Gerwyn Price tegenover elkaar gaan zetten. Dan wil ik niet weten hoe erg Gerwyn Price uitgefloten gaat worden. Men gaan daar echt niet de finale van de Grand Slam of Darts vergeten.
 
Haha, Jantje Dekker krijgt vooralsnog potje darts les van een vrouw, Lisa Ashton. Holy moly, wat staat die vreselijk goed te gooien. Ik ben onder de indruk.
 
Haha, Jantje Dekker krijgt vooralsnog potje darts les van een vrouw, Lisa Ashton. Holy moly, wat staat die vreselijk goed te gooien. Ik ben onder de indruk.

Ik vind het bijzonder, ik heb nog nooit een dartwedstrijd met een vrouw gezien. Maar ze valt zeker niet tegen. Al gaat de 2de set wel naar Dekker.
 
Iemand uit het publiek gooit voor de opkomst van de darter bier in het gezicht recht in de ogen en over het shirt van Michael van Gerwen. :eek::maniac: Van Gerwen moet een ander shirt aantrekken en de wedstrijd begint later.

5GpgFEhk
 
Laatst bewerkt:
Iemand uit het publiek gooit voor de opkomst van de darter bier in het gezicht recht in de ogen en over het shirt van Michael van Gerwen. :eek::maniac: Van Gerwen moet een ander shirt aantrekken en de wedstrijd begint later.
de gele sloopkogel lijkt niet vooralsnog niet van de wijs en pakt de 1e set. Wie weet geeft dit bij v Gerwen extra drive om het toernooi te winnen.

 
Laatst bewerkt:
Iemand uit het publiek gooit voor de opkomst van de darter bier in het gezicht recht in de ogen en over het shirt van Michael van Gerwen. :eek::maniac: Van Gerwen moet een ander shirt aantrekken en de wedstrijd begint later.

5GpgFEhk

Onnoozels op het podium, mongolen in het publiek. Valt te verwachten toch.
 
Michael van Gerwen wint met 3-1 van Alan Tabern.
Maar mist wel eerst 5 matchdarts.
 
Nou, lekker dan. Bierdouche bij je opkomst, en ook nog is dat bier in je ogen. Shirt nat, handen plakken. Schandalige vertoning weer.

Verder maakte Van Gerwen zichzelf weer onnodig moeilijk. 2-0 voor in sets, maar toch laat die zijn tegenstander terug komen, en ook het geloof geven dat er wat te halen valt. Mist verder dood leuk 5 matchdarts, dat blijft toch een probleem bij Van Gerwen. Dat kan niet tegen betere tegenstander's. Blijft nog kwetsbaar in mijn ogen.
 
Peter Wright verliest met 3-1 van Antonio Alcinas en ligt uit het WK. :oops:
Wat een verrassing.
 
Peter Wright verliest met 3-1 van Antonio Alcinas en ligt uit het WK. :oops:
Wat een verrassing.
Say what. Dat is zeker eeen verrassing. Ben gister na de opkomst naar bed gegaan. Snap overigens wel dat zijn tegenstander ho ho ho dacht...
 
Vincent van der Voort wint met veel moeite met 3-1 van Ilagan (Filipijnen) en is door.
 
Pfff, ik zit nu naar een worstelende Barney te kijken. Het ziet er niet naar uit dat hij gaat winnen (momenteel 1-1, 0-1 de stand).
 
Van Barneveld verliest de 3e set en staat 2-1 achter in sets. 4 pijlen op een dubbel gemist om de set te winnen.
 
Raymond van Barneveld verliest met 3-2 van Labanauskas (Litouwen) en ligt uit het toernooi.
Wat een slechte wedstrijd. Dit zal wel de laatste wedstrijd zijn op een WK van Van Barneveld ondanks dat hij zijn afscheid heeft aangekondigd op het WK van volgend jaar. Daar gaat hij zich waarschijnlijk niet eens voor plaatsen.
 
Sjonge jonge jonge, die Barney. De volgende dieptepunt in zijn dartscarriere. Van vijfvoudig wereldkampioen, 2 UK Open, Premier League, Grand Slam of Darts kampioen, naar een nietsnut.

Zeg ook gewoon morgen ofzo dat je er helemaal mee kapt. Wat heeft het voor zin, om in 2019 nog te gaan darten? Het wordt alleen maar erger en erger. Ach, voordeel is dat die op de verjaardag van zijn kleinkind nu wel bij kan zijn. Kan die daar in ieder geval niet over janken dat die dat telkens moet missen omdat die dan in Engeland zit.

En oh Peter Wright gisteren, die neemt natuurlijk niemand serieus. Nogal logisch inderdaad dat Alcinas al vanaf het begin dacht, oh oh ho ho. En voila, ook onze grootste clown van het darten mag lekker naar huis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan