UEFA Coefficient (Country Coefficient)

Nederland staat op plaats 12. Met een zeer kleine achterstand op Oostenrijk. Nu wil ik niet lullig klinken maar Nederland gaat het dit jaar op plaats 12 eindigen denk ik. De zware groep van PSV, het ontbreken van ploegen in de EL is een aderlating.

Met 5.000 staat Nederland voor dit seizoen zo goed als goed. Waarschijnlijk zal Nederland onder de 6.000 punten staan dit jaar. Nu maar hopen dat 020 ook de kwartfinale CL haalt. Dan zit Nederland weer goed.

Spijtig dat AZ, Vitesse en Feyenoord niet in de EL spelen.
 
Nederland staat op plaats 12. Met een zeer kleine achterstand op Oostenrijk. Nu wil ik niet lullig klinken maar Nederland gaat het dit jaar op plaats 12 eindigen denk ik. De zware groep van PSV, het ontbreken van ploegen in de EL is een aderlating.

Met 5.000 staat Nederland voor dit seizoen zo goed als goed. Waarschijnlijk zal Nederland onder de 6.000 punten staan dit jaar. Nu maar hopen dat 020 ook de kwartfinale CL haalt. Dan zit Nederland weer goed.

Spijtig dat AZ, Vitesse en Feyenoord niet in de EL spelen.

Ik denk dat de 11e plaats meer waarschijnlijk is. Nederland krijgt nog bonuspunten als Ajax zich plaatst voor de knock out fase van de CL. Da's 5.000 punten gedeeld door aantal deelnemende ploegen aan Europese toernooien (5) = 1.000.
 
En ze komen in de finale CL, toch?

Haha, ik zei kwartfinale bij een gunstige loting hè? Misschien halve finale. Zo gek is dat inmiddels niet meer. Tenzij Frenkie of Ziyech in de zomer wordt weggekocht, natuurlijk...

Arme bondscoach werd nog maar enkele weken geleden onbarmhartig weggehoond om deze mening. Terwijl hij altijd slechts maar één doel heeft: dit forum op een hoger plan brengen..Pure voetbalkennis toevoegen...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Haha, ik zei kwartfinale bij een gunstige loting hè? Misschien halve finale. Zo gek is dat inmiddels niet meer. Tenzij Frenkie of Ziyech in de zomer wordt weggekocht, natuurlijk...

Arme bondscoach werd nog maar enkele weken geleden onbarmhartig weggehoond om deze mening. Terwijl hij altijd slechts maar één doel heeft: dit forum op een hoger plan brengen..Pure voetbalkennis toevoegen...
Wie zei er dat het leven eerlijk was? :grin:
 
Haha, ik zei kwartfinale bij een gunstige loting hè? Misschien halve finale. Zo gek is dat inmiddels niet meer. Tenzij Frenkie of Ziyech in de zomer wordt weggekocht, natuurlijk...

Arme bondscoach werd nog maar enkele weken geleden onbarmhartig weggehoond om deze mening. Terwijl hij altijd slechts maar één doel heeft: dit forum op een hoger plan brengen..Pure voetbalkennis toevoegen...
Wat heeft een zomertransfer te maken met de prestaties van Ajax dit seizoen in de CL?
 
Wat heeft een zomertransfer te maken met de prestaties van Ajax dit seizoen in de CL?

Haha, wat stom! Ik bedoel natuurlijk de winter.

Als je zoals De Bondscoach al vele zomers en winters hebt gezien, dan wil je ze nog wel eens door elkaar halen...
 
Nederland heeft de elfde plaats binnen handbereik, maar is grotendeels afhankelijk van de prestaties van PSV en Ajax in de Champions League. Europese overwintering wordt lastig voor PSV, maar slaagt Ajax erin de achtste finale te bereiken, dan doen we goede zaken. Daarbij is het noodzakelijk dat Oostenrijk en Denemarken slecht presteren.

Een uitleg. link
 
Nederland heeft de elfde plaats binnen handbereik, maar is grotendeels afhankelijk van de prestaties van PSV en Ajax in de Champions League. Europese overwintering wordt lastig voor PSV, maar slaagt Ajax erin de achtste finale te bereiken, dan doen we goede zaken. Daarbij is het noodzakelijk dat Oostenrijk en Denemarken slecht presteren.

Een uitleg. link

Hm, als we 2 punten voorsprong moeten hebben op Oostenrijk, dan wordt het nog een lastig verhaal. Jammer dat vorig seizoen zo'n bagger was.
 
Dit jaar ook hoor. Het is toch ongelooflijk dat er geen enkele Nederlandse club in de EL speelt.

Jammer? Ja
Ongelofelijk? Niet bepaald.

Kwantiteit van de Europese tickets moet voor Nederland omlaag willen we ooit van plek 14-18 wegblijven of afkomen.
1 CL ticket (kampioen),
1 voorrondeCL/EL ticket (runner-up)
1 voorronde EL (bekerwinnaar) is meer dan voldoende.

Het is een beetje alsof je met je familie meedoet aan een hardloopwedstrijd,
dan neem je ook niet twee neefjes met klompvoetjes op in je team als je een goed resultaat belangrijk vind. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Jammer? Ja
Ongelofelijk? Niet bepaald.

Kwantiteit van de Europese tickets moet voor Nederland omlaag willen we ooit van plek 14-18 wegblijven of afkomen.
1 CL ticket (kampioen),
1 voorrondeCL/EL ticket (runner-up)
1 voorronde EL (bekerwinnaar) is meer dan voldoende.

Het is een beetje alsof je met je familie meedoet aan een hardloopwedstrijd,
dan neem je ook niet twee neefjes met klompvoetjes op in je team als je een goed resultaat belangrijk vind. :rolleyes:
Tja, wat dat betreft zal het een golfbeweging blijven. met 3 teams halen we meer punten, mogen er meer teams meedoen, haal je gemiddeld minder punten. Mag je weer met z'n 3en meedoen. Belangrijkste is dat wij zelf punten blijven halen waardoor de teamcoef goed blijft zodat je niet naar pot 4 afzakt in de CL en mogelijk in pot of 2 zit bij de EL (geldt ook wel n beetje voor die gasten uit duivendrecht. En ja Rotterdam benoem ik bewust niet, die komen zelden tot niet door de voorronden en hebben sowieso een brakke clubcoef

voor de lijstjesliefhebbers
ajax -> 28e
PSV -> 39e
feyenoord ->66e
 
Tja, wat dat betreft zal het een golfbeweging blijven. met 3 teams halen we meer punten, mogen er meer teams meedoen, haal je gemiddeld minder punten. Mag je weer met z'n 3en meedoen. Belangrijkste is dat wij zelf punten blijven halen waardoor de teamcoef goed blijft zodat je niet naar pot 4 afzakt in de CL en mogelijk in pot of 2 zit bij de EL (geldt ook wel n beetje voor die gasten uit duivendrecht. En ja Rotterdam benoem ik bewust niet, die komen zelden tot niet door de voorronden en hebben sowieso een brakke clubcoef

voor de lijstjesliefhebbers
ajax -> 28e
PSV -> 39e
feyenoord ->66e
Dacht dat AZ ook wel hoog zou staan, maar dat valt nogal tegen. Ik leef nog zo'n 10 jaar geleden geloof ik :eek:
 
Het voetbal in Nederland holt achteruit. Dan is het toch niet raar dat dit het gevolg is. Zolang de topclubs geen signaal afgeven in de nationale competitie gebeurt er niets en blijven we lekker sukkelen als Nederland zijnde.
 
Het voetbal in Nederland holt achteruit. Dan is het toch niet raar dat dit het gevolg is. Zolang de topclubs geen signaal afgeven in de nationale competitie gebeurt er niets en blijven we lekker sukkelen als Nederland zijnde.

Maar welk signaal moet er dan afgegeven worden?
 
Maar welk signaal moet er dan afgegeven worden?
Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat PSV en Ajax met dit resultaat tevreden zijn. Het is afhankelijk van de richting die je op wilt, welk signaal afgegeven wordt. Neem de BeNe liga: Je gaat eerst als NL clubs(PSV en Ajax) onderling en met de belangrijkste Belgische clubs praten. Dan vervolgens maak je een plan en presenteer je dat bij o.a. de KNVB. Dit is de richting die wij op willen. Dat is al een heel duidelijk signaal.

De KNVB heeft inderdaad geen visie. Dan zul je het zelf moeten doen en ook bereid zijn te breken met tradities.
 
Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat PSV en Ajax met dit resultaat tevreden zijn. Het is afhankelijk van de richting die je op wilt, welk signaal afgegeven wordt. Neem de BeNe liga: Je gaat eerst als NL clubs(PSV en Ajax) onderling en met de belangrijkste Belgische clubs praten. Dan vervolgens maak je een plan en presenteer je dat bij o.a. de KNVB. Dit is de richting die wij op willen. Dat is al een heel duidelijk signaal.

De KNVB heeft inderdaad geen visie. Dan zul je het zelf moeten doen en ook bereid zijn te breken met tradities.

Blijkbaar ben je voorstander van een BeNe-liga, dat kan.

Ik ben er nog niet echt van overtuigd wat daarvan de (financiele en sportieve) meerwaarde ervan zou zijn op de langer termijn. Het idee dat het financieel aantrekkelijker is voor sponsoren, tv-uitzendrechten en betalende tv-abonnees zou zijn is wat mij betreft niet of nauwelijks goed onderbouwd met cijfers, en zeker niet door onafhankelijk onderzoek. Daarbij zijn er tal van haken en ogen die eraan zouden zitten. Denk aan nationaliteit en verantwoordelijkheid wat betreft scheidsrechters, VAR faciliteiten, verdeling Europese tickets, om maar wat te noemen? Ik denk dat er weinig ploegen zijn die een meerwaarde in een BeNe-liga zien, eerder wat bondsbestuurders en marketing mannetjes die luchtkastelen aan de man willen brengen.

Overigens, wat betreft kunstgras (afschaffen), jeugdopleiding (verplichten), technologie (VAR, zuivere speeltijd plannen, etc), jeugdelftallen (uit de KK-divisie halen), bekeropzet (die zou mijns inzien wel interessanter worden met meer Belgische ploegen) e.d. word er naar mijn idee wel overlegd maar zijn de belangen van de verschillende clubs binnen het eigen land al veel te verdeeld om echt tot overeenstemming te komen. Een beetje Brexit, ook al worden er keuzes gemaakt die de bedoeling hebben de wensen zo goed mogelijk te voorzien, niemand is 100% tevreden en projecteert dit als slechte leiding en beleid. En om eerlijk te zijn, luisteren naar de rijke clubs (Ajax, PSV, Gent, Antwerpen, Brugge etc) en de volksclubs als Excelsior, Moeskroen, Heracles, Groningen of Willem2 dan maar gewoon overrulen, in een "financieel wasteland divisie" pleuren en min of meer ook sportief de nek omdraaien lijkt me niet echt een faire deal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan