Selectie PSV: Algemeen

Dat het nooit eerder gebeurd is, is leuk (en het zegt ook wel iets), maar ik hecht daar toch niet te veel waarde aan. Er is overal een eerste keer voor. En het is ook weer niet zo dat het al 80 seizoenen gelukt is, het is maar 3x eerder voorgekomen.

Tja... Ieder jaar zeg ik 'Utrecht heeft de laatste x jaar niet meer gewonnen van PSV' of 'Heerenveen wint nooit van Ajax' waarop mijn vader dus al jaren zegt 'voor alles is een eerste keer'. De laatste jaren blijken de statistieken vaak juist te zijn, zo vaak, dat ik er meestal blind op durf te vertrouwen. Of beter gezegd, de statistieken stellen me gerust, want ik durf er niet zo blind op te vertrouwen, dat ik nu al daadwerkelijk de vlag buiten hang. ;)
 
PSV is nog nooit kampioen geworden wanneer Ajax al 4 jaar op rij geen kampioen is geweest (Feijenoord, AZ en Twente is dit wel gelukt). Dan hou ik me toch liever vast aan dat er voor alles een eerste keer is.
 
Laatst bewerkt:
PSV heeft 14 volwaardige eerste elftal spelers, die nauwelijks voor elkaar onderdoen.
Dat zijn de basiself plus Sainsbury, Malen en Guti.

Ik hoop daarom dat MvB, in de nabije toekomst, regelmatig de basisopstelling aanpast voor a: een verrassingseffect te bewerkstelligen en b: een aanpassing omdat het niveau en spelopvatting van de tegenstander daarom vraagt.

Maar vooral dit seizoen tot nu toe: topseizoen, niemand uitgezonderd.
 
PSV heeft 14 volwaardige eerste elftal spelers, die nauwelijks voor elkaar onderdoen.
Dat zijn de basiself plus Sainsbury, Malen en Guti.

Ik hoop daarom dat MvB, in de nabije toekomst, regelmatig de basisopstelling aanpast voor a: een verrassingseffect te bewerkstelligen en b: een aanpassing omdat het niveau en spelopvatting van de tegenstander daarom vraagt.

Maar vooral dit seizoen tot nu toe: topseizoen, niemand uitgezonderd.

Malen is mijn inziens een prima invaller maar heeft absoluut nog niet bewezen volwaardige concurrentie te zijn voor Lozano, de Jong en Bergwijn.
 
Mijn norm is iig een betere naast een van die twee. Beide zijn net niet in alle facetten, net niet hard ingrijpen, net niet snel genoeg, net niet positioneel, net niet opbouwend. Dat is te veel, twee van die spelers in het hart van je verdediging. We besteden gewoon te weinig geld uit aan zekerheidjes voor achterin. Ik kan zo een rijtje noemen van te dure gokjes voor op het middenveld en de aanval. Zo een lijst kom ik niet tegen voor de verdediging. Dat heeft nooit de prioriteit gehad bij PSV. Hopelijk brengt de Jong daar wat verandering in.
Ah, wacht, specifiek m.b.t. onze twee CV's…, maar daar zijn we het wel over eens.
Nou vind ik modderfiguur wel wat sterk uitgedrukt, ik dacht zelf meer aan 'koorknapen' centraal achterin :giggle:

Tsja... je zult er hebben gespeeld met een Alex, dan hadden we al 4 punten gehad in de CL :horns:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
26 september 2018 Excelsior Maassluis - PSV 0-4, Malen 90 minuten 0x gescoord.

Begrijp me niet verkeerd. Malen is een talent maar nu al roepen dat hij van het niveau is van Bergwijn, de Jong en Lozano is gebasseerd op hoop en emotie.
Ik vond Malen in de jeugd veel beter en gevaarlijker voor de goal dan vandaag de dag. Hij maakte ongelooflijk veel mooie akties toen en etaleerde zijn techniek. Hopelijk komt die klasse weer bovendrijven. Opvallend is dat hij zegt dat hij een betere voetballer is geworden.
 
PSV waarschijnlijk naar Qatar, Tour de Mexico blijft optie

link

PSV belegt in de winterstop waarschijnlijk een trainingskamp in Qatar. Daarnaast blijft de club sleutelen aan een idee voor een tour door Mexico.
PSV geeft de voorkeur aan Qatar, waar uitstekende faciliteiten zijn. Bovendien krijgen de spelers dan niet te maken met een jetlag en is de reistijd korter dan bij een trip naar Mexico. PSV zoekt nog naar tegenstanders voor tijdens het trainingskamp.

Mogelijk tegen Bayern München dat al enkele jaren naar Qatar gaat in de winterstop. :)
 
In Mexico heb je ook nog te vrezen voor drugskartels en maffia's, dus zeker niet veilig voor onze selectie. Dan kan je beter naar de zandbak in Qatar gaan met alle luxe en uitstekende faciliteiten. Nu nog maar 2 Europese topclubs vinden als sparringpartners in Qatar.
 
In Mexico heb je ook nog te vrezen voor drugskartels en maffia's, dus zeker niet veilig voor onze selectie. Dan kan je beter naar de zandbak in Qatar gaan met alle luxe en uitstekende faciliteiten. Nu nog maar 2 Europese topclubs vinden als sparringpartners in Qatar.

Door gebruik te maken van die uitstekende faciliteiten legitimeert mijn kluppie de onderdrukking van minderheden in Qatar (en vergelijkbare landen) en de corrupte inslag van de FIFA.
 
Door gebruik te maken van die uitstekende faciliteiten legitimeert mijn kluppie de onderdrukking van minderheden in Qatar (en vergelijkbare landen) en de corrupte inslag van de FIFA.
Als je het zo bekijkt, dan moet Oranje straks maar ook weigeren om het WK in 2022 in Qatar te spelen...dan blijven we wederom thuis....
 
Als je het zo bekijkt, dan moet Oranje straks maar ook weigeren om het WK in 2022 in Qatar te spelen...dan blijven we wederom thuis....

Nee.

Oranje heeft geen keus om ergens anders te proberen wereldkampioen te worden. PSV kan overal overwinteren. Wat de KNVB kan doen is zich inzetten voor een alternatieve bond samen met andere vooraanstaande voetballanden. Dat zou ik toejuichen.
 
Door gebruik te maken van die uitstekende faciliteiten legitimeert mijn kluppie de onderdrukking van minderheden in Qatar (en vergelijkbare landen) en de corrupte inslag van de FIFA.

Tja, waar ga je dan naar toe? Landen waar het in de winter lekker warm is, nemen het vaker niet zo nauw met zaken als burgerrechten en zo.
Landen waar het goed koud kan zijn in de winter doen overigens hetzelfde.
 
Tja, waar ga je dan naar toe? Landen waar het in de winter lekker warm is, nemen het vaker niet zo nauw met zaken als burgerrechten en zo.
Landen waar het goed koud kan zijn in de winter doen overigens hetzelfde.

Ja, echt? Relativeer jij dat zo weg?

Kijk, het perfecte land bestaat niet, en elk land staat zo op een bepaalde plek langs een licht- tot donkergrijze schaal. Ieder persoon zet dan langs die schaal ergens een streep. Qatar staat onder mijn streepje. Het is niet het enige land onder dat streepje, dat klopt, maar er zijn zeker wel landen die boven dat streepje staan. Landen waar het heel koud kan zijn en landen waar het heel warm kan zijn.
 
Ja, echt? Relativeer jij dat zo weg?

Kijk, het perfecte land bestaat niet, en elk land staat zo op een bepaalde plek langs een licht- tot donkergrijze schaal. Ieder persoon zet dan langs die schaal ergens een streep. Qatar staat onder mijn streepje. Het is niet het enige land onder dat streepje, dat klopt, maar er zijn zeker wel landen die boven dat streepje staan. Landen waar het heel koud kan zijn en landen waar het heel warm kan zijn.

Keuze genoeg inderdaad. Er is niks mis met zuid-Spanje.
 
Ja, echt? Relativeer jij dat zo weg?

Kijk, het perfecte land bestaat niet, en elk land staat zo op een bepaalde plek langs een licht- tot donkergrijze schaal. Ieder persoon zet dan langs die schaal ergens een streep. Qatar staat onder mijn streepje. Het is niet het enige land onder dat streepje, dat klopt, maar er zijn zeker wel landen die boven dat streepje staan. Landen waar het heel koud kan zijn en landen waar het heel warm kan zijn.

Ja, dat kan ik deels relativeren. Want nogmaals, waar ga je naar toe? De VS? Volgens velen de bron van veel kwaad. Rusland? Idem. China? Daar vonden ze het prima om honden levend te verbranden of te martelen vanwege de smaak. Bovendien kunnen die ook prima een volkje assimileren (Borg is er niks bij).

Turkije? Egypte? Ook niet ideaal. Kom je bij landen als Griekenland en Portugal uit. Daar kan je dan trainen, Maar waar leg je de grens? Ga je ook niet handelen met een club uit eerder genoemde landen? Of speel je er ook geen toernooi? Ik vind ‘m lastig.
 
Als je het zo bekijkt dan moet je überhaupt geen topvoetbal meer kijken met Etihad, Quatar Airways of Emirates als sponsoren van veel clubs en stadions.....
 
Als je het zo bekijkt dan moet je überhaupt geen topvoetbal meer kijken met Etihad, Quatar Airways of Emirates als sponsoren van veel clubs en stadions.....

Ik kijk alleen wedstrijden van PSV. Zo nu en dan een klassieker of belangrijke EU wedstrijden van FEY en AJA. Als ik zou kunnen/mogen kiezen voor een (moreel) gezonde variant van de sport, zou ik dat direct doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan