Phillip Cocu

Waren we meer tevreden geweest als er wel goed gevoetbald was, maar dat geen 3 kampioenschappen had opgeleverd?
Ja natuurlijk. Het heet niet voor niets 'voetbal'.

Ik kijk om voetbal te zien, niet die laffe afzichtelijke pleurispulp die ons jarenlang door de strot is geramd.
 
Waren we meer tevreden geweest als er wel goed gevoetbald was, maar dat geen 3 kampioenschappen had opgeleverd?

Nee joh, PSV'ers en tevreden. Dat gaat niet in een zin :maniac:

Mijn bier op het Stadhuisplein heeft er nooit minder om gesmaakt dat we kampioen werden met kut voetbal (al viel dat in het eerste kampioens seizoen echt wel mee), maar natuurlijk ben ik wel blij dat we er vanaf zijn.
 
De Hollander School is totaalvortbal. Met z’n allen aanvallen en met z’n allen verdedigen. Driehoekjes maken om je onder de druk uit te voetballen. Verdedigers die inschuiven zodat je een kan meer creeds. En dat alles is idd door Cruyff en Van Hanegem uitgevonden
Dus volgens jou kopieëert Van Bommel die belachelijke Hollandse School opvatting?
 
Kon ie van tevoren weten. Als hij a.s. zondag verliest of gelijkspeelt tegen Konyaspor is het over en uit

Hmm denk je? Ik dacht dat het over was toen die thuis van Kayserispor verloor.

En Konyaspor uit gaat ook erg moeilijk worden voor Phillip. Gasten staan vijfde en hebben na 4 wedstrijden nog niet verloren.
 
De Hollander School is totaalvortbal. Met z’n allen aanvallen en met z’n allen verdedigen. Driehoekjes maken om je onder de druk uit te voetballen. Verdedigers die inschuiven zodat je een kan meer creeds. En dat alles is idd door Cruyff en Van Hanegem uitgevonden

En ik maar denken dat dit door De Bondscoach was uitgevonden :maniac:
 
0-1 gewonnen bij Konyaspor.

Ff lucht.

En Cocu is er heel blij mee. :) Ook nog een gouden wissel.

https://www.vi.nl/nieuws/gouden-wissel-verschaft-cocu-broodnodige-ademruimte

vi-11973950.jpg


:DANCE:
 
Zijn sokken is hij al kwijt, wat volgt daarop? :unsure:

Ik kijk al lang niet meer op van al die hipsters die de sokken hebben afgezworen, zelfs bij het dragen van een pak. Ik schud nog wel elke keer figuurlijk mijn hoofd, en blijf netjes sokken dragen. Zoals het hoort. Mocht het te erg worden, dan overweeg ik om altijd met wat extra degelijke sokken op pad te gaan, waarmee ik niet-sokkendragers al vloekend kan bekogelen.
 
Ik kijk al lang niet meer op van al die hipsters die de sokken hebben afgezworen, zelfs bij het dragen van een pak. Ik schud nog wel elke keer figuurlijk mijn hoofd, en blijf netjes sokken dragen. Zoals het hoort. Mocht het te erg worden, dan overweeg ik om altijd met wat extra degelijke sokken op pad te gaan, waarmee ik niet-sokkendragers al vloekend kan bekogelen.
In loafers horen geen sokken, of van die enkelsokjes. Ik zou ze alleen niet snel aandoen onder een pak met stropdas... Zonder stropdas en met knoopje van overhemd open kan het wel.

On topic: ik vind het jammer dat Cocu hier zo negatief belicht wordt. Ik ben het er helemaal mee eens dat, voornamelijk in de laatste twee seizoenen, het voetbal niet sprankelend was. Maar Cocu kwam na zeven hele magere jaren met wanstaltig voetbal en waarin we het lachertje van de Eredivisie waren (de jaren onder Stevens, Rutten en Advocaat) en heeft van PSV weer dé toonaangevende club van Nederland gemaakt. Drie kampioenschappen in de laatste vier jaar is een wereldprestatie gezien de selecties en het vermogen van Ajax. Van Bommel kan voortbouwen op wat Cocu heeft achtergelaten: een winnaarsploeg.
 
In loafers horen geen sokken, of van die enkelsokjes. Ik zou ze alleen niet snel aandoen onder een pak met stropdas... Zonder stropdas en met knoopje van overhemd open kan het wel.

On topic: ik vind het jammer dat Cocu hier zo negatief belicht wordt. Ik ben het er helemaal mee eens dat, voornamelijk in de laatste twee seizoenen, het voetbal niet sprankelend was. Maar Cocu kwam na zeven hele magere jaren met wanstaltig voetbal en waarin we het lachertje van de Eredivisie waren (de jaren onder Stevens, Rutten en Advocaat) en heeft van PSV weer dé toonaangevende club van Nederland gemaakt. Drie kampioenschappen in de laatste vier jaar is een wereldprestatie gezien de selecties en het vermogen van Ajax. Van Bommel kan voortbouwen op wat Cocu heeft achtergelaten: een winnaarsploeg.

Cocu heeft het met beperkte middelen goed gedaan.
 
Beperkte middelen? Je bedoelt dat we Guardado, Moreno, Bruma en toen het supertalent Maher haalden? Of met super spelers als Memphis en Wijnaldum? Tja.
De grootste kritiek op Cocu was dat hij ook thuis tegen Roda zijn spelers het veld in stuurde met de gedachten: zolang het 0-0 is, hebben we een punt. Of na de 1-0 het elftal helemaal laten zakken zodat we zelfs thuis tegen Excelsior gelijk speelden.
Niemand vroeg hem om in Europa of tegen Ajax en Feyenoord als een gek te gaan aanvallen. Laten we de zaken zuiver houden hier.
 
De laatste twee coaches die succesreeksen behaalden in de Nederlandse competitie brachten beide geen sprankelend voetbal. De hier en daar snelle counters die wij hadden waren wat mij betreft in ieder geval nog sprankelender dan het doodsaaie Ajax onder De Boer.
 
De laatste twee coaches die succesreeksen behaalden in de Nederlandse competitie brachten beide geen sprankelend voetbal. De hier en daar snelle counters die wij hadden waren wat mij betreft in ieder geval nog sprankelender dan het doodsaaie Ajax onder De Boer.
Sprankelender. Ja hoor, ja.:ROFL:
Fan zijn is prima maar dit is echt een gevalletje Mohammed Saïd al-Sahaf.o.O
 
Terug
Bovenaan Onderaan