:unsure: Fenerbahce kan in de voorronde Champions Leaugue tegen Ajax loten als Ajax de 1e ronde overleeft. .Zou mooi zijn. :grin:
Dan is het na afloop Cocu eruit bij Fenerbahce of Ten Hag eruit bij Ajax. :D:maniac:

Waarom zou het mooi zijn als Cocu eruit vliegt bij Fenerbahce? :unsure:
 
Dan kan hij alsnog naar een club in Spanje. ;) Tegen die tijd is er wel weer ergens een plaats vrij.

Aaah. Maar Cocu zou er dan ook voor kunnen kiezen om aan het strand te gaan liggen en zijn Fenerbahce-salaris doorbetaald te krijgen.
 
'Nog geen akkoord tussen PSV en Fenerbahçe over trainer Cocu'

link

De eerste onderhandelingen tussen PSV en Fenerbahçe over de transfer van Phillip Cocu zijn niet geëindigd in een succes. De twee clubs hebben (nog) geen akkoord weten te bereiken over een overgang van de trainer naar Turkije.
Ze willen waarschijnlijk niet veel betalen.
 
'Nog geen akkoord tussen PSV en Fenerbahçe over trainer Cocu'

link

De eerste onderhandelingen tussen PSV en Fenerbahçe over de transfer van Phillip Cocu zijn niet geëindigd in een succes. De twee clubs hebben (nog) geen akkoord weten te bereiken over een overgang van de trainer naar Turkije.
Ze willen waarschijnlijk niet veel betalen.
Tja, als Guardado voor een appel en een ei weg mag. Dan mag Cocu eigenlijk al helemaal niet veel in de weggelegd worden.
 
De eerste onderhandelingen tussen PSV en Fenerbahçe over de transfer van Phillip Cocu zijn niet geëindigd in een succes. De twee clubs hebben (nog) geen akkoord weten te bereiken over een overgang van de trainer naar Turkije.
Je hoort altijd veel over transfersommen van spelers, maar hoe zit dat eigenlijk met trainers? Wat zijn eigenlijk de gebruikelijke bedragen voor een coach?
 
Je hoort altijd veel over transfersommen van spelers, maar hoe zit dat eigenlijk met trainers? Wat zijn eigenlijk de gebruikelijke bedragen voor een coach?
In Nederland komt dat volgens mij zelden boven de mln uit, zeker met 'maar' contract voor nog een jaar. En zeker omdat beiden niet met ruzie uiteen gaan. PSV gunt Cocu z'n stap wel, en het komt PSV misschien zelfs niet eens slecht uit, hoewel ze dat altijd zullen ontkennen.

Dortmund betaalde Ajax ca. 3 mln voor Bosz. Dat is een uitzondering en m.i. het gevolg van samenloop van omstandigheden: Bosz was er nog maar een jaar, had nog contract voor 2 of 3 jaar, presteerde met Ajax goed (finale EL), en het was voor Dortmund dé ideale kandidaat.
 
Even het Cocu-topic een paar dagen niet gevolgd.
Ik ben namelijk mijn huisdieren al dagen aan het zoeken. Weet nu, na het lezen van de post van 18.26 gisteren, wat er waarschijnlijk met ze gebeurd is.

Ik heb verder niets om mee gechanteerd te worden. Dus kom maar op.

Willems, Guardado en Moreno vertrokken tegelijk, het seizoen daarna moest Cocu roeien met de Brands-riemen en heeft dat redelijk gedaan, hoewel HIJ het onderste uit de kan van zijn spelers er bij lange niet uitgehaald heeft. Nu kan hij mede over de samenstelling van de ploeg beslissen en gaat HIJ direct weg. Zwak van HEM.

Voor Razinho, Quagmire en anderen: ik schrijf ‘hij’ in hoofdletters, zodat de pro-Cocu mensen begrijpen dat ik het over hun god Cocu heb. Wij weten beter.

Het duurt mij inmiddels al te lang voordat deze Judas echt vertrokken is. ‘Wegwezen, die eerste trein in en over 10 weken niet huilie-huilie doen als je een, voor jou waarschijnlijk zeer onverwacht, FdB-tje doet.’

Tip voor PSV: geld meegeven aan Fener voor deze iconische speler, maar matige trainer Cocu.
 
Laatst bewerkt:
Je hoort altijd veel over transfersommen van spelers, maar hoe zit dat eigenlijk met trainers? Wat zijn eigenlijk de gebruikelijke bedragen voor een coach?

Dat is natte vingerwerk. Nu Cocu waarschijnlijk geen open gesprek met PSV aangegaan is zal Toon Gerbrands hard onderhandelen en Fenerbahce wil niet veel betalen anders was het al lang rond geweest. Dat Cocu PSV niet ingelicht heeft weet ik niet zeker, maar alles wijst er voorlopig op. Dat Fenerbahce de trainer al ontslagen heeft doet hun onderhandelingspositie natuurlijk ook geen goed.
 
Snap best dat je toe bent aan een frisse wind, maar de vlag uithangen wanneer een clubicoon vertrekt als de op een na succesvolste coach van PSV is eigenlijk best vreemd.
Snap ook de hersenspinsels niet zo dat PSV niet zou hebben ingelicht/ achter de rug om van PSV onderhandelde. Dat de clubleiding verrast is dat Fener ineens zo geïnteresseerd is en Cocu idem dito, zegt toch niet dat Cocu wekenlang in het geheim heeft onderhandelt of heeft gelogen..?

Verder ben ik zelf geregeld kritisch geweest op Cocu. Dankbaar voor de behaalde prijzen. Maar kijk ook wel uit naar een frissere speelwijze. Hij als rustige coole trainer bij het gekke Fener kan ook wel eens prima uitpakken!

Blijft toch apart. Supporters die de prijzen onderschikt vinden aan het poppetje wat er zit. We zijn Ajax niet.
 
Cocu aanvaarde het trainersschap toen PSV er nogal slecht voorstond. Kreeg van Brands een onervaren jeugdelftal om mee te werken. Zeurde niet, ging aan de slag. Pakte 3 titels in 5 jaar, in het laatste jaar zonder linksback. Niet altijd fraai, niet altijd goed. Maar wel een mooi resultaat, en daarvoor een mooi dankjewel.
 
De A-1 van PSV heeft zich het laatste decenniumm steevast bij de eerste 8-16 van Europa geschaard.
Niets van terug te zien geweest onder Cocu.
Voor eens en voor altijd: ik vind dat het huidige jongere trainersgilde, met de trainers van Ajax, PSV en Feyenoord voorop, voor een flink deel debet zijn aan de teloorgang van het NL voetbal.

Dat vind ik kwalijker dan een, twee of drie kampioenschappen. En heeft ook niets te maken met dat ik dan maar Ajax-voetbal zonder prijzen propagandeer.
Het voetbal is niet om aan te gluren geweest de afgelopen jaren. Dat ziet een blinde toch?

Daarom, inderdaad, gaat de vlag bij mij uit als Cocu vertrekt.
 
De A-1 van PSV heeft zich het laatste decenniumm steevast bij de eerste 8-16 van Europa geschaard.
Niets van terug te zien geweest onder Cocu.
Voor eens en voor altijd: ik vind dat het huidige jongere trainersgilde, met de trainers van Ajax, PSV en Feyenoord voorop, voor een flink deel debet zijn aan de teloorgang van het NL voetbal.

Dat vind ik kwalijker dan een, twee of drie kampioenschappen. En heeft ook niets te maken met dat ik dan maar Ajax-voetbal zonder prijzen propagandeer.
Het voetbal is niet om aan te gluren geweest de afgelopen jaren. Dat ziet een blinde toch?

Daarom, inderdaad, gaat de vlag bij mij uit als Cocu vertrekt.
Wat een onzin, ik heb genoten van wedstrijden tegen bijvoorbeeld AZ uit, Ajakkes thuis en Utrecht uit om maar enkele te noemen. Ik ben wel voor vernieuwing en hoop dat Van Bommel zijn opvolger wil gaan worden en dat onder hem de jeugd doorbreekt.
Cocu wordt terecht genoemd in het : "Oh Fritsie Philips" enz..
 
Cocu aanvaarde het trainersschap toen PSV er nogal slecht voorstond. Kreeg van Brands een onervaren jeugdelftal om mee te werken. Zeurde niet, ging aan de slag. Pakte 3 titels in 5 jaar, in het laatste jaar zonder linksback. Niet altijd fraai, niet altijd goed. Maar wel een mooi resultaat, en daarvoor een mooi dankjewel.
Slechts twee keer fraai en hooguit vijf keer goed (in al die jaren!), maar als een dankjewel ook meteen een toedeloe betekent, dan krijgt hij die dankjewel van mij. Dankjewel, toedeloe!

[...]
Cocu wordt terecht genoemd in het : "Oh Fritsie Philips" enz..
Dat gaat niet over de trainer. De tekst is al van voor die tijd.
 
Laatst bewerkt:
Voor eens en voor altijd: ik vind dat het huidige jongere trainersgilde, met de trainers van Ajax, PSV en Feyenoord voorop, voor een flink deel debet zijn aan de teloorgang van het NL voetbal.

Niet mee eens, de teloorgang van het Nederlandse voetbal is ingezet omdat er na de generatie van Stam geen nieuwe verderdigers meer stonden en na de Generatie Robben/Van Persie/Sneijder geen nieuwe middenvelders aanvallers meer bijgekomen zijn. Deze teloorgang is ingezet in de tijd dat Robben en consorten nog talenten waren en in Nederland speelden. Dus vanaf 2005 is de neergang ingezet, maar dat hebben we nooit willen geloven, omdat we tot 2 jaar geleden een prachtteam hadden qua aanval. Dit kan je niet toeschrijven aan Cocu en collega's
 
Niet mee eens, de teloorgang van het Nederlandse voetbal is ingezet omdat er na de generatie van Stam geen nieuwe verderdigers meer stonden en na de Generatie Robben/Van Persie/Sneijder geen nieuwe middenvelders aanvallers meer bijgekomen zijn. Deze teloorgang is ingezet in de tijd dat Robben en consorten nog talenten waren en in Nederland speelden. Dus vanaf 2005 is de neergang ingezet, maar dat hebben we nooit willen geloven, omdat we tot 2 jaar geleden een prachtteam hadden qua aanval. Dit kan je niet toeschrijven aan Cocu en collega's

Ik durf best de stelling aan dat het sinds de komst van al dat kunstgras bergafwaarts is gegaan. Ik liep dit weekend langs zo'n veld, en je voelt gewoon dat het daar anders op voetballen is. Het wordt gewoon meer zaalvoetbal, en als het dan op echt gras moet, dan kan men de manier van spelen niet omzetten. Zo'n plastic mat nodigt gewoon niet uit tot fysiek voetbal.
 
Slechts twee keer fraai en hooguit vijf keer goed (in al die jaren!), maar als een dankjewel ook meteen een toedeloe betekent, dan krijgt hij die dankjewel van mij. Dankjewel, toedeloe!


Dat gaat niet over de trainer. De tekst is al van voor die tijd.

Met de zwakke verdedigingen die hij van Brands kreeg, was leuk voetbal gelijk aan zelfmoord.
 
Niet mee eens, de teloorgang van het Nederlandse voetbal is ingezet omdat er na de generatie van Stam geen nieuwe verderdigers meer stonden en na de Generatie Robben/Van Persie/Sneijder geen nieuwe middenvelders aanvallers meer bijgekomen zijn. Deze teloorgang is ingezet in de tijd dat Robben en consorten nog talenten waren en in Nederland speelden. Dus vanaf 2005 is de neergang ingezet, maar dat hebben we nooit willen geloven, omdat we tot 2 jaar geleden een prachtteam hadden qua aanval. Dit kan je niet toeschrijven aan Cocu en collega's

Ga ik nog een stapje verder door het Bosman arrest aan te halen. Waar is de tijd dat Ronald Koeman soms op de bank zat bij Barca, omdat er maar 3 buitenlanders tegelijk mochten spelen. Na Bosman konden clubs hun gang gaan en werden de jeugdopleidingen leeggeroofd van de toekomstige Rijkaards, Gullits, en van Bastens. Romario kon destijds door PSV worden gehaald juist door de regel dat er maximaal 3 buitenlanders mochten spelen, anders was hij natuurlijk destijds al door een topclub opgehaald. Daarom halen grote clubs nu onze pareltjes uit de jeugd om ze vervolgens in het moeras te laten wegzakken, waardoor je met wat geluk ze later weer tegen gaat komen bij een Telstar. Malen is misschien nog op tijd terug gekomen, alleen heeft hij de pech dat PSV hem toch nooit een kans gaat geven.
 
De A-1 van PSV heeft zich het laatste decenniumm steevast bij de eerste 8-16 van Europa geschaard.
Niets van terug te zien geweest onder Cocu.
Voor eens en voor altijd: ik vind dat het huidige jongere trainersgilde, met de trainers van Ajax, PSV en Feyenoord voorop, voor een flink deel debet zijn aan de teloorgang van het NL voetbal.

Dat vind ik kwalijker dan een, twee of drie kampioenschappen. En heeft ook niets te maken met dat ik dan maar Ajax-voetbal zonder prijzen propagandeer.
Het voetbal is niet om aan te gluren geweest de afgelopen jaren. Dat ziet een blinde toch?

Daarom, inderdaad, gaat de vlag bij mij uit als Cocu vertrekt.

Cocu, kunstgras, het Nederlandse trainersgilde, dat zijn niet de hoofdredenen van de teloorgang van het Nederlandse voetbal. Het Bosmanarrest en de commerciële mogelijkheden in Engeland en Spanje zijn dat wel.
Voor het Bosmanarrest mocht iedere ploeg 3-4 buitenlandse spelers opstellen. Meer kochten ze ook niet, want die kon je toch niet opstellen. Dus had de top 4 van de grote competities een 4-tal buitenlandse toppers. Grof gezegd, de top 50 spelers in de wereld zat in het buitenland. Daaronder zat nog een stevige laag behoorlijke voetballers, en kon je met wat geluk nog een eind komen. Of je haalde de Braziliaanse topscorer van de OS binnen. Kon gewoon.
En nu? de helft van de Engelse clubs zijn kapitaalkrachtiger dan de Nederlandse top, en elke PL-club kan een veelvoud aan salaris bieden. Daarnaast kunnen ze ongelimiteerd spelers kopen. De top zit nog steeds bij de topclubs, maar de rest komt niet naar een Nederlandse club omdat er 35 clubs meer kunnen bieden. En Nederlandse spelers? Niet alleen de top, maar ook de rest zit in het buitenland. Een talent speelt niet tot zijn 25e, maar tot zijn 21e in Nederland. Voormalige toppers komen niet afbouwen in Nederland, maar gaan cashen bij een nietszeggende club. Dát is de reden. En het erge is: we kunnen er niets aan doen.

Edit: zie dat Ralf net een verhaal met hetzelfde idee tikt. Onafhankelijk van elkaar, grappig.
 
Ik voeg daar nog even de gemiddelde 'mijn zoon is de nieuwe Messi' ouder aan toe die het kind de hemel in prijst en zorgt dat het prinsje niks te kort komt. Waardoor het een draak wordt die niks aanneemt van de trainer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan