PSV - NAC Breda | Zaterdag 31 maart 2018 | Eindstand: 5-1

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
cvfAP4W.png


Onderlinge ontmoetingen
PSV verloor slechts 1 van de laatste 41 thuisduels met NAC Breda in de Eredivisie (W34-G6-V1), een 2-4 nederlaag op 28 mei 1995. Peter Remie (18'), John Lammers (74'), Kees van Wonderen (80') en Caylan Arikan (89') maakten de doelpunten voor NAC, terwijl Ronaldo (83', 88') 2 keer scoorde voor PSV.
Sinds deze 2-4 overwinning is NAC al 19 Eredivisie uitwedstrijden zonder overwinning tegen PSV (W0-G2-V17), hun langste actieve reeks zonder overwinning op vreemde bodem tegen een specifieke tegenstander in de Eredivisie.
De laatste keer dat NAC een punt pakte in Eindhoven was op 24 januari 2009 (2-2). Rob Penders, nu assistent bij de club uit Breda, was destijds aanvoerder van NAC.
De eerdere ontmoeting dit seizoen eindigde in een 1-4 overwinning voor PSV. Steven Bergwijn (17'), Marco van Ginkel (60'), Hirving Lozano (69') en Jorrit Hendrix (87') scoorden voor PSV. Thierry Ambrose (41') scoorde vanaf de stip voor de thuisploeg.
NAC kan de eerste club worden waartegen PSV 250 Eredivisie-doelpunten scoort. De teller staat nu op 249.
Slechts 4 clubs incasseerden tot nu toe minimaal 250 Eredivisie doelpunten tegen een specifieke tegenstander: Willem II (269), Sparta (264), Feyenoord (259) en NAC (255), allen tegen Ajax.

PSV
PSV is ongeslagen in zijn laatste 28 thuiswedstrijden in de Eredivisie, sinds de 0-1 nederlaag tegen Feyenoord op 18 september 2016. De Eindhovenaren scoorden sinds die nederlaag tegen Feyenoord in elk thuisduel.
De laatste langere reeks thuisduels zonder nederlaag van PSV was van januari 2005 - januari 2007: 37 thuiswedstrijden.
PSV (W13-G1-V0) verloor als enige ploeg dit seizoen nog geen thuiswedstrijd in de Eredivisie en kreeg als enige ploeg minder dan 10 doelpunten tegen in thuisduels (8).
Spelers van PSV maakten al 13 kopdoelpunten dit seizoen, ten minste 4 meer dan elke andere ploeg.
Hirving Lozano is dit seizoen gedeeld Eredivisie-topscorer, samen met Willem II's Fran Sol (allebei 14 goals).
Geen van Lozano's doelpunten scoorde hij uit een standaardsituatie. Vorig seizoen maakte alleen Feyenoords Nicolai Jørgensen meer dan 14 doelpunten uit open spel (19).
PSV is nog ongeslagen in Eredivisie-wedstrijden waarin Marco van Ginkel scoort (W20-G1-V0). Alleen uit bij FC Groningen (13 december 2017, 3-3) scoorde Marco van Ginkel zonder PSV te zien winnen.
Van Ginkel benutte dit Eredivisie-seizoen 7 penalty's. Geen speler van PSV deed dat ooit vaker (Ronald Koeman ook 7 in 1987/1988).
De laatste speler die meer dan 7 strafschoppen benutte in een Eredivisie-seizoen was Alfred Finbogason namens sc Heerenveen in 2013/2014 (10).
Luuk de Jong debuteerde tegen NAC in de Eredivisie (De Graafschap - NAC 0-2, 7 november 2008).
Derrick Luckassen keert terug van een schorsing. Steven Bergwijn (4), Marco van Ginkel (4), Nicolas Isimat-Mirin (4) en Santiago Arias (4) staan op scherp

NAC Breda
NAC Breda is ongeslagen in zijn laatste 3 uitduels in de Eredivisie (W1-G2-V0). De club zijn laatste langere reeks uitduels zonder nederlaag was er een van 4 wedstrijden van februari-maart 2014 (W1-G3-V0).
NAC won dit seizoen (7) al meer wedstrijden dan in zijn laatste Eredivisie-seizoen (6 in 2014/2015) en kan bij winst ook al meer punten halen dan dat seizoen (nu nog 27 om 28 punten).
Geen ploeg kreeg dit Eredivisie-seizoen meer doelpunten tegen uit een corner dan NAC (8), terwijl PSV de meest scorende ploeg uit hoekschoppen is dit seizoen (10).
NAC Breda (293) is de enige ploeg die dit seizoen minder overtredingen maakte dan PSV (297), maar alleen FC Twente (63) kreeg meer gele kaarten dan de ploeg uit Breda (60).
Coach Stijn Vreven is nog geschorst. In de 5 wedstrijden die NAC Breda dit seizoen zonder Vreven speelde, won het gemiddeld meer dan 1 punt (1,20), In de 23 wedstrijden met Vreven haalde NAC gemiddeld 0,91 punten.
Rai Vloet (9 wedstrijden) en Menno Koch (1 wedstrijd) speelden voor PSV in de Eredivisie. Nigel Bertrams stond wel onder contract bij PSV, maar speelde nooit voor de ploeg in de Eredivisie.
Manchester City-huurling Thierry Ambrose is dit seizoen topscorer van NAC in de Eredivisie met 10 goals.
De enige Fransman die minimaal 11 doelpunten maakte in een Eredivisie-seizoen is Sébastien Haller voor FC Utrecht in 2016/2017 (13 goals), 2015/2016 (17) en 2014/2015 (11).
Fabian Sporkslede is geschorst. Manu García (4) en Karol Mets (4) staan op scherp.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Wederom geen goed gevoel over deze wedstrijd, maar dat komt ook niet meer goed dit seizoen vrees ik.

Gelukkig hebben al die NAC spelers nog vermoeide benen van hun interland-verplichtingen.

Zou wel fijn zijn als we 3 wedstrijden voor het einde kampioen worden, want tijdens de laatste 2 speelronden ben ik op vakantie.
 
Gewoon heerlijk binnen tikken deze puntjes. Eerste helft lastig, tweede helft al beter met goals van Lozano, Luuk en nota bene invaller Pereiro een eindstand van 3-0. Luckassen heeft de 4-0 nog voor het intikken, maar het blijkt eens te meer dat hij daadwerkelijk niks kan.
 
Gewoon heerlijk binnen tikken deze puntjes. Eerste helft lastig, tweede helft al beter met goals van Lozano, Luuk en nota bene invaller Pereiro een eindstand van 3-0. Luckassen heeft de 4-0 nog voor het intikken, maar het blijkt eens te meer dat hij daadwerkelijk niks kan.
Ik ben benieuwd wat jij voorspeld had in Tilburg.
Het moeten 3 punten worden.Ik denk zelf een moeizame 2-0.
 
NAC wil natuurlijk met 6-0 winnen aangezien Willem II met 5-0 heeft gewonnen.
Goed, ik mag hopen dat dat niet gebeurt. Niet dat dat heel waarschijnlijk is maar toch.
 
Vloet pakt rood in de 40e minuut. Vanaf dan wordt het een walk over..
 
Ok snap ik maar de hoop op winst is vaak de wens die de vader van de gedachte is...:rolleyes:
Uitdrukking om over na te denken: de vader van de gedachte is de wens. Dan zou er ook een moeder van de gedachte moeten zijn. Welke is dat dan...??? :sneaky:
 
Ik stel me bij ‘de moeder van de gedachte’ Ali Baba voor die over de lamp wrijft, een wens uitspreekt en dat de geest dan, hoofdschuddend, heel langzaam weer in de lamp probeert te kruipen.
 
Wordt gewoon weer een moeizame wedstrijd. Je weet dat NAC met ze alle voor het doel gaat hangen, en PSV mag het allemaal uitzoeken. Ik zie die voorspelbare opstelling al komen van Cocu. Ramselaar, Hendrix en Van Ginkel op het middenveld. Waarom niet Pereiro op 10 in deze pot? Je weet dat je het spel moet maken, want NAC gaat echt niet voetballen of uberhaupt naar voren spelen. Of je moet Cocu heten, en 90 minuten lang, genieten van Bartje Balverlies en Breed.

Zullen het wel zien.
 
Laatst bewerkt:
Wordt gewoon weer een moeizame wedstrijd. Je weet dat NAC met ze alle voor het doel gaat hangen, en PSV mag het allemaal uitzoeken. Ik zie die voorspelbare opstelling al komen van Cocu. Ramselaar, Hendrix en Van Ginkel op het middenveld. Waarom niet Pereiro op 10 in deze pot? Je weet dat je het spel moet maken, want NAC gaat echt niet voetballen of uberhaupt naar voren spelen. Of je moet Cocu heten, en 90 minuten lang, genieten van Bartje Balverlies en Breed.

Zullen het wel zien.
Dit dus.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan