Eerste Divisie Algemeen

Niet geheel ten onrechte. Het is een goede leerschool voor Jong PSV, maar ik kan me voorstellen dat je er als minder begenadigd speler, die gewoon een eerlijke competitie wil spelen op een voor jou zo hoog mogelijk niveau, af en toe wel simpel wordt van die invallers uit het eerste elftal van zo'n grote club.

Ik ben het geheel eens met de klagers. M.i. zouden de jeugdelftallen gewoon hun selectie moeten opgeven aan het begin van het seizoen en het daarmee doen. Soms zie je in grote wedstrijden in JL de nummers 14-18 van het eerste spelen. Als fan wil ik dat overigens ook helemaal niet zien. Ik wil kijken naar talent en hoop dat dat er 2 per jaar doorstromen. Het maakt me niet uit of ze dan 14e worden i.p.v. 4e omdat eerste elftalspelers meedoen die herstellen van blessures en/of wedstrijdritme opdoen.
Puur bedrijfsmatig begrijp ik het vanuit PSV natuurlijk wel, maar in het belang van een goede competitie (JL) ben ik tegen.

Ik vind inderdaad ook dat de leeftijdsgrenzen gewoon gerespecteerd moeten worden. JPSV is onder 23 jaar, dacht ik. Dit betekent dat bijv. Bergwijn of Hendrix wel mee kunnen doen, maar De Jong of Pasveer niet.
 
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de historie. Toen de KNVB de proef begon met die jeugdteams in de Jupiler League, hebben de overige clubs er toen ook een stem in gehad? En hebben ze destijds tegengestemd, of hebben ze gedacht dat ze die jeugdteams er wel even onder zouden houden?

Volgens mij hadden ze geen stem én waren ze tegen het plan.

max. leeftijdgrens is wel een goed idee, maar op die manier verliest PSV een plek waar spelers die terugkomen van een blessure ritme kunnen opdoen.
 
MVV scoort tegen Cambuur 1-2 in de 93e minuut en gaat door. :ai: MVV speelt tegen Roda JC om een plek in de Eredivisie.
 
MVV scoort tegen Cambuur 1-2 in de 93e minuut en gaat door. :ai: MVV speelt tegen Roda JC om een plek in de Eredivisie.

Go MVV! Dat waren nog eens tijden. MVV in de Eredivisie. Net als Luc Nilis, Khokhlov en Tomek Iwan.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...t-dan-moet-je-naar-vaste-selecties-gaan-.html

Lijkt me goed om uitwassen van 50 spelers per seizoen aan te pakken ja.
50 spelers is wel erg veel. Ik ben benieuwd hoeveel PSV er heeft gebruikt.

Ik zie liever de regels nog iets aangescherpt. Bijvoorbeeld: alleen maar spelers onder 21 jaar met minder dan x minuten o.i.d. in het eerste elftal. Er mogen nu 3 dispensatiespelers mee doen. Dat zouden ze ook kunnen aanpassen dat er alleen nog oudere spelers, die terugkeren na een langere blessure, mee mogen doen.

Daarnaast moeten ze wat beter nadenken over de speeldata van de jong elftallen. Waarschijnlijk gewoon die wedstrijden altijd op maandag plannen en rekening houden met interlands. Al zal dit voor PSV i.v.m. hopelijk Champions League ook weer problemen kunnen geven.
 
Daarnaast moeten ze wat beter nadenken over de speeldata van de jong elftallen. Waarschijnlijk gewoon die wedstrijden altijd op maandag plannen en rekening houden met interlands. Al zal dit voor PSV i.v.m. hopelijk Champions League ook weer problemen kunnen geven.

Ik denk dat je daarmee financieel veel JL clubs enorm tegen de schenen trapt. De inkomsten van sponsorgelden zijn een fractie t.o.v. die van de eredivisie en het deel van de begroting dat vanuit supporters (tickets) moet komen is daarmee aanzienlijk. Als alles naar de maandag schuift komt dat de supporters-aantallen zeker niet ten goede. Of doel je erop de de Jeugd-teams alleen op de maandag spelen?
 
Ook best veel
Inderdaad. Al is 50 dan weer de overtreffende trap.
Ik denk dat je daarmee financieel veel JL clubs enorm tegen de schenen trapt. De inkomsten van sponsorgelden zijn een fractie t.o.v. die van de eredivisie en het deel van de begroting dat vanuit supporters (tickets) moet komen is daarmee aanzienlijk. Als er alleen op de maandagavond wordt gevoetbalt komt dat de supporters-aantallen zeker niet ten goede. Of doel je erop de de Jeugd-teams alleen op de maandag spelen?
Ja, alleen de wedstrijden tegen de jeugdteams.
 
Inderdaad. Al is 50 dan weer de overtreffende trap.

Ja, alleen de wedstrijden tegen de jeugdteams.

In het geval van PSV gunstig - een (jong) talent dat niet invalt bij het eerste kan dan wekelijks wel zijn wedstrijdminuten maken in de JL. Maar volgens mij neemt daarmee de kans dat een jong team kampioen blijft worden ook toe. En volgens mij is daar juist veel kritiek op.
 
In het geval van PSV gunstig - een (jong) talent dat niet invalt bij het eerste kan dan wekelijks wel zijn wedstrijdminuten maken in de JL. Maar volgens mij neemt daarmee de kans dat een jong team kampioen blijft worden ook toe. En volgens mij is daar juist veel kritiek op.
Is het dan misschien beter om gewoon helemaal niet op maandag te spelen en alleen op vrijdag?
 
Is het dan misschien beter om gewoon helemaal niet op maandag te spelen en alleen op vrijdag?
Dan krijg je juist meer verschillen in de jeugdteams. Er worden dan sterkere spelers gespaard om wellicht met het eerste mee te doen op zaterdag of zondag.
 
Inderdaad. Al is 50 dan weer de overtreffende trap.

Ja, alleen de wedstrijden tegen de jeugdteams.
50, waar de vaste selectie 18 man kent. Topscoorder van Ajax is Cassierra, met 17 goals. Deze behoort echter tot de selectie van het grote Ajax.
 
Maar speelt daar nooit. In principe te vergelijken met Lammers, toch?
Ja, bij nader inzien wel, JPSV wiki heeft alleen de selectie van 2016/2017 staan, heb daar de fout gemaakt.

Echter zie ik bij Lammers wel een sterke afname t.o.v. van vorig jaar toen hij nog niet bij de selecte zat. van 31 naar 16 wedstrijden.

Bij Cassiera zie je het juist andersom, van 17 naar 29 wedstrijden, terwijl hij vorig jaar 17 wedstrijden bij het grote ajax speelde. Tevens speelde hij in 2016 al CL-voorronde met Ajax.
 
Ja, bij nader inzien wel, JPSV wiki heeft alleen de selectie van 2016/2017 staan, heb daar de fout gemaakt.

Echter zie ik bij Lammers wel een sterke afname t.o.v. van vorig jaar toen hij nog niet bij de selecte zat. van 31 naar 16 wedstrijden.

Bij Cassiera zie je het juist andersom, van 17 naar 29 wedstrijden, terwijl hij vorig jaar 17 wedstrijden bij het grote ajax speelde. Tevens speelde hij in 2016 al CL-voorronde met Ajax.

Die caissière is bovendien gekocht door ajax, geldt gelukkig niet voor Lammers. Lammers speelt veel minder omdat hij bij de selectie is gehaald, wat juist onhandig is voor hem omdat hij ervaring moet opdoen. Daarom lijkt het mij ook handig als hij verhuurd zou worden, maar wel weer als we een spits + backup hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan