Ruud van Nistelrooy

Sportpsycholoog?
Als hij dat goed kan, was hij nog steeds hoofdcoach van PSV geweest.

Spitsentrainer, dat wel.
Op persoonlijk vlak spelers verder helpen is slechts 1 onderdeel van het trainersvak. Tactiek, en hoe deze je ploeg eigen te laten maken is een ander, en die twee dingen beheerste hij duidelijk niet.
 

Heb ik nou een verkeerd beeld overgehouden van vorig seizoen. Het werd gedurende het seizoen toch steeds meer los zand, waarbij de wedstrijden gedragen werden door individuën. Toch niet hoe RvN het beschrijft.

En dan na iedere bovenstaande zin een vraagteken.
 
Die keuze om meteen bij psv te beginnen is een ongelukkige maar van hem achteraf gezien een foute keuze. Zoals je zelf al aangeeft, als coach moet je ervaring opbouwen. Fout van psv en fout van Ruud. Hopelijk komt Ruud als coach uiteindelijk goed terecht, maar wat is Bosz een verademing wat dat betreft.
Ruud zelf had al meerdere keren aangegeven nog niet klaar te zijn en hebben hem dus eigenlijk gepusht om de stap te vroeg te maken. PSV is daarnaast geen leerschool voor zo’n belangrijke rol mijn inziens, hopelijk was dit de laatste keer dat we zo’n experiment doen..
 

Heb ik nou een verkeerd beeld overgehouden van vorig seizoen. Het werd gedurende het seizoen toch steeds meer los zand, waarbij de wedstrijden gedragen werden door individuën. Toch niet hoe RvN het beschrijft.

En dan na iedere bovenstaande zin een vraagteken.
Klopt. Op geen enkel moment in het hele seizoen was er tactisch een lijn te bekennen in het spel van PSV. Alles hing eigenlijk af van de vorm van Simons, of, individuele acties van spelers. Hij krijgt de credits voor Saibari en Bakayoko, die hij een kans heeft gegeven en heeft helpen vormen sinds Jong PSV, en het belangrijk maken van Simons, waardoor CL behaald werd. Misschien heeft hij ook wel geholpen om de huidige vechtersmentaliteit in de ploeg te brengen, wie weet, maar qua spelbeeld, tactiek, was het niks, ook niet naarmate het seizoen vorderde.
 
Klopt. Op geen enkel moment in het hele seizoen was er tactisch een lijn te bekennen in het spel van PSV. Alles hing eigenlijk af van de vorm van Simons, of, individuele acties van spelers. Hij krijgt de credits voor Saibari en Bakayoko, die hij een kans heeft gegeven en heeft helpen vormen sinds Jong PSV, en het belangrijk maken van Simons, waardoor CL behaald werd. Misschien heeft hij ook wel geholpen om de huidige vechtersmentaliteit in de ploeg te brengen, wie weet, maar qua spelbeeld, tactiek, was het niks, ook niet naarmate het seizoen vorderde.
PSV was vorig jaar met een Maurice Steijn ook wel tweede geworden. Ik kan me geen één wedstrijd herinneren waarvan ik achteraf dacht, 'nou dat was een gave pot, kijk nu al uit naar de samenvatting.'. Laat staan de comments van de heren analisten in de diverse voetbalprogramma's. Niks was echt leuk aan PSV vorig seizoen behalve Xavi Simons. En natuurlijk vet jammer dat Gakpo Madueke halverwege het seizoen worden verkocht, maar de selectie was ook weer niet zo matig zonder hen.
 

Heb ik nou een verkeerd beeld overgehouden van vorig seizoen. Het werd gedurende het seizoen toch steeds meer los zand, waarbij de wedstrijden gedragen werden door individuën. Toch niet hoe RvN het beschrijft.

En dan na iedere bovenstaande zin een vraagteken.
Ik heb het artikel gelezen in de Volkskrant.

Ruud is en blijft een club legende. Maar hij heeft gebrek aan realiteitszin in dit interview. Hij wekt de indruk dat hij het geweldig heeft gedaan inderdaad en dat Bosz profiteert van zijn fundament.

Sorry, maar Ruud loopt wat naast zijn schoenen. Het spel was niet om aan te zien. Verliezen bij Groningen, Emmen en Cambuur is en blijft. onacceptabel.

Hij heeft vervolgens een verhaal dat hij niet genoeg steun voelde. zonder concreet te worden hoe zich dit uitte. Misschien dat Brands en Stewart inderdaad twijfelde over de capaciteiten van Ruud. En dat ze dit lieten blijken de avond voor zijn ontslag.
In mijn optiek niet onterecht (die eventuele twijfel), want PSV heeft geparasiteerd op het mega talent van Xavi in de tweede seizoenshelft. Het waren niet de kwaliteiten van Ruud die plek 2 hebben gebracht….
 
Ruud is en blijft een club legende. Maar hij heeft gebrek aan realiteitszin in dit interview. Hij wekt de indruk dat hij het geweldig heeft gedaan inderdaad en dat Bosz profiteert van zijn fundament.

Ruud heeft gewoon een fundament gelegd voor het werk van Bosz. De tweede seizoenshelft was qua resultaat meer dan prima. Het voetbal was niet mooi, maar een Bosz en zelfs een Guatdiola kan geen team kweken in 1 zomer als,er geen gedegen fundament ligt. Dat heeft Ruud gelegd en het is jammer dat de PSV leiding hem te vroeg naar voren geschoven heeft.
 
Ruud heeft gewoon een fundament gelegd voor het werk van Bosz. De tweede seizoenshelft was qua resultaat meer dan prima. Het voetbal was niet mooi, maar een Bosz en zelfs een Guatdiola kan geen team kweken in 1 zomer als,er geen gedegen fundament ligt. Dat heeft Ruud gelegd en het is jammer dat de PSV leiding hem te vroeg naar voren geschoven heeft.

Welk fundament was dat dan? Dest, Lang, Lozano, Schouten zijn nieuw. Boscagli speelde nooit. Saibari zweefde soms ergens op rechtsbuiten. Teze speelde alleen de laatste paar wedstrijden. Alleen Luuk, Veerman en Benitez stonden vast in de basis. En dan was Luuk verre van de spits die hij dit seizoen is.

Nee, Ruud verdiende zijn credits op basis van zijn heldenstatus. Het voetbal was gewoon vreselijk. Leuk die beker. Maar met Sparta, Emmen, Spakenburg en ADO hadden we ook weinig te klagen. Al verloren we vorig jaar ons kampioenschap tegen Cambuur, Groningen en FC Emmen.
 
Als Ruud nu nog trainer was dan zou het gaan over de verwaarlozing van de defensie. Hoe konden ze? Weer een seizoen met dezelfde defensie? Ik durf het gedachte experiment waar we nu met Ruud zouden staan niet aan. Het fundament van dit succes? Komaan.. los van de poppetjes, we spelen toch compleet ander voetbal?

Ik keek een paar dagen terug een herhaling van een quiz op NPO: Frank van der Lende (Ajacied) deed mee. Het ging over Louis van Gaal en Frank van der Lende noemde Heitinga de nieuwe van Gaal. Hij had ook ‘een gouden pik’. Ik moest even nadenken hoe Frank tot die conclusie was gekomen. Toen wist ik het: het moest wel maart of februari 2023 zijn geweest dat deze aflevering was geweest. Het ‘Heitinga effect’ was in volle werking. Iedereen die de wedstrijden zag was aan het eind verbaasd dat Ajax won. Maar dat deed er niet toe: de cijfers liegen niet. Alles gewonnen.

Als Heitinga de twee directe duels met RVN in competitie en beker winnend had afgesloten dan durf ik wel te wedden dat nu ergens op een Ajax forum men het zou hebben over het fundament van John Heitinga.

Ruud is geëindigd met het John Heitinga effect. Iedereen zag dat het fout ging maar het seizoen duurde gelukkig te kort om dat in cijfers aan te tonen. Of althans: ik blijf erbij (zoals destijds) dat je met de selectie die Ruud had kampioen had moeten worden. Ook die van na de winterstop en hélemaal die van ervoor.
 
Ruud heeft gewoon een fundament gelegd voor het werk van Bosz. De tweede seizoenshelft was qua resultaat meer dan prima. Het voetbal was niet mooi, maar een Bosz en zelfs een Guatdiola kan geen team kweken in 1 zomer als,er geen omvangrijk fundament ligt. Dat heeft Ruud gelegd en het is jammer dat de PSV-leiding hem vroeg naar voren heeft geschoven.
Of Ruud heeft/had het net "niet in zich " om een in zijn totaliteit een goede trainer te zijn. Een voetballegende is/wordt niet automatisch een betere trainer dat heeft het verleden al meermaals bewezen . Hij heeft het geprobeerd en wie weet komt zijn kans nog.
 
Of althans: ik blijf erbij (zoals destijds) dat je met de selectie die Ruud had kampioen had moeten worden. Ook die van na de winterstop en hélemaal die van ervoor.
En ik blijf erbij dat het kampioenschap verspeeld is door de tussentijdse verkoop van Gakpo die voorkomen had kunnen worden als een multi-miljonair tijdelijk aan onze club wat miljoenen had voorgeschoten tot eind juni. ;)

Dit laat onverlet dat Ruud zelf al had aangegeven niet rijp te zijn voor deze baan en dat ik mijn mening over Peter Bosz wel geheel heb moeten veranderen.
Hij staat dadelijk terecht met de 25e schaal in handen op het Stadhuisplein.

All's well that ends well als ik Shakespeare hier mag citeren.
Forza PSV.
 
Hij staat dadelijk terecht met de 25e schaal in handen op het Stadhuisplein.

All's well that ends well als ik Shakespeare hier mag citeren.
Forza PSV.
Ja, we roepen dat we kampioen zijn maar we moeten nog wel even die tweede seizoenshelft afmaken.
Zal vast een oud litteken zijn van het jaar waarin Mertens en Strootman enz. een heleboel punten voorsprong hadden en we uiteindelijk geen kampioen meer werden.
Ik weet het, ander team, andere tijden en nu gaat het toch wel zo ontzettend goed met dikke records en alles er op en er aan dat het bijna niet meer mis kan gaan maar goed.

Hier nog een citaat:
"it aint over till its over, Ten Hag. ;P
 
Ja, we roepen dat we kampioen zijn maar we moeten nog wel even die tweede seizoenshelft afmaken.
Zal vast een oud litteken zijn van het jaar waarin Mertens en Strootman enz. een heleboel punten voorsprong hadden en we uiteindelijk geen kampioen meer werden.
Ik weet het, ander team, andere tijden en nu gaat het toch wel zo ontzettend goed met dikke records en alles er op en er aan dat het bijna niet meer mis kan gaan maar goed.

Hier nog een citaat:
"it aint over till its over, Ten Hag. ;P
Helemaal mee eens. Eerst zien, dan geloven.
 
Ja, we roepen dat we kampioen zijn maar we moeten nog wel even die tweede seizoenshelft afmaken.
Zal vast een oud litteken zijn van het jaar waarin Mertens en Strootman enz. een heleboel punten voorsprong hadden en we uiteindelijk geen kampioen meer werden.
Ik weet het, ander team, andere tijden en nu gaat het toch wel zo ontzettend goed met dikke records en alles er op en er aan dat het bijna niet meer mis kan gaan maar goed.

Hier nog een citaat:
"it aint over till its over, Ten Hag. ;P
Verschil is dat we nu wel een capabele coach hebben. Bommel, Schmidt, Van Nistelrooy maar bijvoorbeeld ook Fredje. Het was allemaal niet zo super.
 
Ja, we roepen dat we kampioen zijn maar we moeten nog wel even die tweede seizoenshelft afmaken.
Zal vast een oud litteken zijn van het jaar waarin Mertens en Strootman enz. een heleboel punten voorsprong hadden en we uiteindelijk geen kampioen meer werden.
Ik weet het, ander team, andere tijden en nu gaat het toch wel zo ontzettend goed met dikke records en alles er op en er aan dat het bijna niet meer mis kan gaan maar goed.

Hier nog een citaat:
"it aint over till its over, Ten Hag. ;P
In wezen ben ik het met je eens. We zijn er nog niet.
Maar als we er een citaten duel van willen maken na uitspraken van de beroemde William Shakespeare en de veel minder bekende Ten Hag;
Philips had ooit de slogan "Let's make things better en Antenor verzint nu "Let's make Eindhoven the Football Capital of the Netherlands again.";)
 
Make Eindhoven Great Again!

MEGA

De petjes, shirtjes en andere hebbedingetjes zijn vanaf volgende week te koop in mijn webshop :money:(Y)

(Ruud krijgt een petje kado. Gewoon om on topic te blijven)
Heb je ook een link naar de webshop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan