Wetenschap

Mooi stukje over risico's van AI en de verantwoordelijkheden die overheden zouden moeten nemen. Als we bijvoorbeeld auto's diverse keuringen laten ondergaan voordat ze de markt op komen, waarom dan met AI niet hetzelfde.

 
Laatst bewerkt:
Mooi stukje over risico's van AI en de verantwoordelijkheden die overheden zouden moeten nemen. Als we bijvoorbeeld auto's diverse keuringen laten ondergaan voordat ze de markt op komen, waarom dan met AI niet hetzelfde.

Zijn jullie bij de gemeente met AI bezig? Is er iemand al qua beleid met AI bezig? Ik ben gewoon benieuwd.
 
Zijn jullie bij de gemeente met AI bezig? Is er iemand al qua beleid met AI bezig? Ik ben gewoon benieuwd.
Sta nog maar met 1 teen binnen bij de gemeente, heb daar geen zicht op. Bij het ingenieursbureau waar ik werk (ik was gedetacheerd bij de gemeente) wordt er wel naar gekeken meen ik.
 
Sta nog maar met 1 teen binnen bij de gemeente, heb daar geen zicht op. Bij het ingenieursbureau waar ik werk (ik was gedetacheerd bij de gemeente) wordt er wel naar gekeken meen ik.
Zijn er bijvoorbeeld instructies of je het kan gebruiken? En zo ja hoe dan? Kan je klantdata gebruiken in ChatGPT bijvoorbeeld?

Mijn neef van 21 studeert IT op het HBO. Ik vroeg hem laatst hoe ze daar met AI omgingen. Hij kwam met een antwoord over werkstukken die met AI gemaakt werden en dat de school daar niet echt een antwoord op had. Als dat het enige is waar ze zich druk om maken, slaan ze de plank echt mis naar mijn idee.

Bij mijn werkgever heb ik ook gevraagd om een visie op AI. In mijn business heeft AI nu eigenlijk al een grote impact. Ik zie dat sommige collega’s het dagelijks gebruiken en een deel van ons week zal overgenomen worden door AI (met de code interpretet van ChatGPT kan al heel veel).

Het management reageerde heel negatief op mijn voorstel om er als bedrijf goed naar te kijken en eigenlijk ook al de collega’s hier in mee te nemen. Ik heb dan maar besloten om het voor mezelf te houden. Zo’n kop-in-het-zand-houding verbaast me wel. Straks ben je te laat en loop je alleen maar achter de feiten aan.
 
Altijd spannend zo’n onthulling, maar als buitenaardse wezens erg op E.T. lijken, gaan bij mij de alarmbellen af.

Als er al ooit buitenaardse wezens gevonden worden op de aarde is de kans heel groot dat wij ze in eerste instantie helemaal niet herkennen.

 
L.
Altijd spannend zo’n onthulling, maar als buitenaardse wezens erg op E.T. lijken, gaan bij mij de alarmbellen af.

Als er al ooit buitenaardse wezens gevonden worden op de aarde is de kans heel groot dat wij ze in eerste instantie helemaal niet herkennen.

Er gaan ook stoute theorieën dat wij als mens afstemmen van aliens zeg maar. En dat de 'god die ons geschapen heeft' ook daadwerkelijk een alien is die ons daadwerkelijk geschapen heeft.
 
Altijd spannend zo’n onthulling, maar als buitenaardse wezens erg op E.T. lijken, gaan bij mij de alarmbellen af.

Als er al ooit buitenaardse wezens gevonden worden op de aarde is de kans heel groot dat wij ze in eerste instantie helemaal niet herkennen.

Gevonden in Peru, dat maakt t al bijzonder als je de verhalen over ontvoeringen door Aliens nagaat lijkt het alsof dit hun kaart van de wereld is

FoxTZ_gaQAIFuyo.jpg
 
Bij mijn werkgever heb ik ook gevraagd om een visie op AI. In mijn business heeft AI nu eigenlijk al een grote impact. Ik zie dat sommige collega’s het dagelijks gebruiken en een deel van ons week zal overgenomen worden door AI (met de code interpretet van ChatGPT kan al heel veel

Wij hebben onze eigen interne chat GPT, AI en deze is dus op onze servers en heeft dus geen koppeling met de open source chatgpt. Daardoor kunnen we deze ook gebruiken om contracten en bedrijfsgevoelige informatie laten analyseren. Toevallig vandaag een workshop over gevolgd/gegeven.
 
Wij hebben onze eigen interne chat GPT, AI en deze is dus op onze servers en heeft dus geen koppeling met de open source chatgpt. Daardoor kunnen we deze ook gebruiken om contracten en bedrijfsgevoelige informatie laten analyseren. Toevallig vandaag een workshop over gevolgd/gegeven.
Weet je ook op welk model de Chat draait? GPT3.5/4, Llama, PaLM enz? En draaien die dan op eigen (grafische) kaarten?
 
Weet je ook op welk model de Chat draait? GPT3.5/4

3.5 of 4 , afhankelijk van je vraag kan je beter 3.5 of beter 4 gebruiken. Deze is gekopieerd naar onze eigen servers.

En wat ook interessant is om te weten, dat een versie niet bijleert, maar statisch is. Dus de bewering dat het continue bijleert klopt ook niet. Ze doen updates in versies, niet een versie die maar blijft ontwikkelen en leren.
 
3.5 of 4 , afhankelijk van je vraag kan je beter 3.5 of beter 4 gebruiken. Deze is gekopieerd naar onze eigen servers.

En wat ook interessant is om te weten, dat een versie niet bijleert, maar statisch is. Dus de bewering dat het continue bijleert klopt ook niet. Ze doen updates in versies, niet een versie die maar blijft ontwikkelen en leren.
Ja ik weet dat het LLM model statisch is. De bedrijfsdata wordt er dan incrementeel bijgeladen. Wordt de chat ook al veel gebruikt?
 
Hoeveel procent van de medewerkers is dat ongeveer?

Dat is een tricky vraag omdat van de ongeveer 10000 man er een gigantische hoop aan boord werken. Die gebruiken het dus nooit. Qua kantoorpersoneel is het ongeveer 2000 man, dus een kwart van de mensen. En dat in de 5 maanden dat het live is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan