FC Eindhoven

8 clubs maar in de Eredivisie? Doodsaai is dat dan :p het is geen Engeland waar zelfs 3e divisie voetbal nog leuk kan zijn. Gewoon de Eredivisie groot houden, 16 zou misschien nog kunnen. Maar daar onder begint het al saai te worden.
 
8 clubs maar in de Eredivisie? Doodsaai is dat dan :p het is geen Engeland waar zelfs 3e divisie voetbal nog leuk kan zijn. Gewoon de Eredivisie groot houden, 16 zou misschien nog kunnen. Maar daar onder begint het al saai te worden.

In de derde divisie (die qua naam overigens niet meer bestaat, het gaat van Premier League, via Championship naar League Division 1 & League Division 2) spelen 24 teams.

PL - 20
Ch - 24
D1 - 24
D2 - 24

Daaronder heb je dan de Conference (vergelijkbaar met de nieuwe TopKlasse) waar ook nog eens 24 teams spelen. In die Conference speelt overigens dit seizoen ook AFC Wimledon....
 
Harry van Raaij neemt plaats in de Raad van Advies van FC Eindhoven, maar denkt niet dat de eerstedivisionist nog een lang leven heeft. Een fusie met PSV is volgens de voormalig voorzitter een must. “Een samenwerking met PSV is de enige echte overlevingskans”, zegt hij in Voetbal International.
FC Eindhoven verkeert al tijdenlang in financieel zwaar weer en verloor een jaar geleden bijna haar proflicentie. Uiteindelijk werd de strijd gewonnen, maar Van Raaij is van mening dat de club niet te lang op eigen voet moet blijven doorgaan. “Eindhoven is te klein voor twee profclubs”, stelt hij realistisch.
De Raad van Advies komt vier keer per jaar bij elkaar om samen met het bestuur de strategie van de club te bespreken. Daarnaast staat zij beschikbaar om raad te geven aan bestuur en directie van de club. Naast Van Raaij nemen jurist Ruud van der Linden en Ed Creemers plaats in deze raad.
Het lijkt mij niet wenselijk dat PSV haar centen in deze bodemloze put gooit.
 
Het lijkt mij niet wenselijk dat PSV haar centen in deze bodemloze put gooit.

Tja, een opleidingsinstituut in het betaald voetbal is natuurlijk altijd handig. Maar inderdaad, wegen de baten op tegen de kosten? Ik denk het niet.
PSV moet zelf maar eens financieel gezond blijven zonder CL inkomsten. Dat is nog lastig zat. Daarnaast haal je er ook geen voordeel uit als het gaat om sponsors trekken; alle grote concerns zitten al bij PSV en zouden nooit investeren in Eindhoven.
 
Tja, een opleidingsinstituut in het betaald voetbal is natuurlijk altijd handig. Maar inderdaad, wegen de baten op tegen de kosten? Ik denk het niet.
PSV moet zelf maar eens financieel gezond blijven zonder CL inkomsten. Dat is nog lastig zat. Daarnaast haal je er ook geen voordeel uit als het gaat om sponsors trekken; alle grote concerns zitten al bij PSV en zouden nooit investeren in Eindhoven.
Precies. Ik kan ook geen voordelen verzinnen.
 
Volgens mij hebben ze vorig jaar ook al twee ton geschonken gekregen. Leuk dat van Raaij er zich mee bemoeit, maar laat ze maar lekker failliet gaan. Zoals Harry zegt, in Eindhoven is er geen ruimte voor twee BVO's.

Edit: Sowieso; een fusie? Volgens mij kan je alleen daarvan spreken als de twee onderwerpen qua begroting en grootte enigszins bij elkaar liggen. In geval van PSV en Eindhoven zou je spreken van een overname. PSV dat Eindhoven opslokt. Dat werkt ook niet natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Idd van een fusie kan geen sprake zijn. FC PSV Eindhoven? Bovendien is PSV financieel gezien geen club die nog een last erbij kan nemen. Als het zonder financiële injecties kan, zou je er in moeten verdiepen. Als per direct financiële steun nodig is, dan zou ik er ver vandaan blijven als ik PSV was.
 
En spelers van FC Eindhoven zullen dan toch niet in de basis staan, dus daar heb je niet veel aan aan zo'n fusie
 
Ik zou de betere Jong PSV-ers daar stallen, eventueel een mix van Jong PSV en Eindhoven spelers. Lekker opleiden in de Jupilercompetitie. Dan worden er toch echte wedstrijden gespeeld tegen betere 1e divisie-teams. Zo kan PSV al eerder een beter inzicht krijgen wat onze jonkies waard zijn. Het is nog dicht bij huis en houden we er grip op. Wel financieel strikt gescheiden houden.
 
Wat ik altijd het lastige vind aan dit soort situaties is dat ik niet goed kan oordelen of het verstandig is om een speler aan Eindhoven uit te lenen. Want waar leert een speler nou meer:

A) Trainen bij Eindhoven en een keer een de week een wedstrijd in de Jupiler leugue voor 1200 toeschouwers.

of

B) Trainen bij PSV en een keer in de week met jong PSV tegen leeftijds genoten van andere eredivisie ploegen spelen.

Ik kan zelf niet goed oordelen wat nou beter is voor een speler.

Wat ik wel een goede optie vind is uitlenen aan een eredivisie ploeg. Dan traint en speelt hij op redelijk niveau.
 
ik vind dat we de eer van Jong PSV wel een beetje hoog moeten houden, niet dat het hele team in een keer inzakt
 
ik vind dat we de eer van Jong PSV wel een beetje hoog moeten houden, niet dat het hele team in een keer inzakt

Het team van Jong PSV is in feite geen team. De wisselingen daar zijn zo groot. Het is een mix van 2e elftal-spelers, 1e elftalspelers die ritme moeten opdoen omdat ze anders te weinig spelen of terugkomen van een blessure. Ook worden er vaak talentvolle A-junioren opgesteld. Dan gaat het minder over het resultaat en bemerk je dat de plaats op de ranglijst er niet toe doet. Jong PSV staat voor opleiding, dat is daar het belangrijkste.
 
En ik vind al die steun van grote broers en het uitlenen van jeugd- en tweede elftalspelers competitievervalsing...
 
Maar ik vind het onzin om te zeggen, dat Eindhoven te klein is voor twee clubs. Volgens mij is Eindhoven nog steeds de 5e of 6e stad van Nederland. Het lijkt mij dat er toch voldoende bedrijvigheid is in Eindhoven en omstreken voor twee clubs. Ik denk dat Eindhoven gewoon geen goed management heeft.

Wat je misschien wel kan zeggen, is dat Noord-Brabant te klein is voor negen clubs en met name het oosten met zeven. Tilburg, Eindhoven (2x), Waalwijk, 's-Hertogenbosch, Oss en Helmond hebben ieder een profclub. En hoe groot is nou de afstand tussen Tilburg en Oss en Tilburg en Helmond? Waalwijk en Oss en Waalwijk en Helmond? Je moet je dan alleen afvragen, wie pakt wiens potentieel geld af? Zou FC Den Bosch het geld afnoepen van Willem II? Nee..... andersom ook niet. Eerder zal Helmond en Eindhoven elkaars geld afsnoepen. Zelfde geldt voor RKC vs FC Den Bosch en FC Oss en FC Den Bosch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan