Ik stel liever een trainer aan met een goed track record dan eentje die eigenlijk sinds Heracles Almelo een slecht track record heeft. Want ook het avontuur met Ajax was geen onverdeeld succes.

Een seizoen bij Ajax gewerkt en met een heel jong team 2e geworden en de finale van de EL gehaald. Wie weet als hij langer was gebleven dat hij dan wel kampioen was geworden. Verder heeft hij bij Leverkusen, Dortmund en Lyon gewerkt, geen prijzen gewonnen maar dat is voor die teams ook haast onmogelijk. Hoeveel prijzen hebben ze na hun periode met Bosz gewonnen? Cocu heeft na zijn periode bij PSV ook niets bereikt. Dan kan je voor een trainer als Tomasson gaan, die wel prijzen heeft gewonnen, maar ik heb geen idee of het krachtsverschil in de Zweedse competitie zo hoog is dat iedere trainer daar makkelijk kampioen zou worden.
 
Een seizoen bij Ajax gewerkt en met een heel jong team 2e geworden en de finale van de EL gehaald. Wie weet als hij langer was gebleven dat hij dan wel kampioen was geworden. Verder heeft hij bij Leverkusen, Dortmund en Lyon gewerkt, geen prijzen gewonnen maar dat is voor die teams ook haast onmogelijk. Hoeveel prijzen hebben ze na hun periode met Bosz gewonnen? Cocu heeft na zijn periode bij PSV ook niets bereikt. Dan kan je voor een trainer als Tomasson gaan, die wel prijzen heeft gewonnen, maar ik heb geen idee of het krachtsverschil in de Zweedse competitie zo hoog is dat iedere trainer daar makkelijk kampioen zou worden.
Traint Blackburn Rovers inmiddels.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Een seizoen bij Ajax gewerkt en met een heel jong team 2e geworden en de finale van de EL gehaald. Wie weet als hij langer was gebleven dat hij dan wel kampioen was geworden. Verder heeft hij bij Leverkusen, Dortmund en Lyon gewerkt, geen prijzen gewonnen maar dat is voor die teams ook haast onmogelijk. Hoeveel prijzen hebben ze na hun periode met Bosz gewonnen? Cocu heeft na zijn periode bij PSV ook niets bereikt. Dan kan je voor een trainer als Tomasson gaan, die wel prijzen heeft gewonnen, maar ik heb geen idee of het krachtsverschil in de Zweedse competitie zo hoog is dat iedere trainer daar makkelijk kampioen zou worden.
Niet alleen geen prijzen gewonnen. Overal ontslagen. En alleen bij Leverkusen niet vrij snel. Daarnaast die selectie van Ajax was ook gewoon vele malen sterker dan die van Feyenoord. Werd door iedereen beaamt, Feyenoord won door het collectief. Doordat het meer een team was.

Zijn resultaten vind ik absoluut niet indrukwekkend.
 
Ik vond het voetbal onder Cocu bijzonder saai, te strategisch en reactief. Maar ja, wel kampioen. Ik denk alleen dat dat niet aan Cocu lag, maar aan het feit dat hij de beste spelers tot zijn beschikking had. Ik pleit dus voor Bosz.
Onder Phillip werden ze beter en Die spelers presteerden daarna nog weinig in andere competities
 
Bosz vind ik ongeschikt.
Het succes van Bosz is flink wat jaren geleden en hij heeft enorm gefaald na Ajax. Waar eindigde hij met Lyon, zevende?
Het voetbal in Europa was subliem in zijn Ajax jaar maar vergeet niet dat de tegenstanders niet zo goed waren.
Schalke stond tiende toen Ajax hun trof.
Lyon draaide op dat moment ook niet goed in de competitie, presteerde al jaren helemaal niets in Europa en onder andere sterspeler Lacazette ontbrak en was in de andere wedstrijd half geblesseerd?
Kopenhagen is geen wereld ploeg en tegen United was het helemaal niets.
natuurlijk is het een topprestatie en was het voetbal enorm goed en mooi maar hij werd er ook tweede in Nederland mee.
 
Laatst bewerkt:
Bosz vind ik ongeschikt.
Het succes van Bosz is flink wat jaren geleden en hij heeft enorm gefaald na Ajax.
Het voetbal in Europa was subliem maar vergeet niet dat de tegenstanders niet zo goed waren.
Schalke stond tiende toen Ajax hun trof.
Lyon draaide op dat moment ook niet goed in de competitie, presteert al jaren helemaal niets in Europa en onder andere sterspeler Lacazette ontbrak en was in de andere wedstrijd half geblesseerd?
Kopenhagen is geen wereld ploeg en tegen United was het helemaal niets.
natuurlijk is het een topprestatie en was het voetbal enorm goed en mooi maar hij werd er ook tweede in Nederland mee.
Onder PSV eindigen is geen schande.
 
Voorstander om Cocu aan te trekken.
Kent de club en heeft al eerder gewerkt met Brands. Vooral het laatste seizoen staat iedereen bij. Was niet sprankelend, maar wel erg effectief. Hadden ook zeker geen goede selectie tzt, maar wel eentje die voor elkaar vocht. Al kan hij dat laatste er weer in brengen, dan kan hij weer een mooie basis leggen voor betere tijden. Ook Vitesse heeft hij weer uit een dal getrokken.
 
Niet het belangrijkste, maar ik vind het wel iets om er eventueel bij te zeggen als men zegt dat hij zo goed is.
We hoeven Bosz niet te nemen hoor. Ik zie het alleen wel zitten in hem. Ook in Cocu. Mij punt is dat prijzen halen niet de belangrijkste reden moet zijn om iemand te halen. Balletje paal kan al het verschil maken. Scoort Ajax 1 keer extra tegen de Graafschap en Willem2 dan hadden wij 2 titels minder. Daar kan je een trainer niet op afrekenen maar ook niet op belonen.
 
We hoeven Bosz niet te nemen hoor. Ik zie het alleen wel zitten in hem. Ook in Cocu. Mij punt is dat prijzen halen niet de belangrijkste reden moet zijn om iemand te halen. Balletje paal kan al het verschil maken. Scoort Ajax 1 keer extra tegen de Graafschap en Willem2 dan hadden wij 2 titels minder. Daar kan je een trainer niet op afrekenen maar ook niet op belonen.
Tuurlijk heb je momenten dat geluk erbij komt kijken, maar de stabiliteit en zorgen dat je team maximaal functioneert is de coach zn taak.
 
We hoeven Bosz niet te nemen hoor. Ik zie het alleen wel zitten in hem. Ook in Cocu. Mij punt is dat prijzen halen niet de belangrijkste reden moet zijn om iemand te halen. Balletje paal kan al het verschil maken. Scoort Ajax 1 keer extra tegen de Graafschap en Willem2 dan hadden wij 2 titels minder. Daar kan je een trainer niet op afrekenen maar ook niet op belonen.
Ben het niet eens met je tweede zin, wel met de rest.
Kleine aanvullende constatering; Mark werd wel afgerekend op een penalty die hij niet mee kreeg en een die hij van de VAR vervolgens wel tegen kreeg.:unsure:
 
Ach Bommeltje ja. Die apathisch stond toe te kijken toen ajax met 10 man kwam te staan en klaar was voor de slacht. Vervolgens zo lang treuzelde met aanvallend wisselen dat ajax zich kon reorganiseren. Als we het toch over cruciale momenten hebt waar je als coach wel invloed op hebt 🤔
 
Ik zeg het al 4 jaar op rij geef Wim Jonk de kans ik heb daar echt vertrouwen in!
Waarom zou je Jonk wel zien zitten? Ik ken zn speelstijl ook niet. Volendam ziet er bij vlagen wel leuk uit, maar ook voor hem geldt dat de druk bij psv een stuk hoger ligt dan bij Volendam.
 
Voor en tegen elke trainer valt wel iets te verzinnen dus het is vooral koffiedik kijken. Maar speculeren blijft leuk dus daar doe ik dan maar gewoon aan mee.
Er zijn wat mij betreft verschillende categorieën trainers.

Oud PSV'ers:
Mark van Bommel: Ik hoop van harte dat hij ergens in de zijn carrière weer terug komt en met PSV successen boekt, nu echter nog veel te vroeg.
Philip Cocu: Bewezen succesvol bij PSV, maar geen sprankelend voetbal. Weet niet of hij op dit moment bij PSV de "kampioenshonger" weer kan creëren.

Ervaren trainers:
Een trainer met veel ervaring die ook bewezen resultaten heeft geboekt zijn natuurlijk niet haalbaar voor PSV, maar van de namen die in de ronde gaan vind ik het volgende:
Peter Bosz: Veel ervaring in binnen en buitenland en speelt leuk attractief voetbal. Echter nooit met resultaat een vaak ontslagen. Wat mij betreft geen voorkeur.
Ron Jans: Lijkt me geen topclub trainer, net als Fred Rutten te zacht voor de echte top.
Maurice Steijn: Misschien wel de potentie, iemand die het maximale resultaat uit een groep spelers kan halen. Tot nu toe wel altijd vanuit een underdog rol. Een gokje dus.

Opkomende trainers:
Jonge trainers met niet al te veel ervaring, maar wel opwaarts in hun carriere:
Wim Jonk: Speelt al jaren goed en verzorgd voetbal met Volendam, oud PSV speler en een rustig voorkomen. Ik zou het wel aandurven.
John Dahl Tomasson: Heeft in Zweden prima gepresteerd, ervaring met voorronde CL doorkomen en 2x kampioen. Kent de eredivisie ook als geen ander. Prestatie bij Blackburn nu lijken me normaal maar niet bijzonder.

Al met al een moeilijke keuze. Belangrijk voor PSV dat er snel duidelijkheid komt want de belangrijke voorrondes staan al weer vroeg op het programma.
Een veilige keuze wat mij betreft zou dus Cocu zijn, maar dat kan vooral ook tegenvallen. Wim Jonk lijkt me de beste "gok" op een trainer die toe is aan de volgende stap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan