Hahaha, ik ben nu wat winkeldingetjes aan het doen. Aanbieding van golfsets promoten.

Ik schrijf net: TOP kwaliteit.

Hahaha.
Heb blijkbaar best wel heimwee naar de kleurrijke trainer Schmidt.

Jammer hoor dat met MvB, RvN en in iets mindere mate Cocu zo gesold is…door Brands met name. Te onervaren.

Fnuikend dat een technisch zeer matige speler als LdJ waarschijnlijk gelijk heeft in zijn kritiek naar de trainer.
 
Hahaha, ik ben nu wat winkeldingetjes aan het doen. Aanbieding van golfsets promoten.

Ik schrijf net: TOP kwaliteit.

Hahaha.
Heb blijkbaar best wel heimwee naar de kleurrijke trainer Schmidt.

Jammer hoor dat met MvB, RvN en in iets mindere mate Cocu zo gesold is…door Brands met name. Te onervaren.

Fnuikend dat een technisch zeer matige speler als LdJ waarschijnlijk gelijk heeft in zijn kritiek naar de trainer.
Alleen al voor het gebruik van fnuikend is deze post een like waard.
 
Klinkt allemaal leuk, maar denk je nou echt dat bij ManCity of Barcelona de trainer bezig is de spelers te motiveren? Ik geloof er geen bal van. En denk je dat Kees Rijvers Rene en Willy en Skiete Willy etc moest motiveren, ik dacht het niet. De trainer is om de beste 11 te kiezen, de opstelling te maken en de tactiek te bepalen. Die motivatie moet uit jezelf komen, en als je dat niet hebt sta je bij een echte topclub binnen no time op een zijspoor. Die mentaliteit wilden MvB en RvN bij PSV ook teweeg gaan brengen, zo waren zij dat gewend in de top. Dat is bij PSV dus anders, daar heerst geen topsport klimaat, ondanks het geneuzel van ome Toon en Brands.
Ik vind de meest coaches bij grote clubs wel een vorm van passie uitstralen waarmee ze ook hun spelers direct of ondirect raken.
Daarnaast is het ook de taak van de staf (en manager) om het moraal hoog te houden. Net zoals de opstelling en de tactiek.
Daarnaast is het ook niet zo dat het jochies van de straat zijn. Het zijn professionele voetballers. Daar zit al een vorm van motivatie, discipline en topsport in. Je moet ze dan wel triggeren maar het is ook niet zo dat het er niet in. Kijk maar naar Guti, Mauro, LDJ, Til, Xavi Simons, Fabio Silva en Brainthwaite.

Kwaliteit is een andere aspect bij deze spelers. Maar je kunt nou niet zeggen dat je in de selectie allemaal diva's a la Ihattaran oid hebt lopen (waar je trouwens ook maatregelen tegen kunt en moet treffen).
Er is al jaren verkeerd ingekocht, zowel kwalitatief als mentale werbaarheid. Dat is het hoofdprobleem. En de directie stelt trainers aan die het gewend zijn in een topsportklimaat te werken, MvB, Schmidt, RvN, maar geeft hen niet de steun om die professionalisering door te voeren. En is dan verbaasd dat het keer op keer misgaat, zowel met de resultaten, het vertoonde voetbal en de relatie met die trainers.
Eens. Alleen denk ik dat MvB en RvN vermoed ik ook. Nog iets te controlerend zijn in de beginfase van hun carriere. Als ze als trainer alles hebben meegemaakt dan worden ze vanzelf beter.

Ik vind het juist geen topsportklimaat als je een beginnende trainer aan stelt.
Of het roer moet om, en dat zou betekenen dat ook Brands en de RvC op termijn weg moeten, of men moet een trainer aanstellen die met hun ambities strookt, Fred Rutten zou dan ideaal zijn, of anders iemand als Van Wonderen, Jonk of Steijn. Maar dan moet men ook de supporters en spelers vertelen dat PSV helaas niet meer om de prijzen mee gaat spelen.
Denk dat het roer sws om moet. Ik mag hopen dat Brands zich ook na dit seizoen evalueert. Want hij besloot een gok te maken. Die gedeeltelijk goed uitpakte (2 prijzen) maar ook duidelijke nadelen had. Met als rampzalig gevolg de situatie waar we nu inzitten.
 

Waarom Ruud van Nistelrooij geen draagvlak voelde bij PSV​

link

Ergens thuis moeten de gesprekken met Stewart en Brands en alles wat er is gebeurd echter bij de voormalig topspits zijn ingedaald. Bronnen zeggen dat Van Nistelrooij zelf helemaal niet zo positief was na de discussies als zijn directeuren. Uiteindelijk is het bij Van Nistelrooij een optelsom geworden.
 
Denk dat het roer sws om moet. Ik mag hopen dat Brands zich ook na dit seizoen evalueert. Want hij besloot een gok te maken. Die gedeeltelijk goed uitpakte (2 prijzen 1 prijsje) maar ook duidelijke nadelen had. Met als rampzalig gevolg de situatie waar we nu inzitten.
heb hem even verbeterd :sneaky:
 
Daaruit blijkt dan ook wel ontzettende tegenzin bij Ruud in het coach moeten zijn, wat uiteindelijk geen verrassing is, aangezien ie het eigenlijk nog niet wilde. Als je dan het hele seizoen al niet lekker 'naar je werk' gaat, is het niet heel gek dat je uit emotie handelt en opstapt (na de media berichtgeving de laatste tijd).

Yep en dan is het ‘we werden compleet verrast’ van Brands en Stewart moeilijk te plaatsen … zat er mogelijk aan te komen, zou je denken, al weet je niet precies of het gaat gebeuren en wanneer. Dat moet je dan managen. Het zou je in ieder geval niet meer compleet mogen verrassen, zeker niet na de reuring in de dagen die eraan voorafgingen.
 
Laatst bewerkt:
Yep en dan is het ‘we werden compleet verrast’ van Brands en Stewart moeilijk te plaatsen … zat er aan te komen, zou je denken. Of het zou je in ieder geval niet compleet moeten verrassen.
ja en nee. Het momentum kan alsnog verassend zijn. Zeker als je de avond ervoor nog een 'goed' gesprek hebt gehad en samen besluit het seizoen af te maken.
 
Hoe meer ik het laat bezinken, hoe meer ik dit RvN kwalijk neem. Goed en mooi dat je principieel bent maar om weg te lopen één wedstrijd voor een cruciaal einde nu je eindelijk een reeks hebt. Dit kan gewoon niet. Kan iemand me hier een vergelijkbaar voorbeeld van geven. Dit is een unicum. Dit doe je gewoon niet.

Daarnaast had hij na deze wedstrijd ook wel om tafel kunnen gaan zitten met de directie om de rotte appels te lozen voor volgend seizoen. Of in ieder geval door de voordeur een exit te maken.

Ergens is het onvolwassen. Ik snap dat je niet voor deze eikels wil gaan staan als leider maar had het afgerond. Het is verdorie nog één week. Onvolwassen. Onprofessioneel. Zelf beschadigend.
 
Motivator,teambuilder en strategie horen allemaal in het takenpakket van de trainer. Als je een spelersgroep niet kan motiveren ben je niet de juiste man. RVN even in de spiegel kijken.
Degenen die geen motivatie toonden zijn ongetwijfeld ook degenen die achter de rug van Ruud om zijn gaan klagen bij de directie. Die zijn en waren helemaal niet van plan om hun motivatie aan te pakken; de motivatie die RvN wel heeft hebben zij intrinsiek niet, dus dan kun je dat ook niet bij ze opwekken. Die gasten moeten allemaal eruitgeknikkerd worden. Wat ik elders al beoordeelde, al die spelers in het rood moeten verkassen. Zoals RvN ongetwijfeld niet snapt hoe je niet elke wedstrijd vol motivatie op zoek gaat naar de winst en alles geeft voor de fans en het vorstelijke salaris dat je op je bankrekening krijgt gestort, snap ik zulke figuren ook niet. Wat wel duidelijk is, is dat zij niet geschikt zijn voor professioneel voetbal, of in ieder geval niet geschikt voor een topclub. Oprotten met die gasten.
 
Geen idee wat we Ruud allemaal kunnen aanrekenen. Ik denk dat hij ook wel erg veel op zijn bordje heeft gekregen op een te vroeg moment in zijn trainerscarrière. Ik ben van mening dat een trainer van een (potentiële) topclub als PSV meer ervaring moet hebben dan slechts Jong PSV. Ook al zet je er een ervaren assistent naast. We hebben het gezien bij Bommel en nu bij Ruud. PSV is geen stageplek.
Maar niet alleen je trainer moet ervaren zijn. Ook je TD, je AD en je gehele scouting moet een geoliede machine zijn. Pas als de gehele organisatie goed functioneert, komen de resultaten. Ik weet niet of Stewart een hele goede onderhandelaar is of een goed netwerk heeft. Maar dat vind ik ook minder belangrijk. De vraag is, kan hij een goede organisatie neerzetten? Ziet hij the bigger picture? Volgens mij heeft hij in ieder geval ervaring op dat vlak.
Qua trainer hoop ik op een echte voetbalman. Iemand als Bosz. Dat het - los van eventueel resultaat - ook gewoon weer leuk is om naar PSV te kijken. Ik denk ook dat je met een dergelijke aanstelling iemand als Xavi nog een jaartje binnenboord kunt houden. Liever dat dan weer terugvallen op de Cocu’s en Gio’s van deze wereld. Aardige, beschaafde jongens. Leiders op het veld. Maar geen geboren trainers. Bosz is dat wel.
En dat Brands zijn conclusies moet trekken en ook zijn taken moet neerleggen, want hij is het die van de positie hoofdcoach PSV-1 een stageplek heeft gemaakt.
 
Hoe meer ik het laat bezinken, hoe meer ik dit RvN kwalijk neem. Goed en mooi dat je principieel bent maar om weg te lopen één wedstrijd voor een cruciaal einde nu je eindelijk een reeks hebt. Dit kan gewoon niet. Kan iemand me hier een vergelijkbaar voorbeeld van geven. Dit is een unicum. Dit doe je gewoon niet.

Daarnaast had hij na deze wedstrijd ook wel om tafel kunnen gaan zitten met de directie om de rotte appels te lozen voor volgend seizoen. Of in ieder geval door de voordeur een exit te maken.

Ergens is het onvolwassen. Ik snap dat je niet voor deze eikels wil gaan staan als leider maar had het afgerond. Het is verdorie nog één week. Onvolwassen. Onprofessioneel. Zelf beschadigend.
Clubs ontslaan trainers al als ze een scheet gelaten hebben. Ze worden bij het grof vuil gezet als ze 2 wedstrijden achter elkaar verliezen.
Nu heeft Van Nistelrooij de eer aan zichzelf gehouden. Er is meer gebeurd dan dat er verteld wordt, anders had van Nistelrooij dit besluit niet genomen. De waarheid zullen we nog wel een keer horen als de tijd daar rijp voor is.
 
Clubs ontslaan trainers al als ze een scheet gelaten hebben. Ze worden bij het grof vuil gezet als ze 2 wedstrijden achter elkaar verliezen.
Nu heeft Van Nistelrooij de eer aan zichzelf gehouden. Er is meer gebeurd dan dat er verteld wordt, anders had van Nistelrooij dit besluit niet genomen. De waarheid zullen we nog wel een keer horen als de tijd daar rijp voor is.
NRC Handelsblad had gisteren wel een aardige reconstructie, waaruit bleek dat er onenigheid was over krachttraining (waar Ruud groot voordtander van is, en Rutten blijkbaar niet), en dat Ruud spelers als Veerman op de bank zette omdat hij hem ' talentvol, maar lui' vond. Ook werd de assistent die Ruud meenam bij aanstelling (naam vergeten) snel van de bank gehaald omdat Ooijer en Rutten hem ' te dominant' vonden.

Heel eerlijk doemt uit deze reconstructie heltzelfde probleem op als bij Bommel: Mark en Ruud hebben een absolute topsportmentaliteit, gaven in hun tijd alles om de top te halen. Zij leggen dat een organisatie of en groep spelers op die dat simpelweg niet aankan. Het zou mij niks verbazen als Schmidt tegen hetzelfde aanliep.
Het wordt tijd om de mythe van 'de gemoedelijke Hertgang' etc. eens te verlaten, en de vraag te stellen wat voor een organisatie PSV nodig heeft om weer een echte topclub te worden. Je maakt mij niet wijs dat drie trainers in drie seizoenen opstappen omdat ZIJ te onervaren of anderszins tekort kwamen. Schmidt bewijst in Portugal een goede trainer te zijn, Bommel doet het goed in wat ooit de puinhoop van Antwerpen was. Het zijn wel mensen die heel veeleisend zijn. En de dringende vraag is volgens mij: is PSV dat ook?
 
2 prijsjes dan, of telt de fruitschaal totaal niet?

Eens hoor dat winnen van Rangers of tweede plek veel crucialer zijn dan zowel de beker als JC schaal.
Nee, de fruitschaal telt niet, net zoveel als de lichtstad trofee, of vroeger het AD toernooi. Oefenwedstrijden. Leuker dan tegen een Duitse 2e klasser, maar nog steeds een oefenwedstrijd
 
Hoe meer ik het laat bezinken, hoe meer ik dit RvN kwalijk neem. Goed en mooi dat je principieel bent maar om weg te lopen één wedstrijd voor een cruciaal einde nu je eindelijk een reeks hebt. Dit kan gewoon niet. Kan iemand me hier een vergelijkbaar voorbeeld van geven. Dit is een unicum. Dit doe je gewoon niet.

Daarnaast had hij na deze wedstrijd ook wel om tafel kunnen gaan zitten met de directie om de rotte appels te lozen voor volgend seizoen. Of in ieder geval door de voordeur een exit te maken.

Ergens is het onvolwassen. Ik snap dat je niet voor deze eikels wil gaan staan als leider maar had het afgerond. Het is verdorie nog één week. Onvolwassen. Onprofessioneel. Zelf beschadigend.
Ik snap je gevoel, maar we weten natuurlijk helemaal niet wat er daadwerkelijk gespeeld heeft. Ook de pers niet en die probeert een reconstructie te maken met de beschikbare (lees: halve) informatie.
 
Hoe meer ik het laat bezinken, hoe meer ik dit RvN kwalijk neem. Goed en mooi dat je principieel bent maar om weg te lopen één wedstrijd voor een cruciaal einde nu je eindelijk een reeks hebt. Dit kan gewoon niet. Kan iemand me hier een vergelijkbaar voorbeeld van geven. Dit is een unicum. Dit doe je gewoon niet.

Daarnaast had hij na deze wedstrijd ook wel om tafel kunnen gaan zitten met de directie om de rotte appels te lozen voor volgend seizoen. Of in ieder geval door de voordeur een exit te maken.

Ergens is het onvolwassen. Ik snap dat je niet voor deze eikels wil gaan staan als leider maar had het afgerond. Het is verdorie nog één week. Onvolwassen. Onprofessioneel. Zelf beschadigend.
Of: karakter tonend, dapper en prijzenswaardig. PSV moet weer een topclub worden. Na AZ had z'n opstappen weinig meer uitgemaakt. Dat had geen crisis veroorzaakt, dan hadden Brands en Stewart geen persco hoeven te geven. PSV heeft deze crisis nodig, dit is, hoewel nu pijnlijk, goed voor PSV.

En ik denk niet dat Ruud zichzelf heeft ebschadigd, ik vermoed dat we hem niet meer als trainer terugzien, althans niet in Nl.
 
Of: karakter tonend, dapper en prijzenswaardig. PSV moet weer een topclub worden. Na AZ had z'n opstappen weinig meer uitgemaakt. Dat had geen crisis veroorzaakt, dan hadden Brands en Stewart geen persco hoeven te geven. PSV heeft deze crisis nodig, dit is, hoewel nu pijnlijk, goed voor PSV.
Dat denk ik ook. Na een crisis kunnen er mooie dingen gebeuren. Dit zou voor psv wel eens positief kunnen uitpakken
 
Terug
Bovenaan Onderaan