Zou wel de meest veilige optie zijn omdat Cocu genoeg krediet heeft hier.
Bommel en Ruud hadden ook genoeg krediet, dus dat zegt echt helemaal niks meer.
En op Cocu waren we ook wel een beetje uitgekeken in zijn laatste jaar, als ik het me goed herinner.
Slecht voetbal en zo.

Jammer dat PSV zo afgegleden is, al zijn dit soort lekken gelukkig nog steeds niet normaal voor PSV. Dat is toch meer een Ajax ding.
Ook jammer dat de hele situatie zo opgeblazen is, ik vind dat Ruud dit fout aangepakt heeft.
Door deze timing zet hij de tweede plaats extra op de tocht. Had ie dit niet even direct na AZ kunnen doen?

Ik ben erg benieuwd naar de volle waarheid, maar dat horen we waarschijnlijk toch nooit.
Schijnbaar speelden er meerdere dingetjes tegelijkertijd... assistenten, spelers, bestuur, koffiejuffrouw, iedereen was erin betrokken.
Wat een puinhoop...

Ruud, succes in je verdere carriere.
Nu hopelijk die tweede plek pakken.
Come on Twente!!
 
En als ze alle wedstrijden 100% hadden gegeven was de platte kar van stal gehaald. Slap zooitje overbetaalde wannabee vedettes.

Motivator,teambuilder en strategie horen allemaal in het takenpakket van de trainer. Als je een spelersgroep niet kan motiveren ben je niet de juiste man. RVN even in de spiegel kijken.
 
Motivator,teambuilder en strategie horen allemaal in het takenpakket van de trainer. Als je een spelersgroep niet kan motiveren ben je niet de juiste man. RVN even in de spiegel kijken.
Alleen zien we die motivatieproblemen al jaren, wat dat betreft zit het mogelijk dieper in het DNA en is het niet de trainer alleen die daarin een ommekeer kan bewerkstelligen.
 

'Van Nistelrooij stond dit seizoen twee keer eerder op het punt om te vertrekken'​

link

'Helemaal verrast kon de directie van PSV niet zijn over de andere afslag die Van Nistelrooij nam, want de PSV-trainer blijkt eerder dit seizoen al tweemaal eerder op het punt te hebben gestaan om het bijltje erbij neer te gooien, omdat het sportief tegenzat en hij het trainerschap als erg veeleisend ervoer. Nadat er stevig op hem was ingepraat, pakte de trainer de draad weer op, maar nu was blijkbaar voor hem de grens bereikt.'

Daaruit blijkt dan ook wel ontzettende tegenzin bij Ruud in het coach moeten zijn, wat uiteindelijk geen verrassing is, aangezien ie het eigenlijk nog niet wilde. Als je dan het hele seizoen al niet lekker 'naar je werk' gaat, is het niet heel gek dat je uit emotie handelt en opstapt (na de media berichtgeving de laatste tijd).
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat Ruud het zwaar onderschat heeft en dat we hem niet meer terug zien als hoofdtrainer. Zeker als ik lees dat dit al de 3e x was dat hij het bijltje er bij neer wilde gooien.

Jeugdtrainer of spitsentrainer ooit maar niet meer hoofd.

En door, voor mij is er maar 1 kandidaat en dat is Bosz. Ik merk dat ik het plezier heb verloren in het kijken naar PSV. Eigenlijk al jaren met een kleine opleving van een paar maanden onder Schmidt en Van Bommel. Ik wil gewoon aantrekkelijk voetbal met een herkenbaar plan.
 
Ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat Ruud het zwaar onderschat heeft en dat we hem niet meer terug zien als hoofdtrainer. Zeker als ik lees dat dit al de 3e x was dat hij het bijltje er bij neer wilde gooien.

Jeugdtrainer of spitsentrainer ooit maar niet meer hoofd.

En door, voor mij is er maar 1 kandidaat en dat is Bosz. Ik merk dat ik het plezier heb verloren in het kijken naar PSV. Eigenlijk al jaren met een kleine opleving van een paar maanden onder Schmidt en Van Bommel. Ik wil gewoon aantrekkelijk voetbal met een herkenbaar plan.
Geen idee wat we Ruud allemaal kunnen aanrekenen. Ik denk dat hij ook wel erg veel op zijn bordje heeft gekregen op een te vroeg moment in zijn trainerscarrière. Ik ben van mening dat een trainer van een (potentiële) topclub als PSV meer ervaring moet hebben dan slechts Jong PSV. Ook al zet je er een ervaren assistent naast. We hebben het gezien bij Bommel en nu bij Ruud. PSV is geen stageplek.
Maar niet alleen je trainer moet ervaren zijn. Ook je TD, je AD en je gehele scouting moet een geoliede machine zijn. Pas als de gehele organisatie goed functioneert, komen de resultaten. Ik weet niet of Stewart een hele goede onderhandelaar is of een goed netwerk heeft. Maar dat vind ik ook minder belangrijk. De vraag is, kan hij een goede organisatie neerzetten? Ziet hij the bigger picture? Volgens mij heeft hij in ieder geval ervaring op dat vlak.
Qua trainer hoop ik op een echte voetbalman. Iemand als Bosz. Dat het - los van eventueel resultaat - ook gewoon weer leuk is om naar PSV te kijken. Ik denk ook dat je met een dergelijke aanstelling iemand als Xavi nog een jaartje binnenboord kunt houden. Liever dat dan weer terugvallen op de Cocu’s en Gio’s van deze wereld. Aardige, beschaafde jongens. Leiders op het veld. Maar geen geboren trainers. Bosz is dat wel.
 
Als Jan en alleman in je gereedschapskist mag zitten rommelen dan kun je als trainer het nooit goed doen. Dat zag je bij van Bommel na een goed eerste jaar werden zijn CL waardige spelers verkocht en vervangen door mindere spelers. Bij Van Nistelrooy zie je hetzelfde gebeuren ze zijn meer bezig met hoeveel hun beste spelers opbrengen dan met een CL waardig elftal samen te stellen en te behouden. Voor de voetballiefhebber een Treurig verhaal eigenlijk.
 
Motivator,teambuilder en strategie horen allemaal in het takenpakket van de trainer. Als je een spelersgroep niet kan motiveren ben je niet de juiste man. RVN even in de spiegel kijken.
zoals zo dikwijls .........een sterspeler is of wordt niet altijd een ( top- trainer )
en iedereen schiet naar iedereen , dus met zen allen in de spiegel kijken
en vooral niet oordelen laat staan veroordelen als je niet alle details van het verhaal kent
 
Ik moet denken aan de persconferentie die ging over dat er onenigheid was in de staf, waar RVN van 'schrikte' als Brands hem steunt, en Rutte en Ooijer toch al weg wouden dan zou RVN toch alles in kunnen richten zoals hij zou willen. Ik denk echt dat hij niet zoveel rugdekking van Brands krijgt als het lijkt..
Hij is vooral geschrokken van het ontbreken van vertrouwen van de spelers en dat ligt dus ook mede aan hemzelf!
 
En door, voor mij is er maar 1 kandidaat en dat is Bosz. Ik merk dat ik het plezier heb verloren in het kijken naar PSV. Eigenlijk al jaren met een kleine opleving van een paar maanden onder Schmidt en Van Bommel. Ik wil gewoon aantrekkelijk voetbal met een herkenbaar plan.

:bye: precies.
 
Laatste wedstrijd waar ik echt van genieten kon qua spelbeeld, tactiek, spelopvatting en uitvoering was denk ik de wedstrijd tegen Galatassaray op 21/7/21.. Best treurig.
 
Ja en nee, vergelijk het met een beginnende goedbedoelende leraar waarbij er in de klas een aantal zitten die echt geen motivatie hebben om iets te leren, huiswerk afraffelen en geen tijd en moeite doen om mee te denken tijdens werkcolleges. Snap best dat dit frustrerend is. Zeker als onderpresteren van individuan ten korte gaan van resultaten waarover jij dan weer eindverantwoorlijkheid draagt.. Een ervaren man als Rutte had dat moeten helpen begeleiden en uitwassen maar dat is wellicht juist iemand die vooral sfeer en vriendelijkheid uitdraagt - niet hard, streng en veeleisend genoeg om t maximal eruit te halen. Dus ook geen goed gevoel over zondag..
Ja eens. Vooral het stukje beginnende. Dat was natuurlijk Ruud ook.
Ik ben het ook met eens dat de rol van de assistenten dit had moeten compenseren. Hoewel, ik niet weet in hoeverre Ruud naar ze luisteren. Dat scheen een frustratie punt te zijn.
Het is mijns inziens echt een illusie om te denken dat je zoiets oplost door het motiveren van spelers door een coach. Dit heeft voor een groot deel met discipline en de aard van de speler te maken.
Gedeeltelijk wel en je kunt maar zoveel doen. Maar dit zijn professionele voetballers. Ik denk zeker dat hun mentaliteit beter kan. Maar ik vind het nu ook weer geen zakken zonder enige vorm van mentaliteit.

Kijk naar Guti, Mauro, LDJ, Til, Xavi Simons, Fabio Silva en Brainthwaite. Dit zijn echt wel mannen die willen werken en vechten. Bij een Ramalho heb ik het idee dat scherpte weleens ontbreekt en kwaliteit niet optimaal. Maar ik heb wel het idee dat dit een professioneel gedisciplineerde speler is. Niet iemand die maar wat gaat dollen tijdens de training.

Dus ja, bij deze selectie verwacht ik toch dat een coach de motivatie hoog kan houden. Niet alleen de coach, ook verantwoordelijkheid van de technische staf in zijn geheel.
 
Ja eens. Vooral het stukje beginnende. Dat was natuurlijk Ruud ook.
Ik ben het ook met eens dat de rol van de assistenten dit had moeten compenseren. Hoewel, ik niet weet in hoeverre Ruud naar ze luisteren. Dat scheen een frustratie punt te zijn.

Gedeeltelijk wel en je kunt maar zoveel doen. Maar dit zijn professionele voetballers. Ik denk zeker dat hun mentaliteit beter kan. Maar ik vind het nu ook weer geen zakken zonder enige vorm van mentaliteit.

Kijk naar Guti, Mauro, LDJ, Til, Xavi Simons, Fabio Silva en Brainthwaite. Dit zijn echt wel mannen die willen werken en vechten. Bij een Ramalho heb ik het idee dat scherpte weleens ontbreekt en kwaliteit niet optimaal. Maar ik heb wel het idee dat dit een professioneel gedisciplineerde speler is. Niet iemand die maar wat gaat dollen tijdens de training.

Dus ja, bij deze selectie verwacht ik toch dat een coach de motivatie hoog kan houden. Niet alleen de coach, ook verantwoordelijkheid van de technische staf in zijn geheel.
Klinkt allemaal leuk, maar denk je nou echt dat bij ManCity of Barcelona de trainer bezig is de spelers te motiveren? Ik geloof er geen bal van. En denk je dat Kees Rijvers Rene en Willy en Skiete Willy etc moest motiveren, ik dacht het niet. De trainer is om de beste 11 te kiezen, de opstelling te maken en de tactiek te bepalen. Die motivatie moet uit jezelf komen, en als je dat niet hebt sta je bij een echte topclub binnen no time op een zijspoor. Die mentaliteit wilden MvB en RvN bij PSV ook teweeg gaan brengen, zo waren zij dat gewend in de top. Dat is bij PSV dus anders, daar heerst geen topsport klimaat, ondanks het geneuzel van ome Toon en Brands.

Er is al jaren verkeerd ingekocht, zowel kwalitatief als mentale werbaarheid. Dat is het hoofdprobleem. En de directie stelt trainers aan die het gewend zijn in een topsportklimaat te werken, MvB, Schmidt, RvN, maar geeft hen niet de steun om die professionalisering door te voeren. En is dan verbaasd dat het keer op keer misgaat, zowel met de resultaten, het vertoonde voetbal en de relatie met die trainers.

Of het roer moet om, en dat zou betekenen dat ook Brands en de RvC op termijn weg moeten, of men moet een trainer aanstellen die met hun ambities strookt, Fred Rutten zou dan ideaal zijn, of anders iemand als Van Wonderen, Jonk of Steijn. Maar dan moet men ook de supporters en spelers vertelen dat PSV helaas niet meer om de prijzen mee gaat spelen.
 
Klinkt allemaal leuk, maar denk je nou echt dat bij ManCity of Barcelona de trainer bezig is de spelers te motiveren? Ik geloof er geen bal van. En denk je dat Kees Rijvers Rene en Willy en Skiete Willy etc moest motiveren, ik dacht het niet. De trainer is om de beste 11 te kiezen, de opstelling te maken en de tactiek te bepalen. Die motivatie moet uit jezelf komen, en als je dat niet hebt sta je bij een echte topclub binnen no time op een zijspoor. Die mentaliteit wilden MvB en RvN bij PSV ook teweeg gaan brengen, zo waren zij dat gewend in de top. Dat is bij PSV dus anders, daar heerst geen topsport klimaat, ondanks het geneuzel van ome Toon en Brands.

Er is al jaren verkeerd ingekocht, zowel kwalitatief als mentale werbaarheid. Dat is het hoofdprobleem. En de directie stelt trainers aan die het gewend zijn in een topsportklimaat te werken, MvB, Schmidt, RvN, maar geeft hen niet de steun om die professionalisering door te voeren. En is dan verbaasd dat het keer op keer misgaat, zowel met de resultaten, het vertoonde voetbal en de relatie met die trainers.

Of het roer moet om, en dat zou betekenen dat ook Brands en de RvC op termijn weg moeten, of men moet een trainer aanstellen die met hun ambities strookt, Fred Rutten zou dan ideaal zijn, of anders iemand als Van Wonderen, Jonk of Steijn. Maar dan moet men ook de supporters en spelers vertelen dat PSV helaas niet meer om de prijzen mee gaat spelen.
hamer-raken-spijker-op-witte-achtergrond.jpg

Motivatie moet intrinsiek aanwezig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan