Samengevat: Ruud heeft volledige rugdekking gehad vanuit directie. Spelersgroep loopt met Ruud weg. We hebben gisteren een fantastisch gesprek gevoerd met Ruud.

Conclusie: Ruud is met het verkeerde been uit bed gestapt, kwam toen neer op zijn achterhoofd en kwam zich vanochtend melden bij de club en sloeg allemaal wartaal uit. Uiteindelijk verstonden we alleen dat ie zou vertrekken.

Het is een lange thuiswerkdag geweest. Ik ga naar beneden voor een bakkie koffie om de zoete koek mee weg te slikken. Ik meld me vanavond weer Marcel voor een nieuw voorleesverhaal ;)
 
Oke, wat is er gebeurd volgens de directie:

Fred en André hebben besloten te stoppen aan het eind van het seizoen. Dat gaf zorgen bij de spelers, want begrijpelijk is als belangrijke spelers weg gaan. Daarom werden er gesprekken gevoerd over problemen (niet concreet wat). Dinsdagavond jongst leden voor 21:00 hebben Ruud, Marcel en Earnest nog een gesprek gehad over de problemen. Ze zouden hebben afgesproken om daar na het seizoen een oplossing voor te vinden, wat ook goed te doen zou moeten zijn. Maar voor nu zou de focus op AZ moeten liggen. Dus zouden Ruud, Marcel en Earnest morgen (vandaag dus) samen voor de spelersgroep gaan staan om te zeggen dat de focus op de wedstrijd moet. De heren gingen dus gewoon naar huis, en er leek helemaal niks aan de hand.

Vanochtend, terwijl Marcel bezig was met een personeelsbijeenkomst, kwam Ruud om 9:30 de kamer van Earnest binnen lopen om te vertellen dat hij wil stoppen. Hij klonk vastbesloten, maar gaf geen reden. Een kwartier later zou Ruud het aan de spelersgroep vertellen. Toen Marcel de gelegenheid had om met Ruud te praten, was dat al gebeurd.

Mijn visisie hierop:
Het lijkt erop dat de directie echt verrast was, aangezien Marcel gewoon met normale werkzaamheden bezig ging.
De problemen zijn mij niet helemaal duidelijk, maar ze waren kennelijk niet zo groot dat het onoplosbaar was, want Marcel en Earnest stonden 100% achter Ruud.
Als de directie écht verrast was - dubieus, maar goed - dan maakt het dat des te rampzaliger. Dan hebben we te maken met een directie die geen enkele feeling heeft met staf en/of spelersgroep, dan wel niet het gezag of stevigheid uitstralen voor Ruud om zn twijfels te delen - ipv er rigoureus uit te stappen.
 
Samengevat: Ruud heeft volledige rugdekking gehad vanuit directie. Spelersgroep loopt met Ruud weg. We hebben gisteren een fantastisch gesprek gevoerd met Ruud.

Conclusie: Ruud is met het verkeerde been uit bed gestapt, kwam toen neer op zijn achterhoofd en kwam zich vanochtend melden bij de club en sloeg allemaal wartaal uit. Uiteindelijk verstonden we alleen dat ie zou vertrekken.

Het is lange thuiswerkdag geweest. Ik ga naar beneden voor een bakkie koffie om de zoete koek mee weg te slikken. Ik meld me vanavond weer Marcel voor een nieuw voorleesverhaal ;)
Precies!
 
Correctie: we hebben Ajax inmiddels ingehaald. Niet in zaken waar we hen hadden moeten inhalen wel te verstaan…
Wij hebben een ongelooflijk k*tseizoen maar krijg juist nu het gevoel dat we het wel weer flink op de rit hebben met aanstellen Mislintat als DOF en Kevin de Lang als head of recruitment. ALs het gerucht klopt dat we rond zijn met Güler dan ga ik zelfs weer een beetje uitkijken naar volgend seizoen.
 
Ik denk ook dat een Bosz of van Bommel gewoon was opgestapt tijdens de verkoop van Noni en Gakpo, Cocu is wat buigzamer en bespeelbaarder voor Brands.
Ruud was heel realistisch over Gakpo na zijn prestaties op het WK. Lees onderstaande als je wilt.

De kans dat De Jong en Simons deze winterstop vertrekken is minimaal, maar over Gakpo maakt Van Nistelrooij zich terechte zorgen. De aanvaller stond afgelopen zomer al nadrukkelijk in de belangstelling en nu hij het op het allerhoogste niveau ook heeft laten zien, zal die belangstelling niet afnemen.
"Ik ga er alles aan doen om het nog een halfjaar te rekken. Dat hebben we deze zomer al gedaan door hem te behouden. Dat zal nu nog moeilijker worden. Als er bedragen en clubs komen waartegen de speler ook geen nee meer kan zeggen voor zijn gevoel... Dan kom je in een situatie waarin dat wel kan gebeuren. Daar houden we rekening mee."


Idem voor Noni.
Er bleek echter geen houden meer aan toen Chelsea zich meldde voor Noni Madueke, nog zo'n in het oog springende PSV'er. Het levert Van Nistelrooij gemengde gevoelens op. "Je verliest een kwalitatief heel goede speler die het verschil kan maken in een wedstrijd met een individuele actie, een doelpunt en een assist. Aan de andere kant is er wat de speler wil en een dusdanige financiële compensatie dat je wel tot dit besluit moet komen."

Er is ook een Chelsea interview met Noni. Die vond het een no-brainer. Het was geeneens een keuze. Terug naar Londen, Chelsea als zijn favoriet in die stad, de Premier League in, en PSV was altijd al een tussenstation voor hem om te ontwikkelen.
 
Het is niet alleen de verkoop van Gakpo en Noni, die waren inderdaad onvermijdelijk. Maar de vervanging die daarvoor is gekomen. Uiteindelijk hebben we het opgelost met een jeugdspeler ipv Noni en onze 10 ipv Cody. Hazard en de eerder gehaalde El Ghazi zijn gewoon drama
 
Opeens rollen alle clubwatchers en overige mediamensen door elkaar heen om maar met allerlei, tegenstrijdige, berichten naar buiten te komen. Zo weet niemand iets, nu wil iedereen dé scope. En wie de bepalende spelers dan wel zijn, ik vraag het me af. Er is er maar een die enigszins kan tippen aan de staat van dienst van van Nistelrooij, en de rest moet zich mog maar bewijzen.

Wat een intriest en PSV onwaardig gedoe. Hoe krijg je het voor elkaar om de tweede jonge trainer te beschadigen.
 
IK vind het juist van mentaliteit en ballen tonen dat hij zegt: dit pik ik niet, ik ga weg. Prima beslissing, PSV is een zooitje geworden, hte is om the janken
Met 30 miljoen op je bankrekening maak je makkelijker zo een beslissing.
Vorige zomer in Noorwegen geweest en komende zomer ga ik naar Stockholm. Dus valt op zich wel mee met mijn afkeer tegen Scandinavië. Ik wil gewoon niet dat PSV een tweede Heerenveen wordt. Het PSV waar ik verliefd op ben geworden had en sterke connectie met Zuid-Amerika en vooral Brazilië. Ik heb gewoon geen zin in een TD bij zijn vorige clubs heeft laten zien erg gefixeerd te zijn op Scandinaviérs, Amerikanen en eredivisiespelers die ook weer een Scandinavische onbewezen trainer aan het roer zet die samen met de nieuwe spelers een Amerikaanse-Scandinavische kolonie gaan vormen bij PSV. Dan raak ik vervreemd van de club.
Ben toch blij dat Lerby, Povlsen, Heintze, Arnesen bij PSV hebben gespeeld.
 
Opeens rollen alle clubwatchers en overige mediamensen door elkaar heen om maar met allerlei, tegenstrijdige, berichten naar buiten te komen. Zo weet niemand iets, nu wil iedereen dé scope. En wie de bepalende spelers dan wel zijn, ik vraag het me af. Er is er maar een die enigszins kan tippen aan de staat van dienst van van Nistelrooij, en de rest moet zich mog maar bewijzen.

Wat een intriest en PSV onwaardig gedoe. Hoe krijg je het voor elkaar om de tweede jonge trainer te beschadigen.
Ze zijn wel beiden beschadigd, maar wel onder 2 verschillende leidinggevenden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan