Ik vond m aardig vaak faire duels waarbij PSV de bal veroverde doodfluiten terwijl er geen overtreding werd begaan.
Met name Brobbey die echt constant 'in' Gerrit ging hangen en dan ook constant t de vrije trap mee kreeg. Dat was opvallend en irritant alsmede dat hij steeds maar in het theater trapte van Tadic. Veder niet zo storend aanwezig als anders. Had erger gekund en we hebben erger meegemaakt met Guzu
 
Tikkie op de borstkas van Guti, ook veel toneel daarbij aan onze zijde. Anderzijds, een elleboogje op de borstkas hoort gewoon niet. Denk zelf niet dat het roodwaardig was, maar d'r zullen d'r vast zijn met een andere mening hierover.
Ach. Dat was toch geen rood? Ik vind het gehuil van Guti irritanter.
Btwm dikke onvoldoende voor scheids Kooij, zowel in de 1e en 2e helft zaken op het veld gegooid maar staken vond meneer net nodig. Dit soort gemarchandeerd gaat het proces alleen maar onnodig langer maken.
Ja. Dat snapte ik dus ook echt niet. Gooien is staken of je nu uitgedaagd wordt of niet.
 
Aan beide kanten vlot geel en de toon was gezet. Sangare kwam overigens best lomp in met twee benen naar voren, snap goed dat ie daar geel trok.
Was op het randje.. maar Serdar was aan beide kanten niet zo flauw. Hield het verder strak en voelde de wedstrijd uitstekend aan. Blij dat ie de potentiële rode kaarten op zak hield
 
Btwm dikke onvoldoende voor scheids Kooij, zowel in de 1e en 2e helft zaken op het veld gegooid maar staken vond meneer net nodig. Dit soort gemarchandeerd gaat het proces alleen maar onnodig langer maken.
Inderdaad belachelijk wat Kooy hier deed. Krijgt hij toch zeker wel een paar weken schorsing, sorry, rust voor?
Ik vond m aardig vaak faire duels waarbij PSV de bal veroverde doodfluiten terwijl er geen overtreding werd begaan.
Ja, maar dat zijn we gewend tegen Ajax en Feijenoord, toch?;)
Inderdaad. En liet ook niet zoals bijvoorbeeld Makkelie in de Kuip de wedstrijd een schopwedstrijd worden (wat je tegenwoordig veel ziet in toppers)
Bij 9x geel en rood voor de ene partij en slechts 2x voor de harder schoppende partij is schoppartij een dubieuze term vind ik.
Wanneer is er dan sprake van match fixing in jouw ogen?
Aan beide kanten vlot geel en de toon was gezet. Sangare kwam overigens best lomp in met twee benen naar voren, snap goed dat ie daar geel trok.
En waarom geen tweede geel voor Sanchez en voor de lompe actie van Brobbey?
Met name Brobbey die echt constant 'in' Gerrit ging hangen en dan ook constant t de vrije trap mee kreeg. Dat was opvallend en irritant alsmede dat hij steeds maar in het theater trapte van Tadic. Veder niet zo storend aanwezig als anders. Had erger gekund en we hebben erger meegemaakt met Guzu
Ja Guzu in de kuip was erger.
 
Toch een foutje maar misschien eerder van de VAR, elleboog Berghuis slotminuut.
Weet ik niet. Mbt Sangare was ie ook redelijk mild en had dat ook aan de var kunnen overlaten.. misschien dat ie het daarom liet gaan (compensatiefluiten zeg maar) Maar had qua elleboogstoot geel moeten zijn. Kan de var ingrijpen bij geel? Ik dacht alleen rood..
 
Bij 9x geel en rood voor de ene partij en slechts 2x voor de harder schoppende partij is schoppartij een dubieuze term vind ik.
Wanneer is er dan sprake van match fixing in jouw ogen?

Match fixing? Ik weet niet via welke gedachtekronkel we daar terecht zijn gekomen. Ik vond dat de wedstrijd Feyenoord PSV veel te losjes gefloten werd. Ik kan me nog herinneren dat het een soort Bas Nijhuis light versie van een wedstrijd werd waarin de typische Xavi Simons overtredingen niet bestraft werden, ook nog die actie op Mwene waar gewoon doorgespeeld werd (hetgeen gewoon een overtreding en geel moest zijn). Voor de rest kan ik me alleen de rode kaart van Obispo herinneren. Niet een wedstrijd waar Makkelie trots op mag zijn denk ik. Maar het gebeurt vaak in toppers. Dan is ineens geoorloofd wat in andere wedstrijden niet het geval is.
 
Match fixing? Ik weet niet via welke gedachtekronkel we daar terecht zijn gekomen. Ik vond dat de wedstrijd Feyenoord PSV veel te losjes gefloten werd. Ik kan me nog herinneren dat het een soort Bas Nijhuis light versie van een wedstrijd werd waarin de typische Xavi Simons overtredingen niet bestraft werden, ook nog die actie op Mwene waar gewoon doorgespeeld werd (hetgeen gewoon een overtreding en geel moest zijn). Voor de rest kan ik me alleen de rode kaart van Obispo herinneren. Niet een wedstrijd waar Makkelie trots op mag zijn denk ik. Maar het gebeurt vaak in toppers. Dan is ineens geoorloofd wat in andere wedstrijden niet het geval is.
Die gedachte was echt geen kronkel.

Match fixing gebruik ik als zwaar aangezette term om aandacht te blijven vragen voor het feit dat op die dag Feijenoord na 95 minuten tot op eén enkel puntje was ingehaald door PSV.
Maar dat door hoogst dubieus fluiten van Makkelie - 9-2 in kaarten was absurd en blijkbaar ben je al vergeten dat Luuk geel kreeg omdat hij een klap in zijn nek kreeg:( - ons feest niet door ging en Feijenoord zo in een flow geraakt is.
Ook Ruud en Luuk zeiden na afloop duidelijk dat de arbitrage het verloop van het duel had beinvloed. En zelf zou je ook kunnen weten dat de 99 minuten voor de ploeg met een man minder (hoe vaak is dat al voorgekomen dit seizoen in de Kuip?) wel eens te lang zou kunnen zijn. Hetgeen ook bleek.

Maar wie dat alles als normaal of als magie van de Kuip beschouwt mag dat uiteraard.
Ik lig er niet wakker van.
Vooral niet omdat na 34 wedstrijden alles weer is "uitgemiddeld", zo zegt "men".:ROFL:
 
Match fixing? Ik weet niet via welke gedachtekronkel we daar terecht zijn gekomen. Ik vond dat de wedstrijd Feyenoord PSV veel te losjes gefloten werd. Ik kan me nog herinneren dat het een soort Bas Nijhuis light versie van een wedstrijd werd waarin de typische Xavi Simons overtredingen niet bestraft werden, ook nog die actie op Mwene waar gewoon doorgespeeld werd (hetgeen gewoon een overtreding en geel moest zijn). Voor de rest kan ik me alleen de rode kaart van Obispo herinneren. Niet een wedstrijd waar Makkelie trots op mag zijn denk ik. Maar het gebeurt vaak in toppers. Dan is ineens geoorloofd wat in andere wedstrijden niet het geval is.
Obispo Was toch in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord?
 
Obispo kreeg dit seizoen thuis rood. Na de 10 man situatie scoorde psv nog 2-0. Hebben we het wel over dit seizoen?
het was degelijk in de uitmatch ----raadpleeg de gegevens - eerst informeren dan pas .......:unsure::unsure:
2023 - Feyenoord - PSV - Obispo 65 min - rood
 
En ook de winnende goal was van hem, uit een corner die helemaal geen corner was (als ik het me goed herinner).
Dat herinner je je goed.
Sommige dingen worden door de media dan ook het collectief geheugen ingeramd.
Andere zaken gaan snel de doofpot in.
Hoeveel voetballiefhebbers weten nog dat afgod Cruyff ooit PSVer Jung Moo Huh knock out sloeg zodat die per brancard het veld af moest?
E pluribus unum, oftewel éen (voorbeeld) uit velen.;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan