Je ze hebben het wel altijd over Feyenoord, maar AZ zijn dit seizoen ook geen lieverdjes. Hebben beslist een sterk seizoen, kunnen nog gewoon kampioen worden en een topjaar in Europa draaien.
Echt het leukste voetbal wat mij betreft. Die doen aan klantenbinding op deze manier. Itt het betonvoetbal van fn is wat az doet hetgeen wat voetbal aantrekkelijk maakt
 
Echt het leukste voetbal wat mij betreft. Die doen aan klantenbinding op deze manier. Itt het betonvoetbal van fn is wat az doet hetgeen wat voetbal aantrekkelijk maakt
Bizar eigenlijk dat ze dat onlangs in de Kuip helemaal niet konden laten zien. Wij speelden zelfs daar veel beter dan AZ.
 
Bizar eigenlijk dat ze dat onlangs in de Kuip helemaal niet konden laten zien. Wij speelden zelfs daar veel beter dan AZ.
Smalle selectie inderdaad, dan is het lastig om het week in en uit te laten zien. Kan ook gewoon te maken hebben met wedstrijden op zich. Feyenoord speelt ook hele opportunistisch dit seizoen, en daar hebben veel ploegen het blijkbaar gewoon lastig mee. AZ speelt eigenlijk altijd vol op de aanval. Feyenoord is ook gewoon echt in het seizoen gegroeid. Die spelen dat Shaktar gisteren ook helemaal dronken.

AZ verder gewoon weer een uitstekend opgebouwde ploeg, het bewijs dat je met moneyball + flink investeren in eigen jeugd ver kunt komen. Ja, de verwachtingen zijn daar lager etc. Toch laten ze gewoon zien dat je met de juiste jeugd en gescoute spelers een uitstekend voetballend team op poten kunt zetten. Ze zijn tegen Lazio ook nog eens verdiend door. Geen gestolen overwinningen. Een beetje mazzel heb je altijd nodig, maar AZ is in grote delen van het tweeluik gewoon de betere partij geweest en heeft met mooie aanvallen een sterk team op de knieën gekregen.
 
Echt apart, ik vraag me dan af of ze in de Eredivisie ook hoger konden staan dan Ajax en Feyenoord die niet veel punten haalden?
Vraag ik me ook af bij psv. Winnen tegen Ajax en een keer tegen feyenoord. Maar wel met 3 0 afgaan tegen Leeuwarden.

Is ook een mentaal dingetje en een stukje geluk.
 
Die club zit gewoon erg goed in elkaar. Al jarenlang een goed presterend eerste elftal in verhouding tot de beschikbare middelen, sterk selectiebeleid mede mogelijk gemaakt door een uitstekende scouting en goede verkopen, uitstekende jeugdopleiding met een heldere filosofie en manier van spelen, sterke directie en goede trainers. Dat die goede trainers elkaar opvolgen is ook geen toeval; daar wordt simpelweg aan goede successieplanning gedaan. Iets wat in Amsterdam momenteel totaal lijkt te ontbreken.

Qua organisatie zelfs jaloersmakend, gezien de recente shitshow bij Ajax.
 
Die club zit gewoon erg goed in elkaar. Al jarenlang een goed presterend eerste elftal in verhouding tot de beschikbare middelen, sterk selectiebeleid mede mogelijk gemaakt door een uitstekende scouting en goede verkopen, uitstekende jeugdopleiding met een heldere filosofie en manier van spelen, sterke directie en goede trainers. Dat die goede trainers elkaar opvolgen is ook geen toeval; daar wordt simpelweg aan goede successieplanning gedaan. Iets wat in Amsterdam momenteel totaal lijkt te ontbreken.

Qua organisatie zelfs jaloersmakend, gezien de recente shitshow bij Ajax.
Toch zijn er weinigen die het na AZ echt hoog schoppen. Ook wel interessant, ze weten daar wel het maximale uit de spelers te halen op een of andere manier. Teun doet het heel aardig (wederom sorry, Teun EN Botman in 1 middag .... ), maar Stengs, Boadu, Til, Wijndal, Idrissi, allemaal kopstukken die het nu lastig hebben. En Midtsjo, Svensson, Clasie en BMI zitten/zaten daar ook op hun top.

Ergo: Nog meer complimenten aan de club AZ. Want ze halen er erg veel uit.
 
Hebben altijd goede jeugd. Raken altijd ver in het jeugdtornooi van bassevelde. tornooi in belgië.

speelde vorig jaar finale tegen athlético madrid.
In groespfase speelde ze 2-2 gelijk tegen athlético finale helaas verloren met 1-0
 
AZ is echt lekker bezig zeg. Ajax werd volledig omver geblazen door Sporting die ook gewoon een paar A-internationals heeft (weet even niet welke landen). Heel knap weer.
 
Toch zijn er weinigen die het na AZ echt hoog schoppen. Ook wel interessant, ze weten daar wel het maximale uit de spelers te halen op een of andere manier. Teun doet het heel aardig (wederom sorry, Teun EN Botman in 1 middag .... ), maar Stengs, Boadu, Til, Wijndal, Idrissi, allemaal kopstukken die het nu lastig hebben. En Midtsjo, Svensson, Clasie en BMI zitten/zaten daar ook op hun top.

Ergo: Nog meer complimenten aan de club AZ. Want ze halen er erg veel uit.
Heeft er misschien ook mee te maken dat ze een bepaalde speelwijze hanteren (dezelfde als het eerste elftal) vanaf de jeugdelftallen, waardoor er meer nadruk op het (samen)spel komt te liggen dan de individuele ontwikkeling. Die zwetser Art Langeler die hier een poosje in de jeugd rondliep was daar ook voorstander van. Dan krijg je dus soms goede prestaties van jeugdelftallen, maar zodra die talenten uit dat eigen ecosysteem gehaald worden en als individu bij een andere club terechtkomen, blijkt het meerendeel allemaal niet zo heel bijzonder te zijn. Ik ben toch meer voorstander van individuele ontwikkeling van de grootste talenten ten koste van prijzen winnen, eerste staan etc. Dat is allemaal niet zo interessant of belangrijk in de jeugd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan