Binnenlandse Politiek

De rechtszaken worden al voorbereid. Nederland is gewoon aan z'n afspraken gebonden, en als het kabinet zich daar niet aan houdt, dan dwingt de rechter ze daar wel toe. Het is allemaal niet zo gemakkelijk als BBB denkt
Caroline kan het blijkbaar allemaal oplossen. Ik neem overigens aan dat ze het sentiment snapt als er straks een boerenschuur in de fik wordt gestoken. Toen vd wal werd bedreigd vond ze dat ook geen probleem..
 
De klimaatactivisten zullen zich ongetwijfeld gaan laten horen als de stikstofplannen worden opgeschort. Het is natuurlijk niet zo dat die ineens niet meer bestaan. Ze zijn relatief rustig gebleven omdat bijvoorbeeld stikstof wordt aangepakt. Ik voorspel hommeles als dit beleid wordt losgelaten omwille van een paar protest stemmers.
Dat wordt gezellig..

Daar gaat het niet om. Het gaat mij om je reactie hoe je een hele grote groep nederlanders als mindere mensen weg zet. Blijkbaar mag je over boeren wel alles zeggen en vinden, maar over de activisten mogen we niets zeggen...
 
0 antwoorden. Echt, 0. Je gaat he-le-maal nergens op in. Ik stelde toch hele concrete vragen?
En dan nog de sneer dat ik 'probeer te beperken'. Ik ga notabene in op je EIGEN WOORDEN.

Deze discussie is nog zinlozer dan de laatste 8 wedstrijden van dit seizoen.
Dit is helemaal geen discussie.
Je roept iets over een onderbuik, gaat voorbij aan mijn weerwoord, leest kennelijk niet wat ik aan anderen intussen aan gegevens verschaf en komt dan met de onzin dat ik niets beantwoord.
Misschien omdat mijn antwoorden je niet bevallen tot ze overeenkomen met jouw mening?:unsure:
Dit laatste gebeurt - ook hier en zelfs in de TK - de laatste tijd wel vaker.
 
Daar gaat het niet om. Het gaat mij om je reactie hoe je een hele grote groep nederlanders als mindere mensen weg zet. Blijkbaar mag je over boeren wel alles zeggen en vinden, maar over de activisten mogen we niets zeggen...
Je mag er alles over zeggen. Ik voorzie alleen klimaat activisten die dan weer voor hun recht opkomen. Dat is dan weer het gevolg van de bbb propaganda. Laten we dan afspreken dat de onderbuikstem ook die verantwoordelijkheid neemt mbt eventuele klimaatrellen. Wel zo eerlijk.
 
Laatst bewerkt:
Zal ik een boek schrijven over de mislukkingen van de grote mensen uit de randstad van de afgelopen 35 jaar? Arrogant neerkijken op de mensen net zoals het interview dit weekend in de NRC van alle links stemmende groene wortelknagers uit Amsterdam.

Zolang men in de stad en het westen niet begrijpt dat de rest van Nederland net zo belangrijk is zal dit alleen maar erger worden.
Wijze woorden in je laatste zin.;)
 
Je mag er alles over zeggen. Ik voorzie alleen klimaat activisten die dan weer voor hun recht opkomen. Dat is dan weer het gevolg van de bbb propaganda. Laten we dan afspreken dat de onderbuikstem ook die verantwoordelijkheid neemt mbt eventuele klimaatrellen. Wel zo eerlijk.

Je mag alles zeggen, maar je beledigt gewoon een hele grote groep mensen met je uitspraken hieronder. Ik heb het zowieso niet echt met mensen die protesteren en daarbij alles kapot maken, zoals in Parijs of op de snelweg of een schilderij kapot maken. Laten we de mensen die rellen gewoon een kogel in de knie schieten, ze willen zo graag rellen dan ook verantwoordelijkheid nemen voor je daden, want dat doen ze allemaal totaal niet!

Zou ook graag willen dat Amsterdam de stadsverwarming uit zet of de gas centrale, allemaal extra uitstoot.

Ondertussen wordt hier in Brabant het spel ingezet en de bbb alle probleemdossiers toegeschoven vd Plas zei dat ze blijkbaar alles simpel kan oplossen. Hebben ze bij dat partijtje eindelijk door dat de tijd van holle praatjes voorbij zijn en ze moeten leveren?
Welkom in de grote mensen wereld boertjes..
 
Je mag alles zeggen, maar je beledigt gewoon een hele grote groep mensen met je uitspraken hieronder. Ik heb het zowieso niet echt met mensen die protesteren en daarbij alles kapot maken, zoals in Parijs of op de snelweg of een schilderij kapot maken. Laten we de mensen die rellen gewoon een kogel in de knie schieten, ze willen zo graag rellen dan ook verantwoordelijkheid nemen voor je daden, want dat doen ze allemaal totaal niet!

Zou ook graag willen dat Amsterdam de stadsverwarming uit zet of de gas centrale, allemaal extra uitstoot.
Laat ze maar leveren dan. Blijkbaar kan de bbb binnen no time de maatschappelijke problemen oplossen. Het speelkwartier is voorbij nu. Eens kijken wat er van terecht komt en hoe ze ook de politieke tegenstanders rustig kunnen houden.
De verwachtingen zijn hoog. De teleurstelling komt later.. en over 4 jaar daalt de nieuwe Messias met grote woorden neer..
 
Laat ze maar leveren dan. Blijkbaar kan de bbb binnen no time de maatschappelijke problemen oplossen. Het speelkwartier is voorbij nu. Eens kijken wat er van terecht komt en hoe ze ook de politieke tegenstanders rustig kunnen houden.
De verwachtingen zijn hoog. De teleurstelling komt later.

Helemaal mee eens. En ik denk dat er in principe heel veel fout gaat lopen bij de BBB, maar ik heb hogere verwachtingen van ze dan de FVD. En ik snap ook niet dat ze in het extreem rechtse hok geplaatst worden. Er zijn stiekem een heleboel goede ideen die ze hebben, maar ze maken een fout met de stikstof.

D66 versus BBB op gebied van migratie en zo kan ik wel doorgaan:

BBB
  1. Economische gelukszoekers zonder werk en inkomen worden niet toegelaten of zo snel mogelijk uitgezet naar eigen land. Nederland neemt alleen aantoonbare oorlogsslachtoffers of aantoonbaar ernstig bedreigde mensen op.

Versus D66
Maar voor andere economische vluchtelingen is hier geen plek. We halen zelf migranten naar Nederland voor werk, migranten die hier zonder reden komen worden snel teruggestuurd. Op Europees niveau maken we afspraken met de landen waar deze mensen vandaan komen. Zo gaan deze migranten zo snel mogelijk terug naar het land van herkomst

Exact hetzelfde wat ze zeggen.

D66

Economische migranten naar Nederland halen​

Maar we gaan een stap verder. We halen ook zelf migranten naar Nederland. Er is een tekort aan mensen in de tuinteelt, bouw en zorg. Economische migranten kunnen dit tekort opvullen. We halen extra handen naar Nederland zodat we kunnen inspelen op wat de economie op dat moment nodig heeft. Dat doen we gereguleerd: een speciale commissie gaat kijken naar wat er nodig is. Deze migranten blijven maximaal 4 jaar in Nederland. Daarna kunnen ze de opgedane kennis en ervaring weer gebruiken in het land van herkomst.

Versus BBB
  1. Immigranten die NIET uit een oorlogsgebied komen of van wie het bestaan van hun en hun gezin niet ernstig worden bedreigd, moeten kunnen aantonen dat zij in Nederland vast werk en een onderkomen hebben. Als zij dit kunnen bewijzen én de Nederlandse taal goed machtig zijn, worden zij toegelaten. Na vijf jaar te hebben bijgedragen aan de Nederlandse maatschappij en economie, kunnen zij in aanmerking komen voor een permanente verblijfsvergunning.

BBB gaat minder extreem dan D66 die de migranten weer wegstuurt.
 
Helemaal mee eens. En ik denk dat er in principe heel veel fout gaat lopen bij de BBB, maar ik heb hogere verwachtingen van ze dan de FVD. En ik snap ook niet dat ze in het extreem rechtse hok geplaatst worden. Er zijn stiekem een heleboel goede ideen die ze hebben, maar ze maken een fout met de stikstof.

D66 versus BBB op gebied van migratie en zo kan ik wel doorgaan:

BBB


Versus D66


Exact hetzelfde wat ze zeggen.

D66


Versus BBB


BBB gaat minder extreem dan D66 die de migranten weer wegstuurt.
D66 is wel zover dat de immigratie onder controle moet komen. Daar ben ik het dan wel mee eens.
Bbb is conservatief, dat is waarom ze rechts worden genoemd. Wat is trouwens het standpunt mbt collectief referendum? D66 is daarvoor. Als je toch meer zeggenschap voor de burger wil..
 
Ik kan nog wel even doorgaan met de vergelijking tussen d66 en bbb en dan moet d66 het vaak ontgelden als rechtser dan de bbb. Dus zo conservatief zijn ze niet in hun opvattingen.
D66 is progressief, bbb is conservatief. Dat schijnt tegenwoordig het nieuwe links rechts te zijn. Als het gaat om sociaal economisch beleid is d66 rechts. Van de bbb weet ik dat niet omdat ik ze daarover nooit gehoord heb.
 
Waar ik van opkeek deze week is dat BBB er voor het platteland pretendeert te zijn. 1 van de problemen op het platteland is dat kernen te klein zijn waardoor basisvoorzieningen wegvallen (school/supermarkt etc). Daarnaast zijn er te weinig starterswoningen waardoor jeugd wegtrekt naar de stad. Maar BBB zou dus van mening zijn dat het bijbouwen van woningen in de steden moet gebeuren. Mi niet echt doordacht en indien dat het echte standpunt is dan ook absoluut geen goed nieuws voor het platteland.
 
Waar ik van opkeek deze week is dat BBB er voor het platteland pretendeert te zijn. 1 van de problemen op het platteland is dat kernen te klein zijn waardoor basisvoorzieningen wegvallen (school/supermarkt etc). Daarnaast zijn er te weinig starterswoningen waardoor jeugd wegtrekt naar de stad. Maar BBB zou dus van mening zijn dat het bijbouwen van woningen in de steden moet gebeuren. Mi niet echt doordacht en indien dat het echte standpunt is dan ook absoluut geen goed nieuws voor het platteland.
Dat lijkt me een contradictie inderdaad. Aan de andere kant valt er ook niets te bouwen zolang de stikstof aanpak vertraagd wordt. Ik verwacht niet dat dat binnen een jaar is opgelost.
 
Dat lijkt me een contradictie inderdaad. Aan de andere kant valt er ook niets te bouwen zolang de stikstof aanpak vertraagd wordt. Ik verwacht niet dat dat binnen een jaar is opgelost.
Sterker nog, met de aanlegfase weer verplicht in de Aeriuscalculator gaan nog meer zaken stilliggen. Sterker nog een zero-woning met weinig uitstoot in de gebruikersfase is nog soms al onmogelijk door de uitstoot in de aanlegfase. Aanlegfase was tot enkele maanden geleden vrijgesteld maar nav de Porthoszaak is dat niet meer zo.
 
Sterker nog, met de aanlegfase weer verplicht in de Aeriuscalculator gaan nog meer zaken stilliggen. Sterker nog een zero-woning met weinig uitstoot in de gebruikersfase is nog soms al onmogelijk door de uitstoot in de aanlegfase. Aanlegfase was tot enkele maanden geleden vrijgesteld maar nav de Porthoszaak is dat niet meer zo.
Tel daarbij de provinciale formatie plus vertraging mbt wetgeving 1e kamer bij plus nog een aantal oeverloze 2e kamer debatten bij op omdat de bbb dwarsligt dus we kunnen voorlopig geen vergunningen afgeven. Jaren gaat dat dus duren
 
Waar ik van opkeek deze week is dat BBB er voor het platteland pretendeert te zijn. 1 van de problemen op het platteland is dat kernen te klein zijn waardoor basisvoorzieningen wegvallen (school/supermarkt etc). Daarnaast zijn er te weinig starterswoningen waardoor jeugd wegtrekt naar de stad. Maar BBB zou dus van mening zijn dat het bijbouwen van woningen in de steden moet gebeuren. Mi niet echt doordacht en indien dat het echte standpunt is dan ook absoluut geen goed nieuws voor het platteland.

Dit zeggen ze nergens. Ze willen alleen dat in de kernen en steden eerst de beschikbare ruimte volgebouwd wordt en in steden er meer groen komt waar ruimte is voordat men de buitengebieden gaat volbouwen. Juist een heel goed idee.
 
Dit zeggen ze nergens. Ze willen alleen dat in de kernen en steden eerst de beschikbare ruimte volgebouwd wordt en in steden er meer groen komt waar ruimte is voordat men de buitengebieden gaat volbouwen. Juist een heel goed idee.
Bedoelen ze daarmee in de steden of plattelandskernen? Als ze de steden bedoelen spreken ze hun eigen punt over kleine dorpskernen willen vergroten tegen. Dan moet je juist meer bouwen op die plekken
 
Wat zou het toch mooi zijn als er een politiek klimaat ontstond waar partijen die grote hoofdpijndossiers gezamenlijk aan zouden pakken. Gewoon, omdat uiteindelijk wat ons als land bindt groter is dan wat ons verdeelt (hoewel dat momenteel heel anders beleefd wordt). Ik weet het, veel te idealistisch, maar een mens mag dromen, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan