Binnenlandse Politiek

Dat er naar regels rondom huisdieren gekeken wordt; prima.
Dat hert en ree niet meer in een hertenkamp of park mogen is misschien ook beter voor het dier.
Al zijn er tegenargumenten te bedenken, de mens is geen baas over het dier.
Maar dat tienduizenden kippen, varkens enzovoorts op elkaar gestapeld leven tot ze massaal geruimd moeten worden door een nieuw virus vindt Den Haag niet erg.
Als er geld mee gemoeid is, komt dierenwelzijn pas op plek twee?:unsure:
 
Dat er naar regels rondom huisdieren gekeken wordt; prima.
Dat hert en ree niet meer in een hertenkamp of park mogen is misschien ook beter voor het dier.
Al zijn er tegenargumenten te bedenken, de mens is geen baas over het dier.
Maar dat tienduizenden kippen, varkens enzovoorts op elkaar gestapeld leven tot ze massaal geruimd moeten worden door een nieuw virus vindt Den Haag niet erg.
Als er geld mee gemoeid is, komt dierenwelzijn pas op plek twee?:unsure:
Nou, Den Haag gaat daar wel naar kijken, want daar was de wet oorspronkelijk wel voor bedoeld. Dat kijken doen ze dan wel weer samen met enkele groeperingen die weinig met dierenwelzijn hebben is dan weer typisch.
 
Premier Rutte en Edith Schippers halen hard uit naar PvdA en GroenLinks - https://nos.nl/l/2461531

Zow, de VVD kiest de aanval. Alsof het nu lekker gaat in Nederland met de VVD. Echt joh wat een verschikkelijke partij.
Ik vind het voornamelijk opmerkelijk dat er weer over landelijke politiek gesproken wordt. Primair kiezen we nu provinciaal en waterschap. Vestig aandacht op die thema’s en depolitiseer de Eerste Kamer!
 
Ja, nu harde taal uitten aangaande links en straks samenwerken, dat zal het fragile vertrouwen in de politiek vast versterken.
Ik denk dat wij daar meer mee zitten dan die partijen onderling. Zij spelen allemaal het spelletje mee. In de gemeenten zitten de SP en VVD ook samen in de college al hebben ze daarvoor elkaar bij wijze van afgemaakt.
 
Ik denk dat wij daar meer mee zitten dan die partijen onderling. Zij spelen allemaal het spelletje mee. In de gemeenten zitten de SP en VVD ook samen in de college al hebben ze daarvoor elkaar bij wijze van afgemaakt.
Uiteindelijk komt zoiets ook als een boemerang terug bij de politiek zelf, vertrouwen verliezen in politiek geeft volksmenners aan extreme kanten van het politieke spectrum voedingsbodem.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Kennelijk heeft Rutte/VVD geen sterk verhaal/antwoord op de hedendaagse problematiek dat ze de Amerikaanse route kiezen, het zwartmaken van de ander. Een zwaktebod wat mij betreft.
Andere partijen doen niks anders toch? Volgensmij vallen al die partijen regelmatig Rutte/VVD aan.
Uiteraard kun je het een terecht vinden en het ander onterecht. Maar naar mijn gevoel word het zwart maken aan beide kanten gespeeld. Hoort er ergens ook wel een beetje bij.
 
Ik vind het voornamelijk opmerkelijk dat er weer over landelijke politiek gesproken wordt. Primair kiezen we nu provinciaal en waterschap. Vestig aandacht op die thema’s en depolitiseer de Eerste Kamer!
Snap het eigenlijk wel. Omdat de eerste kamer zo een grote invloed heeft op de uiteindelijk uitvoering van de tweede kamer. Als je allemaal wetten bedenkt en de eerste kamer schiet ze allemaal af dan kun je niet echt spreken of de regering nu succesvol was of niet.

Dus ergens motiveert het wellicht wel weer kiezers om ook daadwerkelijk te stemmen. Iets wat mensen nog weleens af laten weten bij de provinciale staten (vlgms komt er net ietsje meer dan de helft stemmen van stemgerechtigde).
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De aanval kiezen en verwijten dat links de belastingen omhoog wil…

Ja! Belasting op vermogen enorm omhoog!!! En snel!!
 
Snap het eigenlijk wel. Omdat de eerste kamer zo een grote invloed heeft op de uiteindelijk uitvoering van de tweede kamer. Als je allemaal wetten bedenkt en de eerste kamer schiet ze allemaal af dan kun je niet echt spreken of de regering nu succesvol was of niet.

Dus ergens motiveert het wellicht wel weer kiezers om ook daadwerkelijk te stemmen. Iets wat mensen nog weleens af laten weten bij de provinciale staten (vlgms komt er net ietsje meer dan de helft stemmen van stemgerechtigde).
De Eerste Kamer moet gewoon niet zo politiek doen. Alleen het proces en de grondwet borgen.
 
Kijk uit voor GL en PvdA...


Maar daar zal Mark dan wel weer geen actieve herinnering aan hebben.
Snap hem niet. De inkomstenbelastingspercentages zijn toch juist verlaagd?
 
Snap hem niet. De inkomstenbelastingspercentages zijn toch juist verlaagd?

Inmiddels wel. Staat toch ook in tekst dat het gaat over 2007-2017, waarbij het bij ons twee keer zo hard steeg als elders in de EU? Dus kun je de huidige verlaging misschien zelfs zien als correctie naar "normaal"? :sneaky:
 
Niet de enige, maar werden wel benoemd. En het gaat om belastingdruk op arbeid. Dus verder heb je de sociale premies en dat is het dan, toch?

Mwa dat valt toch tegen hoor... ja de percentages zijn omlaag gegaan. Zo is de 3e schijf eruit gehaald (was voorheen 42%, betaal je nu +/- 37%) en is de grens van de hoogste schijf behoorlijk omhoog gegaan en betaal je daar 49,5% ipv 52%. Daar tegenover staat wel het (fors) verminderen van heffingskortingen en het sterker afbouwen van heffingskorting naar gelang je een hoger inkomen hebt. Tel daarbij ook nog op de inkomensafhankelijke combinatiekorting die afgeschaft gaat worden en je betaald met een vergelijkbaar inkomen al gauw een paar duizend euro meer aan belasting.

Heb ik het nog niet eens over de zelfstandig ondernemer in de eenmanszaak/vof, die gaat er in de aankomende jaren echt fors op achteruit...
 
Tel daarbij ook nog op de inkomensafhankelijke combinatiekorting die afgeschaft gaat worden en je betaald met een vergelijkbaar inkomen al gauw een paar duizend euro meer aan belasting.

Ho, ho, ho. Die heb ik de komende 8 jaar nog meegenomen in de begroting. Wat is dit nou!?
 
Ho, ho, ho. Die heb ik de komende 8 jaar nog meegenomen in de begroting. Wat is dit nou!?

Je hebt al een kind toch? Maak je dan maar geen zorgen...

Om optimaal gebruik te maken van deze heffingskorting raad ik je aan in 2024 nog een kind te krijgen. Neem daarbij vooral niet het risico dat het een late bevalling wordt, aangezien je geen recht hebt op die heffingskorting als de kleine op 1 januari 2025 om 00.01 geboren wordt...

Dus rekening houden met een ruime marge en na half maart 2024 stoppen met proberen, anders kan het zomaar zijn dat de kleine in 2025 geboren wordt en zo'n 20/25k duurder is gedurende de 1e 12 jaar van zijn/haar leven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan