Xavi Simons

Cody was natuurlijk uniek omdat hij in de achtertuin woonde en zodoende zichzelf ongeveer aandiende. Voor een Eindhovense jongen is PSV de default-optie.

Madueke zit meer scoutings- en praatwerk in. Dan moet je juist investeren om hem over te halen niet voor de default-optie te gaan. Dat het bij ons beter is, ook dan al die andere 10 clubs die het graag willen. Zéker bij Engelse spelers is dat interessant, aangezien die veel waard zijn, nog wel redelijk dichtbij huis zijn en je heel ander voetbal kan voorschotelen dan Championship voetbal. Niet dat dat voetbal per se beter is, maar je kunt je tenminste onderscheiden. Dan kun je de goeien ertussenuit halen.

Is de hoop.

Dat Gakpo Eindhovenaar is zullen ze in het buitenland niet weten. Wat ze wel weten is dat hij net als Madueke een product is van de jeugdopleiding. Laat ze maar shinen bij Liverpool en Chelsea en hopelijk kan psv hierdoor een nieuwe goudmijn naar Eindhoven verleiden. Wat mij betreft wijden ze een scout volledig toe aan volgen van ontwikkeling van spelers die uit de eredivisie vanuit de jeugdopleiding zijn vertrokken naar het buitenland zodat daaruit warme contacten ontstaan met zaakwaarnemers en ouders zodat psv op het juiste moment kan toeslaan.
 
Maar goed, voorlopig ligt hij nog 4.5 jaar vast. Ik begreep dat de beruchte PSG-optie alleen voor komende zomer zou gelden. Zolang hij hier nog bezig is, hoeven we zijn contract nog niet op te waarderen.

Zou ik wel doen nog voordat transferzomer van start gaat om de deur naar PSG verder dicht te gooien. En bovendien verdient ie het ook gewoon.
 
Xavi heeft een groter potentieel dan Madueke. Als Madueke 35 miljoen oplevert dan is Xavi na een goed seizoen minstens 50 miljoen waard. De zaakwaarnemer van Xavi weet dit ook. Wat zou een reden zijn dat de zaakwaarnemer niet gaat voorstellen aan psv: oke, hij blijft, maar wij ontvangen 80% van transferbedrag boven clausulebedrag van 10 miljoen dat wordt geboden. En anders gaan we akkoord met voorstel PSG dat ongetwijfeld gaat komen en waar hij een veelvoud kan verdienen tov bij psv. En ook in dat scenario zou psv maar al te graag Xavi nog een seizoen huren waardoor hij er financieel op vooruit gaat en sportief behoud wat hij wil. En 2 seizoenen bij psv is sowieso wel voldoende voor hem waarna hij zich elders verder kan doorontwikkelen.

Het kan haast niet anders dan dat er afspraken gemaakt gaan worden met zaakwaarnemer xavi. Of die zaakwaarnemer is supporter van psv.

Hoe dan ook, het is voor ons als supporter wel gewoon heel fijn als je zo'n speler hierna nog een seizoen kan zien schitteren in Eindhoven, ook al vang je niet de hoofdprijs er voor.
Zou best kunnnen, alleen denk ik dat je de percentages wat aan moet passen :sneaky:. Een deal waarbij Xavi 20-30% van het bedrag boven 10m zou ik best te verantwoorden vinden.
 
Zou best kunnnen, alleen denk ik dat je de percentages wat aan moet passen :sneaky:. Een deal waarbij Xavi 20-30% van het bedrag boven 10m zou ik best te verantwoorden vinden.

Ja klopt maar was meer om aan te geven dat de kaarten in handen zijn van kamp Xavi. Ik hoop dat transferrechten volledig in handen blijven van psv en dat ze hen gewoon een stevig contract aanbieden.
 
Ja klopt maar was meer om aan te geven dat de kaarten in handen zijn van kamp Xavi. Ik hoop dat transferrechten volledig in handen blijven van psv en dat ze hen gewoon een stevig contract aanbieden.
Eens. Wat ik denk is dat PSV gewoon weer bepaalde afspraken gaat maken met kamp Xavi, in de trand van, je blijft nog een jaartje volgend jaar, en dan gaan wij niet moeilijk bij een transfer. En dat zou ik prima vinden: wat mij betreft win-win: wij hebben de sportieve vruchten en een redelijke transfersom, inderdaad niet het onderste uit de kan (en daar ga ik niet populair mee worden).
 
Als hij nou wat efficiënter zou worden in de afwerking pffff dan wordt het een wereldspeler!
Klein beetje polijsten. Wat rust in de eindpass en wat nauwkeutigheid erin. En misschien nèt iets langer op de benen blijven staan.

Maar dan heb je een absolute diamant. Niemand in de selectie (of misschien wel Eredivisie) komt in de buurt qua potentie.
 
Gezien de gang van zaken bij PSV is dat helaas het meest voor de hand liggende scenario inderdaad.
Ik denk niet zo zeer dat PSV hier een schuldige in is, het is meer dat ik me totaal niet voor kan stellen dat al die topclubs liggen te slapen, die zien ook dat hij nu al een van de grootste talenten (zo niet de allergrootste?) van de Eredivisie is…en dat hij dus met die clausule voor een fooi is op te halen…en die clausule verwijt ik ons ook niet want zonder zo’n regeling hadden we zo’n groot talent hier nooit naartoe kunnen lokken denk ik…alleen heel jammer dat hij uitgerekend in dit pruts seizoen waarin juist het kampioenschap voor het oprapen ligt bij ons speelt en we niet echt van zijn volle potentie kunnen genieten…

En ja hij is vast een verstandige jongen anders zou hij deze tussenstap niet hebben gemaakt, maar die jongen voelt ook aan alles dat hij hier niet heel veel meer te leren heeft en ik geloof er niets van dat hij komende zomer omdat hij zo verstandig is al die zakken geld af zal slaan…
 
Ik denk niet zo zeer dat PSV hier een schuldige in is, het is meer dat ik me totaal niet voor kan stellen dat al die topclubs liggen te slapen, die zien ook dat hij nu al een van de grootste talenten (zo niet de allergrootste?) van de Eredivisie is…en dat hij dus met die clausule voor een fooi is op te halen…en die clausule verwijt ik ons ook niet want zonder zo’n regeling hadden we zo’n groot talent hier nooit naartoe kunnen lokken denk ik…alleen heel jammer dat hij uitgerekend in dit pruts seizoen waarin juist het kampioenschap voor het oprapen ligt bij ons speelt en we niet echt van zijn volle potentie kunnen genieten…

En ja hij is vast een verstandige jongen anders zou hij deze tussenstap niet hebben gemaakt, maar die jongen voelt ook aan alles dat hij hier niet heel veel meer te leren heeft en ik geloof er niets van dat hij komende zomer omdat hij zo verstandig is al die zakken geld af zal slaan…
Er is gewoon een kans dat hij graag wil blijven. Tot vorig jaar moest hij het ieder jaar met broodkruimels doen wat betreft speeltijd. Geen uitzicht op speeltijd, zo nu en dan een verdwaalde invalbeurt. De speeltijd die hij nu wel krijgt en waardering wegen sowieso mee in wat voor een beslissing hij ook gaat nemen. Enne, niet iedereen heeft een clausule hè. Sterker nog, helemaal niemand heeft een clausule. Als Simons wil blijven, dan blijft hij.
 
Ik denk niet zo zeer dat PSV hier een schuldige in is, het is meer dat ik me totaal niet voor kan stellen dat al die topclubs liggen te slapen, die zien ook dat hij nu al een van de grootste talenten (zo niet de allergrootste?) van de Eredivisie is…en dat hij dus met die clausule voor een fooi is op te halen…en die clausule verwijt ik ons ook niet want zonder zo’n regeling hadden we zo’n groot talent hier nooit naartoe kunnen lokken denk ik…alleen heel jammer dat hij uitgerekend in dit pruts seizoen waarin juist het kampioenschap voor het oprapen ligt bij ons speelt en we niet echt van zijn volle potentie kunnen genieten…

En ja hij is vast een verstandige jongen anders zou hij deze tussenstap niet hebben gemaakt, maar die jongen voelt ook aan alles dat hij hier niet heel veel meer te leren heeft en ik geloof er niets van dat hij komende zomer omdat hij zo verstandig is al die zakken geld af zal slaan…
Emm, kan het mishebben, maar die clausule geldt toch alleen voor een terugkeer naar PSG, en alleen vanuit de kant van Xavi zelf? Dus die andere clubs die komen, mogen gewoon volle bak betalen.
 
Emm, kan het mishebben, maar die clausule geldt toch alleen voor een terugkeer naar PSG, en alleen vanuit de kant van Xavi zelf? Dus die andere clubs die komen, mogen gewoon volle bak betalen.
Je begon zelf met “PSV kennende”…nou PSV kennende kan ik me niet voorstellen dat hij is gekomen onder de voorwaarde waarbij alleen PSG hem voor een fooi op kan halen…
 
Er is gewoon een kans dat hij graag wil blijven. Tot vorig jaar moest hij het ieder jaar met broodkruimels doen wat betreft speeltijd. Geen uitzicht op speeltijd, zo nu en dan een verdwaalde invalbeurt. De speeltijd die hij nu wel krijgt en waardering wegen sowieso mee in wat voor een beslissing hij ook gaat nemen. Enne, niet iedereen heeft een clausule hè. Sterker nog, helemaal niemand heeft een clausule. Als Simons wil blijven, dan blijft hij.
Hoeveel voorbeelden uit het verleden heb je nog nodig…een jongen zoals Cody is een absolute uitzondering…als Xavi deze zomer niet weg is dan houd ik een heel seizoen mijn mond…😉
 
Hoeveel voorbeelden uit het verleden heb je nog nodig…een jongen zoals Cody is een absolute uitzondering…als Xavi deze zomer niet weg is dan houd ik een heel seizoen mijn mond…😉
Zo zijn er ook zat van voorbeelden van spelers die kiezen voor een tussenstap. Zoals dus bijvoorbeeld Xavi zelf vorig jaar al deed. Of Maher. Om er maar twee te noemen. Ik zou hem wel snappen als hij ontzettend skeptisch tegenover PSG staat. Of elk willekeurig ander elite team.
 
Terug
Bovenaan Onderaan