Cody Gakpo (A)

Ik blijf toch vooral wel heel benieuwd waarom PSV niet volop op Tsygankov duikt, of dat moet nog niet uitgelekt zijn. Zelfde zaakwaarnemer groep als Gakpo, jaartje contract nog en zou dus relatief goedkoop moeten zijn. Sowieso moet je ook numeriek gewoon een kwaliteitsspeler erbij hebben.
Omdat er 45 miljoen net gegaan is naar het dichten van gaten.
 
Ja, en dan hoor je dat PSV Malen op huurbasis terug wilt halen. Nou, dan weet je het wel.
Wachten op het buitenkansje.
Ik laat me graag verrassen, maar het lijkt erop dat PSV het kampioenschap weer eens voortijdig weggeeft. Tja, ik kan niet in de portemonnee kijken, maar ik vraag me af hoe ze deze neerwaartse spiraal willen gaan doorbreken.
 
Wachten op het buitenkansje.
Ik laat me graag verrassen, maar het lijkt erop dat PSV het kampioenschap weer eens voortijdig weggeeft. Tja, ik kan niet in de portemonnee kijken, maar ik vraag me af hoe ze deze neerwaartse spiraal willen gaan doorbreken.
2e worden en dan gewoon eens wel de CL halen. De afgelopen twee jaar kon het gewoon (vs 10 man Benfica thuis en tegen Rangers thuis met een gelijkspel op zak). Of als je dan toch eens de toppers gaat winnen in de Eredivisie, niet van fucking Cambuur en Groningen gaan verliezen waardoor je er nog steeds geen kut mee opschiet. Het moet een keer meezitten en het kan gewoon, maar PSV verneukt het gewoon te vaak op het moment supreme. Dat heeft niks met de financiele huishouding te maken, want die twee CL potjes lagen gewoon voor het grijpen.
 
2e worden en dan gewoon eens wel de CL halen. De afgelopen twee jaar kon het gewoon (vs 10 man Benfica thuis en tegen Rangers thuis met een gelijkspel op zak). Het moet een keer meezitten en het kan gewoon, maar PSV verneukt het gewoon te vaak op het moment supreme. Dat heeft niks met de financiele huishouding te maken, want die twee CL potjes lagen gewoon voor het grijpen.
Nou ja… het had tegen Monaco ook al heel erg meegezeten. Ik vind in ieder geval dat we al jaren proberen te strijden voor de prijzen zonder ook maar echt 11 goede spelers op te kunnen stellen, laat staan 16. Kwaliteit, talent, ervaring en goals. Als het meezit lijkt het heel wat. De 5-1 tegen Gala is zo’n voorbeeld. Maar als het even niet loopt, hebben we maar weinig om op terug te vallen en verliezen we vrijwel altijd punten of de wedstrijd.
 
Nou ja… het had tegen Monaco ook al heel erg meegezeten. Ik vind in ieder geval dat we al jaren proberen te strijden voor de prijzen zonder ook maar echt 11 goede spelers op te kunnen stellen, laat staan 16. Kwaliteit, talent, ervaring en goals. Als het meezit lijkt het heel wat. De 5-1 tegen Gala is zo’n voorbeeld. Maar als het even niet loopt, hebben we maar weinig om op terug te vallen en verliezen we vrijwel altijd punten of de wedstrijd.
Wat ik zeg ja, het moet een beetje meezitten. En, zoals zo vaak benoemd: beter scouten en niet je geld weggooien aan ''washed'' spelers en andere miskopen. Dat heeft te veel geld gekost, waardoor er zelden een gebalanceerde selectie stond de afgelopen jaren. Ook nu weer, waar de daden van Gakpo door de defensie door de WC werden gespoeld.

Het is zo veel belangrijker dat je een gebalanceerde selectie hebt dan dat je een paar sterspelers hebt met daarachter middelmaat. Beter 11 keer spelers die altijd een 7 halen dan 2 spelers die een 9 of 10 halen, met spelers er achter die tussen de 3 en 6 schipperen.
 
Wat ik zeg ja, het moet een beetje meezitten. En, zoals zo vaak benoemd: beter scouten en niet je geld weggooien aan ''washed'' spelers en andere miskopen. Dat heeft te veel geld gekost, waardoor er zelden een gebalanceerde selectie stond de afgelopen jaren. Ook nu weer, waar de daden van Gakpo door de defensie door de WC werden gespoeld.

Het is zo veel belangrijker dat je een gebalanceerde selectie hebt dan dat je een paar sterspelers hebt met daarachter middelmaat. Beter 11 keer spelers die altijd een 7 halen dan 2 spelers die een 9 of 10 halen, met spelers er achter die tussen de 3 en 6 schipperen.
Maar hoe zie je de komende maanden voor je?
 
Was ook mijn idee. Alleen Xavi liever naast of rond Luuk. Guti lekker op het middenveld zetten dan
Omwisselen met Veerman en wat verder naar voren laten spelen dan. Kan ook een mooi driehoekje worden met Mauro. Mooie van die opstelling is dat je heel makkelijk kan schakelen van formaties. Laat Mauro een linie opschuiven, Xavi naar de rechter flank en je speelt 4-4-2, laat beide backs helemaal opkomen en je speelt 3-3-4. Zo kun je een tegenstander kapot spelen. Dan moet het tactisch wel stukken beter worden uitgevoerd dan bij NL, wat vaak een inspiratieloos zooitje was
 
Maar hoe zie je de komende maanden voor je?
Dit hangt volledig af van hoeveel geld PSV kan herinvesteren. Haal je Tsygankov en een goede aanwist voor de verdediging? Dan zie ik wel mogelijkheden. Als Mauro en Boscagli (vooral Boscagli geen gamechanger, maar wel meer breedte) weer aansluiten helpt het ook. We hebben in toppers laten zien dat we zelfs met blessures gewoon niet onder doen voor Feyenoord en zelfs Ajax. Als je nou gewoon ook blijft winnen tegen de kleintjes kun je gewoon kampioen worden. Dit heb ik al vaker beargumenteerd: er is een limiet aan spelers dat naar de Eredivisie komt, hoe rijk je ook bent. De feitelijke voorsprong in de competitie van Ajax is dan ook kleiner als het financiele gat. Je moet de kans alleen wel een keer pakken.
 
Dit hangt volledig af van hoeveel geld PSV kan herinvesteren. Haal je Tsygankov en een goede aanwist voor de verdediging? Dan zie ik wel mogelijkheden. Als Mauro en Boscagli (vooral Boscagli geen gamechanger, maar wel meer breedte) weer aansluiten helpt het ook. We hebben in toppers laten zien dat we zelfs met blessures gewoon niet onder doen voor Feyenoord en zelfs Ajax. Als je nou gewoon ook blijft winnen tegen de kleintjes kun je gewoon kampioen worden. Dit heb ik al vaker beargumenteerd: er is een limiet aan spelers dat naar de Eredivisie komt, hoe rijk je ook bent. De feitelijke voorsprong in de competitie van Ajax is dan ook kleiner als het financiele gat. Je moet de kans alleen wel een keer pakken.
Dit is precies mijn gedachten! Al heeft Ajax 600 miljoen te besteden. Die wereldtoppers komen niet tegen Emmen of rkc spelen voor 2500 man
 
Dit hangt volledig af van hoeveel geld PSV kan herinvesteren. Haal je Tsygankov en een goede aanwist voor de verdediging? Dan zie ik wel mogelijkheden. Als Mauro en Boscagli (vooral Boscagli geen gamechanger, maar wel meer breedte) weer aansluiten helpt het ook. We hebben in toppers laten zien dat we zelfs met blessures gewoon niet onder doen voor Feyenoord en zelfs Ajax. Als je nou gewoon ook blijft winnen tegen de kleintjes kun je gewoon kampioen worden. Dit heb ik al vaker beargumenteerd: er is een limiet aan spelers dat naar de Eredivisie komt, hoe rijk je ook bent. De feitelijke voorsprong in de competitie van Ajax is dan ook kleiner als het financiele gat. Je moet de kans alleen wel een keer pakken.

Ik vind/vond Boscagli eigenlijk een hele goede voetballer. Ik ben heel benieuwd hoe hij terugkomt uit zo'n lange en nare blessure...
 
Memphis is alleen intuïtief en krachtig en verder niets. Als zijn intuïtie hem in de steek laat, dan wordt het echt een Eredivisie niveau speler. Memphis is itt Cody geen intelligente voetballer en bij hem is het ook vaak alles of niets. In de top moet je een geleidelijk en consequent niveau hebben, bijv consequent een 6-7-8 enz. Memphis is of een 9 of een 3. Daar kan een trainer niet op bouwen op dat niveau. Cody is m.I. vaak een 7 of 8.

Nou, tegen Rangers was Cody gewoon een 3. En dat was veruit de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen.
 
Je vind een Jotta of Diaz wel ergens in de buurt komen van Mbape? Daar moet Cody mee concurreren en niet met iemand van het niveau Mbape, de beste speler ter wereld op dit moment.
Precies.. Volgens mij heeft Liverpool voor Jotta ook een 40 miljoen afgetikt. Dus dat klopt wel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nou, tegen Rangers was Cody gewoon een 3. En dat was veruit de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen.

Maar IPF vatte wel heel goed samen wat mijn "probleem" met Memphis is. En hoewel ik geen fan van het eerste uur ben van Gakpo, lees maar terug, moet ik toegeven dat ik bij hem een constanter gevoel had. Tegelijkertijd heb ik altijd geroepen dat ik Gakpo geen absolute top vind, maar wat dat betreft vind ik Liverpool toch wel een geschikte club. Ik heb wel vertrouwen bij Liverpool. Misschien verkeerd beeld. We shall see. Ik gun hem alles, gezien z'n ethos.
 
Maar IPF vatte wel heel goed samen wat mijn "probleem" met Memphis is. En hoewel ik geen fan van het eerste uur ben van Gakpo, lees maar terug, moet ik toegeven dat ik bij hem een constanter gevoel had. Tegelijkertijd heb ik altijd geroepen dat ik Gakpo geen absolute top vind, maar wat dat betreft vind ik Liverpool toch wel een geschikte club. Ik heb wel vertrouwen bij Liverpool. Misschien verkeerd beeld. We shall see. Ik gun hem alles, gezien z'n ethos.
Ik gun hem ook alles. Ik hoop oprecht dat hij m'n twijfels helemaal naar de tyfus schiet, een geweldige carriere heeft bij Liverpool of wat voor een topclub dan ook, en redelijk op tijd terugkeert naar z'n oude nest en PSV naar succes leidt. En dat ik tegen die tijd als begin 60'er ergens op Stratumseind juich voor deze Stratumse jongen. Dat is wat ik oprecht hoop.
 
Veerman is ook wel goed voor de afvallende bal, en Anwar kan best prima koppen. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Tja, als ik trainer was zat Veerman lekker op de bank. Leuk tegen NEC, maar tegen fey en az komt hij al veel tekort, met name handelingssnelheid en duelkracht
 
Terug
Bovenaan Onderaan