Ergernissen

Ik herinner me mijn eerste jaren van de middelbare school waarin ik gepest werd. Zo erg dat ik thuis eens in huilen barstte, en ik ben niet echt een huiler. Om wat voor reden dan ook begon het pesten later ineens minder te worden en daarna stopte het. Misschien zag die persoon uit zichzelf in dat hij verkeerd bezig was. Hoe dan ook, uiteindelijk heb ik hem toch erover aangesproken, en hij erkende wat hij deed, stelde dat hij dat niet meer doet omdat hij spijt had. Is sindsdien ook normaal met mij omgegaan die enkele jaren dat ik nog met hem in een klas zat. Dat bracht wel een soort van vrede bij mij, misschien dat dat ook bij haar helpt? In ieder geval veel sterkte!
Lees je mee, Mark? Excuses helpen! 😉
Maar wat goed dat je er zo mee hebt kunnen dealen.
 
Mijn oudste is nooit meer dezelfde geworden. Ze heeft (slecht) voedsel/ snoep als troost.. Cynisch en wantrouwend naar de hele wereld. Tot ze in groep drie kwam en daar excelleerde (waardoor ze doelwit werd) was het een blij en zorgeloos kind.

Veel verdriet over gehad en veel boos over geweest. Met name veel boosheid naar school, die weigerde in te grijpen en steeds maar weer met loze beloften kwam.
Moeilijk om te lezen. Ik ben zelf ook jaren gepest op de basisschool wegens dezelfde reden, meer ricthting groep 6, 7 en 8. Om nu te bedenken dat iemand hetzelfde mijn dochters zou kunnen aandoen, word ik nu al boos. En bang, eerlijk gezegd. Kinderen kunnen zo kut zijn he. Zeker als ze niet gecorrigeerd worden. 0

Zelf ben ik op de middelbare wel weer helemaal opgeleeft. Ik hoop dat jouw oudste - ondanks dat ze het altijd bij zich draagt - niet (te) wantrouwig en cynisch wordt. Een veilige omgeving en tijd kunnen veel doen.
 
Moeilijk om te lezen. Ik ben zelf ook jaren gepest op de basisschool wegens dezelfde reden, meer ricthting groep 6, 7 en 8. Om nu te bedenken dat iemand hetzelfde mijn dochters zou kunnen aandoen, word ik nu al boos. En bang, eerlijk gezegd. Kinderen kunnen zo kut zijn he. Zeker als ze niet gecorrigeerd worden. 0

Zelf ben ik op de middelbare wel weer helemaal opgeleeft. Ik hoop dat jouw oudste - ondanks dat ze het altijd bij zich draagt - niet (te) wantrouwig en cynisch wordt. Een veilige omgeving en tijd kunnen veel doen.
We gaan het zien. Helaas was het op de middelbare meer van hetzelfde. Nu op het grafisch lyceum lijkt het over te zijn, maar het kwaad is al geschied.
 
We gaan het zien. Helaas was het op de middelbare meer van hetzelfde. Nu op het grafisch lyceum lijkt het over te zijn, maar het kwaad is al geschied.
Mijn zoon zit ook op het grafisch lyceum, maar dan in Rotterdam. Daar zitten zoveel “rare” mensen dat de cultuur daar heel open en tolerant is.
 
Moeilijk om te lezen. Ik ben zelf ook jaren gepest op de basisschool wegens dezelfde reden, meer ricthting groep 6, 7 en 8. Om nu te bedenken dat iemand hetzelfde mijn dochters zou kunnen aandoen, word ik nu al boos. En bang, eerlijk gezegd. Kinderen kunnen zo kut zijn he. Zeker als ze niet gecorrigeerd worden. 0

Zelf ben ik op de middelbare wel weer helemaal opgeleeft. Ik hoop dat jouw oudste - ondanks dat ze het altijd bij zich draagt - niet (te) wantrouwig en cynisch wordt. Een veilige omgeving en tijd kunnen veel doen.
Dat corrigeren is erg belangrijk. Kinderen hebben vaak helemaal niet door wat hun gedrag voor gevolgen heeft. Veel pestgedrag ontstaat uit onzekerheid en bij de groep willen horen. En dan pak je de uitzondering. Het gros van de pesters is het zelfs op een dag gewoon vergeten, terwijl degene die gepest werd er nog dagelijks last van kan hebben. Daarbij gebeurt veel pestgedrag op momenten dat niemand het ziet en er dus maar zelden ingegrepen wordt. Als je het gepest allemaal zou kunnen vastleggen op camera en het na die tijd, en zelfs nog jaren later, zou laten zien aan de pesters, dan komt vrijwel iedereen tot inkeer. Goede zaak dat op veel scholen preventief voorlichting gegeven wordt aan kinderen en pubers over wat hun gedrag tov anderen tot gevolgen kan hebben. En dan nog hè.. je ziet niet alles..
 
Mijn oudste is nooit meer dezelfde geworden. Ze heeft (slecht) voedsel/ snoep als troost.. Cynisch en wantrouwend naar de hele wereld. Tot ze in groep drie kwam en daar excelleerde (waardoor ze doelwit werd) was het een blij en zorgeloos kind.

Veel verdriet over gehad en veel boos over geweest. Met name veel boosheid naar school, die weigerde in te grijpen en steeds maar weer met loze beloften kwam.
Ik vind het heel erg voor jullie en hoop dat ze naar betere tijden gaat. En ik vind het ontzettend knap dat ze ondanks alles op het grafisch lyceum zit!

Ik ben zelf ook doelwit geweest, ik liep achter met mijn groei en moest maar harder worden vonden ze.
Uiteindelijk werd ik harder, maar ik ben vaak nog altijd op mijn hoede. Gelukkig heb ik nu handvaten en er mee leren leven.
 
Ook onze dochter werd gepest in de eerste van de middelbare school. In ons geval trad de school hard op tegen die meiden, hulde. We hebben haar desondanks van school gehaald en ergens anders heen gestuurd. Nooit meer gepest, maar wat Remy al aangaf: het kwaad is al geschied. Ik heb niet vaak meer dat onbezonnen meisje van voor die periode gezien, hoewel het nu goed met 'r gaat. Als ik aan die periode terugdenk, moet ik moeite doen om m'n tranen te bedwingen. 6 jaar geleden.
 
Ik haat het om een 'how can I make this about me' bericht te plaatsen, maar het is met alle goede bedoelingen.

Ik heb het zelf meegemaakt en die tijd is kut. Ik heb er nog steeds last van en mijn karakter is door die tijd gevormd. Maar wat ik wel weet is dat ik er ergens mentaal ook veel sterker door ben geworden. Hoewel ik het mensen kwalijk neem, ben ik ze er ook dankbaar voor. En hoe dat komt vind ik lastig om in woorden om te zetten. Maar ik ben naarmate de jaren wel veel sterker in mijn schoen gaan staan. Ik haalde energie uit het feit dat mensen mij kleineerden, ik wilde iedereen laten zien dat ze mij niet klein konden krijgen en mijn dromen ging najagen. En dat is me gelukt.

Het moeilijke is dat mijn vertrouwen in mensen heel laag is dankzij die tijd, maar dat ik daardoor wel de mensen heb gekozen die mij hetgeen geven wat ik echt nodig heb. Hierdoor kan ik zeggen dat mijn tijd na de basis/middelbare school heel mooi was en ik extra heb genoten van de mensen om me heen die wel goed voor me waren.

Ik hoop dus dat iedere ouder hier daar hoop uit put, en ik hoop dat de kids er sterker uit gaan komen. Als "gepeste" ben jij bijzonder, want de mensen met het minste zelfvertrouwen halen er blijkbaar energie uit om jou te kleineren. De negatieve energie omzetten in iets positiefs kan hele mooie dingen brengen, dat is moeilijk maar als het lukt dan is dat heel veel waard!
 
Lekker genederlandst ook. Dan weet je over het algemeen al genoeg.

Been there, done that. When I eventually told them I would take matters into my own hands, I ended up at the police station. (Fortunately I kept all emails and was able to prove school altered the conversation they sent to the police.)
My girls went to a different school the next year...

I understand your anger and you're fears all too well. I hope the situation will improve...
Thank you friend.

The situation has been resolved as well as it can be at the moment.Been spending some quality time with my niece just to put a smile on her face. The girl that was doing the bullying has been expelled until after Christmas Break; we shall see how it goes for my niece when that girl gets back.
 
Thank you friend.

The situation has been resolved as well as it can be at the moment.Been spending some quality time with my niece just to put a smile on her face. The girl that was doing the bullying has been expelled until after Christmas Break; we shall see how it goes for my niece when that girl gets back.
Great to hear the bully is being dealt with! I wish you, your family and your niece in particular a wonderful Christmas time.
Let's hope 2023 will be a smashing year for her.
 
Mensen die zich opvallend/uitbundig/kleurrijk kleden en dan je heel snel aankijken van ''wat zit je te staren?'' als je naar ze kijkt. Staren doe ik eigenlijk nooit, maar even kijken wel (dat gaat vaak automatisch), vaak ook omdat ik het tof vind als mensen zich onconventioneel durven te kleden en dat uit te durven dragen. Dat vergt vertrouwen en lef. Als je dat echter doet moet je er niet raar van opkijken als mensen naar je kijken. Je valt nou eenmaal op, en dat hoeft echt niet negatief te zijn.
 
Belastingdienst, en dan in het bijzonder het kindgebonden budget per maand.
Zie dat er ineens weer een bedrag op mijn rekening wordt gestort als voorschot op januari 2023 dus ff de website op.
Voor 2022 kom ik de volgende bedragen tegen:

- mijn kindgebonden budget voor 2022 is €164
- bij de specificatie per maand gaat het om 7 * €4 en 5 * €25, oftewel €153
- en onderaan staat dat mijn KGB voor 2022 €1.168 bedraagt.

Het vreemde is alleen dat die door hun berekende toeslag (welke van de drie het dan ook is) vreemd genoeg het hele jaar dus niet uitbetaald is, terwijl de belastingdienst zegt dat ik daar wél recht op heb,

En dan vinden ze het vreemd dat mensen in de problemen komen rondom betalingen en toeslagen van de belastingdienst. Wat een ongelofelijke teringzooi voor iets wat de burger moet helpen.
 
Had ik al iets gezegd over de belastingdienst, en dan in het bijzonder het kindgebonden budget..

Net maar even een proefberekening gemaakt. Het verschil tussen wat ze gestort hebben en wat uit de berekening volgt (op basis van dezelfde invoer!!!) is ongeveer 70%. Dit is gewoon echt om te janken. Ik heb het geld niet hard nodig, maar ik kan mij de frustratie bij mensen met een laag inkomen goed inbeelden, je weet niet waar je aan toe bent, en ieder jaar afwachten of er geen terugvordering komt.
 
En dan is het (vaak) ook nog eens zo dat degene die die toeslagen het hardste nodig hebben, ook niet de capaciteiten hebben om die regelgeving te begrijpen.

Ik heb zelf een administratiekantoor, maar de enige toeslag die wij op eigen initiatief adviseren is de Zorgtoeslag, aangezien deze meestal vanuit de aangifte Inkomstenbelasting volgt. Voor alle andere toeslagen willen we alleen bij hele hoge uitzondering een advies uitbrengen. Ik ben allang blij dat ik het voor elkaar krijg om mijn eigen kinderopvangtoeslag op een fatsoenlijke manier berekend krijg.

En dan gaat het ook nog eens om bedragen die echt niet misselijk zijn... als je rekening houdt met alle toeslagen gaat al gauw om tienduizenden euro's per jaar
 
En dan is het (vaak) ook nog eens zo dat degene die die toeslagen het hardste nodig hebben, ook niet de capaciteiten hebben om die regelgeving te begrijpen.

Ik heb zelf een administratiekantoor, maar de enige toeslag die wij op eigen initiatief adviseren is de Zorgtoeslag, aangezien deze meestal vanuit de aangifte Inkomstenbelasting volgt. Voor alle andere toeslagen willen we alleen bij hele hoge uitzondering een advies uitbrengen. Ik ben allang blij dat ik het voor elkaar krijg om mijn eigen kinderopvangtoeslag op een fatsoenlijke manier berekend krijg.

En dan gaat het ook nog eens om bedragen die echt niet misselijk zijn... als je rekening houdt met alle toeslagen gaat al gauw om tienduizenden euro's per jaar
Tja en met een veilig advies van zet je verzamelinkomen maar 20% hoger dan de belastingaangifte van het begin van het jaar help je die mensen ook niet, die hebben die toeslag echt nodig en hebben niets aan een eenmalig extra bedrag in juni als de definitieve berekening bekend is.
 
Tja en met een veilig advies van zet je verzamelinkomen maar 20% hoger dan de belastingaangifte van het begin van het jaar help je die mensen ook niet, die hebben die toeslag echt nodig en hebben niets aan een eenmalig extra bedrag in juni als de definitieve berekening bekend is.

En dat is vaak nog niet eens voldoende, aangezien bij de kinderopvangtoeslag en de huurtoeslag andere gegevens ook nog invloed hebben op de hoogte van de toeslag.

En als je dan ook nog eens in hetzelfde jaar uit elkaar gaat en daarna gaat samenwonen/trouwen met een ander, is de kans groot dat ze zelfs bij de belastingdienst er niet aan uit komen...
 
Schreeuwende mensen in hun telefoon. Alsof de andere kant je dan beter verstaat.

Komt door mijn muziek op mijn noise cancelling headset heen. :mad:
 
Terug
Bovenaan Onderaan