Cody Gakpo (A)

Antony was gisteren weer erg slecht voor ManU. Nee, Antony is veel waard omdat Brazilianen, en zeker de aanvallers, de hype al snel meehebben. Antony is een blaffende hond. Veel techniek, samba en trucjes, maar weinig rendement. Pak zijn stats voor Ajax erbij en die zijn niet zo indrukwekkend hoor. Speler met weinig rendement die alles op flair en techniek (talent) doet, omdat er heel weinig voetbalintelligentie in zit. Zijn talent brengt hem ver, maar Antony blijft niet in de top, of hij moet heel wat aspecten van zijn spel significant verbeteren. Gakpo is wat dat betreft echt verder, maar vooral completer. Dan mag Antony nog zo technisch begaafd zijn, in de moderne wereld is dat niet genoeg.

En die 100m? Perfect storm van een wanhopige club met de ex coach van de verkopende club als manager, die hot property (Braziliaanse aanvaller) probeert te kopen van een club die niet hoeft te verkopen.

Natuurlijk is Antony zwaar overbetaald - wat alleen maar aangeeft dat de 40 a 50 miljoen voor Cody heel normaal is.
 
Cody scoorde tegen Senegal, Equador en Qatar... Dat waren mooie en belangrijke goals, hoor - maar ook weer geen volley van Mbappe tegen Argentinië hè?
En dan kan je zeggen: okay, hij is geen Mbappe. Maar bij Liverpool moet je als aanvaller niet heel ver beneden dat niveau zitten, hoor...
Nee, maar Alvarez en Martinez hadden dat ook niet gedaan.

Mbappe is een generational talent. Elke vergelijking gaat mis. Cody moet je naast Memphis, Raphina, Jota, Martinelli e.d. leggen. Dat zijn mensen die topwaardig zijn. Dat gaan we nu zien met Cody.
 
Cody scoorde tegen Senegal, Equador en Qatar... Dat waren mooie en belangrijke goals, hoor - maar ook weer geen volley van Mbappe tegen Argentinië hè?
En dan kan je zeggen: okay, hij is geen Mbappe. Maar bij Liverpool moet je als aanvaller niet heel ver beneden dat niveau zitten, hoor...
Je vind een Jotta of Diaz wel ergens in de buurt komen van Mbape? Daar moet Cody mee concurreren en niet met iemand van het niveau Mbape, de beste speler ter wereld op dit moment.
 
Nee, maar Alvarez en Martinez hadden dat ook niet gedaan.

Mbappe is een generational talent. Elke vergelijking gaat mis. Cody moet je naast Memphis, Raphina, Jota, Martinelli e.d. leggen. Dat zijn mensen die topwaardig zijn. Dat gaan we nu zien met Cody.
Nou, prima. Vergeleken met een Memphis in vorm (vóór z'n blessure, zeg zo tijdens de Nations League campagne onder Koeman), is Cody beslist de mindere. En zelfs die Memphis was geen onomstreden speler in de top.

Maar nu lijkt het net alsof ik Cody tekort doe. Het is echt een goede speler. Maar nog zeer de vraag of hij zich in de top gaat handhaven. Daarom 40 a 50 heel redelijk - kansberekening. Maar ook onder de top kan je een fantastische carrière maken.
 
Nou, prima. Vergeleken met een Memphis in vorm (vóór z'n blessure, zeg zo tijdens de Nations League campagne onder Koeman), is Cody beslist de mindere. En zelfs die Memphis was geen onomstreden speler in de top.

Maar nu lijkt het net alsof ik Cody tekort doe. Het is echt een goede speler. Maar nog zeer de vraag of hij zich in de top gaat handhaven. Daarom 40 a 50 heel redelijk - kansberekening. Maar ook onder de top kan je een fantastische carrière maken.
Cody kan nog groeien hoor. De beate Memphis hebben we al gezien, denk ik, maar de beste Cody komt nog. En iets in mij zegt dat Cody constanter is, en dus op langere termijn zijn topniveau kan halen.

Afin, het is duidelijk denk ik. Ik denk dat we elkaar begrijpen. Ik triggerde niet per se op het punt dat Cody geen absolute top is, maar op het punt dat Louis zo Cody had in willen ruilen tegen een Alvarez of Martinez.
 
Nou, prima. Vergeleken met een Memphis in vorm (vóór z'n blessure, zeg zo tijdens de Nations League campagne onder Koeman), is Cody beslist de mindere. En zelfs die Memphis was geen onomstreden speler in de top.

Maar nu lijkt het net alsof ik Cody tekort doe. Het is echt een goede speler. Maar nog zeer de vraag of hij zich in de top gaat handhaven. Daarom 40 a 50 heel redelijk - kansberekening. Maar ook onder de top kan je een fantastische carrière maken.
Memphis is alleen intuïtief en krachtig en verder niets. Als zijn intuïtie hem in de steek laat, dan wordt het echt een Eredivisie niveau speler. Memphis is itt Cody geen intelligente voetballer en bij hem is het ook vaak alles of niets. In de top moet je een geleidelijk en consequent niveau hebben, bijv consequent een 6-7-8 enz. Memphis is of een 9 of een 3. Daar kan een trainer niet op bouwen op dat niveau. Cody is m.I. vaak een 7 of 8.
 
Wat wel balen is, is dat we het tandem Luuk - Cody amper aan het werk hebben gezien door langdurige blessure Luuk. Die indraaiende voorzetten en corners zijn toch wel echt een machtig wapen. Als Madueke niet volwassen wordt en El Ghazi niet in vorm raakt dan gaan we een zeer moeizaam tweede seizoenshelft tegemoet ben ik bang.

Wie gaat nu de corners nemen?
 
Wat wel balen is, is dat we het tandem Luuk - Cody amper aan het werk hebben gezien door langdurige blessure Luuk. Die indraaiende voorzetten en corners zijn toch wel echt een machtig wapen. Als Madueke niet volwassen wordt en El Ghazi niet in vorm raakt dan gaan we een zeer moeizaam tweede seizoenshelft tegemoet ben ik bang.

Wie gaat nu de corners nemen?
Max :zien:
 
Wat wel balen is, is dat we het tandem Luuk - Cody amper aan het werk hebben gezien door langdurige blessure Luuk. Die indraaiende voorzetten en corners zijn toch wel echt een machtig wapen. Als Madueke niet volwassen wordt en El Ghazi niet in vorm raakt dan gaan we een zeer moeizaam tweede seizoenshelft tegemoet ben ik bang.

Wie gaat nu de corners nemen?
Ik vind dat El Ghazi ook echt een fijne voorzet in de benen heeft. Zag er in het begin allemaal onwennig uit door hem door gebrek aan speelminuten maar de laatste wedstrijden vond ik hem erg meevallen.

Qua corners zal het El Ghazi of Veerman worden denk ik. Wanneer er iemand bij komt kan het allemaal weer veranderen uiteraard
 
Ik vind dat El Ghazi ook echt een fijne voorzet in de benen heeft. Zag er in het begin allemaal onwennig uit door hem door gebrek aan speelminuten maar de laatste wedstrijden vond ik hem erg meevallen.

Qua corners zal het El Ghazi of Veerman worden denk ik. Wanneer er iemand bij komt kan het allemaal weer veranderen uiteraard
Wel fijn dat de competitie al over ruim een week begint. Krijgen snel antwoorden op veel vragen nu Gakpo is vertrokken. Veerman en El Ghazi lijken mij inderdaad ook wel goede kandidaten.

Las trouwens dat Fofana goede indruk heeft gemaakt tijdens trainingskamp en nu doorgeschoven is naar hoofdselectie. Ik heb nog steeds hoop dat het een topper wordt
 
Wel fijn dat de competitie al over ruim een week begint. Krijgen snel antwoorden op veel vragen nu Gakpo is vertrokken. Veerman en El Ghazi lijken mij inderdaad ook wel goede kandidaten.

Las trouwens dat Fofana goede indruk heeft gemaakt tijdens trainingskamp en nu doorgeschoven is naar hoofdselectie. Ik heb nog steeds hoop dat het een topper wordt
Met Fofana moet het er onderhand wel een keertje uit gaan komen.. Is geplaagd door blessures maar wordt ook steeds wat ouder. Ik ben bang voor een Piroe scenario eigenlijk. Eeuwig talent bij ons om erna naar een matig team te vertrekken
 
Met Fofana moet het er onderhand wel een keertje uit gaan komen.. Is geplaagd door blessures maar wordt ook steeds wat ouder. Ik ben bang voor een Piroe scenario eigenlijk. Eeuwig talent bij ons om erna naar een matig team te vertrekken
Hij is in oktober pas 20 geworden en heeft een jarenlang uitgelegen met blessures. Dan vind ik zijn leeftijd nog wel meevallen. Als hij alles heel houdt dit keer dan zie ik hem alsnog wel slagen bij psv
 
Ik vind dat El Ghazi ook echt een fijne voorzet in de benen heeft. Zag er in het begin allemaal onwennig uit door hem door gebrek aan speelminuten maar de laatste wedstrijden vond ik hem erg meevallen.

Qua corners zal het El Ghazi of Veerman worden denk ik. Wanneer er iemand bij komt kan het allemaal weer veranderen uiteraard
Veerman is ook wel goed voor de afvallende bal, en Anwar kan best prima koppen. Ben benieuwd wat het gaat worden.
 
Ik vind dat El Ghazi ook echt een fijne voorzet in de benen heeft. Zag er in het begin allemaal onwennig uit door hem door gebrek aan speelminuten maar de laatste wedstrijden vond ik hem erg meevallen.

Qua corners zal het El Ghazi of Veerman worden denk ik. Wanneer er iemand bij komt kan het allemaal weer veranderen uiteraard
Traptechniek bij El Ghazi is heel fijntjes. Hij zoekt nog naar die laatste paar procenten denk ik, maar het zit er zeker. Ik was meteen blij met hem. Zeer zacht prijsje voor een multifunctionele speler die zo in de basis kan starten.
 
Ik blijf toch vooral wel heel benieuwd waarom PSV niet volop op Tsygankov duikt, of dat moet nog niet uitgelekt zijn. Zelfde zaakwaarnemer groep als Gakpo, jaartje contract nog en zou dus relatief goedkoop moeten zijn. Sowieso moet je ook numeriek gewoon een kwaliteitsspeler erbij hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan