Wereldkampioenschap 2022

Soms is het wel een mindfuk hoor om op te groeien in twee culturen. Enerzijds heerlijk om met dezelfde intensiteit te kunnen juichen en meeleven met twee landen op het wk. Anderzijds in het geval van Amrabat en Ziyech zit ik wel te denken van: wat als ze nou voor Nederland hadden gekozen? Amrabat had hele 5-3-2 discussie overbodig gemaakt met zijn defensieve kracht. Zou voor Frenkie heerlijk zijn geweest. En Gakpo lekker op zijn sterkste positie.

------------Noppert

Dumfries-Van Dijk-Aké-Malacia

-------------Amrabat
-----Xavi---------------Frenkie

Ziyech-----Memphis---Gakpo

:love::love::love:
Iets zegt me dat Van Gaal sowieso voor een 5-3-2 had gekozen, maakt niet uit wat voor een materiaal hij ter beschikking had.
 
Zou me niks verbazen als ze zaterdag ook tegen portugal een verlenging of penals uitslepen, dat verdedigen met 9 man gaat ze verdomd goed af gewoon. De kans dat NL & kroaten vrijdag nacht enkeltje europa vliegen acht ik ook groot helaas
Marokko verdedigt met 11 man. Het is wel fijn om te weten dat Marokko een penalty serie met vertrouwen tegemoet kan zien. Dat zorgt ervoor dat ze geen goal hoeven te forceren. Portugal acht ik wel beter dan Spanje. Die kunnen met individuele acties de organisatie open splijten. Spanje bleef maar oneindig vastgeroest in hun tikki takka voetbal. Ik ben bang dat het in de kwartfinale afgelopen is voor Marokko, maar dat maakt niet uit. Ze hebben al geschiedenis geschreven.

Nederland speelt zelf ook enorm verdedigend. Tegen Argentinië zie ik het wel goedkomen hoor. De volgende ronde tegen Brazilië wordt een ander verhaal. Ik ben ook bang voor Kroatië dat Brazilië een maat te groot is. Dat is gewoon crimineel wat zij kunnen opstellen. Waarschijnlijk kun je met de thuisgebleven spelers een basiself opstellen die in de halve finale zou kunnen komen van het wk.
 
Van Brazilie zal niemand dit jaar nog winnen, al stellen ze 11 van de bank op win je haast niet, alle 26 soliciteren ze om overgereden te worden op een zebrapad maar voetballen kunnen ze allemaal pff
 
Dit is gewoon pure inzet en dat kunnen Marokkaanse spelers vooral bij het nationale team. Straks weer op clubniveau zie je dit niet meer terug.
Deels mee eens. Deze inzet en tactische discipline is ook bij het nationale team uniek. Dit heeft Marokko nooit eerder laten zien. Individueel ben ik het niet helemaal mee eens. Ziyech verdedigde in de CL bij Ajax ook vaak genoeg mee en maakte veel vuile meters. Amrabat speelde inderdaad bij Club en Feyenoord niet tactisch gedisciplineerd maar in Italië is hij hierin volwassen geworden. Hij speelt ook zo bij Fiorentina. Hakimi speelt voor mijn smaak wel iets te behoudend bij Marokko. Bij PSG en Inter was hij veel avontuurlijker.
 
Gisteren echt genoten van Portugal. Als ze snel de eerste goal gaan maken tegen Marokko dan kan het zomaar 4-0 worden.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Iets zegt me dat Van Gaal sowieso voor een 5-3-2 had gekozen, maakt niet uit wat voor een materiaal hij ter beschikking had.
Ja, dat zou inderdaad best kunnen. Anders had hij ook gewoon kunnen leunen op zijn topdefensie. Al moet ik zeggen dat ze niet echt meer thuisgeven. De Ligt en Van Dijk hadden juist dat agressieve wat Amrabat heeft in zijn spel, het opjagen van aanvallers. In het geval van Van Dijk zie je dat helemaal niet meer. Bij De Ligt zie je dat nog steeds, alleen omdat hij telkens te laat is, ziet het er juist zo lomp en onbeholpen uit. Hij is zijn timing verloren. Bij Amrabat ziet dat er zo natuurlijk uit. Het lijkt alsof er een grote magnetische kracht de ballen naar de voeten van Amrabat zuigen.
 
Deels mee eens. Deze inzet en tactische discipline is ook bij het nationale team uniek. Dit heeft Marokko nooit eerder laten zien. Individueel ben ik het niet helemaal mee eens. Ziyech verdedigde in de CL bij Ajax ook vaak genoeg mee en maakte veel vuile meters. Amrabat speelde inderdaad bij Club en Feyenoord niet tactisch gedisciplineerd maar in Italië is hij hierin volwassen geworden. Hij speelt ook zo bij Fiorentina. Hakimi speelt voor mijn smaak wel iets te behoudend bij Marokko. Bij PSG en Inter was hij veel avontuurlijker.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat een aantal van de penalties die de Spanjaarden namen, wel van heel belabberd nivo waren (de lol is er niet minder om uiteraard). Er zaten er 2 bij die mijn moeder harder en zuiverder had ingeschoten en da's knap, want ze is al jaren dood.
 
Van harte met de overwinning van Marokko! Ik moet wel eerlijk zeggen dat een aantal van de penalties die de Spanjaarden namen, wel van heel belabberd nivo waren (de lol is er niet minder om uiteraard). Er zaten er 2 bij die mijn moeder harder en zuiverder had ingeschoten en da's knap, want ze is al jaren dood.
Merci! Niet denderend ingeschoten inderdaad, wel heel knap van Bono om niet blind een hoek te kiezen zoals die keeper van Spanje. Hij was er elke keer bij. Zelfs de eerste penalty die in principe wel goed en ver in de hoek geschoten was (te ver, tegen de paal), daar was de keeper ook gewoon bij. Ziyech schoot hem snoeihard door het midden, de keeper van Spanje dook in een hoek. De laatste van Hakimi was wel echt gestoord op zo'n moment: een panenka. Snap alleen de coach niet hoe hij die reserve cv die in de Qatarese competitie speelt een pingel heeft laten nemen. Voor de rest waren de penalty's van Marokko top. Ik zie een volgende penalty serie met vertrouwen tegemoet.
 
Als je in voetbal meer van de combinatie houdt dan van de individuele actie, dan is dit de goal van het toernooi.
Ja, wat een combinaties met one-touch. Heerlijk, dat combinatievoetbal.
Al deden Luuk, Jozefzoon en Memphis het wel iets sneller bij de 4-3 tegen Feijenoord in 2014.:)
 
Weet trouwens niet hoe het met jullie is. Maar is wel even wennen een dag zonder wk voetbal. Zonde dat ze de kwartfinales niet verdelen over 4 dagen.
 
Van Brazilie zal niemand dit jaar nog winnen, al stellen ze 11 van de bank op win je haast niet, alle 26 soliciteren ze om overgereden te worden op een zebrapad maar voetballen kunnen ze allemaal pff

Jij ben de beroerdste niet om voor je vaderland een tientje op Brazilië te zetten toch :maniac:
 
Jij ben de beroerdste niet om voor je vaderland een tientje op Brazilië te zetten toch :maniac:

Te pijnlijk, de hele match al laat staan nog gokken er op..
Maar als ik een tikkie hier drop en jullie allemaal 1e doen dan zet ik me geld op Maximaland wel, bonus jinx hulp van mij
 
Eens met je. Ook ik ben geen fan, maar je mag hem om dat andere toch bewonderen.
Overigens zeg nooit "nooit" wat betreft dat evenaren.
Dachten vorige generaties ook van Pele en Maradona. Waarbij mijn voorkeur lag bij de voetballer en niet de handballer.;)
Twee van zulke spelers jarenlang tegen elkaar in El Classico? Dit is uniek. Het verhaal van Maradona is weer een ander uniek verhaal, die van Pele ook.
 
Weet trouwens niet hoe het met jullie is. Maar is wel even wennen een dag zonder wk voetbal. Zonde dat ze de kwartfinales niet verdelen over 4 dagen.
Vind het eigenlijk wel even lekker. Ook voor ons een rustdag.. Of val je nu in het zwarte gat?
 
Twee van zulke spelers jarenlang tegen elkaar in El Classico? Dit is uniek. Het verhaal van Maradona is weer een ander uniek verhaal, die van Pele ook.
Die stonden wel tegen grotere slagers dan nu. Nu is alles een gele kaart. De Kohlers en Vierchowods van deze wereld maken San Marco nog iedere nacht badend in het zweet wakker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan