Cody Gakpo (A)

Waarom toch altijd dat geld. Ik juich omdat hij gescoord heeft, omdat ik het hem gun en omdat ik Nederland wil zien winnen. Niet voor de marktwaarde die omhoog gaat.
Wat Cocu ook al zegt. En weg gaat hij (sportief en qua supportersschap gezien helaas) toch wel. Dat liever voor een CL-campagne-opbrengst extra.
 
Ik vond hem ook niet zo denderend, op z'n doelpunt na. Die hele rechter 'psv'-flank was kwetsbaar. Maar goed, doelpunten op een WK tellen, dus laat de meter maar lopen.
Aanvallend ging alles over Gakpo en Dumfries. Juist veruit de sterkste kant van Oranje.

Gakpo was toch echt de speler die rondom het strafschopgebied voor versnelling en dreiging zorgde. Bij AD kreeg hij het hoogste cijfer van Oranje. Een 7,5. Passend vind ik.
 
Aanvallend ging alles over Gakpo en Dumfries. Juist veruit de sterkste kant van Oranje.

Gakpo was toch echt de speler die rondom het strafschopgebied voor versnelling en dreiging zorgde. Bij AD kreeg hij het hoogste cijfer van Oranje. Een 7,5. Passend vind ik.
Ja, maar verdedigend was het de meest kwetsbare kant, vond ik.
 
Kwam dat niet meer door De Ligt?
Ik geef toe dat ik hem niet volg, dus misschien dat hij het echt geweldig doet bij zijn club, maar op basis van wat ik heb gezien of gelezen van zijn prestaties bij Juve, in oranje en westrijden tegen PSV en Feyenoord zie ik iig nog steeds niet waar de hype van deze golden boy vandaan komt. Eerst kon je bij het Nederlands elftal misschien nog zeggen dat hij op links werd gezet terwijl hij rechts is, maar die vlieger ging afgelopen wedstrijd niet op. Ik hoop maar dat LvG hem puur had opgesteld vanwege de krachtige spelers van Senegal en dat hij vanaf nu weer terugvalt op Timber of De Vrij. Oh, ik dacht dat dit het topic van het WK was, oeps. Sorry Cody.
 

Zelfs de bondcoach is al binnen een paar weken zeer onder de indruk van Gakpo: het zou dus raar zijn als PSV genoegen zou nemen met een bedrag van rond de 50 miljoen euro voor Gakpo. In mijn ogen is Cody nog steeds minimaal 75 miljoen euro waard, exclusief bonussen.
 

Zelfs de bondcoach is al binnen een paar weken zeer onder de indruk van Gakpo: het zou dus raar zijn als PSV genoegen zou nemen met een bedrag van rond de 50 miljoen euro voor Gakpo. In mijn ogen is Cody nog steeds minimaal 75 miljoen euro waard, exclusief bonussen.
In mijn ogen moet Cody zo lang mogelijk bij PSV blijven en ons aan prijzen helpen :) dat gelul over waardes de hele tijd
 
In mijn ogen moet Cody zo lang mogelijk bij PSV blijven en ons aan prijzen helpen :) dat gelul over waardes de hele tijd
Mwah. In een ideale wereld? Ja. Maar gezien de financiele positie van PSV moet je hier gewoon 75m voor vangen en de selectie van kwaliteitsinjecties voorzien. Met 2-3 topaankopen ben je verder dan met alleen Gakpo behouden, als de spelers renderen. Daarnaast krijg je als PSV zijnde zelden de kans om een keer zoveel geld te vragen voor een speler, terwijl je als club zelden in de CL actief bent. Er zijn gewoon over de breedte topaankopen nodig. Kijk maar naar onze defensie, die verpest in zijn eentje al regelmatig wat een sterspeler als Gakpo toevoegt. Het elftal is niet in balans.

Mijn supporters hart ziet Gakpo ook liever blijven, maar als ik er puur sportief naar kijk zijn we beter af met een goede vervanger + bijvoorbeeld het geld om een goede CV en een goede rechtsback te kopen die er meteen staan (even vanuit gaande dat Mauro dit seizoen nog weer naar een goede vorm toegroeit).
 
Terug
Bovenaan Onderaan