Films & TV

Peaky Blinders uitgekeken. Laatste seizoen toch? Het mooie einde kwam er toch niet. Desondanks vermakelijk.
Ik zette heel enthousiast aflevering 1 van het laatste seizoen aan en zette 'm vervolgens alweer uit voor de aflevering was afgelopen. Ik heb daarna eigenlijk nooit meer op 'verder kijken' geklikt. Misschien was ik te lang uit het verhaal. Misschien was het verhaal te ver van het rauwe originele script geraakt... Ik had er gewoon niet meer zo'n zin in. Binnenkort nog maar eens proberen.
 
Ik zette heel enthousiast aflevering 1 van het laatste seizoen aan en zette 'm vervolgens alweer uit voor de aflevering was afgelopen. Ik heb daarna eigenlijk nooit meer op 'verder kijken' geklikt. Misschien was ik te lang uit het verhaal. Misschien was het verhaal te ver van het rauwe originele script geraakt... Ik had er gewoon niet meer zo'n zin in. Binnenkort nog maar eens proberen.

Duurde gewoon te lang, denk ik. Heb het ook niet afgekeken en het laatste seizoen wat ik zag, moest ik me ook doorheen worstelen.

Adrian Brody speelde kennelijk wel een goede "bad guy" (als je van zulke termen uit kan gaan in zo'n serie).
 
Nog even terugkomend op de serie The Outlaws (in juli deed ik dat) in combinatie met de discussie over woke, boomers en meer van dat gedoe vanaf pagina 138 in dit topic.

Outlaws deel 1 en 2: zelden gezien. Heel oppervlakkig en tegelijk dik gelaagd. Hedendaagse karikaturen die uiteindelijk steeds minder karikaturen worden of van karakter veranderen.
Zwart, wit, lesbo, hetero, oud, jong, links, rechts, man, vrouw, uiteindelijk vervagen al die aspecten als je elkaar nodig hebt. Net een voetbalteam.
Kan me niet voorstellen dat de gemiddelde kijker dat pruimt. Zwart moet immers zwart blijven en wit, wit. Wel zo makkelijk.

De serie is daarnaast ook van alles net niks; geen humorserie, geen detective, geen drama.
Het loopt voor de meesten ook niet zo goed af, terwijl je toch het idee hebt dat het met iedereen goed afloopt.

Wat een topserie.
Goed gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist The Social Dilemma nog maar eens gekeken. Dit keer met vrienden

Zet me toch weer aan het denken over wat voor gevolgen het met zich mee brengt en het brengt zeer interessante discussies op gang
 

:(:(:(
“What’s comin’ will come, an’ we’ll meet it when it does.”
“I am what I am, an’ I’m not ashamed. 'Never be ashamed,’ my ol’ dad used ter say, ‘there’s some who’ll hold it against you, but they’re not worth botherin’ with.”
“Yeh don’ have ter be ashamed of what yeh are.”

R.I.P.
 
Vanmorgen "Straight outta Compton" gekeken. Goede film over de NWA. En ondanks dat rap niet mijn muziek is, toch ook wel genoten van de muziek. Met de klassieker: "Fuck tha police!".
 
Vanmorgen "Straight outta Compton" gekeken. Goede film over de NWA. En ondanks dat rap niet mijn muziek is, toch ook wel genoten van de muziek. Met de klassieker: "Fuck tha police!".

Pittige film voor de ochtend lijkt me? Zoiets als 'boys in da hood'?
 
Pittige film voor de ochtend lijkt me? Zoiets als 'boys in da hood'?
Denk het....... Voor degenen die de NWA niet kennen. Dit is dus o.a. met Dr. Dre en Ice Cube. Waar Ice Cube in de film gespeeld wordt door zijn eigen zoon.

Maar vooral een film die mijn vrouw niet leuk vindt. Die was er niet en ik wilde vanmorgen bankhangen. 1+1 was weer eens 2.
 
Denk het....... Voor degenen die de NWA niet kennen. Dit is dus o.a. met Dr. Dre en Ice Cube. Waar Ice Cube in de film gespeeld wordt door zijn eigen zoon.

Maar vooral een film die mijn vrouw niet leuk vindt. Die was er niet en ik wilde vanmorgen bankhangen. 1+1 was weer eens 2.

NWA wasecht wel goeie muziek. Iets aan de pittige kant voor de tere zieltjes maar ook met gevoelige, romantische liedjes als "the art of sucking d!ck"
 
Ik heb de eerste aflevering van Ancient Apocalypse op Netflix gekeken. Dit zou over een aantal nieuwe archeologische ontdekkingen gaan. Mooi gefilmd en netjes in elkaar gezet, maar wetenschappelijk erg zwak. Er worden een aantal conclusies getrokken adhv halve waarheden en wazige verbanden en de "officiële archeologie" is tegen ze. Typisch deze tijd.

Om een beetje over mijn achtergrond te vertellen. Ik ben jarenlang vrijwilliger in de archeologie geweest. In 2010 kwam een Bosnier genaamd Semir (Sam) Osmanagić bij de TUE vertellen over een aantal archeologische ontdekkingen (piramides) die hij gedaan had in Bosnie-Herzegovina. Ik vond het een interessant verhaal, dus ik heb me aangemeld als vrijwilliger in de zomervakantie. Ik zat en de 2e vrijwilligers shift samen met oa een team van Maleise archeologen en een egyptoloog uit Hongarije. Het was super interessant en leerzaam voor me, maar ik heb niets gezien dat me echt kon overtuigen dat het bouwwerken zouden zijn. Ik ben er een jaar later nog met een vriend geweest, die hetzelfde zag als ik. Dat was jammer, want ik hoopte op een spectaculaire ontdekking natuurlijk.

Bij het zien van de serie (de eerste aflevering) kreeg ik weer helemaal die vibe terug die ik in Bosnie zag. Ik twijfel of ik de rest nog ga bekijken.

"Piramide van de Zon"

bosniaeditorial.jpg

Bezig op de berg

IMAG0118.jpg
 
Watched 'Terrifier 2' last night. Was fucking disgusting more than anything.

4/10.
I watched it, wanting to know what the fuss was all about. It was entertaining enough not to turn it off before the end credits, but that's about it. Now, I'm not one of those 'afraid of clowns' people so that must not have helped, but it had zero scares for me, and the gore was not very convincing. My theory is that perhaps they used the trick of adding a sound pulse to the movie that induces sickness in some sensitive people, like they did in the excellent movie Irreversible, which btw had a lot more convincing gore.
 
Ik heb in een hardcore tempo de Crown uitgekeken, gewoon geweldig.. Voor nurds als ik is het helemaal genieten, omdat 70% van alles wat je in beeld ziet door computers gemaakt is maar zo echt lijkt. Autos waar ze zelf in reden was het enige echte, al het overige van huizen, kastelen, steden boten vliegtuigen was 3d effecten. Te mooi gemaakt, serie en de alle effecten 😍
 
Nu eerste seizoen van Stranger Things gehad, waar heel de wereld zogenaamd zooo dol op is, maybe word het nog spectaculaire maar tot nu toe gewoon ok/vermakelijk, en soms te wazig
 
Ik heb in een hardcore tempo de Crown uitgekeken, gewoon geweldig.. Voor nurds als ik is het helemaal genieten, omdat 70% van alles wat je in beeld ziet door computers gemaakt is maar zo echt lijkt. Autos waar ze zelf in reden was het enige echte, al het overige van huizen, kastelen, steden boten vliegtuigen was 3d effecten. Te mooi gemaakt, serie en de alle effecten 😍
Er is een nieuw seizoen, toch? Heb genoten van alle voorgaande afleveringen. Is de nieuwe net zo goed? Ik lig met griep op de bank en kan wat zinvol tijdverdrijf wel gebruiken (-:
 
Terug
Bovenaan Onderaan